Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

[/url][color=Green3]

Mukana menossa perjantaina 26.9.2008:[/color]


Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto vko 40 pp--

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto vko 42-43 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 42-43, siirto?? pp--

Aitiliini83: 1.ICSI 2.PAS siirto vko 43 pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto?? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:



[color=Green3]Plussanneet:[/color]



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
Hienoa Miimi! Ehdin vasta tossa aamupäivällä laittaa tuumailuni edelliseen pinoon uuden pinon perustamisesta, mutta sinä sait toimittua. Kiitos! Ja listalla on jo nimiäkin vaikka kuinka monta. Mä oon ollu tuolla syyskuisissa. Negaa näytti PASin jälkeinen raskaustesti. Huomenna pitää vielä varmistaa (pp16), mut eiköhän tuo jo oo selvä. Sit vasta saa lopettaa lääkkeet. Iloinen uutinen oli se, että tällä kertaa saan heti jatkaa uuteen PASin ku menkat alkaa. Lääkkeellinen siirto tulossa kuten ennenkin.

Mulla siis tulossa 1. IVF:n 3.PAS. Tuoresiirrosta lähti raskaus, mut km rv 13. Molemmat PASit tuoneet negan. Mulla on yhteensä neljä peräkkäistä km:a. Clomeja, joku yllättävä luomutärppikin. Sitä vaan pohtii, miten kauan tätä vielä jaksaa...

Pakkasessa 3 alkiota, joista 2 on jo kertaalleen sulatettu ja uudelleen pakastettu. Jännittää, miten ne muka voisivat vielä selvitä samasta. Nyt ekan kerran klinikan kätilö sanoi, että ollaanko harkittu kahden alkion siirtoa. Sanoin, että meille se kyllä sopii, mutta lääkäri on aina päättänyt toisin. Alkiot ovat kuulemma olleet niin hyvänlaatuisia...

Jos menkat alkaa 2-3pv lääkkeiden lopettamisesta, olis siirto (jos kaikki sujuu normaalisti) arviolta lokakuun puolivälin jälkeen.
 
Tuomenmarja lisäsin tietosi :D
Juu, kopsasin tuolta syyskuun pinosta tuon listan [ne joilla vielä hoidot edessä], saas nähdä kuinka moni löytää sieltä tähän pinoon :whistle:
Itse odotan innolla uutta hoitoa, kun ekan punktion jälkeen ei edes päästy siirtoon. Jospa tällä kertaa pääsisi piinailemaan :kieh:
 
Passaako liittyä seuraan jännäilemään ja muuten vain turisemaan? Saa lisätä listalle =)

Eli meille olisi tulossa marraskuussa vkolla 47 toinen IVF. Ensimmäinen IVF oli alkukesästä, josta elämämme ensimmäinen plussa, mutta joka kuitenkin meni kesken rv 8. Mitään ei saatu tuolloin pakkaseen, eli hoitorumba taas alusta. Tällä kertaa mennään vaan lyhyen kaavan mukaisesti, eka oli pitkällä sellaisella. Nyt on siis menossa kp 11 ja sitten kun menkat alkaa, niin aloitan e-pillerit jotta saataisiin vuoto ajoitettua oikeelle ajalle ja niin poispäin. Uudella innolla ja toivolla siis etiäpäin :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille =)
 
Täällä vielä kypsytellään munasoluja. Maanantaina ultra ja sit päätetään punktiopäivä. On todennäköisesti keskiviikkona. Hieman pelottaa tuo munasolujen määrä, kun tulollaan on tällä hetkellä 35kpl. Olivat torstaina jo ihan hyvän kokoisia. Mut maanantaina ollaan viisaampia. Nyt oon sitten vuodelevossa johtuen munasolujen määrästä. :headwall:
 
Saako liittyä seuraan turisemaan. :)
Me ollaan mieheni kanssa tällä hetkellä IVF/ICSI jonossa joka on n.6kk. Jonotus alkoi kesäkuussa. Ollaan menossa suunnittelukäynnille lokakuun lopulla. Ei millään kyllä jaksaisi odotella. :) Neljä inssiä tosiaan takana ilman tuloksia.
 
Minäkin liittyisin mukaan =)

PAS suunnitteilla marraskuun toiselle viikolle. 1. IVF nega testattu tällä viikolla josta kuitenkin saimme pakkaseen 9 alkiota hyperin myötä.

Aikaisemmasta elämästä v. 2004 1. IVF:n 1. PASsista tyttö. Nyt uusi mies, tuoresiirto ei tuottanut tulosta ja seuraavaksi PAS.
 
Tervetuloa kaikille! Ja moi RouvaP, mehän jo "tunnetaankin" =) Teillä on kyllä hyvin noita alkioita pakkasessa. Itse jännitän kuinka tässä käy, kun alkioita "enää" 3 ja niistäkin 2 jo kertaalleen sulatettuja eli käytännössä jo toisen kerran pakastettujakin.

Retuli Sympatiat km:sta :hug:

Anksu Toivotaan että kaikki menee hyvin ja "saalis" saadaan talteen. Hyvä, että laittoivat sut kunnon lepoon!
 
Tuomenmarja Aloitin Terolutit eilen, joten vielä noin viikko ennenkuin kierto alkaa.. :headwall: No, ihan hyvä vaan.. mulla oli aika paha noidan-nuoli tos pari viikkoa sitten joten ehtii selkä parantua ennen uutta hoitoa.

Tervetuloa retuli, Anksu, millis ja RouvaP

Mukavaa viikonloppua kaikille!! =)
 
Mahtuiskos vielä joukkoon mukaan? Meillä suunniteltu 2. IVF vkolle 43. Takana toukokuussa tehty IVF, josta hyperi ja tuloksena yksi kypsä ja hedelmöittynyt munasolu. Sen jakautumisesta ei tietoa, kun siirto oli jo punktiota seuraavana päivänä. Nyt sitten jännäillään, että miten käy, kun gonal f vaihtuu puregoniin, kestänkö ainetta yhtä hyvin, tuleeko taas hyperi, saadaanko soluja kypsymään tasalaatuisesti... Jännityksestä huolimatta positiivinen fiilis ja odotukset korkealla :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)
t. Sitris
 
Lottakin liittyy joukkoon.

Täällähän on edellisestä pinosta tuttuja tyyppejä. Ja uusiakin on mukana. Hyvä!

Oma napa: 1 ivf:n 1 pas tulossa, viime kierrossa en ovuloinnut eli en päässyt pas siirtoon viime kierrossa. Nyt mahdollisuus uudelleen tässä kierrossa. Siirrän ensin kuukautisia 10 päivää niin siirto ei PAS osu juuri lääkärin loma-ajalle. Primolutit (kuukautisten siirto) aloitan nyt maanantaina. Siirto olisi viikolla 43 tai 44. Omaan kiertoon tehdään pas, kaksi alkiota olisi tarkoitus siirtää jos molemmat kestää sulatuksen.

Kiva kun on jo tämä pino.


Ihanaa viikonloppua kaikille!

Lotta

 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa lauantaina 27.9.2008:[/color]


Anksu2008: 1.IVF, punktio 1.10, siirto pp--

soja: 1.IVF, 2.PAS siirto 2.10 pp--

Angelina: 2.IVF/ICSI, PAS siirto vko 40 pp--

Martta75: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 41? pp--

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto vko 42-43 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio vko 42-43, siirto? pp--

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto vko 43 pp--

Sitronella: 2.IVF, punktio vko 43, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto vko 43-44 pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tiger: ICSI lokakuussa pp--

riepuriia: PAS lokakuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:



[color=Green3]Plussanneet:[/color]



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
 
MOI! minäkin tulisin mukaan. monet ovatkin tutun tuntuisia muista pinoista. toivotaan että tämä pino olisi mahdollisimman monelle viimeinen.

taustalla toukokuussa 1.IVF, tuore siirto nega, nyt elo-syyskuussa 1.PAS nega. zumenonit menossa, eilen oli ultra ja suunniteltu siirto 2.10. jos pakkasesta selviää alkiomme. siellä samassa oljessa 2kpl, tarkotus varmaan siirtää molemmat jos selviivät....

soja
 
Minä myös siirryn syyskuulta tänne. Toka päivä Puregonia menossa 150iu.
ensi ke eka ultra.
Toukokuussa oli eka icsi josta keskenmeno heti alkumetreillä :(
Pakkaseen ei saatu tavaraa joten nyt koko homma uusiksi.
Nyt lähettiin sit luonnolliseen kiertoon pistelemään.
 
Teitä oli muutama, joille suunniteltu kahden alkion siirtoa. Miten siihen on päädytty? Onko lääkäri ehdottanut vai oletteko itse toivoneet? Meidän lääkäri kun on tähän saakka ehdottomasti ollut yhden alkion kannalla (koska ovat olleet niin hyvänlaatuisia ja koska nykysuositusten mukaan suositellaan yhtä). Nyt kätilö kuitenkin väläytteli kahden alkion siirtoa. Me oltais kyllä siihen valmiita, mutten taaskaan tiedä lääkärin kantaa. Olisko neljä peräkkäistä km:a ja epäonnistuneet (nega) siirrot syy siirtää kaksi?!
 
Tuomenmarja , tietääkseni pitää olla tosiaan epäonnistuneita hoitoja takana että alkavat kahta siirtämään (voi tietty riippua hoitopaikasta...) . Meillä eka IVF tuotti plussan, joka siis meni kesken, ja nyt sitten viime suunnittelussa kysäisin, että siirretäänkö kaksi. Lääkäri toppas idean heti alkuunsa, kun kerran ensimmäisestä hoidosta jo tärppäs, eli olen siis hedelmällinen (juu :LOL: ) . Kaksoisraskaus on kuitennii aina niin riskijuttu (ja ois kuulema hoitovirhe siirtää tässä tilanteessa kaksi!!)... tiiäppä sitten. Kuhan taas marraskuussa meen polille, niin josko taas "ehottelen" lääkärille, että siirrettäis kaksi... eri lääkäri onpi sitten. Kertokaa muuten kokemuksia, meillä ois hinku kahden siirtoon mut mut...!
 
Tuomenmarja: minä olen hoidossa yksityisellä ja puhuin jo ekassa ivf:ssä kahden alkion siirrosta, vaikka itse en sitä halunnut (pelkäsin kaksosraskautta). Nyt olen kuitenkin muuttanut mieleni ja itse asissa halusisin kaksoset (lue: haluaisin vaikka viitoset jos vaan saisin vauvan). Lääketieteellisesti syyt ovat varmaan että kaksosraskaus on riskimpi. No nyt ennen ekaa passia kysyin ensin hoitajalta että haluaisin kaksi alkiota siirtoon. Hoitaja tyrmäsi ajatuksen ja sanoi että voi puhua lääkärille, mutta ei usko että se sopii. Soitin kuitenkin uudelleen ja hoitaja sanoi että oli puhunnut lääkärille ja se olisi kuulemma mahdollista. Olen kohta 34 v eli varmaan ikänikin vaikuttaa, en tiedä. Olin itsekin yllättynyt että se sopii, mutta siis vaan jos molemmat alkiota jatkaa jakutumista. Jos toinen ei jatka jakautumista niin uusia ei sulateta, koska on kuulemma sitten vaara että onkin kolme alkiota... Minulla lääkäri on ollut koko ajan sellainen helpommin periksiantava. Hoitaja on tiukka, vaikka tosi ihana.

Näin minulla.

Ihanaa kun saan vaan popsia primoluttia nyt maantaista. Ihan saman mitä syön kunhan syön jotain pillereitä että hoito etenee... vaikka siis vaan siirrän menkkoja niillä 10 päivää... pää selkenee kunhan vaan teen jotain..

Lotta
 
Retuli ja Lotta Kiitos vastauksista! Mulle lääkäri on perustellut todella hyvin, miks siirretään vain yksi enkä oo ikinä vängännyt vastaan. Oon vaan sanonu, että luotan hänen ammattitaitoonsa. Siks olinkin nyt täysin ällistynyt, kun hoitaja yhtäkkiä alkoikin puhua mahdollisesta kahden siirtämisestä...

Lotta: Asia on juuri noin ku sanoit eli jos vaan saa "tehdä" jotain, niin se jo kummasti helpottaa. Mäkin piristyin aivan totaalisesti, kun hoitaja sanoi, että uus PAS voidaan tehdä heti perään (jos vaan jaksan). Olin jo valmistautunut rypemään "toimettomana" välikuukauden.

Mä siis odottelen menkkoja. Tänään oon ollu ilman lääkkeitä (paitsi glucopahege ja foolihappo jatkuvat normaalisti). Viimeks meni kolme päivää ennen ku menkat alkoivat. Jos käy samoin, niin 1. kp olis sit ens ti. Odotellaan. Ei siis pitäis tulla pitkää taukoa lääkkeistä.

Vielä pitää sanoa, että olen myös yksityisellä hoidoissa ja että tuoresiirto lasketaan onnistuneeksi, koska silloin tulin raskaaksi, mutta sain km:n rv13 :'(
 
mä olenkin jo siellä listalla :D
meillä laitettiin silloin aikoinaan kaksi, mutta nyt sanottiin että ei enää "nykyään" laiteta kun on hoitotulokset muutenkin parantuneet jo yhden alkion siirrolla.
lääkäri meidän papereita selasi ja sanoi että aiemman hoitotuloksen perusteella yksi alkio siirretään.
 
Tuomenmarja: mulle siirrettiin tokan lapsen kohdalla kaksi alkiota...tosin yksi vaan selvis....nyt kun kolmatta havitellaan ni laakari suoraan kysy multa etta montas siirretaan. sanoin etta yksi mutta nyt jalkeen pain oon ruvennut miettii etjos siirtaiski kaks ku ois sit paremmat mahdollisudet onnistua......mut sit taas kaksos raskaus mietityttaa kovasti...huoh.
Eli siis oon saanut ite aika lailla paattaa et monta siirretaan...ainii paitsi ekan lapsen kohdalla oli toinen laakari ja se sanoi etta ehdottomasti vain yksi.
 
Tuomenmarja niinpä me tosiaan tunnetaankin jo aiemmasta ryhmästä. Näin se vaan touhu etenee ja seuraavia hoitoja odotellessa...

).(..sain soitettua perjantaina klinikalle ja sain lääkärilleni soittoajan tiistaille. Keskustelemme seuraavasta PAS:sta koska haluaisin itse jo tähän kiertoon heti negan perään yrittää. Nyt menossa kiertopäivä 5, eli tipalle menee. En vain haluaisi tuhlata hetkeäkään näissä, koska mulla tosi paha endo (kerran laparoskopiassa poistettu ja räjähti samantien käsiin) ja nyt tämän IVF hoidon aikana lääkäri löysi myös myooman. Ja tietääkseni sen vuoksi saatetaan päätyä jopa kohdun poistoon :'( Mutta katsotaanpa mitä hän sanoo... Tympii vain, kun joutuu aina odotteleen. Sekin minua mietitytti, että toinen samalta klinikalta pääsee heti IVF:n jälkeen pakastetun alkion siirtoon..huhuu, oletko Nasu29 täällä????
 

Yhteistyössä