Löytyykö pas/ivf piinailijoita?

Heippa,

Minäpäs liityn ainakin nyt Ricardinan kanssa piinailemaan, jos vielä palstalla olet =)
Olen aikaisemmin täällä palstaillutkin mutta lopettanut ainaisten pettymyksien vuoksi, nyt ollaan jälleen täällä =D Taustaa vähän: Meillä lapsettomuuden syy on minun hedelmöittymishäiriö (jostain syystä munasolut ottavat liikaa siittiösoluja vastaan, eikä siis kuori kovetu yhden siittiösolun menon jälkeen). Syytä tälle ei tiedetä, ja näitä joskus kuulemma tulee vastaan. Nuori kun olen, niin isku vasten kasvoja oli kova.

Takana kaksi inseminaatiota + IVF tuoresiirto, kaikista negaa. Koskaan ei ole plussaa näkynyt. Nyt oli 1.IVF 1.PAS perjantaina, ja 9-soluinen hyvä alkio siirrettiin kyytiin. Nyt siis pp2. Pakkaseen meillä ei jäänyt mitään juurikin tuon hedelmöittymishäiriön vuoksi, ja seuraavaksi onkin tiedossa ICSI jos tästä ei tulosta.
 
Täällähän minä, tervetuloa piinailemaan :) kiva kuulla että ongelmista huolimatta saitte kahteenkin siirtoon asti alkioita, toivotaan ettette ICSI:in joudu vaan plussa tulisi jo nyt!

Mulla nyt pp7 ja tosiaan 5-päiväinen siirrettiin eli varmaan jo testissäkin jotain näkyisi jos olisi näkyäkseen. En ole testannut, ja olo on sellainen että en usko plussaan :( siirron jälkeisten päivien epämääräisten menkkaolojen jälkeen ei mitään oireita, ja rinnatkin on lähes normaalit tukilääkityksestä huolimatta. No, on tässä vielä aikaa mutta epätoivo alkaa iskeä kyllä. Meillä on vielä pakkasessa 3 alkiota, se vähän helpottaa.

Oliko sulla 3 päiväinen vai kuinka? Pianhan voit kiinnittymisoireita alkaa kytätä, onko vielä tuntunut mitään? Tsemppiä!
 
Täällä menossa pp5, ja meille siirrettiin kolmen päivän ikäinen alkio kyytiin:) eikös oireettomuus myös usein ole hyvä merkki?? ;) voisin hypätä noi pari päivää ja tulla kans piinailemaan seitsemänteen päivään!! Aika matelee ihan liian hitaasti ja tuntuu että näitten kanssa tulee hulluksi.

Oon yrittänyt olla kyyttäämättä kauheasti oireita mutta ainahan niihin sortuu, eikö sitä vois tehdä jo itelle selväksi ku niin pitkään taipaletta ollaan jo kuljettu. Mulla on rinnat vaihtelevasti kipeät, mutta ne on olleet jo ovulaatiosta asti, alavatsaan myös kiristää ja nappailee välillä (lutinus mulla käytössä ja sehän voi tuota aiheuttaa joten menee sen piikkiin). Muita pieniä oireita en edes viitsi listata :D kamalan levoton olo ollu nyt viimeinen vuorokausi, yäk (lutinus kai se sekin), ja närästystä, jota mulla on kyllä usein muutenkin. Joten mitäpä näistä päättelemään koska tukilääkkeet ovat mukana vaikeuttamassa tilannetta! :D

Vieläkö oot oireettomana? Milloin teillä on testauspäivä? Meillä on virallinen testipäivä jo pp10, oysissa ollaan.

Kiitos Mandalalle tsempeistä ja jäätävät hermot yritetään ottaa vastaan!!

Muoks; älkää ihmetelkö näitä kellonaikoja, jumitun aina iltaisin tänne nettiin roikkumaan näille palstoille lueskelemaan kun mies nukahtaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä vielä yksi piinailija. Toinen ivf- yritys menossa (ensimmäinen päättyi kohdun ulkoiseen) ja nyt siirretty 5-päiväinen blastokysti-alkio. Virallinen testipäivä 1.10. Ajatuksissa tosin testailla jo sunnuntaina. Aika matelee pessimismin ja toivon vuoristoradassa...
 
Monentenako päivänä siirrosta teille on ohjelmoitu mahdollinen hcg- verikoe. Mulla olisi huomenna 11 päivää siirrosta ja silloin pitäisi mennä labraan. Jotenkin tuntuu kovin aikaiselta ajankohdalta. Lisäksi mietin tekisinkö myös kotona testin koska hoitaja soittaa vasta maanantaina verikokeen tuloksen..
 
Jee, lisää porukkaa!

Tervetuloa :)

Mulla tosiaan oli virallinen testipäivä jo pp10 eli maanantaina, apteekin oma näytti viivanpaikkaa... Omituisinta on että tuoresiirrosta kahden päivän ikäinen alkio ja tuhru alkoi jo pp10, tuolloin käytössä lutinus jonka ei pitäisi pitää vuotoa pois niinkuin luget.
Nyt myös lutinus ja menossa pp13, minkäänlaista vuotoa ei ole ollut, ei edes asettimeen ole tullut.
Ärsyttävää jos oma kroppa alkaa nyt temppuilemaan!! :( meille ei oysissa määrätä veritestiä, pelkkä kotitesti kuulemma riittää.

Niin ja nyt kolmen päivän ikäinen alkio joten vuodon olisi pitänyt jo alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
henrietta, kävin tänään varalta ostamassa digitestin. Lääkkeitä oon jatkanut ja ne riittää huomisaamulle asti, sitten loppuu. Jos testaisin vaikka maanantaina aamulla JOS vuoto pysyy pois :D ei vaan millään jaksa uskoa plussaan, kuulostaa niin mahdottomalta.

Joko piinailet huomista tulosta?? Onko oireita? ;)
 
Mulla pp10 tänään, 5 päivän ikäinen blasto siirretty. Testipäivä 2.10. mutta en tainnut päästä edes piinailemaan kunnolla kun nyt on niin selvät kuukautisten alkamista ennakoivat oireet. Rinnat lakkas kokonaan olemasta kipeät ja tänään aamulla alkoi ihan selvät kuukautiskivut.

Meillä ainoa alkio meni siirtoon ja pakastimeen ei jäänyt mitään. Hoito oli fyysisesti todella rankka, vasta eilen oli ensimmäinen kivuton päivä punktion jäljiltä. Miten tämän jaksaa käydä heti läpi uudestaan?
 
Viimeksi muokattu:
AUkko, aika samoissa mennään, pp11 täällä menossa. Kärsimättömänä tein jo eilen aamulla tikkutestin johon tuli haalea viiva. Nyt kuitenkin hirvittää kun on tänään ollut vähän kuukautismaisia tuntemuksia. Ajattelin huomenaamulla testata uudelleen, että onko viiva yhtään vahvistunut.

Aika rankka kokemus sinulla tosiaan on ollut kun olet kipuillut näin pitkään. Toivotaan kuitenkin, että peli ei ole vielä menetetty ja tuntemukset liittyisivät alkion kiinnittymiseen. Ei näitä hoitoja haluaisi/jaksaisi kovin montaa läpikäydä. Toisaalta seuraava kerta voi olla myös erilainen. Itselläni oli ensimmäinen kerta lähes kivuton, toisella (tällä) kerralla munasarjat olivat arat lähes viikon verran. Kerättyjen follien määräkin oli toisella kerralla tuplasti suurempi, joko liekö silläkin myös merkitysti.

Toivottavasti kuitenkin, tuntemuksista huolimatta, olisi onni (ja alkio) matkassa.
 
Mutta toihan on tosi hienoa Fibbis että tuli viiva testiin! Toivon sulle onnea raskauden jatkumisen suhteen!

Mulla kuukautiskivut hävisi, mutta en tiedä miten tässä sit käy. Mitään raskauteen viiittaavia oireita ei ole. Jos vuoto nyt tsägällä ei alkaisi ennen testipäivää niin mun on kyllä pakko testata jo edellisenä päivänä, silloin testipäivänä täytyy lähteä toiseen kaupunkiin koko päiväksi tärkeisiin hommiin ja kyetä käyttäytymään järkevästi siellä. Näin saan päivän toipumisaikaa jos uutiset on huonoja. Kai se jo edellisenä päivänä (pp14) testissä näkyisi jos on näkyäkseen?
 
Itse uskaltuiduin jo nyt ennen virallista testipäivää testaamaan koska laskeskelin, että blastokysti pitäisi lääkärin mukaan kiinnittyä n. 48h siirrosta ja jostain olen lukenut, että n. viikko alkion kiinnittymisestä alkaa hormoniarvo nousta niin, että sen pitäisi alkaa näkyä testissä. Tänä aamuna tein jälleen uuden testin ja viiva näytti vahvemmalta kuin pe eli kiinnittymistä on kyllä tapahtunut. Nyt alkaa sitten jännitys siitä, että onko alkio oikeassa paikassa ja pysyykö se tällä kertaa kyydissä.

Mitään raskauden oireita en ole itsessäni tunnistanut ja nuo kuukautisoireet hävisivät minullakin. Toivon sinullekin AUkko oikein paljon plussaonnea!
 
Eilen illalla alkoi kuukautisia enteilevä tuhruvuoto ja ajattelin sit että täytyy nyt aamulla varmaan se nega testata jos vaikka sais luvan lopettaa luget ja syödä kuukautiskipuihin kunnon lääkkeitä. Testiin piirtyi kaksi viivaa! Toinen kyllä kamalan hento mutta ihan oikea viiva kuitenkin. Mitähän nyt? Olikohan tää vaan kemiallinen jonka päätyttyä kuukautiset on alkamassa vai pitäskö mun soittaa klinikalle jos lugejen annostusta vois jotenkin säätää?

Olin kuvitellut positiivisen raskaustestin tekemisen jotenkin riemukkaaksi tilanteeksi, nyt tuli vaan entistä isompi huoli.
 
Fibbis: soitin tosiaan, ohje oli ettei oikein mitään voi tehdä. Lääkäri lohdutti että vuoto on yleistä hoidoilla alkaneissa raskauksissa ja toisaalta jos menee kesken tai jos oli kemiallinen niin vika on silloin alkiossa joka ei ollut elinkelpoinen. (Kuinka lohduttavaa tuo nyt sitten on...) Vuoto ja mahakipu jatkuu edelleen.

Musta on jo tässä vuorokaudessa tullut ihan kamala pikkuhousuihin kurkistelija (vuotaako vielä? Ei kai punasta verta?) ja viivankyttääjä. Tämän aamun viiva oli ehkä ihan hitusen vahvempi kuin eilisen. Tuijotin niitä ainakin puoli tuntia.. Mies oli samaa mieltä mutta me ei ehkä tässä mielentilassa olla mitään objektiivisimpia arvioijia. Jännitys on ihan kauhea.
 

Yhteistyössä