En sortunut!!
Kävin poikani kanssa katsomassa uuden Ice age 4 ja poika oli hyvin varustautunut: sipsejä, limpparia ja irtsareita, enkä edes maistanut yhtään. Vettä lipittelin puolen litran pullollisen ja elokuva oli mukaansa tempaiseva etten muistanutkaan että vieressä mässytettään hyvösiä!
opcorn: HYVÄ MINÄ!!
Jospa minäkin hieman esittäytyisin kun muutkin ovat rohkaistuneet :flower:
Olen ikäloppu vanhus -73 syntynyt :kieh: Olen naimisissa samanikäisen miehen kanssa ja meillä on yksi 9-vuotias poika.
Työskentelen hoitoalalla ja työni on useimmiten hyvinkin fyysistä. Mutta se ei ole kuitenkaan pitänyt kiloja kurissa kun ylensyö ja herkuttelee millon milläkin mässyllä ja ei harrasta liikuntaa niin ihan taatusti alkaa kilot kertymään.
Lapsena olen aina ollut pullea. Teininä kilot karisivat ja pysyinkin vuosia normipainoisena. Ja jossain vaiheessa olin hoikkakin. Mutta AINA olen joutunut katsomaan mitä syön ja tasapainotellut painon kanssa.
Tossa 23v vuotiaan alkoi jojottelu alkuun kilot nousi ja laski 5-7 kiloa. Harrastin aina jotakin liikuntaa varsinkin kävelyä miltei päivittäin eikä kiloja päässyt kertymään enempää ja olin jatkuvasti laihuttamassa ja taas kilot tuli takasin eli jojottelua.
Sitten kun aloin odottaa poikaa 29vuotiaana en edes tajunnut itse että olen lihonut valtavasti.
Tai sitten en halunnut sitä nähdä, en ollut vaa'alla käynyt siihen mennessä 1 1/2 vuoteen.
Rv 10 neuvolassa hypätessä vaa'alle oli järkytys valtava, painoin 95kg.
Loppuraskaus ajan söin neuvolan ohjeiden mukaan tunnollisesti en lihonut juuri ollenkaan, onneksi, enää.
Pojan synnyttyä painoin 90kg. Ja sen jälkeen jojotellut 90-100kg välillä. Elämäntapani olivat surkeita. Syömistä ja taas syömistä. Varsinkin karkkia ja suklaata ja toki ruoka-annoksetkin olivat liian isoja. Ei muuten pysty tuollasta massaa pitämään yllä.
Liikuntaa ei yhtään viimeisen 3v aikana. Luoja kuin suuri olisin ollut jos ei olisi fyysinen työ. :O
Viime talven aikana sen kypsyminen sitten tuli. En halunnut enää enkä halua olla lihava. Olo on suurimmaksi oloksi surkea, ei nauti mistää, ja saamaton.
Aion laihduttaa kaikki ylikilot pois, 25kg pitäs vielä tippua jotta olisin normipainossa.
Nyt on ihana olo, jaksaa ja haluaa liikkua ja onnistuminen tuo lisää intoa painon pudotukseen.
Ei ne herkut ja ruoat syömällä lopu.
Kaikki ylikilot pois ja into ja tsemppi on valtava.
Tämätäysnutraus on mulle nyt se oikea tie saada nopeasti tulosta. Ja sitten taas opetella normi syömistä. Se on varmaan se vaikein osuus, uskoisin, että pysyy uudessa elämäntavassa ja paino ei enää nouse.
Öh tulipas romaani : /
No näillä mennään ja kuuluu taas! :wave: