löyty ihana sormus.piru kun budjetti tiukka

  • Viestiketjun aloittaja en tiedä
  • Ensimmäinen viesti
No huh mitä vastauksia :hug: . Mut mä sinuna tekisin niin et kaikki turha ostos pois ja ruokalista valmiiks (porkkanaa, kaurapuuroo, jauhelihaa ym edullista) ja lasket et ruokaan riittää raha ja sit äkkiä ostamaan se sormus! Onnellisia häävalmisteluja Sinulle!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
selailin huutonetti ja tällänen tuli vastaan.
http://riemun.huuto.net/auctionimages/b/1a/7fd85f8f1302089b2d6b057306946-orig.jpg
nyt harkitten ton ja sen kaupan 66e välillä
paljonko toi maksaa
tarpeeksi.kuinka niin
Mulla samantapainen sormus, panttilainaamosta ostettu :) Yksinkertaisesti ihana
 
en tiedä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
selailin huutonetti ja tällänen tuli vastaan.
http://riemun.huuto.net/auctionimages/b/1a/7fd85f8f1302089b2d6b057306946-orig.jpg
nyt harkitten ton ja sen kaupan 66e välillä
paljonko toi maksaa
tarpeeksi.kuinka niin
Mulla samantapainen sormus, panttilainaamosta ostettu :) Yksinkertaisesti ihana
ihastuin myös tuohon.hintaa 40e suunnilleen
sopisko kaveriksi puolipyöreä sileä?
 
en tiedä
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Isonnuksesta mulle sanottiin kultasepänliikkeessä että kivellisiin sormuksiin laitetaan aina pala, ei voi venyttää (tietenkään, kivihän irtoo), eli tulis varmaan aika kalliiks.
jotenkin aattelin myös että kalliimpaa kuin pienennys
 
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
selailin huutonetti ja tällänen tuli vastaan.
http://riemun.huuto.net/auctionimages/b/1a/7fd85f8f1302089b2d6b057306946-orig.jpg
nyt harkitten ton ja sen kaupan 66e välillä
paljonko toi maksaa
tarpeeksi.kuinka niin
Mulla samantapainen sormus, panttilainaamosta ostettu :) Yksinkertaisesti ihana
ihastuin myös tuohon.hintaa 40e suunnilleen
sopisko kaveriksi puolipyöreä sileä?
Mikäs ettei sopisi :) Mun sormusta on moni ihastellut.. ostin sen itselleni muuten vain (kerrankin jotain ihanaa hömppää itselleni)

 
en tiedä
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
selailin huutonetti ja tällänen tuli vastaan.
http://riemun.huuto.net/auctionimages/b/1a/7fd85f8f1302089b2d6b057306946-orig.jpg
nyt harkitten ton ja sen kaupan 66e välillä
paljonko toi maksaa
tarpeeksi.kuinka niin
Mulla samantapainen sormus, panttilainaamosta ostettu :) Yksinkertaisesti ihana
ihastuin myös tuohon.hintaa 40e suunnilleen
sopisko kaveriksi puolipyöreä sileä?
Mikäs ettei sopisi :) Mun sormusta on moni ihastellut.. ostin sen itselleni muuten vain (kerrankin jotain ihanaa hömppää itselleni)

pakko vielä kysyä.
onko toi kivikohta koholla että häiritsisi arkipäivän toimia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiesus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aika surkeeta:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
aika halpa on vihkisormuksesksi......
niin halpa on,mutta onko muka halvemmassa jotain vikaa??
14k kultaa ja 2 pieentä kiveä joten so what haöpuudesta
14 karaatin kullassa on kultaa hieman yli puolet massasta... Tarkasti ottaen 583,3 massan tuhannesosaa. Ja "kivet" ovat kyllä todella pienet ja laatu mitä lienee. Ymmärrän, jos budjetti on tiukka, mutta 66 euroa vihkisormukseen? Loppuikä pitäisi kantaa. Tuolla hinnalla ei saa minkääntason laatua.
aina tarttee toisten valintoja morkata,mikä hitto siinähmmkin on
En usko, että morkkaukseski laittoi, vaan mainitsi siitä asiasta(luulatavasti), että sormus kun on kädessä sitten lopun elämää, niin tän päivän kullan hinnalla 66e maksava sormus on kohtuuttoman ohut ja heikko. Siitä johtuen sitä korjataan vähän väliä, mikä tulee sit maksamaan paljon tulevaisuudessa. Yhden sormuksen juotos/vahvistus maksanaa n10-20e riippuen paikasta ja työn määrästä.

Mutta tokihan kannattaa ostaa pois jos on nätti ja mielettyvä sormus.

 
vieras
Ei mun sormuksessa ainakaan kivi ole koholla. Ei tosin ole ihan sama kuin kuvassa oleva sormus, mut samankaltainen. Tuossa kuvassa ei vain näe millainen kivi on keskellä, mulla on timantti. Tarkista myyntitekstistä mikä kivi siinä on ja voithan kysyä myös onko kivi koholla jne lisätietoja myyjältä ja pyytää sähköpostiisi lisäkuviakin. Onnea tulevaan elämään :)
 
vieras
jos laitetaan jatkopala, huomaako sitä mitenkään myöhemmin, edes tarkkaan katsottuna? Entä miten sormuksessa olevan tekstin käy jos esim vanhaa kivellistä vihkisormusta isontaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos laitetaan jatkopala, huomaako sitä mitenkään myöhemmin, edes tarkkaan katsottuna? Entä miten sormuksessa olevan tekstin käy jos esim vanhaa kivellistä vihkisormusta isontaa?
Ei sitä juuri näy. Isontamisessa tekstit ei kärsi, mutta pienentämisessä helposti.
Itse jouduin laihtumisen myötä kihla- ja vihkisormukset pienennyttämään, ja vihkisormus meni ovaaliksi ja teksti vaikeaselkoiseksi. Ei kuitenkaan häiritse, sillä pääasia on ettei tipu ja katoa :)
Vihkisormukseni on edesmenneen äitini vanha, 5 timanttia. Naimisiin mennessä kaiverrutin sen ja puhdistutin, maksoi yhteensä 8e :)

 
vieras
Kysyn siks, ku mun vuosia sitten suurennuttamassa sormuksessa:
sormus ei suurentunut, kivi pieneni, eikä tekstiä ollut enää lainkaan. Jatkokohtaa ei näy lainkaan. Joten epäilen että antoivat toisen sormuksen, pienemmällä kivellä.
 
Aika surkeeta
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja kiesus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aika surkeeta:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
aika halpa on vihkisormuksesksi......
niin halpa on,mutta onko muka halvemmassa jotain vikaa??
14k kultaa ja 2 pieentä kiveä joten so what haöpuudesta
14 karaatin kullassa on kultaa hieman yli puolet massasta... Tarkasti ottaen 583,3 massan tuhannesosaa. Ja "kivet" ovat kyllä todella pienet ja laatu mitä lienee. Ymmärrän, jos budjetti on tiukka, mutta 66 euroa vihkisormukseen? Loppuikä pitäisi kantaa. Tuolla hinnalla ei saa minkääntason laatua.
aina tarttee toisten valintoja morkata,mikä hitto siinähmmkin on
En usko, että morkkaukseski laittoi, vaan mainitsi siitä asiasta(luulatavasti), että sormus kun on kädessä sitten lopun elämää, niin tän päivän kullan hinnalla 66e maksava sormus on kohtuuttoman ohut ja heikko. Siitä johtuen sitä korjataan vähän väliä, mikä tulee sit maksamaan paljon tulevaisuudessa. Yhden sormuksen juotos/vahvistus maksanaa n10-20e riippuen paikasta ja työn määrästä.

Mutta tokihan kannattaa ostaa pois jos on nätti ja mielettyvä sormus.
Hyvä, että edes joku tajusi. Vanha totuus pätee nimittäin koruasioihinkin. Köyhällä ei ole varaa halpaan. Turha ostaa rimpulaa ja roskaa, rahat menevät aivan hukkaan ja vuosien varrella on vain harmia. Jos rahaa ei ole laittaa sormukseen, kannattaa ostaa ihan perussormus. Saa materiaalin massan ja rakenteen suuremmaksi = kestävämmäksi. Turha maksaa mistään lelukivistä ja niiden surkeasta istuttamisesta. Sittenhän vasta kivaa on, jos karppanat ovat onnettomat ja ne kivet tippuvat ensimmäisen kolmen vuoden aikana. Mielipaha on paljon suurempi kuin sormuksen arvo.

Korut on tarkoitettu kestäviksi arvoesineiksi, eikä kertakäyttöisiksi rihkamiksi, joita sitten päivitetään muutaman vuoden välein. Varsinkin vihkisormukset kuuluvat mielestäni näihin asioihin, jotka ostetaan vuosikymmeniksi.
 
vieras
Säästä ap häihin asti ja osta kunnon sormus sitten vasta. Alennuksia tulee ja menee. Satsaa kuitenkin sellainen sata euroa enemmän ja saat jo laadukkaamman ja kestävämmän sormuksen. Kannattaa valita sileä ja kivetön niin saat paremman vastineen rahalle.
 
sormusten rouva
En voi kuin ihmetellä että onko kaksplussalaisilla näin tiukka talous... siis tiedän olevani tökerö mutta silti, 60 euroa VIHKISORMUKSESTA... itse olen ihan tavallinen opiston käynyt tytteli mutta kyllä mun vihkisormus maksoi 2000 euroa. Ja kihlasormuskin taisi olla useamman satasen. Olen aina kuvitellut että sormusta varten sitä sitten vaikka otetaan lainaa. Tai kuten jenkeissä: ohjeellinen hintahaarukka miehelle on se, että sormuksen tulee maksaa 2-3kk palkan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aisiis:
Minen ymmärrä näitä helekatin vinkujia, jotka vinkuu, että liian halpa, ei tuommosta voi vihkisormukseksi ottaa. Siis tässähän on näillä muilla sen oman egon ja itsetunnon pönkittämisestä kyse. Hyvä, että olette muut löytäneet megalomaanisen kalliin jalkapallon kokosella kivellä varustetun sormuksen, kiva, että olette löytäneet itsellenne sopivan. Tekeekö se sormuksen halpuus liitostakin halvan.? Käsi sydämelle, mitä te oikeasti ajattelette?
Osta ihmeessä ap se sormus ja kyllä, myöhemmin voit päivittää sormustasi.
Juu ja kyllä se on nimenomaan tärkeintä, että se sormus on kantajalleen mieleinen! Ihan sama maksaa se 10 euroa tai 1000 euroa. Mä katselin sormuksia ihan puhtaasti ulkonäön perusteella, 500 e oli mulla se maksimi, että sen enempää ei sormukseen upoteta rahaa, ja lopulta se kaikkein mieleisin maksoi 69 euroa. Ja rakastan sitä sormusta edelleen. Se on selkeä, yksinkertainen ja kaunis, ei mitään turhaa egon pönkitystä tai rahoilla leveilytä. Kalliimmat ei vaan ollu niin kauniita mun mielestä.

 
tavallinen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Aika surkeelle harmaalle: kuka/missä on määrätty että sitä samaista sormusta on pakko kantaa koko loppuikänsä? voihan sen uusia myöhemmin..
Näin minäkin aattelen. Oma sormukseni maksoi mk-aikaan peräti 700mk, mutta haaveissa on nyt kun rahaakin enempi, ostaa uusi ja hienompi. Jos samalla ostais miehellekin uuden rinkulan.
 
tintti
No, olen lukenut monista häälehdistä jne. ettei timantin karaateihin kannata rahoja hassata. Jos ihan normaaliin arkikäyttöön halpa timantti on hyvä. eroa kun ei asiantuntijankaan mukaan erota.

Ja minä ostaisin kaupasta uuden sormuksen, vaikka halvan, ennemmin kuin ostaisian vihkisormukseksi jonkun vanhan ja käytetyn sormuksen. Ihan vaan siksi etten tahtoisi vihkisormukseni killuneen jonkun muunkin sormessa.

Perintö sormus esim. mummon vanha on taas eriasia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aikaa surkeeta:
Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Osta ap ihmeessä se sormus jos siitä kerran pidät..

Aika surkeelle harmaalle: kuka/missä on määrätty että sitä samaista sormusta on pakko kantaa koko loppuikänsä? voihan sen uusia myöhemmin..
Perinteisesti on yleensä ostettu kerralla kunnollinen, eikä mitään päivitettävää mallia. Eihän se sitten enää mikään vihkisormus ole, kun sitä ei ole vihkimisseremoniassakaan käytetty.


Meinaatko et jos sormus menee vaikka poikki, niin ei ole aihetta ostaa uutta tilalle? Onko se sitten avioeron paikka?!?
 

Yhteistyössä