löyty ihana sormus.piru kun budjetti tiukka

• Viestiketjun aloittaja en tiedä
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Mä ainakin olen niin tuuliviiri etten koskaan ikinä voisi löytää sormusta jota voisin pitää lopun elämääni. Nytkin oon jo aivan kyllästynyt vihkisormukseeni ja usein pidänkin ihan vaan hopeista rinkulaa. Siis jos nyt ylipäätään pidän sormusta B)

Aika surkeeta
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Aikaa surkeeta:
Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Osta ap ihmeessä se sormus jos siitä kerran pidät..

Aika surkeelle harmaalle: kuka/missä on määrätty että sitä samaista sormusta on pakko kantaa koko loppuikänsä? voihan sen uusia myöhemmin..
Perinteisesti on yleensä ostettu kerralla kunnollinen, eikä mitään päivitettävää mallia. Eihän se sitten enää mikään vihkisormus ole, kun sitä ei ole vihkimisseremoniassakaan käytetty.

Meinaatko et jos sormus menee vaikka poikki, niin ei ole aihetta ostaa uutta tilalle? Onko se sitten avioeron paikka?!?
Jos sormus menee poikki, sen voi tietysti korjata. Kertakäyttöroinaan ei kannata rahojaan tuhlata. Varsinkaan jos rahat on tiukilla.

Alkuperäinen kirjoittaja sormusten rouva:
En voi kuin ihmetellä että onko kaksplussalaisilla näin tiukka talous... siis tiedän olevani tökerö mutta silti, 60 euroa VIHKISORMUKSESTA... itse olen ihan tavallinen opiston käynyt tytteli mutta kyllä mun vihkisormus maksoi 2000 euroa. Ja kihlasormuskin taisi olla useamman satasen. Olen aina kuvitellut että sormusta varten sitä sitten vaikka otetaan lainaa. Tai kuten jenkeissä: ohjeellinen hintahaarukka miehelle on se, että sormuksen tulee maksaa 2-3kk palkan.
Niin no, se nyt on mitä kukin arvostaa. Ja kyllä se toisille voi oikeesti joku 100 euron sormus kaataa talouden moneksi viikoksi/kuukaudeksi. En mä usko, että vaikka olisin vauraampikin, haluaisin tuon suuremmin vihkisormukseen upottaa rahaa, sehän on VAIN VIHKISORMUS! Mulle tärkeempää on esim. koti, auto, lasten ja oma turvallisuus, vaatteita tykkään ostella... Mulle se sormus on vain symbolinen merkki avioliitosta, ei statussymboli. Jos joku haluaa laittaa 10 000 euroa yhteen kultarinkulaan, niin ihan vapaasti mun puolestani vaan, ei se ole multa pois, mutta itse sijoitan sen rahan mieluummin vaikka kodin sisustukseen, uuteen autoon tai lyhennän asuntolainaa reippaammin. Kukin tyylillään!

Alkuperäinen kirjoittaja sormusten rouva:
En voi kuin ihmetellä että onko kaksplussalaisilla näin tiukka talous... siis tiedän olevani tökerö mutta silti, 60 euroa VIHKISORMUKSESTA... itse olen ihan tavallinen opiston käynyt tytteli mutta kyllä mun vihkisormus maksoi 2000 euroa. Ja kihlasormuskin taisi olla useamman satasen. Olen aina kuvitellut että sormusta varten sitä sitten vaikka otetaan lainaa. Tai kuten jenkeissä: ohjeellinen hintahaarukka miehelle on se, että sormuksen tulee maksaa 2-3kk palkan.
Ei kyse ole pelkästään tiukasta taloudesta, vaan siitä, mihin rahansa haluaa laittaa. Yhdelle on yksi asia tärkeä ja toiselle toinen. Itse en voisi mitenkään kuvitella pitäväni 2000 euron sormusta. Ensiksi jo siksi, että sormus on minulla aina kädessä, noin arvokasta sormusta pitäisi varoa. Toisekseen en haluaisi tulla ryöstetyksi siksi, että minulla on arvokkaan näköisiä koruja, näitäkin ulkomailla tapahtuu.

Jos meillä olisi noudatettu tuota sun sääntöäsi, omassa kädessäni killuisi n. 7000 euron arvoinen sormus, siis vähintään. eikä tämä ole ollenkaan minun tyyliäni, en tykkää muutenkaan käyttää prameita tai suuria koruja.

Niin, ja sen 2000 euroa laitan mielummin vaikkapa keittiöremonttiin, koko perheen ulkomaan matkaan, asuntolainan lyhennykseen. Näin esimerkiksi.

Aika surkeeta
Alkuperäinen kirjoittaja tintti:
No, olen lukenut monista häälehdistä jne. ettei timantin karaateihin kannata rahoja hassata. Jos ihan normaaliin arkikäyttöön halpa timantti on hyvä. eroa kun ei asiantuntijankaan mukaan erota.

Perintö sormus esim. mummon vanha on taas eriasia.
Häälehtien mukaan rahaa ilmeisesti kannattaa hassata kaikenmaailman painatettuihin servietteihin yms. krääsään?

Jos ostat laadukkaan timantin, tiedät sen ihan itse. Ei timanttia kannatakaan ostaa toisille näytettäväksi, koska suurin osa taviksista ei ole perehtynyt lainkaan luokituksiin, eivätkä näinollen ymmärrä asiasta enempää kuin sika tuulimyllystä. Mutta itsehän sen tietää ja parhaiten osaa arvostaa. Mikäs sen mukavampaa kuin FI tai IF-luokan River-kivi hyvällä hionnalla. Ainakin tietää, että kivi hipoo täydellisyyttä verrattuna johonkin SI1/TopCapeen joita näistä alennuslaareista löytyy.

Eivät kunnon mekaaniset kronometrirannekellotkaan huutele ympärilleen laatua, joka niistä huokuu. Itselleenhän niitä ostetaan, eikä naapureille. Oma kronometrini on ollut ranteessani 20-vuotta ja edelleen käy ja kukkuu uuden veroisesti, kunhan huollattaa valistajan ohjeen mukaan. Moni asia on vuosien varrella muuttunut, laatu pysyy mukana elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Isonnuksesta mulle sanottiin kultasepänliikkeessä että kivellisiin sormuksiin laitetaan aina pala, ei voi venyttää (tietenkään, kivihän irtoo), eli tulis varmaan aika kalliiks.
jotenkin aattelin myös että kalliimpaa kuin pienennys
Sama hinta
No tietenki se suurennus on kalliimpaa kivelliseen kun siihen pitää ostaa se pala ja työ maksaa enemmän kun että sitä vaan venytetään.

Voi hyvänen aika. Sis vihkisormukseen PITÄÄ hassata suuria summia, koska se on... tapa? Muutkin tekee niin?

No voi hitto, jos joku tykkää vaikka vitosen sormuksesta eikä muuta halua, niin mitä se teille muille kuuluu valittaa että liian halpa? Menkää nyt itteenne.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Mä ostaisin ihan tavallisen, paksuhkon sormuksen ilman kiviä, jos tiukka budjetti. Se on kestävämpi kuin joku ohut ja ontto "timanttisormus", kuudellakympillä kun ei VOI saada laadukasta. Sori ap.
Kyllä voi saada jos on esim. hyvät alet. Miehelleni ostettiin vankkarunkoinen 4mm sileä sormus vihkiksi ja maksoi alle 50e. Syy halpaan hintaan oli 70% ale ja sormus oli muutaman vuoden takaista mallistoa. ;)

Joopas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ostaisin ihan tavallisen, paksuhkon sormuksen ilman kiviä, jos tiukka budjetti. Se on kestävämpi kuin joku ohut ja ontto "timanttisormus", kuudellakympillä kun ei VOI saada laadukasta. Sori ap.
Kyllä voi saada jos on esim. hyvät alet. Miehelleni ostettiin vankkarunkoinen 4mm sileä sormus vihkiksi ja maksoi alle 50e. Syy halpaan hintaan oli 70% ale ja sormus oli muutaman vuoden takaista mallistoa. ;)
Timanttisormus? Sileä sormus muutaman vuoden takaista mallistoa?

asdf
Noi huutonetin sormukset oli ihan kammottavia. Miksi kaksplussalaisilla ne eniten silmää miellyttävät sormukset ei maksa ikinä vaikka 1000 ?? Joku mamma voisi vaikka yllättää ja kertoa, että ei kelpaa 40 ?:n sormus ei. Toki jos rahaa ei ole, niin pakkohan se on vaikka väkisin uskotella itselle, että huutonetin sormus on ihanan yksinkertainen, just sellanen kun haluan.

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Noi huutonetin sormukset oli ihan kammottavia. Miksi kaksplussalaisilla ne eniten silmää miellyttävät sormukset ei maksa ikinä vaikka 1000 ?? Joku mamma voisi vaikka yllättää ja kertoa, että ei kelpaa 40 ?:n sormus ei. Toki jos rahaa ei ole, niin pakkohan se on vaikka väkisin uskotella itselle, että huutonetin sormus on ihanan yksinkertainen, just sellanen kun haluan.
Mä voin sanoa että eniten silmää miellyttävät kihla- sekä vihkisormus maksoivat vajaa 500 euroa kappaleelta, siis tonnin yhteensä. Ja nämä kaksi korvataan uudella heti kun mahdollista: siksi, että nämä sormukset on juuri ne kaksi, joita ei sovi ikinä hukata eikä rikkoa, ja käytössä vaara siihen on mun kohdalla ihan tolkuttoman suuri. Joten nämä menee kaappiin ihailtavaksi, ja sormeen ostan jonkun muun.

Ymmärrän silti muutkin kannat. Joku voi rakastaa parin kympin sormusta sydämmensä pohjasta. Mulle lähes yhtä rakas sormus on äidin vanha luokkasormus, jonka arvoa ei kannata rahassa mitata lainkaan.

Tässä nyt muutama semmoinen mun silmää miellyttävä:
260 euroa: http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/591
173 euroa: http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/112/2
214 euroa: http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/721
503 euroa: http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/4035
365 euroa: http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/4903
630 euroa: http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/4605/1

Jos timantteja olis pakko ottaa, niin jotenkin tähän tyyliin voisi kuvitella:
671 euroa: http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/4603/1 mutta alkaa jo olla turhan pramea mun makuun.

Tässä: http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/4255 olis ehkä noista kallein minkä mä voisin sormeeni laittaa, pitkälle alle tonnin vielä tämäkin, 786 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä ainakin olen niin tuuliviiri etten koskaan ikinä voisi löytää sormusta jota voisin pitää lopun elämääni. Nytkin oon jo aivan kyllästynyt vihkisormukseeni ja usein pidänkin ihan vaan hopeista rinkulaa. Siis jos nyt ylipäätään pidän sormusta B)
Mullakin on erilaisia sormuksia useempia, alunperin vihki valkokultaa, mutta on olemassa myös keltakultaiset sormukset (äitini perintökamaa) joita pidän, myös erilaisia pareja vihkille (meillä ei ollut ns kihlasormusta lainkaan) ja ei ole liittoa muuttanut suuntaan eikä toiseen. Silti en menis muuttamaan vanhaa vihkisormustani, se on aina tärkeä vaikka ei olisi edes sormessa!

Alkuperäinen kirjoittaja Aika surkeeta:
No, olen lukenut monista häälehdistä jne. ettei timantin karaateihin kannata rahoja hassata. Jos ihan normaaliin arkikäyttöön halpa timantti on hyvä. eroa kun ei asiantuntijankaan mukaan erota.

Häälehtien mukaan rahaa ilmeisesti kannattaa hassata kaikenmaailman painatettuihin servietteihin yms. krääsään?

Jos ostat laadukkaan timantin, tiedät sen ihan itse. Ei timanttia kannatakaan ostaa toisille näytettäväksi, koska suurin osa taviksista ei ole perehtynyt lainkaan luokituksiin, eivätkä näinollen ymmärrä asiasta enempää kuin sika tuulimyllystä. Mutta itsehän sen tietää ja parhaiten osaa arvostaa. Mikäs sen mukavampaa kuin FI tai IF-luokan River-kivi hyvällä hionnalla. Ainakin tietää, että kivi hipoo täydellisyyttä verrattuna johonkin SI1/TopCapeen joita näistä alennuslaareista löytyy.

Eivät kunnon mekaaniset kronometrirannekellotkaan huutele ympärilleen laatua, joka niistä huokuu. Itselleenhän niitä ostetaan, eikä naapureille. Oma kronometrini on ollut ranteessani 20-vuotta ja edelleen käy ja kukkuu uuden veroisesti, kunhan huollattaa valistajan ohjeen mukaan. Moni asia on vuosien varrella muuttunut, laatu pysyy mukana elämässä.

:LOL: :LOL: Ihanaa ihanaa.

Tää olis ihana: http://www.andreasen.fi/sivu/sormukset_kihlat/88

http://www.andreasen.fi/sivu/sormukset_kihlat
Muutenkin tuolla KIHLAT-osiossa on paljon kauniita, kaikki muut on ihan järkkyjä mun makuun!!

en tiedä (vierailija)

jos rahaa on vain rajallisesti käytettävissä niin suosittelisin ostamaan kestävän ja laadukkaan vaihtoedon, (kultaa/hopeaa niitä löytyy kyllä alle 100?) mutta jos tämä sormuksesi on niin ihana että tahdot sen ehdottomasti niin eikun tuumasta toimeen. :heart:

vink,vink ;)
Yhdessä mentiin ostamaan sormukset
minä maksoin miehen sormuksen ja mies minun...minun sormus oli hieman kalliimpi. :D
Kumpikin siis soviteltiin ja valittiin omat sormukset...se oli kummallekkin tärkeä asia että tulee varmasti mieleiset sormukset :heart: :heart:

Aika surkeeta

:LOL: :LOL: Ihanaa ihanaa.
Eikö olekin?

Maailmassa jossa hankitaan 60 euron vihkisormuksia ja katsotaan 2000 euron taulutelevisiota Sotkan lastulevyplyyshisohvilta on mukavaa, että jotain kunnollistakin on vielä ostettavissa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja kiesus:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
aika halpa on vihkisormuksesksi......
niin halpa on,mutta onko muka halvemmassa jotain vikaa??
14k kultaa ja 2 pieentä kiveä joten so what haöpuudesta
14 karaatin kullassa on kultaa hieman yli puolet massasta... Tarkasti ottaen 583,3 massan tuhannesosaa. Ja "kivet" ovat kyllä todella pienet ja laatu mitä lienee. Ymmärrän, jos budjetti on tiukka, mutta 66 euroa vihkisormukseen? Loppuikä pitäisi kantaa. Tuolla hinnalla ei saa minkääntason laatua.
aina tarttee toisten valintoja morkata,mikä hitto siinähmmkin on
En usko, että morkkaukseski laittoi, vaan mainitsi siitä asiasta(luulatavasti), että sormus kun on kädessä sitten lopun elämää, niin tän päivän kullan hinnalla 66e maksava sormus on kohtuuttoman ohut ja heikko. Siitä johtuen sitä korjataan vähän väliä, mikä tulee sit maksamaan paljon tulevaisuudessa. Yhden sormuksen juotos/vahvistus maksanaa n10-20e riippuen paikasta ja työn määrästä.

Mutta tokihan kannattaa ostaa pois jos on nätti ja mielettyvä sormus.
Hyvä, että edes joku tajusi. Vanha totuus pätee nimittäin koruasioihinkin. Köyhällä ei ole varaa halpaan. Turha ostaa rimpulaa ja roskaa, rahat menevät aivan hukkaan ja vuosien varrella on vain harmia. Jos rahaa ei ole laittaa sormukseen, kannattaa ostaa ihan perussormus. Saa materiaalin massan ja rakenteen suuremmaksi = kestävämmäksi. Turha maksaa mistään lelukivistä ja niiden surkeasta istuttamisesta. Sittenhän vasta kivaa on, jos karppanat ovat onnettomat ja ne kivet tippuvat ensimmäisen kolmen vuoden aikana. Mielipaha on paljon suurempi kuin sormuksen arvo.

Korut on tarkoitettu kestäviksi arvoesineiksi, eikä kertakäyttöisiksi rihkamiksi, joita sitten päivitetään muutaman vuoden välein. Varsinkin vihkisormukset kuuluvat mielestäni näihin asioihin, jotka ostetaan vuosikymmeniksi.

Mulla oli naimisiin mennessä,ohut ja halpa sormus,koska talous sen vaati,kuitenkin löysin mieluisan ja kun talous parani niin teetäti itselleni sormuksen mihin myös sulatettiin tämä alkuperäinen vihkisormus mukaan,joten tämä uusi sormus on minun alkuperäinen vihkisormukseni,vähän parannettuna kuten rakkauskin on vaan parantunut ja syventynyt ajan saatossa.

perhoinen84
tuohan on hirmu halpa.osta pois jos tuntuu juuri siltä oikealta.
itse metsästin vihkisormusta kuukausia ja sitten kun se löyty pulitin siitä "oikeasta" alessa 400e :ashamed:

Yhteistyössä