löyty ihana sormus.piru kun budjetti tiukka

  • Viestiketjun aloittaja en tiedä
  • Ensimmäinen viesti
jos ma olisin sormusta ostamassa tiukalla budjetilla, niin ostaisin mieluummin silean sormuksen ilman lasinpaloja kuin halvasti koristellun. nuo halvat sirut kun saattavat herkasti irrota ja korjaus maksaa aina lisaa . jos kivia haluaisin, niin odottaisin siihen, etta niista olisi varaa maksaa. itseltani loytyy kadesta varsin arvokas sormus, mutta aina ja jokapaikassa on kadessa, eika tarvitse kiven irtoamista pelata, kun tiedan etta on laatutyota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Isonnuksesta mulle sanottiin kultasepänliikkeessä että kivellisiin sormuksiin laitetaan aina pala, ei voi venyttää (tietenkään, kivihän irtoo), eli tulis varmaan aika kalliiks.
jotenkin aattelin myös että kalliimpaa kuin pienennys
Sama hinta
No tietenki se suurennus on kalliimpaa kivelliseen kun siihen pitää ostaa se pala ja työ maksaa enemmän kun että sitä vaan venytetään.
Se pala on niin pieni loppupeleissä, että se ei sitä hintaa tee, vaan se on se työ, mikä on aivan sama pienentäessä ja suurentaessa. Joten järkeäkateen. Ei kivisormusta muuten edes montaa numeroo pysty suurentaa, koska kaarevuus menee ja istutus tarttee tehä uusiksi, kivien pysymisen takia. ja kivisormustahan ei voi venyttää juurikaan....
 
Ja vielä materiaalista ja hinnasta. Jos haluaa aikaa kestävän sormuksen, on täysumpinen 18kar keltakulta paras materiaali. Sitä ei tarvi pinnottaa ajan kuluessa, vaan kiilto vaan paranee, 18k kulta on pehmeämpää kuin 14kar mutta sitkeämpää, eli sormus ei kolhiinnu vaan kuluu tasaisesti. Valkokullan ongelma on pinta ja seosmateriaalit, joissa voi olla allergisoivia aineita.

Pahinta sarjaa on sarjatyötimanttisormukset, joissa onttoon ja kevyeen runkoon on lyöty pari lasinpalasta, pinta yleensä tehty "röpelöiseksi", jolloin syntyy näköharha isoistakin timanteista. Jos kultasormus painaa 1g, ei ole kestävä, sen voi sanoa jo kättelyssä.

Kannattaa varoa myös hurjia aleja ja erästä ketjua, jossa aina näitä hurjia prosenttitarjouksia. Myyjään kannattaa satsata, jos myyjä ei tiedä missä sormukset on tehty, kannattaa vaihtaa liikettä. Joillakin valmistajilla on kauheat katteet, näitä kotimaisia valmistajia en nyt viitsi alkaa ääneen luettelemaan. Kannattaa vertailla hintoja.

Kierrätyskultaa kannattaa käyttää. Useat kultasepät tekevät vanhoista koruista uusia, ja saa toiveiden mukaan tehdyn korun. Muutenkin kannattaa miettiä teettämistä, se ei ole edes valmistavaraa kalliimpi vaihtoehto. Ja lopuksi, ellei ole varaa timantteihin, miksi ottaa niitä? On olemassa muitakin korukiviä, tai sormuksen koristeellisuutta voi hakea muulla tavoin esim kuvioinnilla.

Onnea naimiaisiin menemistä ap:lle! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Tässä nyt muutama semmoinen mun silmää miellyttävä:

Jos timantteja olis pakko ottaa, niin jotenkin tähän tyyliin voisi kuvitella:
671 euroa: http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/4603/1 mutta alkaa jo olla turhan pramea mun makuun.
Mun sormus on melkein samanlainen, mutta kolmella timantilla ja se on pyöreämpi profiililtaan. Yksinkertaista hain, ja sellaisen sain. Ei iske mitkään kovin prameat minullekaan. Mutta kuten sanoin jo aiemmin, en nykyään pidä mitään sormuksia. Eli hukkaan meni nekin rahat?
 
Minttu
Eiköhän se ole jokaisen oma asia, millaisen kihla-tai vihkisormuksen haluaa, kauneus on sormuksen kantajan silmissä. ja se hinta ratkaisee kaikilla henkilökohtaisesti, en mäkään antaisi ostaa mulle 1000? kihla-tai vihkisormusta, entäpä jos ero tulee, niin sitten ottaa päähän ku meni rahat kankkulan kaivoon!! miettikää ennen kuin ostatte sikaa säkissä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niko:
mä ostin 100e juuri sen minulle miuluisen ja ihanan sormuksen ja lähdin etelään huippuihanalle lomalle
Kiva juttu sulle. Mäpä aion lähteä häämatkalle tonnin sormuksesta huolimatta :p
Ja muutenkaan en ymmärrä sitä, kun muille näyttää olevan tosi suuri ongelma mun sormuksen hinta.
 
-
11v sit ostin 350MK sormuksen ja on edelleen ehjä! ei ne halvat välttämättä mee heti rikki tms. Muutenkin oli pienet häät. Toiset pistää 10 000e häihin ja eroavat parin vuoden jälkeen.... ei ne häät, vaan sit se liitto. Kestääkö se sen paremmin oli se sormus sit 2000e vai 60e sormus.
 
Me
Meillä taloudellinen tilanne oli häiden aikkaan äärettömän tiukka ja ostimme silloin halvat sormukset molemmille =(
Jokunen vuosi häiden jälkeen rahatilanne koheni huomattavasti, joten ostimme sitten molemille juuri sellaiset sormukset, kuin olimme aina toivoneet =)

...vaikka alkuperäinen sormus ei ollutkaan "elinikäinen", niin nytten sormessa kimaltelee sitten sitäkin kauniimpi sormus valkokullalla ja timanteilla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
11v sit ostin 350MK sormuksen ja on edelleen ehjä! ei ne halvat välttämättä mee heti rikki tms. Muutenkin oli pienet häät. Toiset pistää 10 000e häihin ja eroavat parin vuoden jälkeen.... ei ne häät, vaan sit se liitto. Kestääkö se sen paremmin oli se sormus sit 2000e vai 60e sormus.
Juu tätäkin on kuultu monta kertaa. Että kun vietetään "kalliit" häät niin suhde ei kestä tai on jo valmiiksi huono ja mitä halvemmat sen enemmän rakkautta. Mielenkiintoista jos meidän 10 vuotinen suhde kaatuu häihin :xmas:
 

Yhteistyössä