[QUOTE="hippi";26902615]No vaikka jo se ovelle tulo. Tullaan ovelle, portsari vetää oven lukkoon nenän edestä.
Tunnelma: WTF? Mitä ihmettä tapahtui? Mitä tämä tarkoittaa? Ei noin voi tehdä?
Toiminta; "anteeksi, etkö huomannut mitä tapahtui? olin tulossa sisälle", odotus siitä että pahoitellaan ja palataan normiin. Normiin palautumista ei tule, sillä portsari on jo omassa normissaan. Portsari turhautuu, tuhahtaa ja kääntää katseen pois. Normaalia suomalaista käytöstä.
Suomalainen osaisi itse kääntää katseen maahan ja toivoa, että ei kai se pitkään minua tässä seisota.
Seuraavaksi vaikka siinä narikassa. Ulkona on helvetti nollakeli ja sisällä jotain +15 ja pitää jättää vaatteet pois. Normaali suomalainen käytäntö että asiakas ei saa päättää mitä pitää päällään. Portsari tulee pitämään huolen, että asiakas paleltuu tai heittää sen ulos. Kulttuurit eivät kohtaa.
Tai kun baari menee kiinni ja se oikeasti tyhjennetään. Vaikka väkivaltaa käyttäen valomerkin jälkeen. Ei voi ymmärtää, että se oikeasti on lähdettävä ja nyt tai käydään käsiksi[/QUOTE]
Oven kiinni vetäminen naaman edestä kuulostaa hiukka oudolta. Ei ihan heti tule mieleen että kenellekään olisi käynyt noin. Jos tämän suomalaisen naaman edestä vedettäisiin ovi kiinni niin en todellakaan jäisi oven taakse seisomaan.
Mitä tuohon vaatetukseen tulee, niin viileällä säällä mä olen jättänyt takin narikkaan ja pitänyt neuletakin mukana sisätiloissa. Ulkotakkia mä en ole yrittänyt viedä mukanani paikkoihin joissa tiedän sen joutuvan narikkaan.
Valomerkin jälkeen porukan pitää tajuta itse poistua ravintolasta. Kotiin ne ravintolan työntekijätkin haluaa