Linnanmäen laitteisiin pääsyn tarkkuus?

Kyllä ne mittaa siellä tarkasti.Pituus on pituus iästä tai muista syistä riippumatta.Poika on just 141cm.Mitattiin tarkasti ja sai sitten sellaisen leiman,ettei joka paikassa uusintamitata.
 
Pakko kommentoida tähän...Viime kesänä oltiin lintsillä ja kotona mittasin pojun-pikkusen yli 110cm.Ok,lippuluukulla ku olisin ostanu sen 110cm ja yli rannekkeen,niin eipä tyttö myynytkään meille sitä!Mittattiin siinä ja poju sielä mitattuna just just 110cm!?!Pääsin sit sen kanssa muutamiin laitteisiin mut yhdessä sit lintsin työntekijä sano et'onko varmasti alle 110cm??Olin vähän et'no ei taida olla ku sitä luokkaa...No,mittattiin taas ja näytti sen yli 110cm-MINKÄ KOTONAKIN!,mut mäpään en päässy mukaan ,poju meni laitteeseen yksin.Onneks reipas poju ja ei siinä muuten mitään ku raivostutti toi jatkuva mittailu ja epäily pojun mitasta.Ei sillä väliä olisinko ite päässy vai en,mut olisin ostanu sen yli110cm rannekkeen jo heti portilla jos olis tyttö myyny!
 
ne ei myy niitä rannekeita kun eivät halua maksaa ihteesä kipeeksi siitä kun pentu lentää laitteista ja vammautui siksi että oli liian lyhyt ja matui putoamaan. fysiikkaa rouvat..
 
Kuka tahansa saa ostaa pienten rannekkeen! Kullakin rannekkeella pääsee vain niihin laitteisiin, joihin ko. ranneke oikeuttaa.
Juuri kävin ostamassa kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle (105cm ja 123cm) pienten pikkuhupi-rannekkeet.
 
Kyllä se pikkuhupi kannattaa ottaa, varsinki jos mukana on lapsia, jotka eivät mene >120cm tarkoitettuihin laitteisiin. Melkein kaikkiin lastenkinlaitteisiin kun pitää olla saattaja mukana.
 
Miten toi pituus noin vaihtelee??
Pitäis olla yksinkertainen asia. Riippuu täysin laitteen mitoituksesta, minkäkokoiselle suunniteltu ja huvipuisto voi vielä täsmentää vaadetta tiukemmaksi. Huvipuistolaitteita ei tehdä minkään suoran standardin mukaan vaan mitat vaihtelevat laitetoimittajillakin.

Turvallisuus on kaiken takana, antakaa tenavan kasvaa. Mä ainakin anna mieluummin kuin lapioin häntä palasina sinkkiarkkuun. Ja ne "lälly"laitteetkin tekee pahaa jölkeä vaikka esin hitaallakin nopeudella ajautuu kyydistä tippuneen päälle, ihminen yleensä häviää koska koneen voimat on suuria.
 
Pitäis olla yksinkertainen asia. Riippuu täysin laitteen mitoituksesta, minkäkokoiselle suunniteltu ja huvipuisto voi vielä täsmentää vaadetta tiukemmaksi. Huvipuistolaitteita ei tehdä minkään suoran standardin mukaan vaan mitat vaihtelevat laitetoimittajillakin.

Turvallisuus on kaiken takana, antakaa tenavan kasvaa. Mä ainakin anna mieluummin kuin lapioin häntä palasina sinkkiarkkuun. Ja ne "lälly"laitteetkin tekee pahaa jölkeä vaikka esin hitaallakin nopeudella ajautuu kyydistä tippuneen päälle, ihminen yleensä häviää koska koneen voimat on suuria.
Eikö tässä ollut kyse lapsen pituudesta?
 
Eikö tässä ollut kyse lapsen pituudesta?
Kyllä juurikin siitä. Ne kaaret, kaiteet ym mitoitetaan pitämään tietyn kokoinen ihminen kunnolla kiinni laitteessa. Ja ettei pääse lujahtammaa missään kohtaa pois, lentämään, tippumaan (ja jopa mitoituksessa tulee huomioda mahd äkkipysäyksen vaikutus ihmiseen) Laitevalmistaja määrittää pituus (ja paino) rajan. Mutta laitevalmistajen kriteerit ja varmuuskertoimet vaihtelee, koska mittoja ei määritetä"lakina". Tietyissä maissa ollaan tarkempia kuin toisissa. Ja Suomessa ollaan tarkkoja, ja mitoihin otetaan puiston pitäjän toimesta myös varmuutta.

Minusta lapsen mitta on siis yksi ehdoton määräävä tekijä turvallisuudessa.
 
Ollaanko siellä mittojen suhteen kuinka tarkkoja?
Pojat on 128 eli isojen ranneke, mutta toinen 116 viimeks, niin pääseeköhän pienten rannekkeella, kun luonteeltaan sellainen ettei ainakaan isojen juttuihin varmasti mene..
no oltiin tos vappuna lintsillä tybyn kaa niin siinä lippu jonossa se akka sano et jää vajaaks sellasen a4 eli millin verran et ei voinn uvekkulaan mennä sit kuitenkin toinen nainen sano siinä pikkusten potskissa et vo imennä siis 100 cm el iriippuu mittaajasta ja siitä miten se o nsäädetty. mut pakk osano oet on naurettavaa et 3 vuotiaan rannneke maksaa saman verran kun aikuisten 36 e vaik ei pääse moneenkaan laitteeseen sit yks laite lippu maksaa 8 e aikuiselle jos haluaa mennä skidin kaa joku 1 euro tai kuten tivolissa aikuinen pääsee ilmatteeks skidin mukaan kynytys hinnat nykyään ei voi mittään
 
no oltiin tos vappuna lintsillä tybyn kaa niin siinä lippu jonossa se akka sano et jää vajaaks sellasen a4 eli millin verran et ei voinn uvekkulaan mennä sit kuitenkin toinen nainen sano siinä pikkusten potskissa et vo imennä siis 100 cm el iriippuu mittaajasta ja siitä miten se o nsäädetty. mut pakk osano oet on naurettavaa et 3 vuotiaan rannneke maksaa saman verran kun aikuisten 36 e vaik ei pääse moneenkaan laitteeseen sit yks laite lippu maksaa 8 e aikuiselle jos haluaa mennä skidin kaa joku 1 euro tai kuten tivolissa aikuinen pääsee ilmatteeks skidin mukaan kynytys hinnat nykyään ei voi mittään

Lukihäiriöihin saa nykyään ihan hyvää kuntoutusta. Kannattaa selvitellä.
 

Similar threads

Yhteistyössä