limatulppa?????

Tere

Mulla tuli tänään päivällä sellaista tumman keltaista paksua limaa, onko limatulppa? Ei ollut verta mukana ollenkaan. Sit on ollut kamala pääkipu 2 päivää ja älyttömän paha olo koko tän päivän. Kävin mittaamassa verenpaineen tänään ja se oli ihan ok... Särkylääkkeet ei auta ollenkaan... Alavatsa kipua ollut kanssa, sellaista menkka kivun tyylistä ja kamaliavihlaisuja kohdun kaulaan... Mietin tässä vaan, että josko olis se synnytys tulossa eteen... Onko kokemuksia asiasta???

Mulla tasan rv 36, et saa jo syntyäkin....

Ai niin ja koska syntyi tulpan irtoamisestaja paljonko oli viikkoja???

jo silloin kun limatulppa tuli (sain käynnistys-pillereitä).
minusta tuo kuvaamasi kuullostaa limatulpalta.. ei siinä välttämättä ole aina verta mukana. minun kohdalla vauva syntyi samana päivänä kun limatulppa oli tullut..
Mitä neuvolassa sanottiin?
Onnea loppuodotukseen ja synnytykseen! :hug:

No kuitenkin... Yritän viisastua tässä, kun kaksi aikaisempaa tosiaan käynnistetty ja asiasta ei ole kokemusta, niin olen täysi ummikko, jos se olikin se tulppa. Sen nyt tiedän, et aikaa voi mennä ja kauan ennen kuin käynnistyy synnytys tai sit voi mennä taas vähemmän aikaa...
Olis tosi kiva vihdoinkin mennä synnyttämäään "normaalisti", että ei aina käynnistystä tulisi eteen, mut odotellaan...

eui mulla kyllä limatulppa ole ikinä keltainen ollu...täysin kirkasta ja kerran taisi olla veriviiruja mukana.ennemmin mulle taas tulee mieleen joku tulehdus keltaisesta paksusta limasta...!mut tiiä sitten :/
lisään vielä et mulla ainakin se on ollut todella venyvää,pyyhkiä kun yrittää niin ei meinaa millään onnistuu |O

ja vielä lisäystä sen verran että mulla ei tullut se kerralla vaan tais tulla kahtena päivänä. Ja sitten siitä kun se oli kokonaan tullut niin 3 pvän päästä laitokselle. Niin kirkasta oli mullakin...

Itse haluaisin myös tietää sen onko toi keltainen paksu lima limatulppaa niinkuin talluska kertoi,koska ittellä sellasta tuli ihan minimaalisen vähän jokin aika sitten,ja tulehduksissa näkyi hiivaa,et oliko se sitä vai limatulppaa,sillä sitä kokoa vaan haluaisin tietää.
tulipas hirveen selkeesti kirjotettua..näköjään aivot jääny jonnekkin :D

mites sitä limatulppaa kuvailis??? :whistle: :whistle:
Se on kirkasta, voi sisältää verijuovia, ei voi verrata esim. valkovuotoon... Ennemminkin sellainen kirkas "vahapallo" :LOL: ...tiiättekö mm. niitä vahatulppia joita laitetaan esim korviin jos mennään uimaan..

ja tätäkö voi kutsua selkokielellä selitetyksi.. :LOL: :LOL:

No se oli sellasita paksua keltaista ällöä limaa... Veri juovia nähtävästi tulee, kun se kokonaan irtoaa, näin olen ainakin lukenut.
Mulla on sit lisäks noita kaiken maailman muita tuntemuksia... Niin ja se oli iso klöntti ja ei voi oikein mihinkään hiivaan tai tulehdukseen verrata, kun sellaista ei ole. Jospa tää tästä. On ollut pientä stressiä 3 viikkoa päällä, että jos se vaikka olis edes auttanut asiaa... Supistelee edelleen silloin tällöin ja levossa tuntuu enimmäkseen ne supitukset ja kaveri on tosi levoton vääntyilemään mahassa. No soitan taas tänään ä-polil, jos ei mene mikään ohi...

no voi se sit varmaan olla ainakin osa sitä limatulppaa..mut mulla ei oo koskaan ollu mitään hiiva ym.oireita mut kokeissa vaan näin näkyi..hauska aina kuulla neuvolassa et aha mulla on siis tollanenki vaiva,kun mitään oireita ei tosiaan ole..

Mulla toi limatulppa solahti pikkareihin ja sitä ei kyllä voinu olla huomaamatta ja ymmärtämättä mistä oli kyse...yäk. Mulla nimittäin tais tulla suurin osa siitä tulpasta kerralla. Se oli sellanen ison peukalon kokoinen pallo, melkeenpä pingispallon kokoinen vaalea limaklöntti. Pyyhkiessä tuli sit niitä rippeitä, eli sitä limaa mikä ei tarraa edes paperiin. Tosta vuorokauden kuluttua alko synnytys.

Talluska, musta noi sun muut oireet kuulostaa siltä, et synnytys saattas olla aluillaan. Mut voihan se pysähtyäkin, vaikka nyt kypsytteliskin paikkoja. Älä nyt ainakaan minnekään reissuun lähde ja soita sinne polille jos mietityttää. On sit rauhallisempi mieli, kun saa kuulla asiantuntijoilta tietoa. Tsemppiä!

En mä nyt mihinkään reissuun ole lähdössäkään. En saanut edes päiväunia nukuttua, kun on niin levoton olo ja kaiken lisäksi alkoi pakottamaan alapäätä ja takapuolta jatuli sellaisia kipeitä vihlaisuja.Varmaan on jotain mun omia pään tekosia nää kaikki... Supistelee aina, kun liikkuu johonkin ja ei nyt ihan paikallaan viitsis koko aikaa sentään istua... No kai se edelleenkin tästä sit ajan kanssa. Pitää odotella rauhassa, mut tosiaan on kamalan levoton olo koko ajan...

Musta tuntuu, että vikaa alkaa löytymään lisää ja lisää koko ajan... En saanut edes päikkäreitä nukuttua... Ihme jännitys päällä... Siis mul on niin tyhmä olo, kun saan soittaa kaverit läpi, että oliko sulla tätä ja tätä vaivaa ennen kun lähdit synnyttämään.... :LOL: No perjantaina olis taas ultra, et jos vaikka tällä kertaa se lääkäri jaksais vaivautua tekemään sisätutkimuksen, niin tietäisin mis meen, ellei synny sitä ennen

No tosiaan alan olemaan kaikista tuntemuksista päätellen lähtökuopissa ja pettymys on varmaan suuri, jos en olekkaan... Mul on ihan oikeesti tosi omituinen fiilis ihan koko ajan ja sellainen jännä perhoten vilinä masus menee

Yhteistyössä