voiko olla limatulppa kun irtos,nyt rv 33...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekasin limasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekasin limasta

Vieras
tää raskaus siis ollut yhtä valkovuotoa,ja tänään aamulla tuli taas tunne että taas lorahti valkkarit pöksyyn,sit ku menin veskiin ja pöksyjenvaihtoon,alkkarit oliki vain kosteat ja pyyhkiessä jäi paperiin iso lima vain,en kiinnittänyt huomiota että olisi ollut mikään paakku tai klimppi,oli vain iso lima,ei yhtään samanlaista kun normaali valkovuoto on tähän asti ollut.tiedän kyllä miltä limatulppa näyttää,mutta en silloin aamulla kiinnittänyt kireessä sen enempää huomiota.

ja nyt alko mietityttää et olikohan se limatulppa,kun sen jälkeen ei ole tullut YHTÄÄN valkovuotoa,normaalisti tulee pitkin päivää ärsyyntymiseen asti....

kun ennenaikasia suppareitakin ollu ja ennenaikaista synnytystäkin on neuvolassa varoteltu.

ja tänään vielä ollut tuolla ihan alhaalla sellaista kipua,ei vihlomista eikä liitoskipua,ennemmin sellaista lihaskiputyyppistä,eikä liittynyt mitenkään rasitukseen tai liikkumiseen....ei ollut mielestäni myöskään supistuksia,kun se kipu tuntui vain toisella puolella ja aika paikallisena....mulla vielä oli joku istukan verisuoni sellasessa paikkaa että se tarkistetaan vielä ennen synnytystä,ja pelottaa jos se siellä napsahtais poikki kun vauva kiinnittyy tai jotain muuta yhtä kauheeta.....

jos se oli limatulppa,enteileekö se aina synnytystä,ja pitäiskö asialle tehä jotain......????

kiitos jotka ehitte lukemaan ja vielä vastaamaankin! :)

Mulla sama juttu rv 34 tai jotain- panikoin koska aina sanottu että viikon sisällä lähtee myös lapsi tulemaan. Ei lähtenyt :)
Mutta kyllä sä varmuuden saat.. ;) 'kuulostele' , en tiedä oletko ekaa kertaa matkassa, mutta ei tasan jää oikeat supistukset huomiotta!

Limatulpassa on yleensä verta mukana

Limatulppa on paksua kirkasta tai kellertävää, hyvin venyvää ja sitkeää limaa. Voi olla myös verisiä juosteita seassa. Kyllähän se tulpan irtoaminen synnytystä enteilee. Itselläni irronnut samana päivänä, kun synnytys sitten alkoi, mutta joillain jopa viikkoa aikaisemmin. Kuulostele tuntemuksiasi ja jos sitä limaa tulee lisää tai on outoa kipuilua käy tarkistuttamassa tilanne sen suonen vuoksi.

ei tarvii tehdä mitään. minulla se on joka kerta irronnu aikasin ja silti kaikki 3 käynnistetty :D
saikullakaan ei reagoineet mitenkään kun asiasta kerroin, kuulemma siitä ei voi ennustaa mitään

nokun tätä juuri että mäkin ymmärsin että ei kauaa mee synnytykseen limatulpasta,mutta miehen siskolla kun irtos kuukaus ennen laskettua,ja olivat sitte valmiudessa kun aikasemmassakin oli syntyny jokusen pvän päästä,mutta sit sillä menikin viikon yli lasketusta.....

mulla on jo yks raskaus takana,ja silloin irtos ainakin osa limatulppaa,eikä ollu verinen,mutta tunnistin heti,ja meni parisen päivää synnytykseen muistakseni.että tiedän kyllä että oikea supistus on kipeä,mutta kun viime synnytys lähti käyntiin niin hitaasti,melkein vuorokauden tuli säännöllisesti ja tihenevästi supistuksia joista en olisi voinut päätellä niiden menevän vielä niin kipeiksi kun menivät! ja nyt kun viikkoja vasta tän verran,niin pelottaa josko lähtis taas käyntiin niin huomaamatta...

mutta osaako kukaan sanoa että merkkaako mitään toi että normaali valkovuoto on nyt kadoksissa??

nostan,jos joku vielä keksis jotain lisättävää mun epätietoisuutta helpottamaan...?

mulla ois neuvolalääkäri puolentoista viikon päästä,pitäisköhän pyytää tarkistusta jo aikasemmin...?ainakin jos se sama kipu jatkuu huomennakin,soitan neuvolaan. tosin tuokin lääkäriaika on omasta pyynnöstä aikaistettu melkein kuukaudella,kun sitä ennenaikaista synnytystä saa pelätä....

siis oliko sulla edellinen ennenaikanen?
limatulppa ei ole mikään syy pelätä ennenaikasuutta, ihan hyvin voi noilta viikoilta vielä mennä ylikin lasketun.
ja se että ei tuu valkkista enää niin ei sekään ole mikään oire, vaihtelu raskauden aikana ihan normaalia

kyttää suppareita, älä mitään limoja tai valkovuotoja

Siitä ei pysty päättelemään yhtään mitään. Raskausaikana tulee muutenkin huomattavasti enemmän limaista vuotoa joka ei välttämättä ole limatulppa. Jos vuoto on vetistä niin kannattaa mennä tarkastuttamaan tilanne ( jos kyse on lapsivedestä). Voit rauhallisin mielin olla kotona. Jos alkaa supistelemaan niin sitten on synnytys kyseessä.

Yhteistyössä