limatulppa?????

Niin, eihän sitä koskaan tiedä, että miten käy ens yönä, kun supistelee edelleen, mutta ei niin tiuhaan, kuin pitäisi. Varmaan kaulat yms lähtee pienenemään... Vai miten se nyt meneekään, jos tulppa on lähte nyt osin tai irronnut kokonaan, niin oliko silloin enään mitään kauloja edes jäljellä? Ei hajuakaan. Pitää taas etsiä jostain tietoa, että olis hiukan viisaampi

se mun limatulppa oli vinkkupullon korkin kokonen ja oikeestaan näkönenkin =) semmonen rusehtavan kellertävä. Höllyvä kasa niinku ois jotain hyytelökakkua ollut :LOL: jos siis selvensi yhtään. Ja minäkin olen kuullut että kahden viikon sisällä tulpan irtoamisesta yleensä vaavi on pihalla.

Mulla kun ollu tätä päänsärkyä ja oksetusoloa niin olen miettinyt että oiskohan hemppa taas laskenu,viimeksi oli 102 neuvolassa. Saa nähä,jos tässä torstaihin asti kärvistelis,sitten on neuvola. On se kumma ku sitä ei kehtaa soittaa ja kysyä pääsiskö jo aikasemmin näytille :(

Joo sama täällä,oon ollu pari viikkoa sormelle auki ja kaulaa sentti jäljellä. Mua ei enää ees kiinnosta tietää nuo kaulajutut ku monet olleet kuukauden auki useamman sentin ja ilman kauloja sun muita.Eiköhän tämä meidän poju jossain välissä pulahda pihalle. Sillävälin tuleva äippä ottaa rennosti :LOL:

kai ne pakostakin jossain vaiheessa pihalle putkahtaa..ukko oli eilen työkaveriltaan kuullu et ku naista hieroo nilkoista jostain ihme kohdasta nii 12h päästä alkaa synnytys :) pitihän sen saada se testata ja 12h olis kulunu just sillon ku mul on neuvola puolilta päivin :)
hassuja noi miehet,mut sillä sen työkaverilla ja monilla muillaki kai toi on tepsiny

Täällä ei taida tepsiä mikään. Nyt on tullut lisäksi kamala pakotus ja jomotus hanuriin :LOL: ja kamala väsymys viel päälle, mut kyl tää tästäjos ei nyt ihan just tartte synnyttämään lähteä, niin kaikki ok, muuten nukahdan sinne sängylle

no hanuria täälläki jomottelee ja kaiken lisäks supistelee ja koskee mahaan ja väsyttää jne..vaivoja vaikka muille jakaa,heh..
minäki aina niin toivon sitä et pääsis synnyttämään mut sit ku oikeesti vaikuttaa siltä et lähtö saattais tulla nii mä oon ukolle sanonu et nyt en kyllä jaksa synnyttää,pakko saada nukkua ja syödä ensin :LOL:
ja tyhmänä taas aivot jonnekki jätin,mulla onki vasta huomenna se neuvola,pitäs ehkä vähä tarkemmin aina tota neuvolan ajanvarauskorttia katella..
on muuten tää keskustelu siirtyny täällä vähän toiseen ku limatulppaan :)

heheh niimpä taitaa olla :D Mun kolotukset ja jomotukset on kadonnu...Tosin vaakatasossa ku yrittää olla niin olo on ku kännisellä,siis huippaa :/ toivotaan ettei hemppa ois hirmuna laskenu ku viimeksi oli 102...

No niin tosiaan on muuttunut aihe, mut kaikki ne liittyy kuitenkin samaan asiaan... Täällä kärsin tois puolen supistuksista ja on muuten kamalia. Aattelin, että pitäiskö sitä oikein kävelemään lähteä, jos vaikka alkais ulos tulemaan. Kaveri muistutti mua just, että mun pitää sit kuitenkin suht ajoissa tonne sairaalaan lähteä, kun on kolmas ja sit kun ei ole tosiaan tietoa tästä normaalista synnytyksestä ollenkaan, niin kaikki kivut ja tuntemukset on rekisteröity...

Minun mielestä keltainen lima voisi hyvinkin olla limatulppa. Lisään vähän väriskaalaa ;), omani oli valko-vihreä (!!!) ja siinä oli vähän verta mukana. Tuli yöllä, vauva syntyi seuraavana aamupäivänä.

Mun ei tartte, kuin siirtää hanuri paikasta A paikkaan Bja jo supistaa... Alan koht laittaa pyykkejä kaappiin ja siivoamaan, että kai se täältä ulos tulee... Just tänään sain kuulla, et maksa-arvot tehneet nousu suunnan, niinkäynnistys tulee eteen ens viikol kuitenkin, mut en sitä halua, joten kaikki pakko keinot otettava käyttöön. Nyt on vaan tullut lisää vaivaa vaivan päälle, et kaippa jotain tapahtuu. Mun neuvola tätsy olis laittanut mut huomen lääkärille, mut mulla on pe lääkäri kuitenkin sairaalassa, niin en mene

Mulla oli kauan aikaa hemppa 140,sitten tipahti 118 ja nyt viikossa 102. Turhaapa tuotakaan miettii,eihän ne ennenkään oo mitään rautalääkkeitä saaneet. Mulla on jääkaapissa pari rasiaa verilättyjä ja oon nyt yrittäny syödä 3kpl päivässä. Katotaan onko saanu nostettua tuota arvoa =)

Hyi verilättyi :D Mulla hb kävi 104 ja alion syömään lääkkeit, jotka ei sitä nostanut ja nyt on muuten vaan noussut takas 128:n ilman lääkkeitä.... Aattelin alkaa laittaa omaa sairaala kassia valmiiksi. On sellainen olo, et yöllä lähdetään tai sit ei :LOL:

mulla on sairaala kassi ollu varmaan jo kuukauden valmiina ja se on jo autossaki,ja naperon vaatetuskin on sen sängyllä odottamassa..ja koirien ruokinta ohjeet äipälle+koirille oma reissu raksu säkki B)
mulla juilii taas mukavasti ala massuun,jospa se nakero olis jo kiinnittyny,huomennahan sen tietää mut toivotaan parasta,ja toivotaan et näistä supistuksista olis ollu jotain hyötyä ja paikat enemmän auki ku sormelle ja k.kaula olis voinu hävitä jo kokonaan ku viimeks sitä oli 1cm jälel

No ei sit tullut lähtö ainakaan mulle eteenyöllä. Kun sain hanurin sängyst ylös, niin alkoi taas kaiken maailman kolotukset ja kivistykset ja en edes kertaakaan herännyt vessaan, mikä oli ihme, kun yleensä se 1-2 kertaa saa käydä sielläkin. Ja nukuin niin pitkään, että poika myöhästyi koulusta ja jne, et elämäni yö unet tuli nukuttua...
Nuorimmainen tosin on nyt tullut kuumeeseen ja on kivan kiukkuisella tuulella koko ajan...

En ole kyl vieläkään sitä reissu kassia saanut valmiiksi, vaikka sekin pitäis, mut kai täs on aikaa. Sairaalaan 2 minuutin matka laskettuna siitä, et kävelee ovest ulos ja autoon ja eteenpäin, et kai sen kerkee... Jospa sit tänään sen sais laitettua...

Kyl mul on maailman viisain neuvolä tätsy. Ei usko mitään, mitä sil sanon ja eilenkin ilmoitin sille, et olen soittanut maanantaina polille ja kysellyt siit limatulpast ja sen sit piti eilen sinne soittaa ja kysyä samasta asiasta ja ne ilmoitti myös sille, et se saa syntyä jos on syntyäkseen, niin kuin mullekin... Ja sit se kuitenkin sanoin, että kyl sinne viikolle 37 pitäis yrittää... Voin mä yrittää, mut jos meinaa ulos tulla, niin varmaan pitää joku hiton tulppa laittaa tonne, et tulee vasta maanantaina :LOL:

meille sanottiin kysillä ku kävin siel viikol 34 ottaa supistuksien estoa (19 kivuliasta tunnissa)et ei ne sitä estele jos se lähtee syntymään,otin vaan sitä lääkettä oman olon helpotukseks..
meillä on synnärille matkaa 60km et on vähä pakko olla jo reppu autossa ku unohan sen kuiteski kotia ku lähtö tulee..
mulla on tän aamun koskenu mielettömästi johonki tohon häpy luuhun,ei oo kipee ku painaa mut ku kävelee nii koskee ihan pirusti,oiskohan se kaveri laskeutunu jos se ipu vaik siitä tulee..onneks neuvola parin tunnin päästä nii tietää tarkemmin,ja tovottavasti toi kohdunsuu olis lähteny avautumaan jo enemmän

Mullakans eilen, kun se tätsy painelo tohon häpyluuhun, niin alkoi ihan älyttömästi supistelemaan... Pitäis varmaan painella sitä sitten, että tulis ulos pikku hiljaa. Huominen päivä olis ok, niin pääsisi jo sunnuntaina sit himaan vauvan kanssa ja äijä voi jäädä ppois töistä hyvillä mielen. Tai sit ens viikon alussa, kun mutsillaon pitkät vapaat duunista, niin olis lapsen vahtikin ihan lähettyvillä. On se kyl luvannut lähteä pois töistä, kun on pikku pakko jonkun tänne tulla lapsien kanssa....

meilläki vois tuo mielellään silleen syntyä et pääsis sunnuntaina kotia niin sais suoraan maanantailta alottaa ukko loman..meille tulee koira vahti ku lähtö tulee,tai sit äiti ottaa koirat nille,mut voi olla et se tulee meille siks aikaa asuu ku toi nuorin 11kk ikänen ei oikeen osaa olla vieraissa paikoissa yötä,mut toisaalta ku se menee ton 9v nartun kaa sinne nii se voi olla kunnolla..
vitsit mua jänskättää toi neuvola,aina on hirvee tuskan hiki ku on lekuri neuvola,mä en nimittäin yhtään tykkää siitä sisä tutkimuksesta,meinaa oikeesti aina suunnilleen itku päästä,mut pakko se kestää nii tietää taas tilannetta tarkemmin..mitenkähän mä kestän synnytyksen ku pelkkä sisä tutkimus noin tuskaa..taidan ottaa sit epiduraalin lisäks kohdunkaulan puudutuksen :)

Mäsain edellisestä epiduraalin ja sit sen puudutuksen kohdun kaulalle. Olin viel ottanut vähän kaasuja siinä ja kätilö ilmoitti, että ei hänellä ole koskaan ollut näin hauskaa synnytykses. Mul ei ollut missään vaiheessa mitään kipuja ja ei se synnytys tuntunut sinällään missään, paitsi pienenä paineen tuntuna alapäässä, joten ihana kokemus oli. Tää sit on varmaan maailman kamalin synnytys... No ei se ensimmäinenkään ollut mikään maailman ihana, kun piti viel leikellä vähän yöks....

Nyt alan siivoamaan oikein huolella, että saan noi supistukset käynsiin kunnolla...

Kai noi mun vuiime yö unet jotain kertoi jo ennakkoon, kun en olis herännyt vaikka pommi olis räjähtänyt...

mulle kaikki mahdollinen kivunlievitys kiitos! :LOL:
mulla on ihan muutama supistus vaan tänään tullu,enkä voi siivota ennen ku haen äipältä meidän imurin pois ku sil meni rikki..eikä oo tiskiä,eikä pyykkiä..pitää jotain yrittää kehitellä..

Kiva lukea sun juttu tuolta lokakuun odottajisata. Mul huomen äitipoli ja sit vasta saan tietää, et mis mennään. Olispa sama tilanne, kuin sulla. Alkaa meidän poikien tappelu ottaa päähän, niinolis kiva päästä vähän hermolomalle sairaalaan, vaikkakin ne 2 päivää on kaikkea muuta kuin lkomaa, mut eipä tartte kuunella tätä jatkuvaa tappelua ja riehumista....

joo yllätyin kyl itekki vähä tosta tilanteesta,mut osasin päätellä ite ainaski ton laskeutumisen ku eilen vauvan pylly sojotti pikkasen mun navan yläpuolel ja muutenki on helpompi hengittää,mut yöl kävin tunnin välein wc..ja kiva et kanavaki hävinny,on siis jotain hyötyä ollu supistuksista..jospa sitä viikonloppuna tulis lähtö :heart:

Yhteistyössä