hei
Siis kastatteko? Miksi ette (jos ette)?
Meillä tosiaan (kuten tuolla toisessa ketjussakin jo totesin) on se tilanne, että miestä ei ole koskaan liitetty osaksi mitään uskontokuntaa.
Perimmäinen ajatus niillä on ollut se, että lapselle annetaan suurempi vapaus valita itse.
Minä olen kyllä vähän eri mieltä, kun tuon menoa olen vuosikymmenen tässä seuraillut. Enemmän tuo on mielestäni jäänyt paitsi siitä, että ei ole lapsena kerhoon, leireille tai myöhemmin riparillekaan päässyt.. siis ei ole kirkkoon liittämättäjättäminen tuota tehnyt avarakatseisemmaksi vaan päinvastoin.
Niin. Ja tietenkään ei päästä kirkossa naimisiin, kun tuo ei kerran kuulu mihinkään uskontokuntaan eikä ole oikein järkeä tässä vaiheessa tuota aikuista kirkkoon liittää ja riparia läpikäyttää ihan vain naimisiinmenon vuoksi.
Joten mun mielipide onkin se, että meidän lapset kyllä kastetaan (vaikka mies taas tietty on sitä mieltä, että heidän malli on parempi). Antaa sitten myöhemmin erota kirkosta, jos haluavat, mutta paljon enemmän niillä on vaihtoehtoja, kun kaikki ovet on avoinna ja saavat siitä sitten itse päättää. Eihän se vapautta tuo tuokaan, että tietyt ovet on sitten jo vanhempien toimesta suljettu...