Tämä on kyllä järkipuhetta.Alkuperäinen kirjoittaja ammatikseen tiellä;28165279:Kaikki sellainen, mikä aiheutta liikenteessä vaaratilanteita. Esim. vanhat autot, huonot renkaat, toimimattomat valot, naarmuuntuneet ja rikkinäiset tuulilasit, katsastamattomat autot jne. Näm kaikki kertovat kuljettajan välinpitämättömyydesta muiden liikenteessä liikkuvien turvallisuutta kohtaan.
Monesti on näin. Se ohittaja ei voita vaan kohta ollaan peräkkäin. Joillekin se vaan on pakko päästä ohi vaikkei sillä oikeasti ole mitää merkitystä.Alkuperäinen kirjoittaja errääss;28163330:Nyt ei varmaan puhuta mistään yhtäkkiä tulevasta "seisovasta" esteestä vaan kuljettajista, jotka ajavat hitusen hitaammin kuin nopeusrajoituksessa lukee.
Mitäpä, jos ensi kerralla et menisikään ohi, vaan säätäisit omaakin nopeuttasi hiukan. Mietipä tättä. Todennäköisesti et saavuta ohituksella mitään vaan seuraavissa valoissa olette peräkkäin.
Tiedoksi vain ettei Suomi ole pelkkä kehä kolmosen sisäpuoli. Mua kyllä ketuttaa kun edellä oleva ajaa noin 85 satasen alueella ja vastaan tulee porukkaa niin paljon ettei ohitus onnistu. Ja seuraavat valot ovat noin 150 km päässä. Teidän logiikan mukaan on ihan "ok" että vietän puoli tuntia extraa tien päällä, koska edellä olevan auton pitää nyt jostain pirun hyvästä syystä ajaa 15 km/h alinopeutta ja mun pitäis vaan "mukautua" siihen.Monesti on näin. Se ohittaja ei voita vaan kohta ollaan peräkkäin. Joillekin se vaan on pakko päästä ohi vaikkei sillä oikeasti ole mitää merkitystä.
Ns. ammattikuljettajat ne vasta välinpitämättömiä ovatkin. Ajetaan jollain yhdistelmällä aivan takana kiinni, eikä varmaan kiinnosta mitä tapahtuisi, jos edellä ajava pikkuauto joutuisi tekemään äkkijarrutuksen. Itse ajan 80 km/h rajoituksen mukaan, ja ns. ammattikuski nysvää puskurissa kiinni. Satasen alueella voinkin taas itse olla ohittamassa tätä ns. ammattikuskia.Alkuperäinen kirjoittaja ammatikseen tiellä;28165279:Kaikki sellainen, mikä aiheutta liikenteessä vaaratilanteita. Esim. vanhat autot, huonot renkaat, toimimattomat valot, naarmuuntuneet ja rikkinäiset tuulilasit, katsastamattomat autot jne. Näm kaikki kertovat kuljettajan välinpitämättömyydesta muiden liikenteessä liikkuvien turvallisuutta kohtaan.
Ajan sitä vauhtia, kun haluan. Päästän kyllä ohi. Joskus haluan katsella maisemia, tai vain pidentää matkankestoa. Syyt eivät sinulle kuulu.Alkuperäinen kirjoittaja 1 merkkiä pitkä käyttäjänimi;28164660:Ihme fetissi teillä on noita vammaisia kohtaan. Onko teillä jotain vammaisia vastaan? Vai etsitkö kenties kaltaistasi seuraa treffeille. Mutta se siitä off topicista.
Kyllähän minä ajan hyvin mielelläni 50km/h, kun rajoitus on 50km/h. Ja olen melko nuori vasta 28 joten vasta 10 vuotta olen ajanut autoa.
Omasta asenteestasi päätellen sinulla on jo niin paljon ikää (lue: toinen jalka haudassa), että pitäisi varmaan jo luovuttaa se kortti poliisille, kun ei taida enään fysiikka riittää auton ajamiseen.
Ei autot tapa vaan kuskit?Alkuperäinen kirjoittaja ammatikseen tiellä;28165279:Kaikki sellainen, mikä aiheutta liikenteessä vaaratilanteita. Esim. vanhat autot, huonot renkaat, toimimattomat valot, naarmuuntuneet ja rikkinäiset tuulilasit, katsastamattomat autot jne. Näm kaikki kertovat kuljettajan välinpitämättömyydesta muiden liikenteessä liikkuvien turvallisuutta kohtaan.