lihottaako sepram

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilojenkerääjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kilojenkerääjä

Vieras
onko kellään tietoa että lihottaako tuo sepram-mielialalääke?mä olen syönyt sitä nyt reilu 2kuukautta ja alkuun en huomannut mitään lihomiseen viittaavaa mutta nyt tuntuu että paino on koko aika ylöspäin vaikka mielestäni syön aika tavalla normaalisti. :/ ensin laitoin joulun piikkiin lihomiseni mutta nyt kun siitäkin on jo aikaa eikä ylimääräisiä herkkuja tule enää naposteltua ja silti paino vaan nousee niin tänään sitten tuli mieleen että voisiko syy olla tuossa lääkkeessä jota syön? :o olisin tosi kiitollinen jos joku tietäisi tai kertoisi kokemuksia vaikka sitten masennus/mielialalääkkeistä noin yleensä koskien nyt tuota lihomista :attn: :D
nimimerkki:en halua punkeroksi :ashamed:

En osaa sanoa lihottaako nimenomaan tuo lääke, mulla ainakin kiloja kertyy hormonikierukan ansiosta.. Jotenkin se sai hormonitoiminnan sekaisin ja on koko ajan nälkä !!! Viime maaliskuussa laitettiin tuo kierukka mulle ja olen lihonut noin 10 kg.. Sepramia otan 40 mg/pv erilaisten mielialaoireiden takia ja sitä ennen söin Cipramilia vuosikausia, ei se lihottanut ainakaan.

Itse syön samaa lääkettä ja annostuksena on 20mg( en tiedä onko silä merkitystä) mutta mnulle lääkäri välitti ettei lääke lihota,mutta näläntunne lisääntyy ja jääkaapilla käytejä on itse hallittava.. sen olen kyllä huomannut tämän 5kk aikana jota olen lääkettä syönnyt...Liikuntaa reilusti lisäämällä on painokin pysynyt kurissa...
Oletko muuten ollut tyytyväinen lääkkeeseen? Minulla on ensimmäinen kerta kun mitään tälläsiä läääkkkeitä tarvitsen ja tosi tyytyväinen olen ollut tulokseen.vaikka varoiteltiinkin että välttämättä eka lääke ei sovi...
Tsemppiä!!

joo mä kans käytän ton 20mg päivässä eli ei kait kauheen suuri annos :/ =) mulla on kans ihan eka lääkekokeilu tällä elämän alueella ja kyllä on todettava että oli hyvä tuuri koska heti se eka lääke sopi mulle ja se on vieläpä auttanut ja todella hyvin. :attn: :D ei voi muuta kun olla tyytyväinen että on tälläset lääkeavut saatavilla =) käyn edelleen silti terapiassa juttelemassa kaks kertaa kuukaudessa etten siis jäänyt vaan hyvän lääkkeen saatuani pois keskusteluista :attn: molemmat auttaa mutta lääke otettii siihen keskustelujen tueksi ja se on vieny pahimman terän oireiltani niin että voi kunnolla keskittyä keskustelemaan terapeutin kanssa. =)

kuinka monta tarinaa olen kuullut siitä että kilpirauhasen vajaatoiminnassa ennen diaknoosia joudutaan syömään mielialalääkkeitä kun ei tiedosteta todellista vaivaa. ja paino nousee.
Mieli heittelee, iho, silmä, nivel, väsymys,-ongelmia ja vaikka mitä. Onneksi minä tiesin mistä etsiä vikaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 23:18 minävaan kirjoitti:
kuinka monta tarinaa olen kuullut siitä että kilpirauhasen vajaatoiminnassa ennen diaknoosia joudutaan syömään mielialalääkkeitä kun ei tiedosteta todellista vaivaa. ja paino nousee.
Mieli heittelee, iho, silmä, nivel, väsymys,-ongelmia ja vaikka mitä. Onneksi minä tiesin mistä etsiä vikaa.
no mä en vajaatoimintaa kyllä sairasta koska kokeet on otettu ja sitä paitsi ahdistusta on ollu jo 8vuoden ajan ennenkuin nyt vasta viimisen vuoden aikana olen hakenut ja saanut siihen apua. :attn: :D

Yhteistyössä