Liho (ei lihoa), kotoa (ei kotoota), kuulostaa (ei kuullostaa), niinpä (ei niimpä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kielenhuoltoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äikkäope;30671565:
Io ja säpäle, teinä luovuttaisin. Wtf lienee juuri se tyyppi, jonka kohdalla minäkin tein niin. ;)

:laugh:

Kiitos vain säpäle mutta en missään nimessä ala lukemaan 40-sivuista pilkutuksen pikaohjetta :D Minä olen kouluni käynyt ja enää en jaksa kielioppia alkaa opiskelemaan. Osaan mitä osaan tai "osaan" mitä luulen osaavani, näillä mennään! Onneksi en tule koskaan tarvitsemaan pilkutustaitoa elämässäni. Huojennus, ffiuh!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30671584:
Minä tarvitsin viimeksi viime viikolla pilkutussääntöjä. Jäisi kyllä tutkintopaperit saamatta, jos niitä ei osaisi kypsyysnäytteessä.

kappas vaan, yllättävä valmistuminen uhkaa keskeyttää säpäleen lupaavasti alkaneet opinnot :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30671584:
Minä tarvitsin viimeksi viime viikolla pilkutussääntöjä. Jäisi kyllä tutkintopaperit saamatta, jos niitä ei osaisi kypsyysnäytteessä.

No onnea sulle. Onneksi minä en tartte moisia.

[QUOTE="wtf";30671605]No onnea sulle. Onneksi minä en tartte moisia.[/QUOTE]

Piikki lihassasi tämä asia tuntuu kuitenkin olevan. Ilmeisesti osui sinuun pahemmin kuin itse tiedostitkaan. Kovasti olet täällä vängännyt ja omia mutu-uskomuksia esittänyt, vaikka et kielioppisäännöistä tiedä yhtään mitään.

Tämä on yleistä palstalla. Miksi pitää tulla ketjuun sanomaan omia mielipiteitään, jos asiasta ei yhtään mitään tiedä? En ymmärrä. Päälle päätteeksi vielä haukutaan aloittaja. En keksi muuta syytä kuin että tällainen vastarannan kiiski ottaa asian jotenkin henkilökohtaisesti. Ilmeisesti sinulle on jäänyt trauma äidinkielen tunneilta, koska et ole asiaa hallinnut, ja tulit nyt purkamaan pahaa mieltäsi tähän ketjuun.

Piikki lihassasi tämä asia tuntuu kuitenkin olevan. Ilmeisesti osui sinuun pahemmin kuin itse tiedostitkaan. Kovasti olet täällä vängännyt ja omia mutu-uskomuksia esittänyt, vaikka et kielioppisäännöistä tiedä yhtään mitään.

Tämä on yleistä palstalla. Miksi pitää tulla ketjuun sanomaan omia mielipiteitään, jos asiasta ei yhtään mitään tiedä? En ymmärrä. Päälle päätteeksi vielä haukutaan aloittaja. En keksi muuta syytä kuin että tällainen vastarannan kiiski ottaa asian jotenkin henkilökohtaisesti. Ilmeisesti sinulle on jäänyt trauma äidinkielen tunneilta, koska et ole asiaa hallinnut, ja tulit nyt purkamaan pahaa mieltäsi tähän ketjuun.

:D Kovin paljon joutuu itseään toistamaan, mutta ei tosiaan tainnut mistään mielipideasioista edelleenkään olla kysymys. Ja en mä muistaakseni sua tässä ketjussa haukkunut mitenkään, kunhan naureskelin kun ei oikein sullakaan tuo oikeinkirjoitus ja kielioppisäännöt tainneet vahvinta alaa olla vaikka siitä muille paasasitkin.

Heitin läpällä vastalauseen sinun huvittavaan aloitukseen ja tuon vänkäämisen aloitti joku muu. Ei ole kova paikka minulle nämä kielioppiasiat, eikä traumoja ole. Ihan ajankulukseni ja huvin vuoksi asiasta keskustelin teidän kanssa.

No voi voi, ku jotkuu voi kirjottaa tääl omal murteellaa mil ne puhuu. Ja se ei varmast oo kiällettyy. Miä ainakii kirjotan just sillee ku minuu huvittaa. Jos se jotaa häiritsee, ni aina voi mennä muualle. So simple. :-)

Yhteistyössä