Liftasi vauvan kanssa - poliisi vei vauvan

  • Viestiketjun aloittaja kuuku
  • Ensimmäinen viesti
äiti myös
vauvan olisi kaikesta huolimatta pitänyt antaa olla äidillään sen aikaa, kun viranomaiset asiaa selvittelevät. voin vain kuvitella, miten kauhuissaan vauva on ollut, jos ei ole tottunut vieraiden ihmisten hoitoon. meidän poika ainakin vierastaa paljon tuntemattomia ihmisiä. en olisi itse lähtenyt liftaamaan vauvan kanssa, mutta kyllä sympatiat silti ehdottomasti menevät äidille, jolta vietiin vauva pois väkisin! vauva olisi varmasti voinut olla äidin hoivassa (imetyksessä yms.) kun on siihen kerran tottunut. en usko, että viranomaisilla oli mitään syytä olettaa äidin olevan vaaraksi omalle vauvalleen!
 
ihmettelen
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna Metsäjätti:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mutta etkö sanonut jossain kohtaa että yhdessä vaiheessa keskustelua olit sanonut, että "nyt riitti" tms., ja lähdit kävelemään pois, jolloin poliisit tulivat luoksesi ja ottivat lapsen sylistäsi? Lähinnä tätä tarkoitin.

Kyllä kyllä, puolisen tuntia vastailin heidän kysymyksiinsä ja sitten sain tarpeekseni kun poliiseilla ei ollut asian hiventäkään. Totesin, etten ole minkään junakyydityksen tarpeessa, poliisit eivät ehdottaneet mitään tiettyä junaa eivätkä selvittäneet junan tai esim. siinä ysitiellä kulkevien bussien aikataulua. Minun ja vauvan auttamisesta ei siis ollut kysymys vaan siitä että "täällä Loimaalla ei sovi liftailla vauvan kanssa".

Ei vauvan kanssa voi iankaiken seistä jossain ilman, että hän alkaa kaivata huoltoa, olisin halunnut jatkaa matkaa ennen sitä.
Miksi et ottanut sitä sinulle tarjottua litteraa? Halusit kuitenkin jatkaa matkaasi, joten luulisi silloin maksetun kyydin kelpaavan. Sinullahan ei kuitenkaan ollut varmuutta mistään kyydistä. Kunhan ihmettelen...
 
tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna Metsäjätti:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mutta etkö sanonut jossain kohtaa että yhdessä vaiheessa keskustelua olit sanonut, että "nyt riitti" tms., ja lähdit kävelemään pois, jolloin poliisit tulivat luoksesi ja ottivat lapsen sylistäsi? Lähinnä tätä tarkoitin.

Kyllä kyllä, puolisen tuntia vastailin heidän kysymyksiinsä ja sitten sain tarpeekseni kun poliiseilla ei ollut asian hiventäkään. Totesin, etten ole minkään junakyydityksen tarpeessa, poliisit eivät ehdottaneet mitään tiettyä junaa eivätkä selvittäneet junan tai esim. siinä ysitiellä kulkevien bussien aikataulua. Minun ja vauvan auttamisesta ei siis ollut kysymys vaan siitä että "täällä Loimaalla ei sovi liftailla vauvan kanssa".

Ei vauvan kanssa voi iankaiken seistä jossain ilman, että hän alkaa kaivata huoltoa, olisin halunnut jatkaa matkaa ennen sitä.
Miksi et ottanut sitä sinulle tarjottua litteraa? Halusit kuitenkin jatkaa matkaasi, joten luulisi silloin maksetun kyydin kelpaavan. Sinullahan ei kuitenkaan ollut varmuutta mistään kyydistä. Kunhan ihmettelen...
tätä samaa itsekikin ihmettelen
 
vierailija
Luin blogisi, kun halusin ymmärtää tätä juttua vähän paremmin. Kaiken tuon perusteella vaikuttaa tämä juttu ihan käsittämättömältä! Ei ne poliisit ja sossuntätit ole aina oikeassa, niinkuin jotkut tuntuvat luulevan. Se on vain se auktoriteetti, mitä kunnioitetaan vaikka ihan samanlaisia immeisiä ollaan kaikki. Mulle ei kyllä tullu yhtään kuva, et ois jotenkin sekava tai muuten huono äiti vaan päinvastoin lapsestaan hyvin huolehtiva ja rakastava äiti, vaikka en yhtään tunnekkaan ihmistä. Se on vain niin helppo toisia mollata, jos tekee jonkin pienenkin virheen kuin esim. liftaa auton kyytiin tai odottaa seuraavaa bussia vauvan kanssa pysäkillä!!.. Oliko tuossa nyt jotain niin hirven ihmeellistä? Täytyy olla poliiseilla jotain vikaa päässä kun tulevat ottamaan väkisin kyytiin. Taitaa olla jotain hampaankolossa kysestä henkilöä kohtaan. Voimia sinulle Johanna ja perheellesi, ei kaikkien ihmisten tarvitsekaan olla samanlaisia!
 
tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Luin blogisi, kun halusin ymmärtää tätä juttua vähän paremmin. Kaiken tuon perusteella vaikuttaa tämä juttu ihan käsittämättömältä! Ei ne poliisit ja sossuntätit ole aina oikeassa, niinkuin jotkut tuntuvat luulevan. Se on vain se auktoriteetti, mitä kunnioitetaan vaikka ihan samanlaisia immeisiä ollaan kaikki. Mulle ei kyllä tullu yhtään kuva, et ois jotenkin sekava tai muuten huono äiti vaan päinvastoin lapsestaan hyvin huolehtiva ja rakastava äiti, vaikka en yhtään tunnekkaan ihmistä. Se on vain niin helppo toisia mollata, jos tekee jonkin pienenkin virheen kuin esim. liftaa auton kyytiin tai odottaa seuraavaa bussia vauvan kanssa pysäkillä!!.. Oliko tuossa nyt jotain niin hirven ihmeellistä? Täytyy olla poliiseilla jotain vikaa päässä kun tulevat ottamaan väkisin kyytiin. Taitaa olla jotain hampaankolossa kysestä henkilöä kohtaan. Voimia sinulle Johanna ja perheellesi, ei kaikkien ihmisten tarvitsekaan olla samanlaisia!
jokaisessa tarinassa on aina kaksi puolta. mistä sinä tiedät, että asiat ovat menneet prikulleen juuri niin kuin blogin pitäjä kertoo tai että lööpissä olisi asiat pilkulleen juuri niin kuin ne ovat tapahtuneet?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna Metsäjätti:
En jaksa uskoa, että nämä huutelijat olisivat kenenkään vanhempia, mutta jos ovat niin tuskin rakastavat lapsiaan. Koska lapsia rakastava vanhempi ei halua lastensa elävän maailmassa jossa voi tapahtua mitä vaan eikä laki suojaa.
Öh...?
Jos ei ole väistämättä sun puolella asiassa josta on kuultu vaan sun osuus ni ei rakasta lastaan?
Seeelvä, tää kertoo jo aika paljon tääkin kommentti.
 
Johanna Metsäjätti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä oli niin iso riita omien aikuisten lasten kanssa, että pitää bussista syöksyä liftaamaan vauvan kanssa?
Lapset kävivät nokkaviksi kun vatvottiin kuka-ei-tehnyt-mitä-ei-tehnyt-ajallaan-ja-oikein äåäp-öööööööööööööö-ösa-----------------------zxX J (Jylyn terveiset tähän väliin). Minä en lähde jalkapallo-otteluun ollakseni reissussa pahalla tuulella, joten päätin vaihtaa parempaan seuraan. Ei siellä busissa huudettu.

Sain Auranportilta kyydin kurdimieheltä, joka tekee bisnestä romukullalla ja itämaisilla matoilla. Niistä oli kiinnostavaa kuulla. Perhemuodot tulivat selvitetyksi, kysyin eroavatko kurdit ollenkaan, mies kertoi että 10 % liitoista kurdeilla päättyy eroon ja muistutti, että suomalaisilla 60 % ! SE oli hyvä kyyti ja olin hyvällä tuulella sen jälkeen.

Liftatessa tapaa ihmisiä, joita ei muuten koskaan tapaisi, se on minulle se juttu miksi peukalolla olen matkustanut vielä "wanhanakin". En muista ikinä ennen jutelleeni kenenkään kurdin kanssa.

Ja miksen ottanut poliiseilta vastaan kyytiä, no ei heillä ollut minulle kyytiä mihinkään. Vaativat minua lähtemään poliisiasemalle että laittavat sitten minun "johonkin junaan". Ei vapaan ihmisen Suomessa tarvitse lähteä poliisiasemille sitä varten että heidät laitetaan menemään "jonnekin" kuin postipaketin. Minä olin menossa Tampereelle, minulla oli aikataulu, miksi ihmeessä olisin lähtenyt joidenkin miesten matkaan ihan vaan koska ne eivät tykänneet että liftaan?

Poliisien vaatimus ei ollut laillinen vaan silkkaa häirintää. 45 minuuttia linja-autopysäkillä (huono aika liftata heinäkuu aina!) ei ole asia jonka perusteella voi esittää kenelläkään olevan mikään hätä! Vauva oli täysin tyytyväinen, herättyään poliisien kanssa keskusteluun katseli tyytyväisenä olkapäälläni. Täysin idioottimainen yritys puolustella virkavirhettä tuommoinen että "haluttiin varmistaa ettei vauvalla ollut hätää".
 
niinpäniin
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
kyllä pistäisi silmään jos joku liftaa vauvan kanssa. Kannattaa olla asiallinen poliiseille, työtäänhän nekin tekee.
Tekisivät sitten sitä työtä, johon niiden älykkyys riittää ja mihin poliisin voimavarat on keskitetty, eli viritettyjen mopojen ja pössyttelijöiden jahtaamiseen ja antaisivat kansalaisten elää elämäänsä ilman, että puututaan ihmisten yksityisyyteen. Itse en ainakaan lähtisi poliisin mukaan jos olisin tien vieressä ja poliisi vaatisi lähtemään mukaan tai että lähetetään junalla jonnekin ilman järkevää syytä. Suomessa on ihmisillä vielä ainakin toistaiseksi liikkumisvapaus, vaikkakin yhteiskunta on kieltämättä menossa poliisivaltion suuntaan, jossa ihmisten tekemiset on tarkkaan säädelty.
 
Johanna Metsäjätti
Toli kannattaa olla asiallinen poliisille ja sitä olinkin. Ehdotin heille että menisivät tekemään oikeita töitä kun niitäkin varmaan olisi ollut.

Kun poliisit olivat kysyneet samat asiat vähintään kahteen kertaan, eikä enää ollut yhtään mitään kysyttävää, he eivät suotuneet lähtemään minua häiritsemästä. Minä en sitä pysäkkiä omistanut joten en voinut heitä pois määrätä, lähdin sitten itse kävelemään eteenpäin. Silloin poliisit kurvasivat maijoilla eteeni ja alkoi rytistä.

Kenenkään matkalaisen kiusaaminen Loimaalla ei ole poliisin työtä, ei todellakaan! Eikä vauvojen ja äitien pahoinpiteleminen.

Olen niin kunnollinen kansalainen että itseänikin säälittää, noudatan liikennesääntöjä, en oikaise nurmikolta, en heittele roskia, en tyhjäkäytä autoa pakkasella vaikka paleltaa.

Mutta odotan lain noudattamista ja kunnollisuutta myös muilta. Todella järkyttävää ja kuvottavaa, että että Suomessa on naisia ja lapsia huvikseen pahoinpiteleviä poliiseja! Opetettiin vähän kunnioitusta, no saapa nähdä kuka oppi mitä kun selittävät aivoituksiaan leivättömän pöydän ääressä. Ja sitä muka-sekavuutta, joka puhkesi juuri sattumalta poliisin ollessa paikalla ja parani ihmeellisesti heti kun pääsin pois poliisin tiloista.

Kun kysyttiin, niin olin lastensuojelun "asiakas" aikanaan 90-luvulla kun minulla oli riitaisa avioero. Ex-miehelläni oli persoonallisuushäiriö, siitä diagnoosi ja terapia järjestetty, mutta sosiaalitätien mielestä hän oli hieno mies eikä hänessä mitään vikaa ollut, joten jätti terapian kesken alkuunsa. Mies ja sosiaalitädit tekivät kiusaa aikansa kunnes henkilökohtaisesti esittelin perheemme joillekin sosiaalilautakunnan jäsenille. Sosiaalitäti sai kenkää (siirrettiin nimellisiin tehtäviin)ja minä sain sen jälkeen elää rauhassa. Googlesta kun katson niin tuo Riitta-Leena Linko on näköjään taas turhaan tarjonnut terapiapalveluitaan Turun kaupungille...

Teen parhaani, että epäkelvot viranomaiset saisivat tämänkin tapauksen johdosta kenkää. No tuskin saavat kun se ei ole Suomessa tapana, ei vaikka poliisi raiskaisi ja ajelisi kännissä kansalaisten joukossa yleisillä teillä, mutta ehkä oppivat että mitä vaan ei saa tehdä vaikka olisikin Herra Ylhäisyys Poliisi. Jos säälitte pahoinpitelijäpoliiseja niin miettikääpä, että omat lapsenne saattavat törmätä heihin vaikka jossain festareilla ja ehkä he eivät pidä lastenne tyylistä ja asenteesta ja sitten taas rytisee.
 
v
Ei ole korrektia nimeltä mainita näitä sosiaalityöntekijöitä ja psykiatreja jne.

Ei aikuinen ole kuin uhmaikäinen lapsi joka poistuu bussista riideltyään lastensa kanssa. Ihmeellisen kuvan antaa sellaisella toiminnalla lapsilleen ja muillekin kuten on huomattu. Hyvin monen mielestä normaali ihminen ei toimi niin.

Tai liftaa pienen lapsen, saati vauvan kanssa. Itsekseen jos haluaa liftata niin se on eri asia.

Vauvalla pitää olla myös vaunut missä se voi nukkua, eikä aina roikkua olkapäällä. Auringolta vaunut suojaavat myös.

Ja jos lastasi olisi poliisi pahoinpidellyt olisi se ollut jo toisenlainen uutinen. Pahoinpitelyyn en usko hetkeäkään, omat mustelmasi tulivat siitä kun uhmasit poliisia.

Vai ovat täällä olevat äidit sellaisia jotka eivät rakasta lapsiaan tai suoranaisia sadisteja?

Sulla ei ole kaikki inkkarit kanootissa. Vika tässä asiassa löytyy kun mietit omaa käytöstäsi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ei ole korrektia nimeltä mainita näitä sosiaalityöntekijöitä ja psykiatreja jne.

Ei aikuinen ole kuin uhmaikäinen lapsi joka poistuu bussista riideltyään lastensa kanssa. Ihmeellisen kuvan antaa sellaisella toiminnalla lapsilleen ja muillekin kuten on huomattu. Hyvin monen mielestä normaali ihminen ei toimi niin.

Tai liftaa pienen lapsen, saati vauvan kanssa. Itsekseen jos haluaa liftata niin se on eri asia.

Vauvalla pitää olla myös vaunut missä se voi nukkua, eikä aina roikkua olkapäällä. Auringolta vaunut suojaavat myös.

Ja jos lastasi olisi poliisi pahoinpidellyt olisi se ollut jo toisenlainen uutinen. Pahoinpitelyyn en usko hetkeäkään, omat mustelmasi tulivat siitä kun uhmasit poliisia.

Vai ovat täällä olevat äidit sellaisia jotka eivät rakasta lapsiaan tai suoranaisia sadisteja?

Sulla ei ole kaikki inkkarit kanootissa. Vika tässä asiassa löytyy kun mietit omaa käytöstäsi.
Ei ole mitenkään epäkorrektia mainita ihmisiä nimeltä, kun itsekin omalla nimellään kirjoittaa. Eri asia, jos nimettömänä arvostelisi toisten toimintaa.
 
itkettää koko ajan
Alkuperäinen kirjoittaja kuuku:
Jylyllä, 4,5 kk ikäisellä, OLI ihana päivä. Lähdettiin aamulla jakamaan Turkulaisia, olin vauvan kanssa kuskina. Jyly näki paaljon lehtiä ja mainoksia kun lajiteltiin, luki itsekin pari mainoslehteä pilpuksi, välillä hörppäsi äidinmaitoa, välillä soi banaania. Näki ISOJA koiria ja pieniä koiria, juteltiin omistajien kanssa kun jakajat olivat rapuissa. Joenrannassa oli hienoja kukkaistutuksia, joessa meni veneitä ja laivoja. Yksi puistotyöntekijä työnsi ruohonleikkuria ja pyynnöstä veti sen käyntiin, se oli mahtavaa, kyllä poika koneista ymmärtää.

Ehdittiin saada jako valmiiksi ajoissa että ehdittiin viedä toinen tyttö linja-autoasemalle ja kiidettiin ottelubussiin - oltiin lähdössä jalkapallo-otteluun Tampereelle.

Bussissa minulle tuli kahden aikuisen lapseni kanssa erimielisyyksiä erinäistä asioiden hoitamisesta ja aikani jäkätettyäni totesin että nyt riitti ja hyppäsin Aurassa pois bussissa. Päätin mennä Tampereelle muussa seurassa ja tulla ottelubussilla pois.

Liftasin pysäkillä kohti Tamperetta, olisin mennyt bussiin jos ei liftikyyti olisi tullut ensin. Pääsimme Loimaalle.

Loimaalla saikin seistä, kun toistaan uudemmat ja kallimmat autot yksine matkustajineen eivät ottaneet kyytiin. Heinäkuu on huono liftikuukausi, ei ole työmatkalaisia. Vauva nukkui olkapäälläni, kun tuli rekka väistin ojanpenkalle melua ja hiekkaroiskeita, kun ei ollut autoja tulossa, käännyin selin ettei vauva ollut aurinkoon päin. Aurinko ei varsinaisesti paistanut, oli hahtuvapilveä, pelkäsin kyllä että vauva paistuu jos aurinko rävähtää paahtamaan katoksettomalla pysäkillä.

Paikalle ilmestyi poliisiauto, ja pitkän selvittelyn jälkeen (mitä teen siinä, mihin olen menossa, onko vauvan minun jne.) poliisit alkoivat selittää että vievät minun poliisiasemalle ja laittavat johonkin junaan jollain litteralla...

Sanoin että nyt riittää tämä ja lähdin kävelemään pois poliisiautojen luota. Poliisit kurvasiv at eteeni ja repivät vauvani sylistäni väkivalloin. Yritin päästä vauvan luokse mutta minut murjottiin poliisiautoon.

Minun ei annettu hoitaa vauvaa eikä soittaa kotiväelle. Vauva oli jonkinlaisessa shokissa, tuijotti vain siellä poliisiauton etuosassa kummallisestsi. Minut tungettiin putkaan, ja kun yritin vauvani hyvinvoinnista jotain selittää loimaalainen poliisi letkautti: "Vauvasi voi ihan hyvin, varmasti peremmin kuin on ikinä voinut!" Tuli sosiaalityöntekijäm, joka ei suostunut sanomaan nimeään, lopulta kuitenkin tajusi että on pakko: joku Leena Tiainen se oli. Tuo sosiaalitäti ei suostunut antamaan vauvaa hetkeksikään syliini vaan ilmoitti että "minä hoidan vauvaa".

Vauvani ei ikinä itke koska se hoidetaan vauvantarpeisesti, mutta siinäpä kuulin putkan ovenraoista kun rääkyvää vauvaa vietiin pois.

Jossain vaiheessa minulle ilmoitettiin että vauva on sairaalassa. Poliisit yrittivät jotain selittää että sillä oli ollut kuuma, no se olis sitten poliisin vika kun jemmasivat sitä liian lämpimässä ennen sairaalaan menoa ainakin tunnin.

Minut vietiin terveyskeskukseen, missä naislääkäri ei antanut minun soittaa edes Tyksiin missä minut ja vauva tunnettiin, yritin selittää että vauva ei ole ollut koskaan vieraassa hoidossa, sisaruksillaankin vain hetkiä ja olen ollut itse kotona. Lääkäri ei välittänyt, sanoi poliisin antaneen vaihtoehdoiksi että joko olen yön putkassa tai sitten lähden Uuteenkaupunkiin sairaalaan psykiiatrian osastolle. Minulle näytettiin pöhöttynyt vauvani joka ei suostunut katsomaan minua, shokissa vieläkin.

Ambulanssissa millä minut kuskattiin Uuteenkaupunkiin oli inhimillinen nuorimies kuskina, hän soitti sosiaalihenkilölle ja vaati, että minun tyttärelleni soitetaan kotiin. Käsittäkseni myös soitettiin, ilmeisesti sosiaalitantta ei uskaltanut enää olla mielivaltainen kun joku muu oli sekaantunut asiaan. Perhe sai vihdoin tiedon mitä minulle oli tapahtunut.

Uudessakaupungissa sain tietää että vauvani oli viety Tyksiin ja sosiaalipäivystäjät olivat ottaneet hänet huostaan ja sijoitukseen.

Itse pääsin lääkärin kanssa keskusteltuani sairaalasta pois. Kirjoittelen psykiatrian suljetun osaston koneelta, mieshoitaja pohtii mitenkä pääsen kotiin kun en halua olla yötä täällä, en pystyisi kuitenkaan nukkumaan.

Olen luullut että nainen saa matkustaa vapaassa maassa minne haluaa ja miten haluaa, mutta olenkin ollut pahasti väärässä. Tämä on kuin Iran, missä naiseen saa käydä käsiksi jos hän tekee jonkun mielestä jotain sopimatonta. Loimaan poliisi totesi selvästi: "Ei ole sopivaa liftata vauvan kanssa!"

Tässä äidin itsensä kommentti. Hän on ollut ennenkin poliisin ja lastensuojelun kanssa tekemisissä, johtuiko siitä käämien palaminen? Liftaisitko itse vauvasi kanssa? Pitäisikö siitä hyvästä pidättää?
Minulla on todella paha mieli, koska minunkin lapset on uhattu sijoittaa, ilmeisesti kaikki alkoi kun kaksi lastani ovat erityislapsia, eli kehityksestä samalla tavalla jäljessä, kuin isänsä samanikäisenä. Muut lapseni ovat terveitä. Nyt on alettu (kai) keksimään syitä, joita en edes tiedä. Viime tapaamisessa vai puhuttiin huostaanotosta, vaikkei lapsia ole edes huonosti hoidettu, mutta tälläinen väärä ilmiantokin oli jo kuulemma viime vuonna tullut "poikia pidetään isän työssäollessa turvaistuimissa" Isä on työtön ollut viime vuonna (eli väärää tietoa) ja kaikenlisäksi isä on AINA kotona. Poikia ei myöskään koskaan pidetä kotona turvaistuimissa. (ai 4 ja 6vuotiaita) miksi ihmeessä pidettäisiin?
Seuraavaksi haluan selvittää miksi meiltä ollaan ottamassa lapsia pois. Kaikki on saanut ilmeisesti aikaan, kun on erityislapsia, jotka käyttäytyvät epänormaalisti, mutta se on jo perinnöllistä.
 
Johanna Metsäjätti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Eikä vauvan paikka ole meluissassa fanibussissa tai jalkapallo-ottelussa!

No sihähän varmaan tiedät niistä sitten enemmän kuin minä, joka olen tänäkin vuonna käynyt jokseenkin kaikissa suosikkijoukkueeni matseissa. Nytpä meidän nappula ei enää olekaan nuorin jäsen kun siellä on 2 kuukauden ikäinen tyttö. Tyhmät vauvat eivät ymmärrä ettei siellä kuulu viihtyä...


"Vauvalla pitää olla myös vaunut missä se voi nukkua, eikä aina roikkua olkapäällä. Auringolta vaunut suojaavat myös. "

Jaa että vauvan paikka on vaunuissa. No vaunuissahan noita paljon näkee ja kuulee huutamassa ja rääkymässä. Esimerkiksi kaupoissa. Meidän Jyly ei ole koskaan huutanut ja rääkynyt missään kun on aina saanut olla sylissä tai olkapäällä. En kai sitten osaa hoitaa kun en anna huutaa että keuhkot vahvistuisivat.

Mielestäni tavallinen vauvanhoito on aivan väärin, tutkimuksia seuraavat äidit tietävät että vauvaa ei pitäisi laittaa yksin vaunuihin tuntikausiksi nukkumaan. Enpä silti tee naapuristani lastensuojeluilmoituksia...

Suomeen pitäisi perusta jonkinlainen tapapoliisi joka pamputtaa aina kun joku ei toimi ja käyttäydy oikein. Tältä palstalta löytyisi virkaan paljon hakijoita. ¨

(Itse muuttaisin siinä vaiheessa hittoon koko maasta!)
 
Johanna Metsäjätti
Vauva siis vietiin keskiviikkoiltana ja takaisin sain hänet perjantaina päivällä. Ei ehkä tunnu pitkältä ajalta, mutta itkukohtauksin oireili ja jokeltelu oli poissa viikon ajan.

Ja kun olen kuullut kohtalotovereiden kertomuksia siitä kuinka lapsia on viety perusteena sekainen koti tai ahdistunut äiti niin tajuan että ehkä vauvani on kotona vain julkisuuden ansioista. Olemattomista ja keksityistä syistä on viety lapsia kuukausiksi! Miljoonat kiitokset siis keltaiselle lehdistölle!
 
höh
Tuskin on tarkoitettukaan että vauva asuisi siellä vaunuissa, vaan että sen olisi mukavampi oikaista sinne unille aina välillä, eikä roikuskella olkapäällä ihan aina.

Vauvat nyt viihtyvät vaikka missä mihin heidät kiikuttaa. Oletko suojannut vauvasi korvat? Voit vahingoittaa pysyvästi vauvasi kuuloa siellä metelissä.

Ja, eiköhän vauvan paikka ole nukkumassa omassa turvallisessa sängyssään öisin, eikä autossa lehtienjakokierroksella. Kyllä sille lapselle niitä virikkeitä voi tarjota muutenkin kuin aamuöisin. Ja pitääkin. Puolustelet vain typerää ja itsekästä toimintaasi sillä että missä muualla lapsi saisi sellaisia virikkeitä kuin aamuöisin lehdenjaossa... huoh.

Jos nämä edellä mainitut "kasvatusmetodisi" olisivat niin hirmuisen mainiota ja LAPSEN EDUN MUKAISIA niin eiköhän yksi sun toinen äiti toimisi niiden mukaan, nyt varmaan vain sinä.

Eikä kukaan normaali äiti riitele lastensa kanssa niin ettei voi edes samassa bussissa olla, lapsellista ja epäkypsää käytöstä. Aikuinen rauhoittuu ja menee muualle istumaan, ei karkaa tilanteesta minkään tekosyyn varjolla.

Miettisit edes joskus sitäkin että vikaa voi olla muuallakin kuin toisissa, ihan itsessäsi.
 
Johanna Metsäjätti
Tossa on se mun "yöllinen lehdenjakoni".

http://family.webshots.com/photo/291...55308698UOSfSf

Olen ollut vauvan kanssa kuskina, kun isot tytöt ovat jakaneet ilmaisjakelua. Ihan päiväsaikaan.
 
Liila
Käsittämätöntä todellakin, ettei vauvaa annettu äidille edes imetettäväksi. Inhimillisyys ja vauvan parhaaksi toimiminen puuttuivat täysin näiden viranomaisten paskantärkeässä käytöksessä. Hyvä, että kaltoin kohdeltu äiti jaksaa taistella ja vaatia oikeutta.
 
Ei syy huostaanottoon!
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää koko ajan:
Alkuperäinen kirjoittaja kuuku:
Jylyllä, 4,5 kk ikäisellä, OLI ihana päivä. Lähdettiin aamulla jakamaan Turkulaisia, olin vauvan kanssa kuskina. Jyly näki paaljon lehtiä ja mainoksia kun lajiteltiin, luki itsekin pari mainoslehteä pilpuksi, välillä hörppäsi äidinmaitoa, välillä soi banaania. Näki ISOJA koiria ja pieniä koiria, juteltiin omistajien kanssa kun jakajat olivat rapuissa. Joenrannassa oli hienoja kukkaistutuksia, joessa meni veneitä ja laivoja. Yksi puistotyöntekijä työnsi ruohonleikkuria ja pyynnöstä veti sen käyntiin, se oli mahtavaa, kyllä poika koneista ymmärtää.

Ehdittiin saada jako valmiiksi ajoissa että ehdittiin viedä toinen tyttö linja-autoasemalle ja kiidettiin ottelubussiin - oltiin lähdössä jalkapallo-otteluun Tampereelle.

Bussissa minulle tuli kahden aikuisen lapseni kanssa erimielisyyksiä erinäistä asioiden hoitamisesta ja aikani jäkätettyäni totesin että nyt riitti ja hyppäsin Aurassa pois bussissa. Päätin mennä Tampereelle muussa seurassa ja tulla ottelubussilla pois.

Liftasin pysäkillä kohti Tamperetta, olisin mennyt bussiin jos ei liftikyyti olisi tullut ensin. Pääsimme Loimaalle.

Loimaalla saikin seistä, kun toistaan uudemmat ja kallimmat autot yksine matkustajineen eivät ottaneet kyytiin. Heinäkuu on huono liftikuukausi, ei ole työmatkalaisia. Vauva nukkui olkapäälläni, kun tuli rekka väistin ojanpenkalle melua ja hiekkaroiskeita, kun ei ollut autoja tulossa, käännyin selin ettei vauva ollut aurinkoon päin. Aurinko ei varsinaisesti paistanut, oli hahtuvapilveä, pelkäsin kyllä että vauva paistuu jos aurinko rävähtää paahtamaan katoksettomalla pysäkillä.

Paikalle ilmestyi poliisiauto, ja pitkän selvittelyn jälkeen (mitä teen siinä, mihin olen menossa, onko vauvan minun jne.) poliisit alkoivat selittää että vievät minun poliisiasemalle ja laittavat johonkin junaan jollain litteralla...

Sanoin että nyt riittää tämä ja lähdin kävelemään pois poliisiautojen luota. Poliisit kurvasiv at eteeni ja repivät vauvani sylistäni väkivalloin. Yritin päästä vauvan luokse mutta minut murjottiin poliisiautoon.

Minun ei annettu hoitaa vauvaa eikä soittaa kotiväelle. Vauva oli jonkinlaisessa shokissa, tuijotti vain siellä poliisiauton etuosassa kummallisestsi. Minut tungettiin putkaan, ja kun yritin vauvani hyvinvoinnista jotain selittää loimaalainen poliisi letkautti: "Vauvasi voi ihan hyvin, varmasti peremmin kuin on ikinä voinut!" Tuli sosiaalityöntekijäm, joka ei suostunut sanomaan nimeään, lopulta kuitenkin tajusi että on pakko: joku Leena Tiainen se oli. Tuo sosiaalitäti ei suostunut antamaan vauvaa hetkeksikään syliini vaan ilmoitti että "minä hoidan vauvaa".

Vauvani ei ikinä itke koska se hoidetaan vauvantarpeisesti, mutta siinäpä kuulin putkan ovenraoista kun rääkyvää vauvaa vietiin pois.

Jossain vaiheessa minulle ilmoitettiin että vauva on sairaalassa. Poliisit yrittivät jotain selittää että sillä oli ollut kuuma, no se olis sitten poliisin vika kun jemmasivat sitä liian lämpimässä ennen sairaalaan menoa ainakin tunnin.

Minut vietiin terveyskeskukseen, missä naislääkäri ei antanut minun soittaa edes Tyksiin missä minut ja vauva tunnettiin, yritin selittää että vauva ei ole ollut koskaan vieraassa hoidossa, sisaruksillaankin vain hetkiä ja olen ollut itse kotona. Lääkäri ei välittänyt, sanoi poliisin antaneen vaihtoehdoiksi että joko olen yön putkassa tai sitten lähden Uuteenkaupunkiin sairaalaan psykiiatrian osastolle. Minulle näytettiin pöhöttynyt vauvani joka ei suostunut katsomaan minua, shokissa vieläkin.

Ambulanssissa millä minut kuskattiin Uuteenkaupunkiin oli inhimillinen nuorimies kuskina, hän soitti sosiaalihenkilölle ja vaati, että minun tyttärelleni soitetaan kotiin. Käsittäkseni myös soitettiin, ilmeisesti sosiaalitantta ei uskaltanut enää olla mielivaltainen kun joku muu oli sekaantunut asiaan. Perhe sai vihdoin tiedon mitä minulle oli tapahtunut.

Uudessakaupungissa sain tietää että vauvani oli viety Tyksiin ja sosiaalipäivystäjät olivat ottaneet hänet huostaan ja sijoitukseen.

Itse pääsin lääkärin kanssa keskusteltuani sairaalasta pois. Kirjoittelen psykiatrian suljetun osaston koneelta, mieshoitaja pohtii mitenkä pääsen kotiin kun en halua olla yötä täällä, en pystyisi kuitenkaan nukkumaan.

Olen luullut että nainen saa matkustaa vapaassa maassa minne haluaa ja miten haluaa, mutta olenkin ollut pahasti väärässä. Tämä on kuin Iran, missä naiseen saa käydä käsiksi jos hän tekee jonkun mielestä jotain sopimatonta. Loimaan poliisi totesi selvästi: "Ei ole sopivaa liftata vauvan kanssa!"

Tässä äidin itsensä kommentti. Hän on ollut ennenkin poliisin ja lastensuojelun kanssa tekemisissä, johtuiko siitä käämien palaminen? Liftaisitko itse vauvasi kanssa? Pitäisikö siitä hyvästä pidättää?
Minulla on todella paha mieli, koska minunkin lapset on uhattu sijoittaa, ilmeisesti kaikki alkoi kun kaksi lastani ovat erityislapsia, eli kehityksestä samalla tavalla jäljessä, kuin isänsä samanikäisenä. Muut lapseni ovat terveitä. Nyt on alettu (kai) keksimään syitä, joita en edes tiedä. Viime tapaamisessa vai puhuttiin huostaanotosta, vaikkei lapsia ole edes huonosti hoidettu, mutta tälläinen väärä ilmiantokin oli jo kuulemma viime vuonna tullut "poikia pidetään isän työssäollessa turvaistuimissa" Isä on työtön ollut viime vuonna (eli väärää tietoa) ja kaikenlisäksi isä on AINA kotona. Poikia ei myöskään koskaan pidetä kotona turvaistuimissa. (ai 4 ja 6vuotiaita) miksi ihmeessä pidettäisiin?
Seuraavaksi haluan selvittää miksi meiltä ollaan ottamassa lapsia pois. Kaikki on saanut ilmeisesti aikaan, kun on erityislapsia, jotka käyttäytyvät epänormaalisti, mutta se on jo perinnöllistä.
Epänormaaliu ei saa olla syy huostaanottoon!

 

Yhteistyössä