Liftasi vauvan kanssa - poliisi vei vauvan

  • Viestiketjun aloittaja kuuku
  • Ensimmäinen viesti
vieras
No jaa, enpä menis tekemään syväanalyysejä parin lehtijutun perusteella. Tulee mieleen vain Miina Äkkijyrkkä ja Jukka Poika, kun ajattelen persoonallisesti eläviä perheellisiä ihmisiä.
 
huokaus
Tuo nainen on varmaan jokaisen virkamiehen painajainen. Voin kuvitella sen tehtailemassa valituksia milloin minnekin milloin mistäkin "kaltoinkohtelusta."

Kuka täysipäinen aikuinen hyppää vauvan kanssa ulos bussista, kun tuli teinien kanssa riitaa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Tuo nainen on varmaan jokaisen virkamiehen painajainen. Voin kuvitella sen tehtailemassa valituksia milloin minnekin milloin mistäkin "kaltoinkohtelusta."

Kuka täysipäinen aikuinen hyppää vauvan kanssa ulos bussista, kun tuli teinien kanssa riitaa?
Aivan... Ihan uskomaton juttu. Miten kukaan voi tehdä noin miten tuo nainen teki? Säälittää tuo vauva...
 
Johanna Metsäjätti
Mitä siitä tulisi jos tämmöisten perheiden ja äitien annettaisiin kulkea vapaina...

Luonani asuvat lapset ovat aina tehneet töitä sen mukaan kun ikä/työaikalaki ovat sallineet. Toimeentulotukea en yksinhuoltajana ole saanut senttiäkään enkä harkinnanvaraisia avustuksia. Asumistukea en nosta, asun omassa talossa asuntolainoineni. Töitä olen samassa työpaikassa paiskonut jo 10 vuotta.

No, nyt on saatu verorahoille vastinetta ja lisää saadaan kun asian käsittely etenee.

En jaksa uskoa, että nämä huutelijat olisivat kenenkään vanhempia, mutta jos ovat niin tuskin rakastavat lapsiaan. Koska lapsia rakastava vanhempi ei halua lastensa elävän maailmassa jossa voi tapahtua mitä vaan eikä laki suojaa.
 
Wolt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Tuo nainen on varmaan jokaisen virkamiehen painajainen. Voin kuvitella sen tehtailemassa valituksia milloin minnekin milloin mistäkin "kaltoinkohtelusta."

Kuka täysipäinen aikuinen hyppää vauvan kanssa ulos bussista, kun tuli teinien kanssa riitaa?
Aivan... Ihan uskomaton juttu. Miten kukaan voi tehdä noin miten tuo nainen teki? Säälittää tuo vauva...
Sääli on sairautta ja siitä ei ole hyötyä.
Miksi suomessa jokaisen pitäisi olla kuin sätkynukke ja tahdottomasti totella virkakoneistoa 6-0 vaikka he kenties rikkoisivatkin esim ihmisoikeuksia?
Ei poliisilla ja viranomaisilla ole oikeus tehdä mitä ja milloin huvittaa.
Tavan kansalaisella on tervejärkisenä oikeus kävellä vaikka keskellä erämaata jos se on maanomista luvalla sallittu.
Kaikki mikä on ns. standardi normien vastaista niin katsotaan että hoitoon tuo kuuluu.
Maailma ois aika helvetin tylsä jos kaikki olisivat samasta muotista.
 
Johanna Metsäjätti
... pahoinpidellään sitä, jätetään laitetaan shokissa turvalistuimeen tuijottelemaan ilman lastensuojelulaissa vaadittua hoivaa ja turvaa.

Ja VAUVAfoorumilla hurrataan sille.

Eikun hakemaan poliisikouluun, varmaan pääsette läpi psykologisista testeistä!

Kun suoraan kysyn niin mikä vetää sadistisia persoonia vauvafoorumille?
 
fakta
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Uniriepu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä:
Muuten asiaan kantaa ottamatta, ihmetyttää se, miten tuossa on täyttynyt M1:n kriteerit, eli vastentahtoiseen psykiatriseen pakkohoitoon laittaminen, johon Suomen lakien mukaan vaaditaan PSYKOOTTISUUS aikuisen kohdalla. Miten on tässä väännetty että tämä äiti on psykoosissa, oltiin hänen toimistaan sitten muuten mitä mieltä tahansa?!
Tai että on vaaraksi itselleen tai muille. Mutta ihmettelen minäkin!
Meillä ei ole kuin äidin tarina... Sitä ei oikeasti tiedä missä kunnossa äiti on ollut. Kovin helpolla ei M1-lähetteellä hoitoon laiteta.
Jos M1-lähetteen vaatimuksena olisi se, että ihmisellä pitäisi kasvaa banaani otsassa, niin suomessa olisi sen jälkeen paljon ihmisiä, joilla olisi virallisesti todettu otsassa oleva banaanikasvusto.
 
Miinamainen
Tiedättekö Miina Äkkijyrkän? Sen taiteilijan joka asuu (asui ainakin) Vuosaaressa, Uutelassa ja sillä ne lehmät jne.

Tulee ihan mieleen liftaajasta sama ihmistyyppi!!!
 
Johanna Metsäjätti
Alkuperäinen kirjoittaja Miinamainen:
Tiedättekö Miina Äkkijyrkän? Sen taiteilijan joka asuu (asui ainakin) Vuosaaressa, Uutelassa ja sillä ne lehmät jne.

Tulee ihan mieleen liftaajasta sama ihmistyyppi!!!
Miksi?

Minulla on lapset ja eläimet hoidettu, mainitun taiteilijan kohdalla aina ei, kun viranomaisten on pitänyt huomauttaa asioista.

Itse olen duunari ja hoidan työni pilkulleen.

Loimaalta saatu lähete ei ollut M1, olin saanut virheellisen tiedon, psykiatriselle lähtö oli "vapaaehtoista".

 
åponefv
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna Metsäjätti:
Loimaalta saatu lähete ei ollut M1, olin saanut virheellisen tiedon, psykiatriselle lähtö oli "vapaaehtoista".
Itse koin kerran olevani umpikusessa viranomaisten kanssa, kun koko ajan tuntui, että sanomaani vääristellään ja kaivamalla kaivetaan jotain, johon tarttua.

Tilanne loppui yllättäen, kun pitkän väittelyn jälkeen kävi ilmi, että olen viranomaistoimintojen kohteena "vapaaehtoisesti". Ilmoitin, että siinätapauksessa tämä loppuu nyt. Ja se loppui.

Yllätyin todellakin.
 
Johanna Metsäjätti
Jyly oli sijoituksessa puolitoista vuorokautta.

Ja niille joita kiinnostaa, Jyly voi aika hyvin. Ensimmäisinä öinä poliisin riepottamisen jälkeen Jyly heräili yöunille mennessään niin että silmät revähtivät selälleen ja kädet sivuille. Itkuun heräili muutamana yönä pitkin yötä.

Eilen, reilu viikko Loimaan tapauksesta, Jyly jokelteli ensimmäistä kertaa omalla ärräpitoisella kielellään leluilleen ja perheenjäsenille.

Kaikkeni teen, että kenenkään muiden vauvoja ei enää uskallettaisi rääkätä huvin vuoksi.

 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna Metsäjätti:
Jyly oli sijoituksessa puolitoista vuorokautta.

Ja niille joita kiinnostaa, Jyly voi aika hyvin. Ensimmäisinä öinä poliisin riepottamisen jälkeen Jyly heräili yöunille mennessään niin että silmät revähtivät selälleen ja kädet sivuille. Itkuun heräili muutamana yönä pitkin yötä.

Eilen, reilu viikko Loimaan tapauksesta, Jyly jokelteli ensimmäistä kertaa omalla ärräpitoisella kielellään leluilleen ja perheenjäsenille.

Kaikkeni teen, että kenenkään muiden vauvoja ei enää uskallettaisi rääkätä huvin vuoksi.
Hyvä juttu että on päässyt kotiin! Jaksamisia teille kaikissa kommelluksissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna Metsäjätti:
En jaksa uskoa, että nämä huutelijat olisivat kenenkään vanhempia, mutta jos ovat niin tuskin rakastavat lapsiaan. Koska lapsia rakastava vanhempi ei halua lastensa elävän maailmassa jossa voi tapahtua mitä vaan eikä laki suojaa.
Tuo on kyllä aika raaka väite. Ihan yhtä raaka kuin se, että joku toinen sanoisi, että liftaava äiti ei voi rakastaa omaa lastaan. Eikö totta? Et tunne "näitä huutelijoita" sen enempää kuin he sinuakaan. Itse en ole millään lailla liftaamista vastaan, mutta olen kyllä tässäkin ketjussa ihmetellyt, että miten ihminen voi katsoa, ettei ole toiminut millään lailla väärin tässä tilanteessa ja syyttää vain poliisia ja sosiaaliviranomaisia väärinkäytöksistä.

Jos hätäkeskukseen tulee soitto/soittoja maantiellä kulkkevasta, sekavasti käyttäytyvästä naisesta pienen lapsen kanssa, on selvää, että virkavallan tulee tarkistaa asiantila, olivat ne puheet sekavasti käyttäytymisestä sitten tosia tai eivät. Ja jos tuo henkilö tässä tilanteessa kieltäytyy poliisin avusta ja myös yhteistyöstä, luulen, että poliisin keinot ovat vähissä. Poliisi ei ole kykeneväinen arvioimaan tuossa tilanteessa henkilön henkistä tilaa, mutta on velvollinen huolehtimaan lapsen turvallisuudesta ja niin epäillessään toimittamaan äidin ja lapsen sellaiseen hoitoon, jossa tuo henkinen tila voidaan selvittää.

Mitäpä jos kyse olisi oikeasti ollut vaikkapa mielenterveyden ongelmista kärsivästä tai päihteiden vaikutuksen alaisesta äidistä, jonka poliisi olisi kiltisti vaan jättänyt marssimaan tien varteen, ja lapselle olisi helteessä tapahtunut jotakin? Vaikkapa lämpöhalvaus. Poliisillahan ei ollut mitään keinoa tuossa tilanteessa varmistaa, että olet hyvä ja lapsistasi huolehtiva äiti. Tilannehan on kieltämättä erikoinen kun äiti pienen lapsen kanssa liftaa vilkasliikenteisen maantien varressa.

Itse haluan lapsineni asua maailmassa, jossa virkavalta voi puuttua asiaan, jos epäillään, että lapsella ei kaikki ole hyvin.
 
Johanna Metsäjätti
Sillä perusteella jokainen hyvinvoiva, tyytyväinen vauva voidaan viedä äidiltä missä tahansa. Minulle on tulossa lausunto jonka mukaan liftasin aivan normaalisti, en ymmärrä mistä jotkin sekavuusväitteet on kehitetty.

Poliisille vastailin asiallisesti, en edes huutanut, miksi olisin koska olin siinä asemassa että minuun ei ollut minkäänlaista oikeutta puuttua. Yleisellä pysäkillä, taskut täynnä rahaa, vauva kaikinpuolin hoidettu jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna Metsäjätti:
Sillä perusteella jokainen hyvinvoiva, tyytyväinen vauva voidaan viedä äidiltä missä tahansa. Minulle on tulossa lausunto jonka mukaan liftasin aivan normaalisti, en ymmärrä mistä jotkin sekavuusväitteet on kehitetty.

Poliisille vastailin asiallisesti, en edes huutanut, miksi olisin koska olin siinä asemassa että minuun ei ollut minkäänlaista oikeutta puuttua. Yleisellä pysäkillä, taskut täynnä rahaa, vauva kaikinpuolin hoidettu jne.
Mutta etkö sanonut jossain kohtaa että yhdessä vaiheessa keskustelua olit sanonut, että "nyt riitti" tms., ja lähdit kävelemään pois, jolloin poliisit tulivat luoksesi ja ottivat lapsen sylistäsi? Lähinnä tätä tarkoitin.

Meille on kerran poliisit tulleet kesken ihan rauhallisen koti-illan kun olin yksin lapsineni kotona ja väittäneet että meillä on bileet pystyssä ja äiti ja isä juovuksissa. No, mua suututti niin että olisin halunnut ottaa luudan käteen ja ajaa ne idiootit pois sieltä. Mutta sen sijaan kutsuin poliisit sisään, annoin kurkistella makuuhuoneisiin ja puhalluttaa minut. Sitten lähtivät kun huomasivat että kaikki oli ihan hyvin. Kun asiallisesti juteltiin ja keskusteltiin, he totesivat, että ilmoitus on aiheeton. Siksi mun on vaikea uskoa, että jos asiat kunnolla selvittää, voisi mitään "pahaa" tapahtua. Ja tämä oli nimenomaan tuo paljon parjattu Loimaan poliisi.
 
Johanna Metsäjätti
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mutta etkö sanonut jossain kohtaa että yhdessä vaiheessa keskustelua olit sanonut, että "nyt riitti" tms., ja lähdit kävelemään pois, jolloin poliisit tulivat luoksesi ja ottivat lapsen sylistäsi? Lähinnä tätä tarkoitin.

Kyllä kyllä, puolisen tuntia vastailin heidän kysymyksiinsä ja sitten sain tarpeekseni kun poliiseilla ei ollut asian hiventäkään. Totesin, etten ole minkään junakyydityksen tarpeessa, poliisit eivät ehdottaneet mitään tiettyä junaa eivätkä selvittäneet junan tai esim. siinä ysitiellä kulkevien bussien aikataulua. Minun ja vauvan auttamisesta ei siis ollut kysymys vaan siitä että "täällä Loimaalla ei sovi liftailla vauvan kanssa".

Ei vauvan kanssa voi iankaiken seistä jossain ilman, että hän alkaa kaivata huoltoa, olisin halunnut jatkaa matkaa ennen sitä.
 
OK. Tämän tapauksen perusteella en silti lähtisi leimaamaan Suomea valtioksi, jossa virkavalta saa tehdä mitä tahansa kenelle tahansa.. Olisin surullinen, jos tilanne menisi siihen, että poliisi ei lainkaan puuttuisi asiaan, jos lapsi voi huonosti tai lapsen epäillään voivan huonosti. Enemmän olen kuitenkin törmännyt tilanteisiin, joissa lapsen heitteillejättö tai suoranainen pahoinpitelykin saattaa jatkua pitkään ilman että kukaan todella puuttuu asiaan.

En tunne sinua enkä voi millään lailla arvioida äitiyttäsi enkä sitä haluakaan tehdä. En kuitenkaan lähtisi sanomaan, että sinä et rakasta lapsiasi, kuten sinä väität, että moni tällä palstalla ei tee. Itse uskon mediakriittisyyteen, en ihan heti usko kaikkea, mitä iltapäivälehdet kirjoittelevat, enkä myöskään kaikkea, mitä vanhemmat itse sanovat niissä tilanteissa, kun joutuvat lastensuojelun "hampaisiin". Varsin harva vanhempihan itse ajattelee olevansa avun tai tuen tarpeessa silloinkin kun lapsi todistetusti voi huonosti. Sinä varmaankin olet hyvä vanhempi ja rakastat lapsiasi, ja olen tyytyväinen, että Jyly palasi niin pian kotiin. Minä, sen sijaan, lähden nyt ulkoiluttamaan lapsiani, joita en sinun mielestäsi lainkaan rakasta koska uskallan suhtautua epäillen lukemaani.
 
tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna Metsäjätti:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mutta etkö sanonut jossain kohtaa että yhdessä vaiheessa keskustelua olit sanonut, että "nyt riitti" tms., ja lähdit kävelemään pois, jolloin poliisit tulivat luoksesi ja ottivat lapsen sylistäsi? Lähinnä tätä tarkoitin.

Kyllä kyllä, puolisen tuntia vastailin heidän kysymyksiinsä ja sitten sain tarpeekseni kun poliiseilla ei ollut asian hiventäkään. Totesin, etten ole minkään junakyydityksen tarpeessa, poliisit eivät ehdottaneet mitään tiettyä junaa eivätkä selvittäneet junan tai esim. siinä ysitiellä kulkevien bussien aikataulua. Minun ja vauvan auttamisesta ei siis ollut kysymys vaan siitä että "täällä Loimaalla ei sovi liftailla vauvan kanssa".

Ei vauvan kanssa voi iankaiken seistä jossain ilman, että hän alkaa kaivata huoltoa, olisin halunnut jatkaa matkaa ennen sitä.
mikset sitten sanonut poliiseille, että vauva tarvitsee hoivaa, joten voisimmeko lähteä vaikka poliisiasemalle, jotta saan vauvan hoidettua ja tämä asia selvitettyä mukavammalla tavalla? näin minä olisin tehnyt. toisaalta, en kyllä olisi edes tienpenkalle päätynytkään pienen vauvan kanssa sinunlaillasi..

no ei kait kukaan ulkoa mitään juna-aikatauluja muista, joten poliisilaitoksellahan nuo asiat olisivat selvinneet. poliisille kun alkaa vastaan räkyttämään ja lähtee pois kävelemään niin varmasti vaan kertää verta nenästään. tilanne nyt vaan sattuu olemaan niin, että jos hätäkeskukseen tulee ilmoitus sekavanoloisesta naisesta vauvan kanssa tienposkessa niin siihen reagoidaan ja hyvä niin.

tarinoissa on aina kaksi puolta, niin tässäkin ja vähän olen alkanut epäilemään, että poliisit tekivät oikein kohdallasi. Yleensä suhtauden aika skeptisesti lehden lööppeihin, mutta kirjoitustesi perusteella taidan ensimmäistä kertaa jopa uskoa, että ei savua ilman tulta.

miten sinulla muuten on aikaa ja viitseliäisyyttä jollain keskustelupalstalla pävästä toiseen tämmöistä edes ruotia?arvostelet toisia äitejä, jotka täällä tahallaan provoavat sinulle, mutta et kyllä itsekkään kovin hyvältä äidiltä vaikuta.
 
Minä aikoinani tunsin Johannan kun samalla seudulla pyörittiin, enkä tuona aikana koskaan nähnyt etteikö hän olisi lapsiaan tai eläimiään hoitanut kunnolla. Nykytilanteesta en mitään tiedä mutta en kuitenkaan ensimmäisenä olisi syyttävää sormea ylös nostamassa.

Johanna on kyllä aikamoinen persoona ja erittäin voimakastahtoinen henkilö jonka vuoksi tässä maailmassa saattaa hankaluuksiin ajoittain joutua mutta toisaalta en kyllä pidä sitä välttämättä negatiivisenä asiana. On hienoa että osaa puolustaa itseään ja perhettään. Olisipa minullakin ollut aikanaan kanttia lähteä puolustamaan itseäni kun siihen olisi ollut tarvetta. Vaan enpä uskaltanut vaan annoin asian olla.

Johanna on kertaalleen auttanut minua kun apua tarvitsin ja voinkin todeta että hän on äärimmäisen reilu ihminen.

Mikäli Jylyllä olisi hätää, ei häntä varmastikaan oltaisi niin nopeasti äidilleen palautettu joten puskista huutajien kannattaa tätä pointtia hieman pohdiskella. Onneksi Jyly on nyt kotona ja toivottavasti pieni palaa ennalleen!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä oli niin iso riita omien aikuisten lasten kanssa, että pitää bussista syöksyä liftaamaan vauvan kanssa?
Tämä kiinnostaa minuakin kovasti.

Ja toinen mikä, niin onko totta, että olette olleet lastensuojelun ja muun viranomaistahon kanssa aikaisemminkin tekemisissä? ..ja ihan täysin "syyttömästi parjattuinako" jo silloin?
 

Yhteistyössä