Liftasi vauvan kanssa - poliisi vei vauvan

  • Viestiketjun aloittaja kuuku
  • Ensimmäinen viesti
laalaa
Alkuperäinen kirjoittaja sups:
Aikuinen ihminen saa ihan vapaasti vaarantaa oman henkensä ja terveytensä liftaamalla, mutta lapsen turvallisuutta hänellä ei ole mitään oikeutta vaarantaa! :eek: Liftatessa ei voi koskaan tietää kenen sekopään kyytiin sitä eksyy. Vaikka olisi liftannut kymmeniä kertoja hyvällä menestyksellä, ei se takaa sitä etteikö seuraava kyytiinottaja olisikin raiskaaja tai joku muu sekopää.
On Suomessakin liftareita surmattu.
Liftareita on surmattu vähemmän kuin liftareiden kyytiin ottajia. Ja vähemmän kuin aviovaimoja. Ja vähemmän kuin satunnaisia kadulla kulkijoita.

Liftaaminen ei ole turvallista, mutta ei erityisen vaarallistakaan kunhan osaa käyttää omaa järkeä. Ei kaikkien kyytiin kannata mennä, kuskia voi rauhassa jututtaa ennen kyytiin nousemista, koskaan ei auton jossa on useampi kuin yksi henkilö, sellaista.

Puheenvuorostasi huomaa kyllä ettet ole ikinä liftannut itse.
 
sups
Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:
Alkuperäinen kirjoittaja sups:
Aikuinen ihminen saa ihan vapaasti vaarantaa oman henkensä ja terveytensä liftaamalla, mutta lapsen turvallisuutta hänellä ei ole mitään oikeutta vaarantaa! :eek: Liftatessa ei voi koskaan tietää kenen sekopään kyytiin sitä eksyy. Vaikka olisi liftannut kymmeniä kertoja hyvällä menestyksellä, ei se takaa sitä etteikö seuraava kyytiinottaja olisikin raiskaaja tai joku muu sekopää.
On Suomessakin liftareita surmattu.
Liftareita on surmattu vähemmän kuin liftareiden kyytiin ottajia. Ja vähemmän kuin aviovaimoja. Ja vähemmän kuin satunnaisia kadulla kulkijoita.

Liftaaminen ei ole turvallista, mutta ei erityisen vaarallistakaan kunhan osaa käyttää omaa järkeä. Ei kaikkien kyytiin kannata mennä, kuskia voi rauhassa jututtaa ennen kyytiin nousemista, koskaan ei auton jossa on useampi kuin yksi henkilö, sellaista.

Puheenvuorostasi huomaa kyllä ettet ole ikinä liftannut itse.
En pidäkään aikuisen ihmisen liftaamista mitenkään erityisen vaarallisena vaan tarkoitin sitä että lapsen kanssa se on mielestäni edesvastuutonta! Aikuinen ihminen ottaa itse riksin kenen kyytiin päätyy, mutta lapsen ei tarvitse odotella -ilman pakottavaa tarvetta- tien poskessa minkälainen ihminen kohdalle pysähtyy ja koska pääsee perille.
Itse en ole liftannut, mutta kaverit kyllä ja olen kuullut juttuja lukemattomista "erikoisista" ihmisistä joiden kyydissä on tullut oltua. Aikuiselle se voi olla hauska seikkailu, kun tapaa ihmisiä laidasta laitaa ja osan kanssa on saanut vähän jännittääkin, mutta lapsen kanssa tilanne on todella epätoivoinen, jos kohdalle sattuukin se kaikkein huonoin tuuri kuskin valinnassa.
 
pamela
ei liftaamisessa kai ole mitään pahaa kyllä poliisit tekee virhe arvioita ja käyttäytyy tosi epäammattimaisesti niin kuin se raiskaaja poliisikin pidä äiti puolesi jos olit selväpäinen ja muutenkin olit ajantasalla ja lapsellasi oli kaikki hyvin ja tiedät toimineesi oikein pidä puolesi että saat oikeudenmukaisen kohtelun
 
vieras
Haiskahtaa kahdelta laittomalta vapaudenriistolta. Äiti on toimitettu ilman mitään syytä pakkohoitoon ja lapsi on kidnapattu ilman mitään syytä yhteiskunnan huostaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei älliä kaikilla:
Useita Loimaan poliiseja tuntien, enpä ihmettele että noin tökerösti ovat käyttäytyneet. Ihan tyypillistä. Yksi poliisi on entinen koulukiusaaja. Oltiin samalla luokalla ala-asteella.
Mä olen kyllä taas saanut lapsineni Loimaan poliisilta oikein hyvää ja asiallista palvelua useampaankin otteeseen.
 
ihmetys
Siis mitä ihmettä poliisin olisi pitänyt muka tehdä? Nainen seisoo tienlaidassa hellepäivänä pienen vauvan kanssa. Poliisi pysähtyy tarkastamaan, että mistä on kysymys. Selviää, että naisella ei ole varmuutta kyydistä tai suojapaikasta. Poliisi tarjoaa litteraa (viranomaisen kirjoittama "matkalippu", jolloin ei matkasta tarvitse maksaa), että nainen pääsen vauvan kanssa junalla. Nainen hermostuu ja lähtee kävelemään pois. Olisiko poliisin pitänyt jättää äiti ja lapsi sinne tienvarteen ja toivoa, että sieltä itse selviävät määränpäähänsä/kotiin? Entäs, jos äidin pelko olisi totetunut ja aurinko olisi rävähtänyt paistamaan eikä kyytiä/suojaa olisi löytynyt? Sitten olisikin syytetty poliisia heitteillejätöstä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Eiköhän tossa ole taustalla jotain muutakin kun liftaaminen.
Aivan varmasti on muutakin, mun mielestä rivien välistä voi lukea. Sekä lääkärit, poliisit että sosiaalityöntekijät ihan muuten vaan vainoamassa viatonta tuittupäätä.. Tuskin.
 
tilhi
Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:
Siis mitä ihmettä poliisin olisi pitänyt muka tehdä? Nainen seisoo tienlaidassa hellepäivänä pienen vauvan kanssa. Poliisi pysähtyy tarkastamaan, että mistä on kysymys. Selviää, että naisella ei ole varmuutta kyydistä tai suojapaikasta. Poliisi tarjoaa litteraa (viranomaisen kirjoittama "matkalippu", jolloin ei matkasta tarvitse maksaa), että nainen pääsen vauvan kanssa junalla. Nainen hermostuu ja lähtee kävelemään pois. Olisiko poliisin pitänyt jättää äiti ja lapsi sinne tienvarteen ja toivoa, että sieltä itse selviävät määränpäähänsä/kotiin? Entäs, jos äidin pelko olisi totetunut ja aurinko olisi rävähtänyt paistamaan eikä kyytiä/suojaa olisi löytynyt? Sitten olisikin syytetty poliisia heitteillejätöstä.
tämä on nimenomaan asiallinen kommentti, sille naiselle tarjottiin sitä junalippua!!! mutt fakta on se että jos yrittää lähteä kävelemään kesken asioiden selvittelyä, varsinkin jos käyttäytyy sekavasti ja mukana on pieni lapsi niin poliiseilla ei paljoa vaihtareita ole...
 
o
Nainen on bussissa niin raivona ettei kykene paikallaan istumaan, hyppää ulos, ilmoitus tehdään sekavasti käyttäytyvästä naisesta, nainen raivoaa poliisille, ei vastaa kysymyksiin ja yrittää kävellä pois, nainen raivoaa kaikille ja joutuu vastoin tahtoaan psykiatriselle osastolle, koska yritti liftata.. Aivan.
 
Johanna Metsäjätti
Jaksan ihmetellä että TÄLLÄ keskustelufoorumillakaan ei ajatella lapsilähtöisesti.

Tunnen itseni vähän hölmöksi kun jauhan tapausta netissä mutten pysty nukkumaankaan. Jyly-vauva nukkuu tuossa vieressä ja heräilee vähän väliä itkuun ja tutti tai tissi pitää olla koko ajan suussa. Tuommoista vauvaa minulta ei Loimaalla revitty väkisin sylistä vaan hyväntuulinen, luottavainen vauva joka tunsi maailman turvalliseksi paikaksi missä tahansa. Jalkapallo-ottelussa, meluisassa ottelubussissa, hevostarhassa, tavaratalossa, tien varressa pysäkillä... kun aina on saanut olla sylissä turvallisesti eikä ooe tarvinnut pelätä mitään.

Mynämäen lastensuojelutyöntekijät tulivat eilen lastensuojelupalaveriin kuin yleiset syyttäjät, eivät suostuneet keskustelemaan lainkaan lapsen tilanteesta, mitä hänelle on tehty, miten hän voi... Eivät välittäneet vauvasta yhtään tippaa vaikka vaadin että VAUVAN HYVINVOINNISTA siellä pitää puhua. Ei, vaan heti alkoivat paahtaa uhkavaatimuksiaan ja räyhätä siitä kuinka sopimatonta ja epäaikuismaista liftaaminen on.

Koko tämä jupakka on osoittanut lastensuojelun täydelliseksi irvikuvakseen. Vauvani on itkenyt näinä päivinä enemmän kuin koko ikänään. Tämä siis on lastensuojelua, tekisi mieli sanoa ruma sana muten osaa koska en ole ikinä kiroillut.

Miettikää nyt vähän vielä ennenkuin avaatte sanaisen arkkunne. Keneltä tahansa voidaan viedä vauva jos joku saa päähänsä että vauvalle ehkä voi sattua jotakin vaikka hän voi aivan hyvin ja on täydellisesti hoidettu!
 
mee nukkumaan
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna Metsäjätti:
Jaksan ihmetellä että TÄLLÄ keskustelufoorumillakaan ei ajatella lapsilähtöisesti.

Tunnen itseni vähän hölmöksi kun jauhan tapausta netissä mutten pysty nukkumaankaan. Jyly-vauva nukkuu tuossa vieressä ja heräilee vähän väliä itkuun ja tutti tai tissi pitää olla koko ajan suussa. Tuommoista vauvaa minulta ei Loimaalla revitty väkisin sylistä vaan hyväntuulinen, luottavainen vauva joka tunsi maailman turvalliseksi paikaksi missä tahansa. Jalkapallo-ottelussa, meluisassa ottelubussissa, hevostarhassa, tavaratalossa, tien varressa pysäkillä... kun aina on saanut olla sylissä turvallisesti eikä ooe tarvinnut pelätä mitään.

Mynämäen lastensuojelutyöntekijät tulivat eilen lastensuojelupalaveriin kuin yleiset syyttäjät, eivät suostuneet keskustelemaan lainkaan lapsen tilanteesta, mitä hänelle on tehty, miten hän voi... Eivät välittäneet vauvasta yhtään tippaa vaikka vaadin että VAUVAN HYVINVOINNISTA siellä pitää puhua. Ei, vaan heti alkoivat paahtaa uhkavaatimuksiaan ja räyhätä siitä kuinka sopimatonta ja epäaikuismaista liftaaminen on.

Koko tämä jupakka on osoittanut lastensuojelun täydelliseksi irvikuvakseen. Vauvani on itkenyt näinä päivinä enemmän kuin koko ikänään. Tämä siis on lastensuojelua, tekisi mieli sanoa ruma sana muten osaa koska en ole ikinä kiroillut.

Miettikää nyt vähän vielä ennenkuin avaatte sanaisen arkkunne. Keneltä tahansa voidaan viedä vauva jos joku saa päähänsä että vauvalle ehkä voi sattua jotakin vaikka hän voi aivan hyvin ja on täydellisesti hoidettu!
Joo mutta jos sä oot jo aikasemmin ollu lastensuojelun asiakas, niin onko ihme jos nyt tarkemmin seuraavat sun touhuja ja ottivat asian sen vaatimalla vakavuudella.
Todellakaan keneltäkään äidiltä ei vauvaa viedä ilman syytä! Itse olen sitä mieltä että turhia huostaanottoja ei ole olemassakaan.
 
Kyllä mun mielestäkin on edesvastuutonta lähteä liftaamaan vauvan kanssa. Myöskään paineensietokyky ei näytä olevan kohdillaan, kun ei ole pystynyt jatkamaan matkaa aikuisten lastensa kanssa erimielisyyksistä huolimatta.

Lisään vielä, että mielummin luen uutista siitä, että poliisi vei vauvan kuin että äiti vauvoineen on löytynyt vahingoittuneena/kuolleena jostain tien poskesta.
 
Jep
Alkuperäinen kirjoittaja mee nukkumaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna Metsäjätti:
Jaksan ihmetellä että TÄLLÄ keskustelufoorumillakaan ei ajatella lapsilähtöisesti.

Tunnen itseni vähän hölmöksi kun jauhan tapausta netissä mutten pysty nukkumaankaan. Jyly-vauva nukkuu tuossa vieressä ja heräilee vähän väliä itkuun ja tutti tai tissi pitää olla koko ajan suussa. Tuommoista vauvaa minulta ei Loimaalla revitty väkisin sylistä vaan hyväntuulinen, luottavainen vauva joka tunsi maailman turvalliseksi paikaksi missä tahansa. Jalkapallo-ottelussa, meluisassa ottelubussissa, hevostarhassa, tavaratalossa, tien varressa pysäkillä... kun aina on saanut olla sylissä turvallisesti eikä ooe tarvinnut pelätä mitään.

Mynämäen lastensuojelutyöntekijät tulivat eilen lastensuojelupalaveriin kuin yleiset syyttäjät, eivät suostuneet keskustelemaan lainkaan lapsen tilanteesta, mitä hänelle on tehty, miten hän voi... Eivät välittäneet vauvasta yhtään tippaa vaikka vaadin että VAUVAN HYVINVOINNISTA siellä pitää puhua. Ei, vaan heti alkoivat paahtaa uhkavaatimuksiaan ja räyhätä siitä kuinka sopimatonta ja epäaikuismaista liftaaminen on.

Koko tämä jupakka on osoittanut lastensuojelun täydelliseksi irvikuvakseen. Vauvani on itkenyt näinä päivinä enemmän kuin koko ikänään. Tämä siis on lastensuojelua, tekisi mieli sanoa ruma sana muten osaa koska en ole ikinä kiroillut.

Miettikää nyt vähän vielä ennenkuin avaatte sanaisen arkkunne. Keneltä tahansa voidaan viedä vauva jos joku saa päähänsä että vauvalle ehkä voi sattua jotakin vaikka hän voi aivan hyvin ja on täydellisesti hoidettu!
Joo mutta jos sä oot jo aikasemmin ollu lastensuojelun asiakas, niin onko ihme jos nyt tarkemmin seuraavat sun touhuja ja ottivat asian sen vaatimalla vakavuudella.
Todellakaan keneltäkään äidiltä ei vauvaa viedä ilman syytä! Itse olen sitä mieltä että turhia huostaanottoja ei ole olemassakaan.
Sosiaalivirastot tehtailevat huostaanottoja, saadakseen valtiolta rahaa.
 
[/quote]Sosiaalivirastot tehtailevat huostaanottoja, saadakseen valtiolta rahaa. [/quote]

Niin varmaan joo.
Nuo sijoituspaikat on kuule kiven alla eikä huostaanottoja pystytä tekemään edes kaikissa niissä tapauksissa joissa aihetta selkeästi olisi.

Ja aiheesta...minusta myös tuntuu että tässä on tausta aikasta paljon muutakin kuin mitä tässä on tullut ilmi.
 
Surullinen tapaus
Tuo nainen on sekaisin. Uskokaa mua. Tämäkin huostaanotto näytti olleen lottovoitto; mainostaa liftariäidin blogiaan täälläkin.

Surullista on se, jos ihmiset usovat hänen yksipuolisen tarinansa. Kun sosiaalityöntekijöillä on vaitiolovelvollisuus, eivätkä saa kommentoida mitä valheita medialle syöttää.
 
ce
Voiko ihminen olla noin sekaisin?!?!??!

Luin vain ekan sivun blogista; pelkkää poliisi- ja auktoriteettivihaa! Koko yhteiskunat yrittää simputtaa heidän pikkuperheparkaa. Nainen on sekaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Surullinen tapaus:
Tuo nainen on sekaisin. Uskokaa mua. Tämäkin huostaanotto näytti olleen lottovoitto; mainostaa liftariäidin blogiaan täälläkin.

Surullista on se, jos ihmiset usovat hänen yksipuolisen tarinansa. Kun sosiaalityöntekijöillä on vaitiolovelvollisuus, eivätkä saa kommentoida mitä valheita medialle syöttää.
Todellakin peesi!!
 

Yhteistyössä