LIEVÄ vesirokko ????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vesirokko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vesirokko

Vieras
Lapsen 3 v päiväkodissa monta lasta vesirokossa.
Omallani nyt 4-5 näppyä selässä, tuntuu ettei tule lisää, olleet noin vuorokauden.
Lapsi syö ja leikkii, ei ole kuumetta.
PItäiskö niitä nousta jo lisää, vai voiko tämä mennä näin lievänä ohi?

Kyllä vain voi olla noin lievä. Vaarana siinä on, että vesirokon sairastaa kahteen kertaan, niinkuin meidän kuopus, kuten mä luulen... mutta se toinen kerta oli vain pari näppyä. Saattoi se toki olla muutakin, mutta hyvin hämmästyttävästi olivat vesirokkokellojen näköisiä.

Jep. Meillä oli aikoinaan likka 6v. ja minä ihan täynnä näppyjä ja pojalla alle 1v. tuli alamahaan kolme näppylää joihin ei edes tullu vesikelloja, ei muita oireita. Poika on nyt 10 ja vuosi sitten testattin vasta-aineet ja oli todella sairastanut vesirokon.

Meidän pojalla myös oli kesällä ilmeisesti lievä vesirokko. Jylläsi läpi koko päiväkodin ja lapsella oli alle kymmenen näppyä joista osa oli vesikelloja ja puhkesivat nopeaan. Kutisivat kyllä kovasti.

Isommalla lapsella ollut kai myös n. 1-vuotiaana kun ei silloin tarttunut siitä huolimatta vaikka veljellään ja kaikilla päiväkodissa oli.

Noh, aika näyttää. Täytyy jossain vaiheessa ottaa ne testit.

Voi mennä vaikka kahdella näpyllä. Meillä 3v:llä näppyjä oli satoja, muttei mitään muita oireita. Ei siis kuumetta eikä näpyt edes kutittaneet pahemmin.

Meillä kanssa molemmilla tiedettiin olleen altistusta, sitten itämisajan puitteissa molemmille ilmestyi yhtaikaa ehkä 6 näppyä yläselkään ja reiteen. Kesti muutaman päivän, toinen taisi sanoa että yksi näppylä kutisi. Lisää ei tullut, kaikki hävisi, asiasta ollaan oltu ymmällään. Miehellä on ilmeisesti ollut samalla tavoin lapsena vesirokko, mä taas olen vetänyt sen kamalimman kaavan kautta ja ollut ihan päästä varpaisiin täysin täynnä isoja vesikelloja ja asunut jossain ämpärissä viikon..

Yhteistyössä