Liberaalit/sateenkaariväki: onko tää nyt se ihanne sitten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on juuri näin. Jokainen leikelkööt itsensä omilla rahoillaan vaikka dinosaurukseksi ja leikkikööt toisen vapaan aikuisen kanssa juuri sellaisia seksileikkejä mistä molemmat tykkäävät. Ongelma ei olekaan siinä. Antakaa myös mulle oikeus olla sitä mieltä, että se ei silti ole normaalia. Älkää pyytäkö oikeutta mennä avioliittoon eiffel-tornin kanssa tai lupaa adoptoida lapsi viiden isän ja kolmen transmiehen "ydinperheeseen".
Ole sitä mieltä mitä haluat. Sinä et päätä näistä asioista.

Minua jutussa häiritsi tuo loppuhuomautus/tekstin korjaus:

Korjattu virhe tekstistä. Ei vaihdos vaan sukupuolen korjaus. Muokattu 11.06.2018.kello 20.19. kello. 22.01.

No jos mies muuttuu naiseksi niin eikös se ole silloin sukupuolen vaihdos.. Eli
Vaihtaminen. Ei mitään korjata vaan vaihdetaan miehestä naiseksi. o_O

(Eikä sanaa vaihdos voi sekoittaa tässä yhteydessä esim sukupolvenvaihdokseen maatilalla..)
Sana "korjaus" sisältää asenteellisen viestin: edellinen sukupuoli oli väärä, nyt on oikeampi kun asiat on korjattu.

Liberaalien kukkaiskieltä. Koska vaihdoshan se oikeasti on.

Pitää muistaa kumminkin, että ihminen ei ole pelkästään yhtä kuin kromosominsa.

Eli psykologinen puoli on ihan yhtä merkittävä asia ihmisen elämässä kuin biologinen/fyysinen.

Asiassa siis on muitakin puolia kuin pelkästään biologisella tasolla tarkastelu.

On myös olemassa luontaisesti ilmeneviä poikkeavuuksia tähän binääriseen ajatteluun. (esim. hermafrodiitit)

Joten ajattelun on hyvä olla vähän avarampaa, kuin siltä pohjalta että on olemassa vain mies ja nainen.
Mä laajentaisin mieluummin miehen ja naisen käsitettä kuin että sukupuolia itsessään lähdettäisiin korjaamaan.

On ihan ok että joku mies on naisellinen tai nainen on miesmäinen, mutta saisivat silti pysyä niissä lokeroissaan.
Koska sukupuolien moninaisuuden vaatijat käyttävät itse stereotypioita vaahtoamisessaan: tuo tyttö leikkii vain autoilla, voi ei! Se pitää luokitella muunsukupuoliseksi!

Kun ongelmaa ei olisi silloin, jos myönnettäisiin että voi olla tyttö joka vaan tykkää autoista, ja kas, siitä voi tulla oikein hyvä rallikuski tai automekaanikko.

Kromosomit ja geenit toimivat tässä keskustelussa vähän sua vastaan: sanot että ihminen on paljon muutakin kuin kromosomit - mutta eikös sateenkaariväki aina inise että heidän taipumuksensa näkyy nimenomaan geeneissä, niin kuin alttius siellä näkyykin (toki raskausajan hormonit vaikuttaa)?

Hehän nimenomaan aina haluavat hokea kromosomeista ja mitätöidä yhden osatekijän eli lapsuuden ja vanhempien vaikutuksen, siis psykologiset laukaisijat.

Viimeksi muokattu:
nainen vaietkoon seurakunnassa, ja kaikki tapahtui jumalan tahdon mukaan!!!

-hän ennakkomuovitti kardashdianit teetti sukupuolenvaihdokset jne jne omalla päätöksellään jo vuonna anno ja domini

joten suu kiinni ja menehän siitä virsiä veisaamaan, jos se on edes sallittua?
sillä eihän nainen voi laulaa jos pitää vaieta :LOL:

ootte te niin hullunhassua porukkaa:D:D
No sun tekstis vasta hullulta kuulostaa. Kuka ennakkomuovitti ja mitä?

Echo, miksi ihmeessä nämä tyhjänpäiväisten julkkisten seksiasiat sinua niin paljon kiinnostavat?

Tuosta sukupuolen korjauksesta/vaihtamisesta huomauttaisin, ettei se ainkaan vielä ole mahdollista. Elimet voi toki leikata uuteen uskoon ja hormoneja ottaa, mutta ihmisen todellinen sukupuoli on koodattuna hänen jokaiseen soluunsa, tunsipa hän mitä tahansa sisimmässään.
Koska julkkikset viitoittavat tietä taviksille. Joku kaappihomo uskaltaa tulla kaapistaan kun julkkis kertoo olevansa homo, onhan näitä stooreja.

Jennerit ja Kardashianit on erittäin seurattuja ja monien teinien esikuvia. Kim Kardashian ei ole sama kuin Caitlyn, mutta samaa klaania, ja ihmiset ovat ihan "ooh ihanaa" sen mauttomimmatkin trikoohirvityksille (ei tehdä tästä uutta lenkkarikeskustelua :D), samoin parin sentin pakkelikerrokselle (meikkaan itsekin).

Viimeksi muokattu:
Se on juuri näin. Jokainen leikelkööt itsensä omilla rahoillaan vaikka dinosaurukseksi ja leikkikööt toisen vapaan aikuisen kanssa juuri sellaisia seksileikkejä mistä molemmat tykkäävät. Ongelma ei olekaan siinä. Antakaa myös mulle oikeus olla sitä mieltä, että se ei silti ole normaalia. Älkää pyytäkö oikeutta mennä avioliittoon eiffel-tornin kanssa tai lupaa adoptoida lapsi viiden isän ja kolmen transmiehen "ydinperheeseen".
Juuri näin. Mä toivon että sananvapaus ei koskaan häviä, niin että perinteisemmin ajattelevat voivat edelleen sanoa ääneen "tuo on sairasta". Se on oikeaa sananvapautta.

Koska se tunne "tuo on sairasta" on rehellinen huoli ja tuntemus muiden tilasta, ei mitään "no mä ihan huvikseni tuomitsen netissä erilaiset ihmiset kun pomo haukkui mut ikävästi töissä ja Repekin jätti mut".

Ja se jurppii, että sateenkaariväen ylle on langetettu rauha, sekä pyyntö: älkää tuomitko, koska he ovat herkkiä ja kokeneet kovia. Ihan kuin luontodokkarissa joku Attenborough sanoo "ssh, telkkien parittelu ja pesiminen on arka tapahtuma joten ei häiritä".

Jahas, homot ovat siis herkkiä, joten sensuuri päälle. He ovat vielä uhrejakin.

Sentimentaalista p*skaa, vs.järki.
Ok, rakkaus- ja seksiasiat ovat yksi ihmisen herkimpiä alueita: olen mäkin tullut niiden aluella haavoitetuksi.

Mutta järki käteen. Sekä seksi-että rakkausasioita pitää ajatella myös järjellä, vaikka on herkkä alue.

Se että joku Siltsu on tullut isänsä taholta piiskatuksi, saattoi laukaista hänessä naismaisuuden.
Mutta järki käteen, hei Jartsa: hoida ne lapsuustraumat kuntoon, ei sun silti tartte korkkareissa keikkua vaan kun olet pystynyt naisenkin kans olemaan, niin laivan suunnan ohjaat nyt vaan miehekkäästi heterompaan suuntaan. Ja jätät ne homopiipitykset vähemmälle.

Mä huomasin jossain vaiheessa olevani bisse. No kas en itkenyt enkä uhriutunut vaan käänsin rauhassa kurssin kohti heteroutta.

Koska julkkikset viitoittavat tietä taviksille. Joku kaappihomo uskaltaa tulla kaapistaan kun julkkis kertoo olevansa homo, onhan näitä stooreja.

Jennerit ja Kardashianit on erittäin seurattuja ja monien teinien esikuvia. Kim Kardashian ei ole sama kuin Caitlyn, mutta samaa klaania, ja ihmiset ovat ihan "ooh ihanaa" sen mauttomimmatkin trikoohirvityksille (ei tehdä tästä uutta lenkkarikeskustelua :D), samoin parin sentin pakkelikerrokselle (meikkaan itsekin).
Niin, koska sehän on ihan kamalaa, että joku saa rohkeutta tulla ulos sieltä kaapista elämään onnellisempaa elämää.
Mitäpä jos sua vaadittaisiin pysymään siellä kaapissa tuon muita tuomitsevan uskosi kanssa. Sinä sentään vahingoitat sillä muita, mitä taas homous ei tee. Ai ei käy?

Juuri näin. Mä toivon että sananvapaus ei koskaan häviä, niin että perinteisemmin ajattelevat voivat edelleen sanoa ääneen "tuo on sairasta". Se on oikeaa sananvapautta.

Koska se tunne "tuo on sairasta" on rehellinen huoli ja tuntemus muiden tilasta, ei mitään "no mä ihan huvikseni tuomitsen netissä erilaiset ihmiset kun pomo haukkui mut ikävästi töissä ja Repekin jätti mut".
Sulle sananvapaus on sitä, että saa tahallaan loukata muita? Sun kohdalla huolehtisin ensin käytöstavat kuntoon ja sitten voit opetella sitä sananvapautta lisää.

Mä laajentaisin mieluummin miehen ja naisen käsitettä kuin että sukupuolia itsessään lähdettäisiin korjaamaan.

On ihan ok että joku mies on naisellinen tai nainen on miesmäinen, mutta saisivat silti pysyä niissä lokeroissaan.
Koska sukupuolien moninaisuuden vaatijat käyttävät itse stereotypioita vaahtoamisessaan: tuo tyttö leikkii vain autoilla, voi ei! Se pitää luokitella muunsukupuoliseksi!

Kun ongelmaa ei olisi silloin, jos myönnettäisiin että voi olla tyttö joka vaan tykkää autoista, ja kas, siitä voi tulla oikein hyvä rallikuski tai automekaanikko.

Kromosomit ja geenit toimivat tässä keskustelussa vähän sua vastaan: sanot että ihminen on paljon muutakin kuin kromosomit - mutta eikös sateenkaariväki aina inise että heidän taipumuksensa näkyy nimenomaan geeneissä, niin kuin alttius siellä näkyykin (toki raskausajan hormonit vaikuttaa)?

Hehän nimenomaan aina haluavat hokea kromosomeista ja mitätöidä yhden osatekijän eli lapsuuden ja vanhempien vaikutuksen, siis psykologiset laukaisijat.
Eihän se ole esim. sinulle ok. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun olet nimitellyt täällä lesboja puolimiehiksi ja naureskellut homojen naisellisuutta.

Ja se jurppii, että sateenkaariväen ylle on langetettu rauha, sekä pyyntö: älkää tuomitko, koska he ovat herkkiä ja kokeneet kovia. Ihan kuin luontodokkarissa joku Attenborough sanoo "ssh, telkkien parittelu ja pesiminen on arka tapahtuma joten ei häiritä".

Jahas, homot ovat siis herkkiä, joten sensuuri päälle. He ovat vielä uhrejakin.

Sentimentaalista p*skaa, vs.järki.
Ok, rakkaus- ja seksiasiat ovat yksi ihmisen herkimpiä alueita: olen mäkin tullut niiden aluella haavoitetuksi.

Mutta järki käteen. Sekä seksi-että rakkausasioita pitää ajatella myös järjellä, vaikka on herkkä alue.

Se että joku Siltsu on tullut isänsä taholta piiskatuksi, saattoi laukaista hänessä naismaisuuden.
Mutta järki käteen, hei Jartsa: hoida ne lapsuustraumat kuntoon, ei sun silti tartte korkkareissa keikkua vaan kun olet pystynyt naisenkin kans olemaan, niin laivan suunnan ohjaat nyt vaan miehekkäästi heterompaan suuntaan. Ja jätät ne homopiipitykset vähemmälle.

Mä huomasin jossain vaiheessa olevani bisse. No kas en itkenyt enkä uhriutunut vaan käänsin rauhassa kurssin kohti heteroutta.
"Mä laajentaisin mieluummin miehen ja naisen käsitettä kuin että sukupuolia itsessään lähdettäisiin korjaamaan.

On ihan ok että joku mies on naisellinen tai nainen on miesmäinen, mutta saisivat silti pysyä niissä lokeroissaan."

Että näin ok se olikin.

Sulle sananvapaus on sitä, että saa tahallaan loukata muita? Sun kohdalla huolehtisin ensin käytöstavat kuntoon ja sitten voit opetella sitä sananvapautta lisää.
Mitä mielensäpahoittaja-herkkiksiä tai suojelua tarvitsevia on homoseksuaalit?

Jos joku sanoisi mulle että kuule Echo, olet sairas tai perverssi, niin en siitä loukkaantuisi. Miettisin että onko siinä sanomisissa perää.

Viimeksi muokattu:
Mietipä Echo sitä kun sanon, että olet ahdasmielinen mielesi muiden asioista pahoittava ihminen, että oisko näin oikeasti. Ja mieti nyt rauhassa
Siinähän mietit. :D Ja se on sun mielipiteesi.
Mutta kappas, en loukkaantunu!

Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen mukaan sananvapaus ei kata pelkästään sellaisia tietoja ja ajatuksia, jotka otetaan positiivisesti vastaan tai mielipiteitä joita pidetään vaarattomina. Sananvapaus kattaa myös sellaiset viestit, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät valtiota tai jotain sen väestön osaa.

Tiina Palovuoren kirjoituksessa aiheesta: "Sananvapauden rajoittamishalun taustalla on usein virheellinen ajatus siitä, että ihmisille kuuluisi jonkinlainen subjektiivinen oikeus olla tulematta loukatuksi. Tällaista oikeutta ei kuitenkaan ole eikä saa olla. Kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta muovata maailmasta väkisin sellaista, että toisten ihmisten toiminta miellyttäisi poikkeuksetta juuri häntä. Tästä sananvapaudessakin on kyse: kenelläkään ihmisellä ei ole subjektiivista oikeutta olla kuulematta epämiellyttäviä asioita."

http://tiinapalovuori.puheenvuoro.uusisuomi.fi/210558-loukkaako-sananvapaus-sinua-hyva

Joo, on ihanne, se että kaksi aikuista ihmistä saa rakastaa toisiaan jos haluavat, ja harrastaa tai olla harrastamatta juuri sellaista seksiä kuin haluavat.
Järkyttävää, eikö?

Se, että joku katsoo aiheellisksi määritellä ihmiset rakkauden tai seksuaalisen taipumuksensa tai seksuaalisen käyttäytymisen kautta on taas aika outoa, luulis että aikuisella ihmisellä on muutakin tekemistä kuin miettiä muiden petihommia.

Kuka julkkis sulle viitoittaa tietä, siis nyt vaikka suomalaisista tai Hollywoodista?o_O
No ei kai sulle ja mulle, ajan patinoimille rouville, enää kukaan. :whistle: Mut 15-30-vuotiaat hakee vielä identiteettiään.

No ei kai sulle ja mulle, ajan patinoimille rouville, enää kukaan. :whistle: Mut 15-30-vuotiaat hakee vielä identiteettiään.
No mutt miks sää sitte seuraat heitä niin tiiviisti ja heiän tekemisiään, kun ei nuoretkaan niitten seksielämästä niinkään ole kiinnostuneet...tai ainakaan en usko että olisivat?:barefoot:

Ja aikasi mietittyäsi tajuaisit että ei ei siinä ole perää, niin sittenkö voi pahoittaa mielensä yksinään?
Ei, en pahoittaisi silloinkaan mieltäni. Ajattelisin että se on sen ihmisen näkemys, jos se ihminen on siis tosissaan sanonut.

Yhteistyössä