Lestadiolaiset (vanhoillis)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
ihmettelen suuresti näitä juttuja... lestadiolaisilla on muun toiminna oheella erilaisia leirejä eri kohderyhmille. juuri hiljattain kun olimme nuorille aviopuolisoille tarkoitetulla leirillä, siellä oli yhtenä suurena keskustelukysymyksenä juuri nuo mahdolliset pedofiilijutut ym. ja kyllä siellä olijoilla oli kaikiilla samanlainen kanta asiaan, että väkivalta ja kaikki tuollainen sekusaalinen ahdistelu ym ovat rangaistavia tekoja. toki ihminen voi katuessaan saada ne anteeksi (ihminen ei voi katuvalta evätä anteeksiantamusta), mutta samalla lailla rikoksen tehnyt on maallisen lain edessä vastuussa teoistaan. oli kyse sitten vanhoillislestadiolaisesta tai "rivikansalaisesta". eli siis synnit voi saada anteeksi, mutta tuollaiset asiat pitää sovittaa myös "maallisessa oikeudessa"
tätä mieltä olen minäkin.
 
"Frank"
Eipä tuostakaan selvinnyt se mekanismi, jolla rikollinen saadaan vastuuseen rikoksistaan myös maallisessa oikeudessa.

Jos hyväuskoisesti jäädään odottamaan, että rikollinen itse tunnustaa rikoksensa poliisille, saadaan odottaa kauan. Sekin pedofiilipuhuja sai syntinsä anteeksi aina rikostensa välillä ja syyllistyi niihin sitten uudestaan. Miksi? Koska kenelläkään ei ollut moraalista selkärankaa ilmoittaa hänen rikoksiaan maalliselle oikeudelle.
Tässä on tietty yhteisön kulttuurinen toimitnatapa syynä ja on johtanut lukuisiin tragedioihin. Eli lapsen hyväksikäyttöön ei ole puututtu.
 
Ketunpoikapunaturkki
Uskomattomia nämä kaikki ennakkoluulot, joita täällä paljastetaan! Olen syntynyt"maailmassa olevaan"perheeseen, ja paras lapsuudenystäväni on lestadiolainen. Minulla on sekä uskovia että ei-uskovia ystäviä ja pidän kaikkia täysin samanarvoisina. Myös minä koen olleeni ja olevani yhtä arvostettu sekä uskovien että ei-uskovien seurassa. En käytä alkoholia, emme ehkäise, en meikkaa juuti koskaan tai värjää hiuksiani. Meillä on televisio,mutta en katso sieltä kuin uutiset tai joskus hyviä dokumentteja. Televisio on täynnä järkyttävän huonoa ohjelmaa,se passivoi ihmistä niin ,että joutaisi lähteä koko kapistus. En kuulu mihinkään kirkkokuntaan vaikka uskovainen olenkin. Minua ja perhettäni on usein luultu lestadiolaiseksi ja kun asia on paljastunut, on ollut todella hämmentävää,että ihmiset ovat olleet niin helpottuneita! Aivan kuin lestadiolaisuus tekisi ihmisestä jotenkin pelottavan ja vaikeasti lähestyttävän! Meillä on kaksi lasta ja kolmatta haaveillaan. Niin monta saa tulla kuin luoja suo.:) Täällä Oulun seudulla asuvana olen huomannut sellaisen asian, että lastadiolaisystäväni puhuvat voimakkaampaa murretta kuin muut. Se kuulostaa kauniilta ja perinteikkäältä.
 
Huojuvat Keulat
Uskomattomia nämä kaikki ennakkoluulot, joita täällä paljastetaan! Olen syntynyt"maailmassa olevaan"perheeseen, ja paras lapsuudenystäväni on lestadiolainen. Minulla on sekä uskovia että ei-uskovia ystäviä ja pidän kaikkia täysin samanarvoisina. Myös minä koen olleeni ja olevani yhtä arvostettu sekä uskovien että ei-uskovien seurassa. En käytä alkoholia, emme ehkäise, en meikkaa juuti koskaan tai värjää hiuksiani. Meillä on televisio,mutta en katso sieltä kuin uutiset tai joskus hyviä dokumentteja. Televisio on täynnä järkyttävän huonoa ohjelmaa,se passivoi ihmistä niin ,että joutaisi lähteä koko kapistus. En kuulu mihinkään kirkkokuntaan vaikka uskovainen olenkin. Minua ja perhettäni on usein luultu lestadiolaiseksi ja kun asia on paljastunut, on ollut todella hämmentävää,että ihmiset ovat olleet niin helpottuneita! Aivan kuin lestadiolaisuus tekisi ihmisestä jotenkin pelottavan ja vaikeasti lähestyttävän! Meillä on kaksi lasta ja kolmatta haaveillaan. Niin monta saa tulla kuin luoja suo.:) Täällä Oulun seudulla asuvana olen huomannut sellaisen asian, että lastadiolaisystäväni puhuvat voimakkaampaa murretta kuin muut. Se kuulostaa kauniilta ja perinteikkäältä.
Ihan kiva. Mutta siis, mikä onkaan pointtisi?
 
Twingirl
Itse olen vl. Ihmettelen, mistä tekopyhyydestä puhutte. Vaikuttaa lähes siltä, että joku teistä pitää tekopyhyyttä lestadiolaisuuden synonyyminä.... En tajua mikä saa teidät ajattelemaan, että olisimme tekopyhiä. Sekö, että joku haluaa pukeutua trendikkäästi, mutta ei halua meikata? Vai se, että meillä ei ole tv:tä, mutta netistä joku haluaa katsoa jotain???
Jos tuo on se tekopyhyyden merkki, niin mitä se on, kun joku tykkää syödä suklaata, mutta ei tummaa suklaata??
Etkö tiedä mitä tekopyhyys tarkoittaa? Samaa kuin kaksinaismoralismi, teeskentely, farisealaisuus...
 
5550000
Alkuperäinen kirjoittaja Evl kirkon jäsen;23757064:
Evl-kirkon suurin herätysliike on ryvettynyt pahoin lasten seksuaalisen hyväksikäytön takia.

Mitä piispat aikoo tehdä?
Kerrotaan että nyt on Espoon rauhanyhdistyksen piiristä paljastumassa toinen hyväksikäyttötapaus.

Päiväkotiyrittäjä-mies jonka takia Helsingin kaupunki otti lapset pois kahdesta miehen omistamasta päiväkodista. Päiväkodin palkattu henkilöstö ei ole syyllistynyt mihinkään rikokseen mutta omistaja-miestä epäillään ja on kuulustteltu. Hän oli parisen viikkoa pidätettynä.

Omistaa päiväkoteja yhdessä vaimonsa kanssa.
 
fluemieneism
7. User-friendly give back insurance policy. michael zimmerman hedge fund Just as searching inside the shopping centers, community vacations are good seasons that you likelihood when discounts in addition to special offers intended for various favorite things like meals, gadgets, and garments throughout on the web buying web-sites. You'll be able to save a good deal should you check your sale made conditions online. However it's also wise to remember stocks upon Web stores go out with less effort when compared with inside bodily merchants. Understand that services are usually offered by means of individuals through from coast to coast or maybe outside of the idea. Whenever buying online, you need to determine rapid on prior to buying buy. michael zimmerman hedge fund Dockers
 

Yhteistyössä