lesboparit hankkii lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmärtämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lepakko:
On hyvin mielenkiintoista, että alkoholistit, työttömät ja rikolliset saavat hankkia lapsia, mutta homopareille niitä ei suoda, sillä siitä seuraa huono esimerkki. Tämänkin keskustelut arvoisat osanottajat antavat varmasti hyvät esimerkit omille lapsilleen tuomitsemalla erilaiset ihmiset. Tämä on kuvottavaa, katsokaa peiliin. Se, että pidän naisista, ei tarkoita, ettenkö olisi nainen. Ja uskon useimpien naisien haluavan lapsia, esimerkiksi minä haluan lapsia. Onko tämä joku kristillisdemokraattien palsta, luonnollinen sitä ja luonnollinen tätä. Nämä tietokoneetkaan eivät ole luonnollisia, ja ne pitäisikin ilmeisesti kieltää, niin kaikenmaailman homofoobikot eivät pääsisi kirjoittelemaan nettiin... Olen niin helvetin kiitollinen että omat HETEROvanhempani ovat aina hyväksyneet minut sellaisena kuin olen, minulle ei ole koskaan opetettu mitään homofoobista, rasistista tai ikävää. Mutta ilmeisesti kaikkia tämän keskustelun osanottajia ei ole siunattu samanlaisella kasvatuksella.

Höh, no olkaa lesboja tai mitä lie, mutta täällä kysyttiinkin mielipidettä lasten hankitaan! Ei kysytty mitä mieltä rosvojen yms lasten hankinnasta! Ei, en hyväksy niiden, raiskaajien tms. lasten hankkimista myöskään! Aion opettaa lapsilleni että erilaisuus on ok, mutta opetan myös biologiset asiat niin kuin ne on! Se ei ole KENENKÄÄN syrjimistä!

Anteeksi, käsitin väärin näköjään sen että syrjisit kaikkia homoja. :) Näissä keskusteluissa tulee väkisinkin vainoharhaiseksi, voi vain arvata miksi... Tietysti biologiset asiat ovat niin kuin ovat, mutta minä ja monet muut oikeasti haluamme lapsia, niin kuin monet ihmiset haluavat. Ei se muutu suuntautumisen mukana mihinkään, ja koska ihmiset adoptoivat ja tekevät hedelmöityshoitoja, mielestäni homot voidaan lukea samaan pakettiin. He, niin kuin sanoit, eivät tietystikään voi saada lapsia, mutta koska he rakastavat ja huolehtivat heistä samoin kuin muut vanhemmat, en näe syytä mikseivät he voisi näitä lapsia saada. Se ei ehkä ole luonnollista mutta eipä ole rintojen leikkelykään tai vastaava.

Alkuperäinen kirjoittaja Luli:
Hankkikoon niitä lapsia sitten keskenään ILMAN miestä kun kerran miehen mallia yms ei mihinkään tarvita! Siinähän jo lesbot osoittavat että mies kelpaa vaan siittämiseen, ei muuhun! Selitäppä sitten lapselle mistä lapsia tulee, ei ainakaan kahdesta äidistä! Ja ne kaksi eivät ole äitejä, äiti on se joka SYNNYTTÄÄÄ!!! Ja isä on se joka sen lapsen siittää! Käykää lesbot bilsantunneilla niin opitte nämäkin termit! Eri asia on pariskunta HETERO pariskunta jotka eivät voi saada sairauden tms takia lapsia, heidän kuuluu saada hoitoja, vai onko lesbous sairaus?

Oletpa ilkeä. Se siittäminenhän ei, jos totta puhutaan, vaadi oikeastaan kovin paljon aivosoluja tai kasvatusta. Lesbot elävät maailmassa ilman rakkautta miehiin ja homot maailmassa ilman rakkautta naisiin, joten en minä tosiaan kaipaisi muuta kuin ne siittiöt. Mieskavereita tietysti on, ja olen ajatellut että jos haluan lapsen niin haluan sen ehdottomasti tutun miehen kanssa, jotta lapsella siten myös olisi isä. En usko roolimallin tarpeeseen, mutta tuntuisi hyvältä että lapsella olisi yhteys myös kolmanteen vanhempaansa. Tämä on vain minun mielipiteeni, ei mielipide koko homokansan puolesta. Ymmärrän hyvin että jotkut homoparit taas eivät halua toista biologista vanhempaa lapsen elämään, esim. siksi että ei-biologinen vanhempi saattaisi tuntea itsensä ulkopuoliseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kikaro:
tiedän perheen jossa on siis lesbopari ja heidän tyttönsä nyt aikuinen on myös lesbo

Mä tiedän kaksi perhettä jossa on heteropari ja heidän aikuinen poikansa on homo. Niin?

Juu minäki tiedän heteropareja joiden lapsi on homoseksuaali, mitenkähän tämä tosiaan asiaan liittyy :D
Ja tiedän lesboparin joiden poika on hetero ja on todella tunnollinen,kiltti ja hyvin kasvatettu, hieno mies kaiken kaikkiaan sanoi ettei enempää rakkautta ois voinu saada vanhemmiltaan =)

Tiedän homoparin, joista toisella on kaksi lasta erään naisen kanssa (seksiä eivät ole harrastaneet), lapsen äiti on hetero. Lapsi käy isällään säännöllisesti. Mitä eroa tässä on tapaukseen jossa isän kumppani olisi nainen? Tai isä olisi sinkku? Lapsi ei asu toisen vanhempansa luona mutta käy tapaamassa, ihan normikäytäntö. Mitä tekemistä seksuaalisuudella on vanhemmuuden kanssa?

Olen vahvasti homojen oikeuksien kannalla ja kannatan vahvasti myös neutraalia avioliittolakia.

En kuitenkaan voi ymmärtää sitä, että isän merkitystä vähätellään lapsen elämässä.
Isä on korvaamaton ja ainutlaatuinen, eikä hänen olemassaoloaan voi kieltää tai unohtaa. Tosiasia kuitenkin on, että lapsi on saanut isältään puolet perintötekijöistään. Minusta lapselta ei saisi estää yhteyttä isään vain sen takia, että lesbopariskunnan toinen osapuoli kokisi hetkellisesti jäävänsä syrjään, koska isä on kuvioissa mukana. Jos isä on kuvioissa mukana, hyväksyn myös lesbopariskuntien lapsien hankkimisen. En kirjoituksellani halua pahoittaa kenenkään mieltä, kaikkia yksityiskohtia aiheesta en varmasti tunne. Kaikkia jo syntyneitä lapsia tulisi kohdella tasa-arvoisesti riippumatta heidän alkuperästään.

Miten kahden äidin kasvattama lapsi eroaa yh-äidin lapsesta?

Sillä on enemmän rakastavia ihmisiä ympärillään.

Suuri osa palstalaisistakin on yh-äitejä jotka eivät anna lastensa olla tekemisissä isänsä kanssa. Miten tämä on hyväksyttävämpi toimintamalli kuin lesbopari?

Ottakaa myös huomioon, että homo/lesbopareilla lapsi on AINA toivottu, vahinkoja ei synny.

Lastenteko pitäisi kieltää vastuuttomilta heteroilta homojen sijaan ;)

Kaikkia jo syntyneitä lapsia tulisi kohdella tasa-arvoisesti riippumatta heidän alkuperästään.

Lainaa

Joku sanoi täällä näin, ja tämän vois kaikki yrittää muistaa, vaikka miten ois jokasella oikeus mielipiteeseensä!! Ajatus siitä, et joku aikuinen ihminen kohtelis homojen lasta jotenkin huonosti tai syrjivämmin, kuin heteroiden lasta, on oksettava! :(

Ei täällä vähätellä miehiä, aivan samoin kaksi miestä voi ainakin minun mielestä kasvattaa lapsen tai lapsia. :) Mutta kuten on tullut ilmi, en ole itse ainakaan törmännyt yhteenkään lähteeseen jossa sanottaisiin, että lapselle olisi ollut haittaa homoperheessä kasvamisesta. Mutta mielestäni roolimallipuhe lietsoo hurjasti epätasa-arvoa, aivan kuin lapsi ei voisi kasvaa kokonaiseksi ilman miestä tai naista. Ja perheeseen kuitenkin kuuluu tuttavia, kummeja ja isovanhempia. Ei yksikään lesboparin lapsi kasva oppimatta, mikä mies oikein on. :)

Ja nykyäänhän lapsella on oikeus tietää biologinen vanhempansa, ja en usko kovenkaan monen parin eväävän lapselta mahdollisuutta tutustua biologiseen vanhempaansa jos tämä sitä toivoo. :) Mutta pointtina lapsia hankkineella homoparilla on, että HE ovat lasten vanhemmat. Ei-biologinen äiti on aivan yhtä merkittävä kuin biologinenkin. Ymmärrän tietysti senkin, että isään on oikeus tutustua, ja oikeastaan olen myös samalla kannalla. Ei tiedä, joillekin biologinen tausta merkitsee enemmän ja joillekin vähemmän. :)

Mun tietämissä sateenkaariperheissä lapsi on tietoisesti hankittu, kukaan ei ole hankkinut tuntemattoman kanssa. Näillä lapsilla isä säilyy helpommin koska tunteet eivät sekoitu siihen. Parisuhteissa eron tapahtuessa molemmilla on tunteet mukana ja monesti niin paljon katkeruutta pelissä että lapsen yhteys isään (yleensä kun lapsi jää äidille) kärsii tästä. Sateenkaariperheissä taas alunperinkin tilanne on se että jaetaan vanhemmuus mutta ei muuta. Näin se isyys säilyy helpommin koko ajan kun parisuhdedraamat eivät tule vanhemmuutta sekoittamaan.

Keskustelun taso on noussut. Aikaisemmin palsta oli täynnä keski-ikäisiä ja "täydellisiä" eukkoja. On säälittävää, että ihmiset väittävät suvaitsevansa homoja mutta sanovat samaan aikaan, ettei näistä ole vanhemmiksi. Tekotrendikästä ja vastenmielistä, yritetään uuden ajan mallin mukaan olla niin ymmärtäväistä vaikka oikeasti edelleen pelätään ja ihmetellään vähemmistöjä. Ja kaikki vetoavat samaan: oikeus mielipiteeseen. Viha ja syrjintä ei ole KOSKAAN mielipide vaan yksinkertaisesti VÄÄRIN. Ja jos ollaan sitä mieltä, että homoista ei ole vanhemmiksi niin se on ennakkoluuloista syrjintää. Sillä totuus on, ettei homoperheessä kasvamisesta ole lapselle haittaa. Lyön pääni vetoa että "roolimallin tarve" on keksitty vain siksi ettei kuulostettaisi homofobisilta ilkimyksiltä. Todistettu on, ettei siihen ole tarvetta.

Minä INHOAN ja pidän vastenmielisenä homoja ja lesboja, helvettiin ne kaikki kuuluu. Lapsella on oikeaus ISÄÄN ja ÄITIIN. Vitun kieroa ja itsekästä ajatella hankkia lasta ett lapselta ees kysytty haluatko kaksi äitiä? Saatanan tussun nuolijat idiootit kuolkaa ! Lesbous ja homous SAIRAUS. Nappi otsaan vaan vitun lesbot ja homot.

Minusta on noin yleensäkin epämiellyttävää ajatella muiden kuin omaa seksielämääni. Kun naapurin Mikko ja Tiina tulee pihassa vastaan, ajatukseni eivät käänny heti siihen, mitä he mahdollisesti makuuhuoneessa puuhaavat. Samalla tavalla olen ajattelematta naapurin petipuuhia, vaikka Mikon tilalla olisikin Taina.

Tunnen muutamia lesbopareja, joilla on lapsia. Näillä lapsilla on myös isät. Lapsella voi olla erittäin hyvä suhde isäänsä, vaikkei isä jakaisikaan sänkyään äidin kanssa. Mun mielestä vanhempien sukupuolielämä ei oikeastaan edes kuulu lapsille.

Tuntuu, että keskustelua käydään hyvinkin subjektiivisista asemista käsin. Toki täysin objektiivista keskustelua on lähes mahdotonta käydä, mutta oma positionsa olisi hyvä tunnistaa ja tunnustaa. Olemme kaikki kuitenkin synnynnäisten ominaisuuksiemme lisäksi välttämättä myös sosiaalisen ympäristömme tuotoksia.
Haluaisin tuoda esiin syntymättömän lapsen oikeuden syntyä maailmaan, jossa asiat olisivat hänellä mahdollisimman hyvin. Tai ainakin todennäköisyys syntyä katastrofaaliseen tilanteeseen olisi mahdollisimman pieni. Lähtökohta on rawlsilainen. Jos olemme egoistisia (niinkuin olemme) ja rationaalisia, emmekä tietenkään voi valita keneksi ja minne synnymme, haluaisimme syntyä maailmaan, joka tarjoaa hyvät onnellisen elämän mahdollisuudet kaikille mahdollisille ihmisryhmille.
Emme voi valita synnymmekö heteroiksi, homoiksi, mustiksi, valkoisiksi, kehitysvammaisiksi, aasialaisiksi, eurooppalaisiksi, miehiksi, naisiksi tai johonkin muuhun ryhmään kuuluviksi. Tällöin haluaisimme syntyä yhteiskuntaan, joka tarjoaa mahdollisimman hyvät edellytykset kaikille ryhmille ja joka huomioi nimen omaan heikoimmat parhaimmalla mahdollisella tavalla. Kohti tällaista yhteiskuntaa tulisi siis pyrkiä, mikäli haluamme oikeasti ottaa huomioon syntymättömien lasten oikeudet ja tätä kautta myös heistä kasvavien aikuisten oikeudet ja velvollisuudet.

Lesbot ja homot saavat olla mitä haluavat, mutta lapsen hankkiminen siihen yhtälöön on luonnotonta. Nauttisivat vain toisistaan eivätkä hommaisi lasta katsomaan/saamaan luonnotonta, kahden samaa sukupuolta olevan parisuhteen mallia elämäänsä. Sitä ei ole tarkoitettu niin. Homoseksuaalit ovat itsekkäitä riistäessään lapselta mahdollisuuden äitiin ja isään niinkuin normaaliperheen on tarkoitettu olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja äi;22219171:
Lesbot ja homot saavat olla mitä haluavat, mutta lapsen hankkiminen siihen yhtälöön on luonnotonta. Nauttisivat vain toisistaan eivätkä hommaisi lasta katsomaan/saamaan luonnotonta, kahden samaa sukupuolta olevan parisuhteen mallia elämäänsä. Sitä ei ole tarkoitettu niin. Homoseksuaalit ovat itsekkäitä riistäessään lapselta mahdollisuuden äitiin ja isään niinkuin normaaliperheen on tarkoitettu olevan.

Yksinhuoltajilta lapset myös pois?
Sama oikeus homoseksuaaleilla on hankkia lasia kuin kenellä muulla tahansa jos asiat kunnossa.

Yksinhuoltaja on todennäköisesti ollut tekemisissä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Homoseksuaaleilta ei taida tämä lasten hankkiminen onnistua keskenään luonnollisella tavalla , joten se on luonnotonta.

Noh sanottakoon nyt minunkin kantani eli mielestäni homoparit ja lesboparit ovat ihan yhtä hyviä vanhempia kuin heteroparitkin, mikäli asiat muuten ovat ok.

(Oman kokemuksen perusteella sanoisin jopa että keskimääräistä parempiakin, mutta toisaalta oma kokemus koskee kuitenkin suhteellisen pientä otantaa joten Ehdottomia Totuuksia siitä on vaikea alkaa vääntämään.)

:D

mitä vikaa on lesbo pareissa mun mielestähän se on vaan hieno asia että osaa olla täysin oma itsensä seksuaalisessa suuntatumisessajasitä paitsi mieti jos ite olisit lesbo ja susta puhuttais kaikkee tälläst mitäö oonnyt lukenu?
ei elämä nyt ihan oikeesti....jokainen saaolla oma itsensä eikä sitä saa pilkata

Yhteistyössä