Lehti: Saari soitti ystävälleen veritöiden jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Matti Saari tappoi kymmenen ihmistä ja soitti veriteon jälkeen ystävälleen Kello 11.53, kertoo 7 päivää -lehti. "Olen juuri ampunut kymmenen ihmistä", Saari totesi ystävälleen.

Rauno-nimisen ystävän mukaan Saaren ääni oli rauhallinen, jopa helpottunut. Hän oli pyytänyt Saarta toistamaan lauseen ainakin viisi kertaa ja joka kerta vastaus oli tullut yhtä rauhallisesti.

- Lopuksi hän sanoi minulle, että hyvästi kaveri ja minä vastasin automaattisesti, että hyvästi. Sitten puhelu katkesi, Rauno kertoi Seiskalle.

Tämän jälkeen Rauno yritti vielä soittaa takaisin, mutta ei saanut enää yhteyttä.

He olivat ehtineet puhelun aikana keskustella jopa Saaren hautajaisista, jonne Rauno oli lupautunut tulemaan.

Ystävän mukaan Saari oli kertonut suunnitelleensa koulusurmaa jo kaksi vuotta.

Rauno kertoo haastattelussa Saaren olevan ujo ja hiljainen erakkotyyppi, kuten hän itse.

Koulusurmaaja oli tilittänyt jo heidän ystävyytensä alussa, miten häntä kiusattiin varsinkin yläasteella.

Rauno kuvailee Saarta ruipeloksi, yliujoksi ja kiltinnäköiseksi.

Ystävän mukaan Saari oli halunnut catering-alalle, koska siellä on enemmän tyttöjä kuin poikia.

Pari vuotta sitten Saari oli muuttunut ja hänessä oli Raunon mukaan nähtävissä pelottaviakin piirteitä.

- Helpotti hiukan, kun kuulin hänen hakeneen kesällä johonkin hoitoon. Hän kertoi minulle saaneensa rauhoittavan lääkekuurin.
IS

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Miten tää "ystävä" on pystyny pitämään tämmösen tiedon sisällään? :/
Muoks. siis JOS on jo kahden vuoden ajan tienny, vai tossa puhelun aikanako tää on tullu ilmi...

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:

Ja joku ystävä oli nähnyt Saaren ja Auvisen välisiä viestejä tyyliin "tehdään se yhdessä", "jos minä en onnistu, niin tee sinä". Eikä ole hälytyskellot soineet ja tajunnut jonnekin ilmoittaa :o

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:

Muoks. siis JOS on jo kahden vuoden ajan tienny, vai tossa puhelun aikanako tää on tullu ilmi...

Tulkitsin tän niin, että Saari oli kertonut tuosta suunnitelmasta ystävälleen juuri tuon puhelun aikana. Joten eipä siinä enää mitään sisällään pitämistä ollut, kun asia oli jo tapahtunut ja koko maa tiesi puolen tunnin sisään puhelusta.

Alkuperäinen kirjoittaja havaintoa:
Ootteko muuten kiinnittänyt jossain kuvissa huomiota siihen, että Auvisen ja Saaren ulkonäössä on kyllä samoja piireitä...

Joo.Tää Saari ei ollu yläasteella eikä lukioissa yhtään ton näkönen.On selvästi muuttanut ulkonäkönsä Auvisen kaltaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja havaintoa:
Ootteko muuten kiinnittänyt jossain kuvissa huomiota siihen, että Auvisen ja Saaren ulkonäössä on kyllä samoja piireitä...

Joo.Tää Saari ei ollu yläasteella eikä lukioissa yhtään ton näkönen.On selvästi muuttanut ulkonäkönsä Auvisen kaltaiseksi.

Panin merkille.
Idolia matkitaan, niin hyvässä kuin pahassakin. :/

Yhteistyössä