lauletaanko teillä iltalauluja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoiselle meilläkin lauletiin aika pitkään, just tuo sininen uni, tuu tuu tupakkarulla, pieni tytön tylleröinen ja peikkoäidin kehtolaulu. Ja joskus moneenki kertaan :kieh: Enää ei onneksi tarvi laulaa, ja pikku-ukko menee nukuttelematta nukkumaan, luojan kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Esikoiselle meilläkin lauletiin aika pitkään, just tuo sininen uni, tuu tuu tupakkarulla, pieni tytön tylleröinen ja peikkoäidin kehtolaulu. Ja joskus moneenki kertaan :kieh: Enää ei onneksi tarvi laulaa, ja pikku-ukko menee nukuttelematta nukkumaan, luojan kiitos.

no minäkin laulan joko ennen sänkyyn menoa sohvalla tai niinkuin tänään.. laitoin lapset sänkyyn ja tulin keittiöön tekemään hommia ja samalla hoilailin. :D

Meillä luetaan ensin satu ja sitten joku laulu mitä neiti valitsee.Tänään se oli on sängyssä lapsia 11 vai mikä sen laulun nimi onkaan.Sinistä unta meilläkin laulettu muutamia kertoja mutta olisko tullut jo kyllästys kun sitä ei ole toivonut.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
sitä riparilta tutusta punasesta laulukirjasta se illan rauha hiipiii....

hei.. mä oon ihan kamalsti yrittänyt muistaa tuota biisiä isois ajoiltani, mut en saa sanoja päähän, helppiä!!?

illan rauha hiipii maahan meluisaan,
väsyneet se hiljaa peittää teltallaan.
Taivas on kuin käsi, suuren Jumalan,
yllä kaiken melskeen ,yllä maailman.
Herra öin ja päivin kiitän Sinua,
sillä tiedän että olet valveilla.

toka säk en muista ulukoo ku tuo on vaa se meitin vakio

On meillä laulettu, joka ilta laulan tällekin jota odottelen. Laulan mielelläni Aulikki Oksasen runoa, jonka olen itse säveltänyt jo esikoiselle 15 vuotta sitten. Siinä on kohta jossa sanotaan "Nuku, nuku töyhtöhyyppä, unen lunta lapioi, äidin sydän lakkaamatta uniasi vartioi".
Kalevalaa laulan myös, ja Kantelettaren lauluja, ja toisaalta Lulukin kuuluu iltalauluihini. Poikien erikoissuosikki on se lasten versio Puukko-Mackiesta, "Vanha kissa, viiksiniekka, pitkin tietä vaeltaa, yksin jäänyt ikävissään pitäs mennä nukkumaan..."

Oma erityinen suosikkini on "Miska soutaa joella, rannalle jäi Katinka..."
alkava vanha lasten laulu.

Piika-äiti

Lähes joka ilta 2v8kk ikäinen esikko vaatii Euroviisuja ja niistä nimenomaan "Siiben siibenin" eli Ukrainan kappaleen, sekä "Morek morekin" eli Bulgarian biisin.

Molemmat ah, niin ihania biisejä B)

hei.. mä oon ihan kamalsti yrittänyt muistaa tuota biisiä isois ajoiltani, mut en saa sanoja päähän, helppiä!!?

kiitti.. viel kun saa sävelestä kiinni.. täytyy pyytää siskoa tuomaan jumis jos siitä löytyis sanat. tai mikä riparin laulukirja se nyt olikaan.

Juurikin tuon laulun lauloin äsken tytölle. Ei lauleta joka ilta, vaan sillon kun laulattaa. Hengellisiä lauluja lauletaan iltaisin.

Eipä juuri enää, joskus laulettiin oikein urakalla. Taisi lapset saada oikein yliannostuksen..sininen uni, peikkoäidin kehtolaulu, päivänsäde ja menninkäinen, karhunpoika sairastaa, maan korvessa.., lapinäidin kehtolaulu, juokse sinä humma jne. jne. niitä lauluja riitti joita toivoivat. Nyt satu riittää.

Illan rauha hiipii maahan meluisaan,
Taivas on kuin käsi suren Jumalan,
yllä kaiken melskeen yllä maailman.
Herra öin ja päivin kiitän sinua, sillä tiedän että olet valveilla.

Kuu ja taivaan kannen tähdet tuhannet,
huutavat jo kaukaa sinä uuvu et.
Silmiesi alla lepää jokainen,
sinä näet missä itkee ihminen.

Sinä Herra tunnet minun huoleni,
huomispäivään kuljet minun kanssani.
Suuri Jumalani, kaiken antaja,
sydämeni laulaa täynnä kiitosta.

Eilen yritin laulaa ruokaa tehdessä, ni poitsu ilmoitti, et vaari laulaa, mummo laulaa, iskä laulaa, äiti ei laula! Ikää pojalla 2v. Eipä tuu iltaisinkaan laulettua...

Yhteistyössä