lastensuojeluilmoituksen teko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
Voiko lastensuojeluilmoituksen tehdä sähköisesti?
Ja jos niin miten?
Vai puhelinsoitolla?
Olen eräästä perheestä todellatodella huolissani, ollut jo pitkään eikä ongelmat heillä ole muuttuneet miksikään.

Millaisista asioista olet huolissasi? Mistä päin olet? Riippuu kunnasta miten nitä vastaan otetaan. Oletko lähiomainen vai ystävä? Oletko koittanut itse ensin puuttua perheen tilanteeseen? Nimettömänä voi tehdä mutta suosittelen tekemään NIMELLISENÄ. Asia tällöin helpompi selvittää.

Varmaan aika harvassa kunnassa on mitään sähköistä kaavaketta, jolla sen voisi tehdä, itse en ainakaan ole sellaisesta kuullut. Sähköpostia voi toki lähettää, mutta eri asia onkin sitten, meneekö se perille, kuka sen lukee ja ehtiikö sen joku lukea, puhumattakaan siitä, katsotaanko se viralliseksi ilmoitukseksi. Itse tiedän kyllä tapauksen, jossa huolen aiheen ilmoittaminen sähköpostitse sosiaalityöntekijälle kirjattiin lastensuojeluilmoitukseksi. Nimelliseksi sellaiseksi. Puhelimitsehan tuo mielestäni kannattaa tehdä, miksi ei soittaisi kun kerran sellainen mahdollisuus on?

Nimettömänä voit tehdä puhelimessakin, kun et mainitse missään vaiheessa nimeäsi! Ja huoli jo riittää syyksi, sinä tiedät ilmoituksen tarpeellisuuden, ei sitä tartte täällä ruotia. Tsemppiä!

Yhteistyössä