Hehkutusta lastensuojelusta! Suosittelen asiakkuutta ehdottomasti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnellinen asiakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua hävettäisi ihan kamalasti, jos joutuisin lastensuojelun asiakkaaksi. Tulisi kyllä täys luuseri olo, mutta hyvä että avuntarpeessa olevat uskaltavat hakea apua ja saavat. Mä ratkoisin kyllä asiat toisella tavalla.
Kyllä mua välillä hävettääkin.

Ja hävettää että en ole onnistunut paremmin parisuhteessani enkä ole tasapainoisempi ihminen.

En silti mielestäni ole kovin paljon keskimääräistä huonompi tai epätasapainoisempi. Jokaisella on kompastuskivensä, ja ehkä mä olen jopa onnekas että kompastun just nyt kun olen perheellinen ja apua on saatavilla nopeasti ja aika helposti.

Toisin on käynyt esimerkiksi yhdelle kaverille joka lähetetiin uudestaan ja uudestaan sairaalasta kotiin itsemurhayritysten jälkeen opiskeluaikana, kunnes sitten vihdoin yritys onnistui. Tai yhdelle ja toiselle eronneelle ja alkoholisoituneelle miehelle.

Suomi on aika epäreilu maa.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mua hävettäisi ihan kamalasti, jos joutuisin lastensuojelun asiakkaaksi. Tulisi kyllä täys luuseri olo, mutta hyvä että avuntarpeessa olevat uskaltavat hakea apua ja saavat. Mä ratkoisin kyllä asiat toisella tavalla.

Millä tavalla sä ratkoisit? Kyllä fiksu ihminen hakee apua vaikka lastensuojelusta jos on tarvis, se ei ole hävettävä asia eikä leimaa ketään luuseriksi.
No ensinnäkin en antaisi asioiden ikinä luisua siihen pisteeseen, että meillä huudetaan, paiskotaan, hakataan tms. Ihan jo omalla käytöksellä voi asiaan vaikuttaa.
Me ollaan kyllä yritetty saada apua jo aika pitkään niinkuin tuolla kerron.

Ja juu, omalla käytöksellään voi vaikuttaa ihan mihin vain. Sehän se ratkaiseekin maailman ongelmat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Millä tavalla sä ratkoisit? Kyllä fiksu ihminen hakee apua vaikka lastensuojelusta jos on tarvis, se ei ole hävettävä asia eikä leimaa ketään luuseriksi.
No ensinnäkin en antaisi asioiden ikinä luisua siihen pisteeseen, että meillä huudetaan, paiskotaan, hakataan tms. Ihan jo omalla käytöksellä voi asiaan vaikuttaa.

Ja juu, omalla käytöksellään voi vaikuttaa ihan mihin vain. Sehän se ratkaiseekin maailman ongelmat.

No lastensuojeluko ne maailman ongelmat ratkaisee?

Ei kai se miehesi ihan yksikseen siellä rähjää. Jos rähjää, heitä pellolle, hulluhan se on! Tuolla omalla käytöksellä tarkoitan juurikin sitä, että yleensä niihin nahinoihin tarvitaan 2 osapuolta. Jos toinen ei provosoidu, mitään vääntöjä ei pitäisi syntyä.

Sossuun kun kerran "pääset" asiakkaaksi, taitaa lohjeta oikein "ikuisuusasiakkuus" saman tien. Eroon et pääse. Mutta toki jos joku tykkää että heidän perhettään kytätään, neuvotaan, syynätään, ohjataan, keskustelutetaan, tarkkaillaan... Kyllä se oikeasti on hävettävä asia, anteeksi nyt vaan.

Höpö höpö. Itse tein meistä ilmoituksen ja asiakkuus kesti kuukauden jonka jälkeen todettiin ettei asiakkuuden tarvetta.

Ei kai se miehesi ihan yksikseen siellä rähjää. Jos rähjää, heitä pellolle, hulluhan se on! Tuolla omalla käytöksellä tarkoitan juurikin sitä, että yleensä niihin nahinoihin tarvitaan 2 osapuolta. Jos toinen ei provosoidu, mitään vääntöjä ei pitäisi syntyä.

Jos toinen ei provosoidu? Jos ap ei provosoidu kun miehensä käyttää henkistä väkivaltaa heidän lapseen? lapsi ei välttämättä provosoidukaan vaan patoaa kaiken sisälleen ja oirehtii muulla tavoin.

Tämä oli ketju josta minulle tuli kyyneleet silmiin, toivon AP sydämeni pohjasta että saatte apua!! Että elämänne muuttuisi hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Hyvä juttu !
Varmasti asiat lähtee sujumaan kun tiedostat ongelmanne ja haet siihen apua. Se on sitä arvokasta ennaltaehkäisyä.
Kaikkea hyvää teidän perheelle = )

Peesi.
Eikä niitä huostaanottoja niin helposti tehdä.

ai ei vai.. miksi sitten ei anneta lasta takaisin kun kaikki on taas kunnossa???

Jos ei anneta, niin asiat eivät sitten ole kunnossa. Tai sitten on sen huostaanoton perusteiksi ryssinyt niin kunnolla, että aihetta onkin olla lastensuojelun skeptinen.

Huostaanottoihin ei taatusti lähdetä löyhin perustein ja kun kerran se päätös on tehty, niin on täysin oikein ja aiheellista katsoa mihin sitä lasta ollaan palauttamassa. Ap kuulostaa niin vastuulliselta, ettei hänen lastaan varmastikaan tulla koskaan ottamaan huostaan - tai sitä edes harkita. Ihan TÄYSIN eri tason asioita siis.

Sä olet ap hurjan rohkea ja vahva ihminen :flower:
Harva uskaltaa hakea apua kun sitä tarvitsee, mielumin laitetaan pillit pussiin ja hommataan eri osotteet kun että viitsittäisi yrittää saada elämä kuntoon niin että perhe pystyisi jatkamaan yhdessä.
Uskon että teidän koko perhe tulee vielä olemaan kiitollinen sulle kun hait apua =)

Yhteistyössä