MIKSI SÄ ET VÄLITÄ LAPSISTAS!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuavee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nuavee

Vieras
Olen niin kyllästynyt katsomaan yhden perheen eloa. Perheessä ei edes toteudu lasten perustarpeet. Ei aamupalaa ennen kouluun menoa, äiti makaa kun joku vanha lahna sängyssä puolillepäivin. Nyt perheen äiti on hurahtanut uskoon. Silti meno ei ole muuttunut. Lapset eivät onneksi osaa vielä kärsiä niin kovasti koska eivät tiedä paremmasta. Äiti huutaa ja käyttää lievää fyysistä väkivaltaa lapsiinsa. Päivisin lapset ovat koulussa ja pienin sillointällöin tarhassa. Olen tehnyt jo muutaman lastensuojeluilmoituksen perheestä, mutta meno jatkuu edelleen samana. Toivoton tapaus tämä äiti! Eikä perheen 3:s isäehdokaskaan ole kummoisempi! Pelkkä kakara vielä.

Teenkö ilmoituksen jälleen vai mitä voin tehdä?

tämä äiti voi olla syvästi masentunut? Hänelle pitäisi saada ammattiapua,lähettää jonkun läheisen sinne kotiin joku auttamaan arjessa jne. siitä pikkuhiljaa sitten jaloilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja että:
tämä äiti voi olla syvästi masentunut? Hänelle pitäisi saada ammattiapua,lähettää jonkun läheisen sinne kotiin joku auttamaan arjessa jne. siitä pikkuhiljaa sitten jaloilleen.

Lastensuojelu laittaa asiat eteenpäin (tarkastaa perheenäidin tilanteen jne.)

Jaa, että taas jonkun pitäisi ilmoitella toisista ja aiheuttaa heille entistä enemmän ongelmia. Eikö jonkunlainen avun antaminen käy koskaan mielessä kaikenmaailman ilmoittajilla? Koululaiset muuten osaavat jo itse laittaa aamupalansa, ainakin pitäisi osata....

Alkuperäinen kirjoittaja jjjaaa:
Jaa, että taas jonkun pitäisi ilmoitella toisista ja aiheuttaa heille entistä enemmän ongelmia. Eikö jonkunlainen avun antaminen käy koskaan mielessä kaikenmaailman ilmoittajilla? Koululaiset muuten osaavat jo itse laittaa aamupalansa, ainakin pitäisi osata....

Tässä perheessä eivät osaa.

Eli jos Sinulla AP on energiaa tarkkailla noin tarkkana ja tehtailla lastensuojeluilmoituksia,
kannatttaisiko harkita että olisiko energiaa jotenkin oikeastikin auttaa ?

Muutoin taidat kuulua vaan tähän aika laajaan besserwisser 'ei-oikeasti-lapsilla-eikä ihmisillä-väliä- haluan-vain-osoittaa-oman-paremmuuteni' kastiin ...

Enpä teidä kuinka syvällisesti voit oikeasti perheen tilanteen tietää, ellet ole läheinen tuttu tai ystävä.
Jos taasen olet läheinen ystävä - asenteesi on aika syvältä - et auta tai yritäkään auttaa - tehtailet vaan noita ilmoituksia...

Mistä tiedät noin tarkasti aamupala-asiat ja kaikki? Sitten tulee mieleen väkivallan käyttämisestä, että oletko nähnyt sitä, vai kuullut pelkästään jotain lasten kiljumista yms.

Meillä jos olisi joku innokas ilmoittelija asunut naapurissa, hän olisi varmaan kauhistunut kun lapset huusivat joskus kurkku suorana. Syy: paha ummetus, tosi helposti takkuuntuvien hiusten kampaaminen hellävaraisesti yms.

Kyllä minä ensin juttelisin paljon naapurini kanssa ja pyrkisin sitten auttamaan ennen kuin alkaisin mitään ilmoitella.

Kyllä ihminen joka on kyvytön huolehtimaan lapsistaan välittää heistä kovasti. Lisäksi hän on kyvytön näkemään, että tilanteessa on jotain vikaa, koska hän tuntee rakastavansa ja käyttää kaikki voimansa lapsista huolehtimiseen.
Meilläkään ei muuten lapset syö aamupalaa ennen koulua, koska koulussa syödään jo klo 10 ja meillä ei muutenkaan olla aamupala ihmisiä, ei syödä vapaapäivinäkään ennen kun puolenpäivän paikkeilla. Kaikki vaan ei pysty syömään aamulla.

Mua sitten ärsyttää, että jos joku ei hoida lapsiaan ja elämäänsä, niin täällä sanotaan et mene auttamaan. Mä en toisen naisen kotia ala tekemään. Joku tolkku tuollaiselle tyypille pitäisi saada muilla keinoin.

Mua vähän ihmetyttää tuo muutama ilmoitus lastensuojeluun, ei voi olla etteikö niihin muka olisi reagoitu. Ei lastensuojelun sosiaalitoimi toimi niin.
Onko sitten niin, että perheen tilanteessa ei ole mitään mihin pitäisi puuttua..?

Lapsista hälläväliä, kun vaan ei vätys-vanhemmille aiheuteta ongelmia..

AP -

oletko siis koettanut auttaa jotenkin ko perhettä, äitiä tai lapsia?????
Reagoida ja auttaa taitaa olla aika eri asia ?

Auttaminen varmaan olisi jotain sen suuntaista - että 'Mitä voisin tehdä, jotta jaksaisit paremmin? '

Se, että pitää omaa elämäntapaansa ainoana oikeana - ei tosita toisten elämisen tasosta mitään - vaikka tuo aamupala , on hyvä esimerkki , kaikki ei toisaan aamupalaa syö tai saa aamulla mitään alas.

Ja jos lastensuojelu on tilanteen jo Sinun HyvääTarkoittavista ilmoituksitasi tarkastunut , eikä ole vikaa todennut - ehkä kannattaisi keskittyä johonkin muuhun ?

Ajatteletko vaikkapa huostaanoton olevan hyvä vaihtoehto perheelle tai lapsille ?
Vai mikä on mielessäsi , kun et ilmeisemmin halua auttaa vaan lähinnä 'käräyttää'?

Alkuperäinen kirjoittaja Nuavee:
Olen niin kyllästynyt katsomaan yhden perheen eloa. Perheessä ei edes toteudu lasten perustarpeet. Ei aamupalaa ennen kouluun menoa, äiti makaa kun joku vanha lahna sängyssä puolillepäivin. Nyt perheen äiti on hurahtanut uskoon. Silti meno ei ole muuttunut. Lapset eivät onneksi osaa vielä kärsiä niin kovasti koska eivät tiedä paremmasta. Äiti huutaa ja käyttää lievää fyysistä väkivaltaa lapsiinsa. Päivisin lapset ovat koulussa ja pienin sillointällöin tarhassa. Olen tehnyt jo muutaman lastensuojeluilmoituksen perheestä, mutta meno jatkuu edelleen samana. Toivoton tapaus tämä äiti! Eikä perheen 3:s isäehdokaskaan ole kummoisempi! Pelkkä kakara vielä.

Teenkö ilmoituksen jälleen vai mitä voin tehdä?

Saanko kysyä mikä on syy lastensuojeluilmoitusten tekoon? Oletko nähnyt kun äiti käyttää väkivaltaa? Mistä tiedät etteivät lapset saa aamupalaa? Pientä selvennystä kaipaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Lapsista hälläväliä, kun vaan ei vätys-vanhemmille aiheuteta ongelmia..

lastensuojelun tarkoitus on kyllä auttaa ja tukea niitä vätys-vanhempia vanhemmuudessa, ei aiheuttaa ongelmia. Esim. perhetyöntekijä voisi olla avuksi, jos äiti on väsynyt. Se vaan on niin, että ihmisen kynnys myöntää, että tarvitsee apua on todella suuri ja kun se lastensuojelu ottaa yhteyttä ja kysyy vaikka olnko tarvetta perhetyöntekijälle, vastaus kuuluu yleensä "Me kyllä pärjäämme, kiitos vaan"

Yhteistyössä