Lastenne oireet, jotka sairastaneet keuhkokuumeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lady of the lake
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lady of the lake

Vieras
Meillä kun tuolla esikoisella on olemassaan infektioastma ja nyt järjetön yskä kestänyt jo 3 viikkoa.Suihkeita on käytetty sekä yskänlääkettä, mutta aina vain jatkuu tuo yskä.

Itselläni ongelmana jo hahmottaa, mikä on normaalin ja epänormaalin yskän raja tuon esikoisen astman vuoksi.Hänellä kun ei ole koskaan mitään normaalia yskää ollutkaan vaan aina aivan järjetön takova yskä, joka kestää pitkään.Tänään pojat oli iltavuorossa tarhassa kun olin töissä ja sieltä tarhantäti kertoi, että on yskinyt vähän väliä koko päivän ja suihkeista ei ole juurikaan ollut apua.Mutta kun ei ole kuumetta tai nenä vuoda tai muutakaan... Nyt kun ennen nukkumaanmenoa annoin yskänlääkkeen niin nukkuu nyt rauhallisesti ja yskimättä.Tiedän kyllä, että herää yöllä useamman kerran luultavasti yskän puuskinsa.

Olisiko teidän mielestä jo korkea aika lähteä lääkäriin? Voisiko kuitenkin olla tulehduksellista? Suutarin lapsilla ei oo taaskaan kenkiä :ashamed: :(

Meillä oli ihan selkeä kosketusarkuus lapsella. Vatsan alue oli arka ja lapsi ei sietäny yhtään, että vaikka lapsen käsiä pestessä pidin tietyllä tapaa kiinni hänestä. Ei ollu mitenkään hurjan kovaa kuumetta. Yskä oli hirveän kuulosta, eikä siihen suihkeet auttanu yhtään. Yöllä tuli sitten kurkunpäätulehdus ja lähdettiin ensiapuun. Keuhkokuvat otettiin heti, koska tuli tuo kosketusarkuus puheeksi.

Meillä kans tytöllä infektio-astma, ja flunssa aikoina käytössä kortisooni.Tuppaa aina meneen kaikki taudit keuhkoihin! Ootteko käyny spiiralla? Meillä tytöllä ollu kerran keuhkokuume, ja oireet oli vaan pieni lämpö ja jatkuva hengenahdistus!

Oireita olivat selkeä väsyminen ja huonokuntoisuus, lievä lämpö, aivan hillitön yskä ja varsinkin öisin oksensi tolkuttomasti limaa hinkuvan yskän kera.

Pojalla 11kk on ollut nyt neljä keuhkoissa asti olevaa infektiota ja lastenlääkärille on aika vetämässä.

Nostelen tätä, kun kiinnostaa.
Poika oli yhden flunssan jälkeen jo melko terve, nyt uudestaan alko hirvee yskä eikä mikään lääke auta. Hengitys kuulostaa vaikeelta, kuumetta ei juur ole, lämpöä kyllä. Mies lähti just pojan kanssa päivystykseen, kun ei se syö, on pikkasen "iho kipee", ei oo saanu nukuttua, ysii keuhkonsa pihalle ja sillä on sitä lämpöä.
Mua pelottaa, kun tytötkin on taas alkanu uudestaan yskimään...

Meillä ei ollu taas mitään muuta oiretta, kun kova yskä. Lekuriin mentiin, ja kunntelun jälkeen totesi, että kirjoittaa lähetteen Kotkaan, epäilee keuhkokuumetta. Sehän se sit olikin. Ei ollu kuumetta tms.

Mulla itellä ollu lapsena keuhkokuume, ja mulla oli veristä yskää, siis ihan selvää veristä limaa tuli yskiessä, ja sitten sahaava kuume, joka vei ihan voimat. Oikeestaan muita oireita ei mulla sitten ollut.

Yhteistyössä