Lastenklinikalla hoidetaan viikottain koiran puremia lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lyön vaikka vetoa, että suurimmassa osassa tapauksista pureminen on tapahtunut kotona ja purija on OMA koira. Hassua, että tuossa jutussa sitten vedetään rikosilmoitukset aggressiivisesti käyttäytyvistä koirista esiin.
Aikuisella on valvontavastuu sekä koirasta että lapsista. Koira on eläin, johon ei koskaan voi täysin luottaa. Lapsi ei ymmärrä koiran varoituksia. Vika on välinpitämättömän aikuisen. Toki vahinkojakin sattuu (esim. lapsi kaatuu koiran päälle, koira säikähtää)

[QUOTE="vieras";24686682]Lastenklinikalla hoidetaan viikoittain koiran puremia lapsia - MTV3.fi - Uutiset - Kotimaa

Hyi kun mulla sylettää tällaiset. Miksei ihmiset pidä koiriaan kurissa?? :([/QUOTE]

Vaikka ei sitä huomais? Ne puolustaa omistajaa. Ja lapset saattaa olla uhka heille? Samoin kissoille. Itsellä kissoja jotka lähinnä jo "ahdistelee" minua, ne nukkuu viekussa ja jos oon tietokoneella niin nukkuvat vieressä. Se että jos lapsi tulee niin niitä pelottaa mitä se lapsi nyt tekee? Lapset pitää koiria elottomina pehmoina. Se muistuttaa pehmo lelua.Eikä viellä käsitystä mikä elollinen ja mikä eloton.

[QUOTE="vieras";24687148]Lapset pitää koiria elottomina pehmoina. Se muistuttaa pehmolelua.Eikä viellä käsitystä mikä elollinen ja mikä eloton.[/QUOTE]
No joillakin tuntuu tuo käsitys todellakin viivästyvän. Esimerkkinä kun eläinkaupassa oli teemapäivä, matelijoista. Tottakai osallistuin tuon oman suomuköörin kanssa sinne ja eräs 10v pentu kysy jokaikisestä elukasta "Onks toi elävä?" ...no ei tietenkään kun muutenvaan tuolla terraariossa vipeltää :rolleyes:

Shhh, ei tästä saa puhua ääneen, koiraaihmiset saattavat loukkaantua. Kukaan ei saa missään nimessä arvostella niitä luomakunnan kruunuja, kooiranomistajia ja niitä karvaisia paskalinkoja (koiria siis) joita ne hyysää. Shhhhhh!

Kyllä vastuuntuntoinen koiran omistaja osaa kasvattaa koiransa, siinä missä vastuuntuntoinen vanhempi lapsensa.

Näinpä. Ja vastuuntuntoinen vanhempi opettaa myös lapselleen ettei vieraisiin koiriin saa koskea ja omakin koira voi olla arvaamaton ja sitä kohdellaan kunnioittavasti kuten eläintä kuuluukin. Ja koira kasvatetaan mahdollisimman lapsiystävälliseksi jos perheessä/lähipiirissä on lapsia. Sopu kyllä syntyy molemmin päin jos aikuiset viitsii nähdä vähän vaivaa. =)

• Tykkää
Reactions: Iitu-74
Mun mielestä ns. remmiräyhääjät on lisääntynyt. Että kertooko sekin jostain. Kiva mennä tuolla lasten kanssa ja pienen koiran kun tulee vastaan sellasia. Yleensä omistajat vaihtaa puolta mutta koira räyhää minkä kerkiää. Kerran poika huusi että noita koiria ei ole kyllä koulutettu mua nolotti, mutta kai siinä totta oli. Aattelin siis että jos nuokin lisääntyneet niin miksei sitten muutkin käytöshäiriöt koirissa. En tiedä sitten johtuuko ajanpuutteesta monet asiat. Koirat vaatii rutkasti aikaa.

Minua on lapsena kaksi kertaa (iso) koira purrut. Oman perheen koiria eikä kummallakaan kerralla ollut aggressiivinen, leikin tiimellyksessä sattuneita haavereita. Haavereita sattuu aina välillä, niin koirille kuin muillekkin.

Ja jos opettaa lapselle ettei vieraan koiran (tai sen luun/ruokakupin/pedin) lähelle saa mennä, niin ehkä vähenisi nuo aggressiivisten koirien puremat kanssa?

Näinpä. Ja vastuuntuntoinen vanhempi opettaa myös lapselleen ettei vieraisiin koiriin saa koskea ja omakin koira voi olla arvaamaton ja sitä kohdellaan kunnioittavasti kuten eläintä kuuluukin. Ja koira kasvatetaan mahdollisimman lapsiystävälliseksi jos perheessä/lähipiirissä on lapsia. Sopu kyllä syntyy molemmin päin jos aikuiset viitsii nähdä vähän vaivaa. =)

Ja kun tuolla ulkoillessa muistutat 4vuotiasta että kierretäänpä rekku kauempaa,koskaan ei saa silittää ilman lupaa,niin mitä tekee koiranomistaja? Vetää hernepellollisen nekkuun ja tulee räyhäämään että kun tää on ihan kiltti! Joo,se voi olla kiltti,mutta kun jokainen vastaantuleva ja kaupan edessä odottava koira ei ole välttämättä se kiltti yksilö....

vanhempihan siitä on aina vastuussa ja koiran omistja. joskus se syy puremiseen on lapsessa ja joskus se on koirassa. vanhempi antaa lapsen kiusata koiraa ja sitten koira puree tai sitten koira on luonnevikainen ja käy puremassa lasta. ja niille lapsille on hyvä opettaa, että vieraisiin koiriin ei mennä koskemaan, ja että niitä ei saa härnätä.

Lähes päivittäin joutuu väistelemään irrallaan juoksevia koiria kun pyöräilen töihin.
Lapsille (7-14v) annetaan liian isoja koiria ulkoilutettaviksi , eivät hallitse koiria.
Olen myös huomannut että monella aikuisellakin on hankaluuksia oman ison koiran kanssa . Pitää mennä puskaan "piiloon" kun vastaan tulee toinen koiraa ulkoiluttava :(
Monissa koiraperheissä saa lapset retuuttaa ja kiusata koiraa vapaasti . On miltei ylpeyden aihe että ei meidän koira tee mitään vaikka lapset sitä repii .Lapsia ei opeteta siihen että koirankin pitää saada olla rauhassa ja ettei saa kiusata. Joskus siltä koiraltakin loppuu ymmärräys .

[QUOTE="elämä on";24687513]Peesi! Kasvatuksen nojalla pahoinpidellään vielä nykyaikana. "Normaaleja tukistuksia ja poskille läpsimisiä", sun muuta. Henkistä väkivaltaa. Voi lapsiraukkoja.
Tälläkin palstalla monet mammat hyväksyvät ruumiillisen kurituksen, kun oma hermo menee.[/QUOTE]

pahoinpideltyjä näki viikottain :(

Yhteistyössä