Miksi masentuneet ja uupuneet tekee lisää lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en ymmärrä

Vieras
Mä en vaan tajua kun se ehkäisykin on keksitty. Jos ei jaksa hoitaa nykyisiäkään lapsia kotona ja perhetyöntekijä käy viikoittain, niin miksi sitten taas on tulossa vauva?

Kahdesa tuttavaperheessä aika sama tilanne ja molempiiin on tulossa vauva. Toisessa yksi lapsi ennestään, toisessa kaksi.

Mä en vaan ymmärrä miksei ihmiset yhtään mieti niitä omia voimavaroja..

Jaa-a... Olen masentunut.. Meillä 2 lasta... Haaveilen kolmannesta.. Hormonit kun tarpeeksi ottaa vallan voikin halu saada olla niin kova ettei järki ajattelu pelaa.
Itse toistaiseksi niin poikki etten uskalla raskautua.

Sitä samaa mäkin aina mietin ja varsinkin jos vanhemmat ei näytä nauttivan suuresti kotona olemisesta ja vauvan kanssa leikkimisestä.

Mutta välillä niille haluilleen ja tunteilleen ei voi mitään, eikä sitä tajua tekevänsä "virhettä". Mä oon vähän sellainen että toimin impulssien mukaan enkä aina niin järjellä, mikä olisi hyvä.

Meillä on kolme lasta. Todella todella lyhyellä ikäerolla. Saatiin neuvolasta ihan ilman masennusdiagnoosiakin suositus pyytää perhetyöntekijä auttelemaan.

Meillä kävi ennaltaehkäisevässä lastensuojelutyössä perhetyöntekijä vuoden ajan 2 x viikossa. Vei lapsia pihalle tms että sain nukkua tai hoitaa asioita. Siivosi myös ja laittoi ruokaa tai leipoi tai mitä nyt ikinä sitten keksinkin ehdottaa.

Toki muisti joka kerta sanoa että koska emme kuulu lastensuojelun piiriin, ei meillä periaatteessa tarttisi käydä, mutta sain itse päättää kävikö vai ei. Kun ä.loma loppui ja palasin töihin, myös nämä käynnit loppuivat. Monta kertaa perhetyöntekijä ehdotti että laittaisin isommat lapset hoitoon. En kuitenkaan laittanut.

Ja masentuneita emme olleet/ole. Vieläkään. LApset jo onneksi isompia. Väsyneitä ehkä olimme silloin...

Toisaalta hyvä kysymys, mutta sittenkin aika kovalta ja tuomitsevalta kuulostava.. Tietysti voi tuntua, että hienotunteisuuden ja yksityisyyden kunnioituksen rikkoo huoli tulevasta selviämisestä uudenkin lapsen hoidossa. Jos kuitenkaan ei tunne kovin hyvin perhettä, ei kannata tehdä oletuksia, jotka eivät perustu tietoon. Ja jos taas tuntee, kannattaa ojentaa auttava käsi ja antaa heidän määritellä hyvä elämä itse, jos ketään ei kuitenkaan vahingoiteta.

Meillä on kolme lasta. Todella todella lyhyellä ikäerolla. Saatiin neuvolasta ihan ilman masennusdiagnoosiakin suositus pyytää perhetyöntekijä auttelemaan.

Meillä kävi ennaltaehkäisevässä lastensuojelutyössä perhetyöntekijä vuoden ajan 2 x viikossa. Vei lapsia pihalle tms että sain nukkua tai hoitaa asioita. Siivosi myös ja laittoi ruokaa tai leipoi tai mitä nyt ikinä sitten keksinkin ehdottaa.

Toki muisti joka kerta sanoa että koska emme kuulu lastensuojelun piiriin, ei meillä periaatteessa tarttisi käydä, mutta sain itse päättää kävikö vai ei. Kun ä.loma loppui ja palasin töihin, myös nämä käynnit loppuivat. Monta kertaa perhetyöntekijä ehdotti että laittaisin isommat lapset hoitoon. En kuitenkaan laittanut.

Ja masentuneita emme olleet/ole. Vieläkään. LApset jo onneksi isompia. Väsyneitä ehkä olimme silloin...

Kyseisissä perheissä nimenomaan uupumusta ja masennusta. Äidit itse kertoneet ja näkee sen siellä ollessa.

Toisaalta hyvä kysymys, mutta sittenkin aika kovalta ja tuomitsevalta kuulostava.. Tietysti voi tuntua, että hienotunteisuuden ja yksityisyyden kunnioituksen rikkoo huoli tulevasta selviämisestä uudenkin lapsen hoidossa. Jos kuitenkaan ei tunne kovin hyvin perhettä, ei kannata tehdä oletuksia, jotka eivät perustu tietoon. Ja jos taas tuntee, kannattaa ojentaa auttava käsi ja antaa heidän määritellä hyvä elämä itse, jos ketään ei kuitenkaan vahingoiteta.

Nää oletukset peruswtuu siis ihan äitien kertomuksiin tuntemuksistaan. Toinen perhe meille läheisempi, jossa käydään melko usein. Eivät tosiaan ole kumpikaan tyytyv'äisiä elämäänsä, siksi mulle nää vauvat oli järkytys.

[QUOTE="eeee";27926586]Jaa-a... Olen masentunut.. Meillä 2 lasta... Haaveilen kolmannesta.. Hormonit kun tarpeeksi ottaa vallan voikin halu saada olla niin kova ettei järki ajattelu pelaa.
Itse toistaiseksi niin poikki etten uskalla raskautua.[/QUOTE]

Ymmärrän että halu saada vauva on kova, mutta silti jos ei lapsia jaksa hoitaa, Niin kumpi on parempi.

Yhteistyössä