Miksi ihminen toimii näin? Vääntää lisää lapsia maailmaan, vaikka on ihan tappoväsynyt vauva-ajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoooh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoooh

Vieras
En vaan ymmärrä sitä yhtälöä. Tiedän monia pariskuntia, jotka ovat olleet eron partaalla vauva-aikana ja silti vaan lisää lapsia. Miksi? Eikö ihmisellä ole lainkaan tilannetajua?

Kyllä minä ainakin haluan lisää lapsia vaikka oltiin tappoväsyneitä ja tapeltiinkin välillä. (vauvalla koliikki)

Vauvavuosi kestää sen vuoden vain, en mä sen vuoksi jättäisi toista lasta tekemättä jos lapsia haluan.

Halusimme kaksi lasta vaikka molemmat inhoamme vauvavuotta. Jatkuvaa riitelyä kuuluu arkeemme, väsymystä, kireyttä ja muuta ihanaa... Kaksi tehtiin putkeen ihan sen takia, että kärsitään nyt kerralla ja kun saadaan tää vaihe alta pois niin ei tarvitse tähän palata. On tässä hyviäkin hetkiä mukana, lapsemme ovat ihania, mutta kyllä tää parisuhdetta koettelee. Jos tästä selvitään, niin meitä ei erota mikään, näin me ollaan tuumattu. Onneksi osaamme puhua ja kumpikin tietää, että tästä yli päästään kun rakkautta ja tahtoa kuitenkin löytyy molemmilta.

Siksi koska myös sisarukset voivat olla hyvin tärkeitä lapselle. Joskus on valmis uhraamaan oman ja parisuhteen jaksamisen sen vuoksi, että lapsi saa elämäänsä eliniän pisimmän ihmissuhteen. Itselle ainakin omat sisarukset on tärkeitä.

[QUOTE="...";29071985]Siksi koska myös sisarukset voivat olla hyvin tärkeitä lapselle. Joskus on valmis uhraamaan oman ja parisuhteen jaksamisen sen vuoksi, että lapsi saa elämäänsä eliniän pisimmän ihmissuhteen. Itselle ainakin omat sisarukset on tärkeitä.[/QUOTE]

Sisarukset voivat olla läheisiäkin, vaikka ikäeroa olisikin enemmän kuin 1-2 vuotta.

Kyllä sen vuoden jotenkin kärvistelee, kun vauvoista yleensä kasvaa lapsia :p ja se vauvavuosi on niin pieni osa siitä lapsuudesta ja ihmisen elämästä yleensä.

Sitä paitsi, vaikka yhden lapsen vauva-aika olis ollut tosi raskasta, aina voi toivoa että seuraavan kanssa pääsis helpommalla :D No joo, ei tietenkään kannata tehdä lasta jos on oikeasti eron partaalla ja muutenkaan mikään pakko ei ole tehdä lapsia niin pienellä ikäerolla jos tuntuu että jaksaminen on kortilla.

Mutta itse en ainakaan jätä lasta hankkimatta sen takia, että koen vauva-ajan tosi raskaaksi. Koska se on niin lyhyt aika kuitenkin... Enempi mä ihmettelen niitä, jotka vaan haluaa lisää vauvoja, kun vauvat on niin ihania ja sitten kertoo, että suunnilleen kaikki vuoden siitä eteenpäin onkin pelkkää hampaidenkiristelyä ;)

Yhteistyössä