Sellaisen vaatteen jossa esim. valkoiset hihat, mutta muu paidasta on punainen, pesen valkoisten joukossa. Tällainen vaate ei värjää muita valkoisia vaatteita, eihän se punainen värjää niitä paidan valkoisia hihojakaan. Sama muiden osittain valkoisten ja osittain värillisten vaatteiden kanssa.
Käytän vain nestemäisiä pesuaineita, koska pesupulvereiden hiukkaset ja niiden sisältämä zeoliitti harmaannuttavat vaatteita, koska huuhtoutuvat huonommin pois kuin nestemäinen pesuaine.
Käytän myös huuhteluainetta, aina.
Kuivatuksen hoidan aina telineellä, koska kuivausrumpu haalistaa ja kuluttaa vaatteita oikein urakalla. Jopa enemmän kuin pesukone jossa sentään on vesi pehmentämässä vaatteeseen kohdistuvaa hankausta.
Pakko kommentoida näitä.
Mä pesen samalla tavalla nuo "valkoiset hihat, punainen kuvio"-tyyppiset vaattet. Eli pesen sen vaalemman värin mukaan.
Tosin ekalla kerralla pesen yksinään.
Sitten tuo nestemäinen vs. jauhe. Myös jauheissa on zeoliitittomia vaihtoehtoja, joskin vähän. Mutta tuo mun käyttämä serto ainakin on zeoliititon. Eikä serto meillä ole harmaannuttanut pyykkiä lainkaan.
Minä en käytä enää ollenkaan huuhteluainetta ja tuntuu että vaatteet pysyvät parempana kun aiemmin kun huuhteluainetta käytettiin (meillä oli aina jotain vihreää comfortia).
Kuivausrummusta saa jatkuvasti kuulla että se pilaa vaatteet. Mutta ei meillä nyt mikään superkuivuri ole kuitenkaan, eikä se meillä pilaa pyykkiä.
Minäkin olen paljon antanut lasteni vanhoja vaatteita eteenpäin kavereille ja kaikki aina kehuvat kun vaatteet ovat niin hyvässä kunnossa kahden lapsen jälkeen.
En tiedä sitten mistä se voi johtua, kun näitä tapoja on näinkin erilaisia, hyvillä tuloksilla..