lasten syntymätodistuksen saaminen (siis jos on hukkunu, tai esim,palanu talon mukana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!!!!!

Vieras
mä en löydä niitä mistään!!!! voi vi..
siis ne on kaikki ollu samas paikas ja nyt niitä ei löydy, mitä nyt???

saaks ne uudestaan? ja mitäs sellases tilanteessa jos talon mukana palaa kaikki paperit???

Miks mulla sellanen käsitys että meillä ei edes ole syntymätodistusta........

kyl mä oon saanu ja viimeks kun synnytin (heinäkuussa) niin kätilö oikeen korosti et sitä alkuperäistä lappua ei saa antaa mihinkään vaan siitä pitää aina ottaa kopio!!!!!!

mietin vaan et jos sitä joskus tarvitsee niin mitäs sit???

Sairaalasta saa syntymätodistuksen mukaansa.. Minulle ovat sanoneet, ettei uusia saa (eli kannattaisi pitää pomminvarmassa tallessa). Eipä noita ole kyllä ikinä tarvinnut etsiskellä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Sairaalasta saa syntymätodistuksen mukaansa.. Minulle ovat sanoneet, ettei uusia saa (eli kannattaisi pitää pomminvarmassa tallessa). Eipä noita ole kyllä ikinä tarvinnut etsiskellä. ;)

Minä vuonna on saanut ja missä maassa? 2006, 2008 ja 2009 synnyttänyt ja ikinä en mitään todistusta ole saanut.

Ei Suomessa kai missään tarvita syntymätodistusta, kun jengi on väestörekisterissä.

Ainoat kerrat, kun moista todistusta on kysytty, on ollut nykyisessä asuinmaassani Englannissa. Kun on sanonut olevansa ulkomaalainen, on passi riittänyt. Paitsi opinahjoni halusi syntymätodistukseni ja sen ratkaisin tilaamalla väestörekisteriotteen.

Millainen paperi se on? Me saatiin synnäriltä vaan kasa niitä mun tietoja ja synnytyksen kulkupapereita......

Alkuperäinen kirjoittaja heko heko:
höpö höpö ap! :D suomessa ei ole mitään tommosia syntymätodistuksia. olet nähnyt unta.

voi vittu, nyt mä ymmärrän miks provoiksi luulevien ketjujen ap:llä menee hermo.

siis mä olen oikeasti tosissani!!!!!!!

siis kyl kaikki mun kaverit on saaneet lapsistaan syntymätodistuksen ja mulla on omakin syntymä todistus tallessa tai sii oli.

"saaks ne uudestaan? ja mitäs sellases tilanteessa jos talon mukana palaa kaikki paperit???"

Usein on kysymys vero tai vakuutusperoksesta.

Luulisi lapsen käyvän todistuksesta, että se on syntynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:

Minä vuonna on saanut ja missä maassa? 2006, 2008 ja 2009 synnyttänyt ja ikinä en mitään todistusta ole saanut.

Tuorein viime kesältä. Ensimmäinen 2002.. (Omankin syntymätodistukseni muistelen vanhempieni papereista löytyneen.) Sairaalana Keski-Suomen keskussairaala. :)

mä oon syntynyt 1980 ja siit oli todistus ja lapseni ovat syntyneet 2004, 2005 ja2009 ja suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ninnananna:
Millainen paperi se on? Me saatiin synnäriltä vaan kasa niitä mun tietoja ja synnytyksen kulkupapereita......

Peesi. Äitiysneuvolan korttiin mulla niitattu synnytyksen kulusta kertova paperi jossa myös kerrottu tilanne kotiinlähtiessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mä oon syntynyt 1980 ja siit oli todistus ja lapseni ovat syntyneet 2004, 2005 ja2009 ja suomessa.

Olisiko sitten joku sairaalakohtainen juttu? Koska TYKS:istä ei ainakaan ole saanut.

Yhteistyössä