Lasten nukuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rasittunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rasittunut

Vieras
Miten tämä voi olla niin vaikeaa? Lapset pitää nukuttaa joka ilta, haluavat että vanhempi on lähellä. Mua vaan niin suututtaa että mies ei tee sitä, lähes aina mä joudun kaiket illat käyttää lasten nukuttamiseen kun se istuu koneella tai vahtaa elokuvia mitä taas mä en oo voinut katsoa pitkiin aikoihin! Sitten jos se laittaa lapset nukkumaan, se on sitä että jättää ne yksin jolloin mä joudun juosta katsomassa nukahtaako ne vai jääkö itkemään yksinään!! Ja melkein joka aamu mä oon se joka joutuu nousta lasten kans, antaa aamupalat, viedä ulos. Kun taas mies makaa puolipäivään! Myös sillon jos olis sen vuoro nousta niiden kanssa. Ja mulla kiehuu...

Minkä ikäisiä lapsenne ovat? Meidän poika (reilut 3-v.) on vasta nyt opetettu nukahtamaan yksin. Minuakin alkoi pikkuhiljaa ärsyttää se, etten koskaan näe lempparisarjoja telkkarista, kun joka ilta pitää olla "nukuttamassa" poikaa makkarissa. Harkitse sitä "nukutuksen" poisopettamista. :)

meillä vauvast asti nukuttu ilman hyssyttelyä ja vieressä olemista.eikä missää nimessä hiljasuutta...joo ukko ylös kylmällä vedellä,ite menet sit kuivalle puolelle sänkyä makoomaa:D

Meillä on tämän toisen kanssa (1v ) kanssa vähän samanlaista ongelmaa, ja on yritetty opettaa nukahtamaan itsekseen, mutta minkäs teet kun toinen on ollut koko ikänsä erittäin huono nukkuja, kyllä siinä käyttää kaikki konstit, että saa itsekin edes pienen hengähdyshetken. En voi sanoa muuta kuin, että voimia ja jaksamista, miehet ei vaan asioita tajua, mutta ei siihen oikein muu auta kuin kylmät pakot! Meillä onneksi nykyään homma toimii hiukan paremmin, mutta monet tappelut on asiasta käyty. Kurjaa, mutta toivottavasti saat taottua järkeä siihen sinunkin miehesi päähän!!

Kuullostaa tosi kökkömäiseltä tilanteelta. Siihen ukko asiaan en osaa sanoa mitään :( , mutta lapset saa opetettua nukahtamaan yksin. Olen joutunut unikoulun käymään läpi kahden lapseni kanssa, meillä siis, -99, -04 ja -07 syntyneet. -99 syntynyt kun oli ensimmäiseni, niin hänen kanssaan en unikouluja osannut pitää, eli nukutin. Näiden kahden jälkimmäisen kanssa on joutunut itkua kuunteleen, muutaman illan. Eihän se mitään kivaa ole, sydäntä särkevää se on, mutta periksi ei saa antaa. Tsemppiä sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Noh, ihan jos rehellisiä ollaan, niin onkos se niin kamalaa, jos lapsi ihan pikkusen itkee ennen nukahtamista? =)

Minä joskus yritin jättää pojan nukkumaan itsekseen kun hän oli vielä nuorempi, mutta en hennonut häntä huudattaa ja valvottaa. Nyt reiluna 3-vuotiaana hän ymmärtää hyvin perustelujani, miksi äiti ei enää jää viereiseen sänkyyn odottelemaan hänen nukahtamistaan ("äiti menee vielä syömään iltapalaa ja katsomaan telkkarista lemppariohjelmaansa" ).

Tällä viikolla otettiin tämä yksin nukahtamisen järjestely käyttöön. Nukahtaminen kestää hänellä nykyisin hieman pidempään kuin ennen, mutta kertaakaan hän ei ole jäänyt yksin itkeskelemään huoneeseensa. Kommentoinut vain hauskasti 3-vuotiaan tapaan uusia nukahtamisrituaaleja, että "Tämä ei ole minun mielestä ollenkaan hyvä järjestely!". :laugh: