Lasten nukkuminen hankalaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rasittunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rasittunut

Vieras
Joka ilta yhtä vaikeaa, varsinkin nelivuotiaan kohdalla. Nytkin on aina vaan hereillä, odottaa että menisin sen viereen. Mulla oikeesti ei hermot kestä tätä, jokailtaista nukuttamista, kun en voi koskaan harrastaa mitään mitä haluaisin niinkuin mies taas epäreilusti kattoo elokuvia kaiket illat!!! Varmasti joku nyt ehdottaa että laittaisin lapset omaan huoneeseen, mutta mulla ei ole siihen sydäntä...Ne pelkää jäädä yksin, ja varsinkin isänsä kans jolla ei ole kärsivällisyyttä yhtään

Meillä kun isommat 3,5 v ja 5v vielä nukkuivat perhepedissä (nykyään jo omissa sängyissä omassa huoneessa) menin siksi aikaa "nukkumaan" että he nukahtivat ja sitten hiippailin katselemaan elokuvaa :-)

Eihän nuku päiväunia enää tuo 4v.? Jos ja kun, kaiken järjen mukaan tähän aikaan pitäis kyllä "lamppu jo sammua". Miten jaksaa enää valvoa? Ja vaikka et raaskiskaan laittaa omaan huoneeseen, kannattais kyllä jo kiireesti opettaa; 4v. lapsi on jo sen verran iso, ettei varmaan mielellään yksin jääkään kun on jo oppinut että vieressä/samassa huoneessa nukkuu joku. Lapset kun nukkuu omassa huoneessa, nukkuu koko porukka paremmin. Ainakin meillä ja jo vauvana yösyöttöjen loputtua siirtyivät omaan huoneeseen.

Ensinnäkin lähtisin siitä et miks lapset pelkää nukkua/pimeää?? Ota tiukempi seula käteen mitä saavat katsoa telkkarista ja mitä pelejä pelata. Ja isä hommiin.

Nukkuu päiväunet, koska muuten käy ylikierroksilla ja menee täysin mahdottomaksi. Miehestä olen eroamassa lähiaikoina, mutta lapsista ei voi erota kokonaan, siksi olen huolissani

Ulkoillaanko teillä riittävästi? Auttaa tuohon ylikierroksilla käymiseen. Meillä n. 3v. lopetettu päiväunet, kun illat alkoi venyä. Annatko nukkua kauankin? Ainakin kannattaa herättää päiväunilta, ettei nuku liian kauan; ei varmaan nuku illalla jos nukkunut liikaa päivällä. Moneltako herää aamulla? Jos herää aikaisin, yöuni jää liian lyhyeksi ja lapsi on väsynyt päivällä ja käy ylikierroksilla. 4v. pitäis saada 21-22 maissa viimeistään yöunille.

Yhteistyössä