Lasten juhlapukeutumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Taas yks kaveri selitti, että heidän poika laittaa häihin farkut ja skeittikengät ja että onneks nykyisin ei enää oo niin tarkkaa mitä juhliin pukee.

Voi video... toi on aina se perusselitys niillä, jotka ei pukeudu itse eikä pue lapsia juhliin kuten juhlaan kuuluu - että ei mukamas enää tarvi. Missä kohtaa on siis muuttunut asiat niin, että on ok pukeutua arkivaatteisiin, kun menee toisen juhliin? Joo siinä kohtaa, kun nämä tyypit on lisääntyneet, jotka ei välitä arvostaa sitä toisten juhlaa pukeutumalla oikein. Pitäähän se nyt jotenkin selittää.

Ja näin toimimalla tulee lisää niitä aikuisia, jotka ei osaa pukeutua juhliin kuten juhlaan kuuluu, koska sitä ei ole lapsena opetettu.

Itse ainakin todellakin katson pitkin nenänvartta niitä, jotka on skeittikengissä ja farkuissa toisten häissä. Se ei todellakaan ole ok eikä edes lähellä sitä.

Niin... yleensä kun me juhliin lähdetään, mies kysyy multa että mitä pitäisi laittaa päälle. Ja toivoo, ettei kyseessä olisi pukujuhlat ;). Mutta heidän suvussaan ei ole koskaan panostettu pukeutumiseen. Tytön ristiäisissä miehen isovanhemmat tulivat paikalle fleeceliiveissä :rolleyes:.

Tänä kesänä törmäsin juhlissa uuteen juhlapukeutumiseen... pojalla oli "hawaji"shortsit ja rento t-paita. Ja toisella pojalla puku, liivit ja kaikki hienoudet. Pikkasen pisti silmään noinkin eri tyylit =D

Mä olen niitä juntteja jotka tunkee lapselle juhliin farkut jalkaan. Meillä on puku-juhlia ehkä kerran vuodessa ja anteeksi nyt vaan, mutta köyhänä pitää tehdä valintoja ja suorat housut lapsille joka vuosi ei oo mun ostoslistallani missään kärkipäässä.
Tosin kyllä noilla muksuilla kauluspaidat ja siistit kengät on, ei sentäs saavuta paikalle crokseissa tai kumisaappaissa.

Niin... yleensä kun me juhliin lähdetään, mies kysyy multa että mitä pitäisi laittaa päälle. Ja toivoo, ettei kyseessä olisi pukujuhlat ;). Mutta heidän suvussaan ei ole koskaan panostettu pukeutumiseen. Tytön ristiäisissä miehen isovanhemmat tulivat paikalle fleeceliiveissä :rolleyes:.

Meillä taas ristiäisetkin on pukujuhlat ja mies laittaa puvun mielellään. Helppo valinta kuulemma, paitsi sitten jos sopivaa krakaa ei meinaa löytyä. Samalla mies antaa mallia meidän pojalle siitä, kuinka pukeutumalla juhlan vaatimalla tavalla kunnioitetaan muita.

Mä olen niitä juntteja jotka tunkee lapselle juhliin farkut jalkaan. Meillä on puku-juhlia ehkä kerran vuodessa ja anteeksi nyt vaan, mutta köyhänä pitää tehdä valintoja ja suorat housut lapsille joka vuosi ei oo mun ostoslistallani missään kärkipäässä.
Tosin kyllä noilla muksuilla kauluspaidat ja siistit kengät on, ei sentäs saavuta paikalle crokseissa tai kumisaappaissa.

Itse maksoin pojan suorista housuista 14.95 toissa vuonna ja nyt 19.95. Ei ne niin kalliita ole, ostaa sen verran reilut että ensin vähän lyhentää.

Onhan olemassa muutakin kuin farkut tai suorat housut! Pienelle pojalle sopii hyvin puuvillahousut, siistit. Tai vaikka semmoset pellavajäljitelmää tms olevat. Noille luulis olevan käyttöä myöhemminkin.

Kyllä mä tytöllekin ostan joka vuosi juhlakengät, vaikka melkein tiedän ettei ne seuraavana vuonna enää mene. Ei vaan näytä kovin nätiltä, jos on kaunis juhlamekko ja lenkkarit/tennarit/crocksit/kumpparit. Noille juhlakengille yleensä tulee pari käyttökertaa ja sitten myyn ne lähes uudenveroisina eteenpäin. Pojalle jos ostaa yhdet juhlahousut, niistä saa varmasti ihan hyvin kun myy ne eteenpäin. Ellei se poika sitten ehdi hajottamaan niitä parin käyttökerran aikana.

Mä laitan pienelle pojalle farkut ja tennarit. Ei se ole niin nuukaa, on niitä tärkeämpiäkin asioita. Ja mun mielestä pienten lasten ei tarvitse olla mitään pikkuaikuisia. Tytölle on tyttömäiset ihanat juhla-asut, koska itse toivoo niitä, suotakoon heillekin oman persoonansa näkyminen.

Tänä kesänä törmäsin juhlissa uuteen juhlapukeutumiseen... pojalla oli "hawaji"shortsit ja rento t-paita. Ja toisella pojalla puku, liivit ja kaikki hienoudet. Pikkasen pisti silmään noinkin eri tyylit =D

Oltiinkohan samoissa kinkereissä koska itellä tuli kans tuollane vastaan..

Ja sit niihi shortseihin oli yhdistetty viel lenkkarit missä oli vilkkupohja...

Et mun mielestä ne farkut on jo ihan hyvä vaihtoehto..

Halpa-hallista saa pojalle koko liivipuvun (paita, mirri, liivi ja housut) parilla-kolmellakympillä ja juhlavia kenkiä edullisesti myös.

Hei jos kesän alennusmyynnit on vielä menossa, niin nythän kannattaa ostaa ne juhla-asut perheelle, kun saa edullisesti?

PS. Jos juhlava pukeutuminen tekee lapsista pikkuaikuisia, niin tekeekö arkinen pukeutuminen aikuisista pikkulapsia? ;)

Halpa-hallista saa pojalle koko liivipuvun (paita, mirri, liivi ja housut) parilla-kolmellakympillä ja juhlavia kenkiä edullisesti myös.

Hei jos kesän alennusmyynnit on vielä menossa, niin nythän kannattaa ostaa ne juhla-asut perheelle, kun saa edullisesti?

PS. Jos juhlava pukeutuminen tekee lapsista pikkuaikuisia, niin tekeekö arkinen pukeutuminen aikuisista pikkulapsia? ;)

Me ostettiin juurikin tuo setti pojallemme, tänään sitä sitten häissä käytettiin. Joku vieras kommentoikin, lapselle, että on sulle hienot vaatteet. Setti maksoi 26,90€ Ostettiin siihen lisäksi sitten kraka mirrin tilalle. Kengät lainattiin yhdeltä kaverilta ja luvattiin vastikkeeksi sitten lainata sen pojalle valkoista kauluspaitaa, kun niillä on myöhemmin syksyllä juhliin meno :)

[QUOTE="vieras";26738113]

Itse ainakin todellakin katson pitkin nenänvartta niitä, jotka on skeittikengissä ja farkuissa toisten häissä. Se ei todellakaan ole ok eikä edes lähellä sitä.[/QUOTE]

Hyviin käytöstapoihin ei kuulu pitkin nenänvartta katsominen. Ja lapseni pukeutuvat juhliin juhlien mukaisesti.

Ei tossa mitään uutta ole...

Mä pääsin ylioppilaaksi vuonna -95 ja poikaystäväni oli pukeutunut pukuun juhlissa ja poikaystävän pikkuveli (13v) taas oli pakotettu matkaan mukaan suoraan uimarannalta märissä shortseissa. Minä juhlakaluna en loukkaantunut, vaan olin iloinen että pikkuveikkakin saatiin paikalle.

Yhteistyössä