O
OonaB
Vieras
Mieheni haki avioeroa ja on siitä alkaen vaatinut lasten lähivanhemmuutta itselleen. Jos en suostu, edessä on kuulemma oikeustaistelu. On palkannut itselleen asianajajan. Lapset ovat 6- ja 9-vuotiaat. Kotiäitinä olin 5 vuotta ja mies vuosia matkatyössä. Nyt mies on eläkkeellä ja itse käyn töissä. Mies väittää, että en voi huolehtia lapsista, koska en omista autoa ja käyn töissä. Työ on normaalia virka-aikatyötä, silloin tällöin töitä on myös alkuiltaisin. Asumme alle kilometrin päässä koulusta ja työpaikkani on koulun vieressä. MIehen tulot ovat yli 1000 euroa suuremmat kuin itselläni, mutta hän haluaa saada lapsilisät yksinhuoltajakorotuksineen itselleen, koska käyttäisin ne hänen mielestään väärin. Vetoaa myös siihen, että omistaa auton, joka maksaa. No autoahan näillä etäisyyksillä ei edes tarvita... Olen muuttamassa pois yhteisestä kodistamme, koska mies on siihenkin painostanut. MItä mieltä te muut olette tällaisesta ja onko jollain kokemusta vastaavasta? Kannaattako edes yrittää saada lähivanhemmuutta? Mies väittää, että hänen asianajajansa on sanonut hänen voittavan, jos oikeuteen mennään.