Lasten isä rikkoo tapaamissopimusta (ja muutakin, lukekaa, vaikka on pitkä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suruissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vaikka sinä ja lapset olisittekin toipuneet erosta, isä ei ole toipunut, ei uudesta eikä vanhasta. tee täsä tilanteessa mahdollisimman vähän . älä ainakaan kirjoita sopimuksia, jotka ovat voimassa toistaiseksi. anna isälle aikaa hoitaa omat asiansa kuntoon.

Lastenvalvoja (tai asian pidemmälle mennessä asianajaja) voi auttaa siinä, että jos isä toistuvasti käyttäytyy lapsen hyvinvoinnin vaarantaen ja rikkoo tapaamissopimuksia, niin voidaan määrätä valvotut tapaamiset tai valvotut vaihdot. :) Niihin sitten taas on mentävä tai sitten voidaan lopettaa moiset tapaamiset ihan kokonaan.

Niin, jos ei mene, niin loppuu tapaamiset...

Mun lapset ei ole nähneet isäänsä nyt puoleen vuoteen. En ala mitään valvottuja tapaamisia järkkäämään, papereissa lukee joka 2. vkl, mutta kun ei ota niin ei ota. Mitä hyötyä siitä olisi jos lapsiaan pakolla jossain valvotussa paikassa pari tuntia näkisi? Mitä se lapsillekaan antaisi? Jos haluaa lapsiaan tulla tapaamaan, niin tervetuloa. vuoden verran jaksoin soitella ja anoa ja muistuttaa, mutku ei niin ei...

Itse en varmaan voisi viedä lapsiani edes sinne isän vanhemmille. ovat kasvattaneet vastuuttoman paskiaisen. Ei hoida omia lapsiaan, jos nämä sairaana ja itse vapaalla ja laittaa jonkun täysin turhan ihmisen omien lastensa edelle.

Mitä jos äitikin sanoisi, että ei nyt vaan huvita ja en jaksa ja tarvitsen nyt vaan lepoa? jonkun on vaan pakko jaksaa. miksi se on aina äiti? miksi isä ei hoida edes puolet ja puolet? 2 viikkoa ja 2 viikoa

Itse tekisin niin, että pyytäisin sosiaalitoimen apua tähän siis lastensuojelun. Heillä on keinoja lasten tilanteen suhteen.
Katkaisisin välit isään ja antaisin isän ottaa yhteyttä kun haluaa (ei välttämättä hyvä lapsille mutta antaa miehelle aikaa). Elarit ulosottoon.
Kaverini teki noin ja nykyisin isä on kuvioissa hyvin paljon. Lapsi saa mennä sinne milloin lapsella sellainen olo ja saa olla pitkiäkin jaksoja kerrallaan jos haluaa. Miehet joskus tarvitsevat hengitystauon ja sinä aikana lapset tarvitsevat paljon tukea.

Paskamainen tilanne etenkin lasten kannalta. Mutta kysymys kuului, että mitä teet. Minä tekisin näin:

1) Antaisin isän tavata lapsia niin paljon, kuin tämä tahtoo. Jos isä ei voi tavata lapsia omassaan (/ avovaimon?) asunnossa, kutsuisin tämän käymään omassa kodissani, ehdottaisin mummolaa tms.

2) MUTTA jos riitely tai muu asiaton käytös lasten läsnäollessa jatkuisi, rajoittaisin tapaamisia. Tämän tekisin lastenvalvojan (?) tai muun virallisen kanavan kautta, jotta lopputuloksena ei olisi, että _äiti_ rikkoo tapaamissopimusta.

3) Yrittäisin olla stressaamatta ja painostamatta, vaikka isä ei tapaisi lapsia. Käytännössä päätös on yksin isän, ja ex-puoliso ei siihen voi vaikuttaa.

4) Rajaisin isän uuden puolison pois elämästäni. Välttäisin tämän tapaamista. Lisäksi yrittäisin sulkea korvani kaikelta asiattomuudelta. (Viestit kannattaa silti säästää siltä varalta, että tilanne tulehtuu joskus pahemminkin.) Tietty jos tilanne muuttuisi - puoliso rauhottuisi ja tästä tulisi lapsille tärkeä ihminen - pitäisi suhtautumistakin muuttaa.

5) Vaatisin elatusmaksut ulosoton kautta / hakisin kunnalta elatustukea. Tuo ei ole mikään keskustelun tai valtapelin aihe, vaan hyvin selkeä velvollisuus.

6) Tukisin lapsiani kaikin keinoin, jotka suinkin keksin.

Jaksamista. Kyllä se exänkin elämä jossain vaiheessa rauhottuu.

hae elatusmaksut perinnän kautta,säästät energiaa ja anna isän olla jos haluaa menettää tärkeät hetket lastensa elämästä niin itse kärsii.
etsi lapsille turvallinen vakaa hoitaja joka katsoo jos sulla pakottavaa menoa.

Yhteistyössä