Lasten isä on ääliö.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen ja v*ttuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mitä tulee noihin *miksi sitten nait idiootin*-juttuihin, niin eipä sitä aina tiedä, mitä ihmisestä myöhemmin tulee, jos on 18-veenä mennyt rakastumaan! Ihmiset muuttuu, eikä aina parempaan suuntaan! :(

Mutta kun on niitäkin, joiden ukko on täys mulk*u heti alusta alkaen, mutta silti sen kanssa tehdään lapsi, jopa monta. Sitten erotaan ja valitetaan kun on pas*a exä -vaikkei se ole sen pas*empi kuin ikinä ennenkään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muuttuiko se äijä k-pääksi ihan yhtäkkiä? Jos merkkejä vastuuttomasta käytöksestä oli jo ennen lapsia niin kyllä musta voi äitikin katsoa peiliin. Miksi ihmeessä sellaisen äijän kanssa pitää lisääntyä?

Itse asiassa muuttui. Kun aloimme seurustelemaan ja kun menimme naimisiin mies oli oikein kiltti ja mukava, ehkä vähän lipevä (näin jälkeenpäin ajateltuna) mutta ei esim. käyttänyt alkoholia lainkaan eikä osoittanut mitään merkkejä väkivaltaisuudesta.
Toista lastamme odottaessani kaikki muuttui. Mies alkoi juomaan, käyttämään muitakin aineita (hormoneja), muuttui niiden vaikutuksesta(?) väkivaltaiseksi ja alkoi esim. valehdella sairaalloisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muuttuiko se äijä k-pääksi ihan yhtäkkiä? Jos merkkejä vastuuttomasta käytöksestä oli jo ennen lapsia niin kyllä musta voi äitikin katsoa peiliin. Miksi ihmeessä sellaisen äijän kanssa pitää lisääntyä?

Itse asiassa muuttui. Kun aloimme seurustelemaan ja kun menimme naimisiin mies oli oikein kiltti ja mukava, ehkä vähän lipevä (näin jälkeenpäin ajateltuna) mutta ei esim. käyttänyt alkoholia lainkaan eikä osoittanut mitään merkkejä väkivaltaisuudesta.
Toista lastamme odottaessani kaikki muuttui. Mies alkoi juomaan, käyttämään muitakin aineita (hormoneja), muuttui niiden vaikutuksesta(?) väkivaltaiseksi ja alkoi esim. valehdella sairaalloisesti.

Ok, eli en sano enää että katso peiliin. Sä et ehdoin tahdoin tehnyt lapsia sian kanssa vaan mies tosiaan muuttui vasta myöhemmin :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ok, eli en sano enää että katso peiliin. Sä et ehdoin tahdoin tehnyt lapsia sian kanssa vaan mies tosiaan muuttui vasta myöhemmin :hug:

Nyt mua vasta alkoikin itkettää :(
Mut ihanaa et edes joku ymmärtää, kiitti.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mitä tulee noihin *miksi sitten nait idiootin*-juttuihin, niin eipä sitä aina tiedä, mitä ihmisestä myöhemmin tulee, jos on 18-veenä mennyt rakastumaan! Ihmiset muuttuu, eikä aina parempaan suuntaan! :(

Mutta kun on niitäkin, joiden ukko on täys mulk*u heti alusta alkaen, mutta silti sen kanssa tehdään lapsi, jopa monta. Sitten erotaan ja valitetaan kun on pas*a exä -vaikkei se ole sen pas*empi kuin ikinä ennenkään...

En kiistä. Retkuunkin voi toki rakastua, jos se on esim. hyvännäköinen, luulisin. Mutta ennemmin tai myöhemmin silmät tietysti aukeaa...

Oliskohan nyt vähän myöhäistä parkua kun maito on maassa? Jos tää asia sua henk.koht. häiritsee, niin älä silti heittäydy kiusaamaan, vaan ota selvää jostain muualta miksi semmoista pääsee maailmassa tapahtumaan. Luuletko tosiaan, ettei sellaisen miehen vaimo katso peiliin kunnes silmänsä tipahtavat?

Olen seurannut samanlaista tilannetta lähipiirissä. Surullistahan se on nähdä miten lapset loukkaantuvat isän valheiden takia kerran toisensa jälkeen. Lapsi on kuitenkin siitä jännä olento, että rakastaa täydestä sydämestään sitä kaikkein kierointakin vanhempaa. Vaikka sinusta tuntuisi, että sydämesi särkyy joka kerta, niin älä tee sitä virhettä että alat haukkumaan isää lasten edessä... Siinä tilanteessa lapsi joutuu "valitsemaan puolensa" ja helposti käy niin että hän ryhtyy puolustamaan isää äidin suuttumukselta. :(

Jos haluat auttaa lapsiasi käsittelemään tilannetta, ole aikuinen ja ota vastaan ne vihan, surun ja pettymyksen tunteet järkyttymättä ja järkkymättä. Kuuntele mitä lapsella on sanottavaa ja keskustele aiheesta ilman että liität omia tunteitasi mukaan. Vaikka tilanne on ikävä ja surullinen, se on samalla myös lapsillesi hyvä tilaisuus opetella käsittelemään ja ilmaisemaan negatiivisia tunteita.

Yritä pysytellä mahdollisimman puolueettomana, lapsia rauhallisesti lohduttaen ja tukien, että he saavat tilaisuuden purkaa pahaa oloaan ilman syyllisyyttä ja ristiriitoja. Ennen pitkää huomaat, että tilanne paranee, lapset eivät ole sinua kohtaan vihamielisiä eivätkä isäänsä kohtaan katkeria.

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:

Oliskohan nyt vähän myöhäistä parkua kun maito on maassa?

No selvisihän juuri, että näin ei ole. Mies on muuttunut.

Alkuperäinen kirjoittaja läheltä liippaa:
Olen seurannut samanlaista tilannetta lähipiirissä. Surullistahan se on nähdä miten lapset loukkaantuvat isän valheiden takia kerran toisensa jälkeen. Lapsi on kuitenkin siitä jännä olento, että rakastaa täydestä sydämestään sitä kaikkein kierointakin vanhempaa. Vaikka sinusta tuntuisi, että sydämesi särkyy joka kerta, niin älä tee sitä virhettä että alat haukkumaan isää lasten edessä... Siinä tilanteessa lapsi joutuu "valitsemaan puolensa" ja helposti käy niin että hän ryhtyy puolustamaan isää äidin suuttumukselta. :(

Jos haluat auttaa lapsiasi käsittelemään tilannetta, ole aikuinen ja ota vastaan ne vihan, surun ja pettymyksen tunteet järkyttymättä ja järkkymättä. Kuuntele mitä lapsella on sanottavaa ja keskustele aiheesta ilman että liität omia tunteitasi mukaan. Vaikka tilanne on ikävä ja surullinen, se on samalla myös lapsillesi hyvä tilaisuus opetella käsittelemään ja ilmaisemaan negatiivisia tunteita.

Yritä pysytellä mahdollisimman puolueettomana, lapsia rauhallisesti lohduttaen ja tukien, että he saavat tilaisuuden purkaa pahaa oloaan ilman syyllisyyttä ja ristiriitoja. Ennen pitkää huomaat, että tilanne paranee, lapset eivät ole sinua kohtaan vihamielisiä eivätkä isäänsä kohtaan katkeria.

hieno kirjoitus!

No selvisihän juuri, että näin ei ole. Mies on muuttunut.

Vaikka mies olisi ollut yksi perkele alunperin, niin tuommoinen oli asiaton kommentti. Sille en voi mitään, että tänne kerkesi ilmestymään lisäinformaatiota sillävälin kuin kantaani kirjoitin.

Jos jotakuta ahdistaa, miksi naiset tekevät lapsia kelvottomien miesten kanssa, niin ei silti tarvitse hyökätä noin. Ei paranna kenenkään tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja läheltä liippaa:

erittäin hyvin kirjoitit :) Meillä lapsen isä ei ole ottanut lasta yli 3 kk yöksi. FB:ssä oli poistanut minut kaverilistalta yht.äkkiä. Mutta ei ollut tajunnut suojata sivujaan. Hän oli alkanut seurustelemaan. Elikkä siinä syy, miksi ei lastaan tapaa. Liekkö kertonut edes uudelle naiselleen lapsestaan.
No, lapsi on ollut kuitenkin monasti hänen vanhemmillaan viikonloppuna yhden yön ja kaskummaa, siellä isä on käynyt lastaan katsomassa pikaisesti muutaman tunnin yksinään.
Minun puheluihin ja viesteihini hän ei ole vastannut, enkä kyllä ole yrittänyt soittaa viimeksi kuin n kk sitten. Mutta kuitenkin!
Ennen seurusteluaan hän otti lastaan vähintään kerran kahdessa viikossa. Yleensä tapasi joka viikko jonkun päivän.
Onko minun pakko antaa hänen tavata/ottaa lasta yöksi kun hän seuraavan kerran soittaa??
Tapaamissopimuksessa ei ole sovittu mitään päiviä!!!

Mut tuolla periaatteellahan esim. rikoksista olisi turhaa antaa rangaistusta: eihän se enää tee rikosta tekemättömäksi.

Lue koko lausunto ja ymmärrä asiayhteys. Tämän keskustelun tarkoitus ei pitänyt olla rankaista naista, joka on erehtynyt yksiin väärän miehen kanssa. Vaikka täällä nyt on otettu pakkia ja osoitettu myötätuntoa sillä perusteella, että mies muuttuikin vasta myöhemmin, minua suututtaa tuo aiempi meininki, että kimppuun vaan ja naisenpieksäjäiset pystyyn.

Ja miksi se minua niin suututtaa: se on viime kädessä sitä samaa naisvihaa, joka ap:n miestäkin ajoi.

Vaikka mies olisi ollut yksi perkele alunperin, niin tuommoinen oli asiaton kommentti.

Jos jotakuta ahdistaa, miksi naiset tekevät lapsia kelvottomien miesten kanssa, niin ei silti tarvitse hyökätä noin. Ei paranna kenenkään tilannetta.

Haloo, siis susta on ok että nainen hankkii lapsia täyden paskiaisen kanssa ja sitten jälkeenpäin itkee kuinka paskiainen mies on???

EHKÄ se vähän parantaisi sitä lapsen tilannetta jos isä on ok vs. isä on sika? Vai sustako vika on aina vaan isässä -äiti voi valita lisääntymiseen millaisen porsaan tahansa, ok ja hyvä juttu ja tottakai äidin pitää saada muksu kun niin sellaista toivoo?

Ja sorry ap, edelleen korostan että nyt ei enää kyse ole sinusta ja sinun tilanteestasi, tuo ahman asenne vain ihmetyttää. Sinulle ap toivon pelkkää hyvää jatkossa, samoin lapsillesikin :hug:

Vaikka mies olisi ollut yksi perkele alunperin, niin tuommoinen oli asiaton kommentti.

Haloo, siis susta on ok että nainen hankkii lapsia täyden paskiaisen kanssa ja sitten jälkeenpäin itkee kuinka paskiainen mies on???

EHKÄ se vähän parantaisi sitä lapsen tilannetta jos isä on ok vs. isä on sika? Vai sustako vika on aina vaan isässä -äiti voi valita lisääntymiseen millaisen porsaan tahansa, ok ja hyvä juttu ja tottakai äidin pitää saada muksu kun niin sellaista toivoo?

Ja sorry ap, edelleen korostan että nyt ei enää kyse ole sinusta ja sinun tilanteestasi, tuo ahman asenne vain ihmetyttää. Sinulle ap toivon pelkkää hyvää jatkossa, samoin lapsillesikin :hug:

Tää homma nyt näköjään kiihdyttää sua niin, että ammuskelet haulikolla ympäriinsä, ensin ap:tä ja sitten minua. Sinä et ymmärtänyt minun asenteestani yhtään mitään. Musta ei ole ok että jotkut naiset tekevät joskus semmoista, mutta sinä et ole sen asian ylituomari, onneksi. Vankilaanko ne laittaisit?

Älä sotke tähän tilanteeseen omia kokemuksiasi, äläkä laita minun asenteekseni kaikkea sitä mitä itse inhoat. Ja ei, en usko että isän demonisoiminen on hyvä ratkaisu silloinkaan kun isä on demoni.

Tää homma nyt näköjään kiihdyttää sua niin, että ammuskelet haulikolla ympäriinsä, ensin ap:tä ja sitten minua. Sinä et ymmärtänyt minun asenteestani yhtään mitään. Musta ei ole ok että jotkut naiset tekevät joskus semmoista, mutta sinä et ole sen asian ylituomari, onneksi. Vankilaanko ne laittaisit?

Älä sotke tähän tilanteeseen omia kokemuksiasi, äläkä laita minun asenteekseni kaikkea sitä mitä itse inhoat. Ja ei, en usko että isän demonisoiminen on hyvä ratkaisu silloinkaan kun isä on demoni.

Ainoa joka kiihtyy olet sinä. Miksi en saisi keskustelupalstalla ilmaista omaa kantaani? "Vankilaanko..." , aika lapsellinen kommentti. Meinaat, että koskaan ei saisi jäljestäkäsin sanoa mitään, vaan antaa olla koska tehty mikä tehty?

Ei tullut mieleen, että joku parhaillaan huonossa suhteessa elävä saattaa lukea ja miettiä hankkiiko sittenkään lapsia sen hakkaavan miehen kanssa vaiko ei? Jos päättää että ei ja jättää huonon suhteen taakseen, etsii parempaa ja saa myöhemmin onnellisen elämän mukavan miehen kanssa lapsien kera, olen todella iloinen. Anteeksi vain, jos tämä pieni toivomukseni ja yritykseni aiheuttaa sulle kovastikin mielipahaa ja estää vahinkoja sattumasta :hug:

Tutulta kuulostaa. Mun lapset on olleet viimeksi toukokuussa isänsä luona ja sitä ennen helmikuussa, tämän vuoden aikana kokonaista neljä yötä!! Ja hänellä ei ole mitään alkoholiongelmaa tms. Uusi naisystävä sotki kaiken, hän ei anna mun exän tavata lapsiaan ja ex on niin tollo että tekee kaiken minkä nainen haluaa. Tätä on kestänyt neljä vuotta. Olen itkenyt tämän asian vuoksi silmät päästäni. Mutta toivon että joskus edestään löytää!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Tutulta kuulostaa. Mun lapset on olleet viimeksi toukokuussa isänsä luona ja sitä ennen helmikuussa, tämän vuoden aikana kokonaista neljä yötä!! Ja hänellä ei ole mitään alkoholiongelmaa tms. Uusi naisystävä sotki kaiken, hän ei anna mun exän tavata lapsiaan ja ex on niin tollo että tekee kaiken minkä nainen haluaa. Tätä on kestänyt neljä vuotta. Olen itkenyt tämän asian vuoksi silmät päästäni. Mutta toivon että joskus edestään löytää!!

Mä oon sitä mieltä myös että edestään hän vielä löytää....ja sitten on turha surkutella kun p*ska on jo housussa!!! mä olen päättänyt että lapsi ei mene enää isälleen, ennenkuin on tehty uusi kirjallinen sopimus tapaamisista ja päivistä/ajoista!!!!! Lapsi muutekin paljon tasapainoisempi kun ei ole ollut isällään!

Alkuperäinen kirjoittaja suru lapsen puolesta:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Mä oon sitä mieltä myös että edestään hän vielä löytää....ja sitten on turha surkutella kun p*ska on jo housussa!!! mä olen päättänyt että lapsi ei mene enää isälleen, ennenkuin on tehty uusi kirjallinen sopimus tapaamisista ja päivistä/ajoista!!!!! Lapsi muutekin paljon tasapainoisempi kun ei ole ollut isällään!

Sitten kun on vanha ja yksinäinen niin luulisi miettivän kuinka teki väärin siinä ettei ollut lasten kanssa silloin kun lapset olisi sitä tarvinneet eikä luonut suhdetta omiin lapsiin. Mun lapset ovat jo murrosikäisiä ja vihaavat isäänsä. Heillä on isäänsä viha-rakkaus suhde. Olen monet itkut kuunnellut kun lapset ovat itkeneet ja miettineet mikä heissä on vikana kun isä ei ota heitä.Isä tuotaa viikosta toiseen pettymyksiä lapsille ja minä lohdutan heitä. Meillä ei ole tapaamissopimuksesta yhtään mitään apua. En ymmärrä miksi koko sopimusta tehdään jos sitä ei noudateta. Lastenvalvojatkin muka sanovat että tapaamissopimus tehdään lasten vuoksi, sen vuoksi että lapsilla on oikeus isään. Mutta siltikään kukaan ei voi tehdä mitään jos isä ei tapaa lapsiaa. Olen yrittänyt hyvällä, pahalla yms ja kun isä ei ota niin minkä sille voi.

Ainoa joka kiihtyy olet sinä. Miksi en saisi keskustelupalstalla ilmaista omaa kantaani? "Vankilaanko..." , aika lapsellinen kommentti. Meinaat, että koskaan ei saisi jäljestäkäsin sanoa mitään, vaan antaa olla koska tehty mikä tehty?

Ei tullut mieleen, että joku parhaillaan huonossa suhteessa elävä saattaa lukea ja miettiä hankkiiko sittenkään lapsia sen hakkaavan miehen kanssa vaiko ei? Jos päättää että ei ja jättää huonon suhteen taakseen, etsii parempaa ja saa myöhemmin onnellisen elämän mukavan miehen kanssa lapsien kera, olen todella iloinen. Anteeksi vain, jos tämä pieni toivomukseni ja yritykseni aiheuttaa sulle kovastikin mielipahaa ja estää vahinkoja sattumasta :hug:

Tässä keskustelussa esiintyi samanlaista asennetta, mikä sitten hiukan villimpänä tulee esiin noissa tilanteissa, kun joku kirjoittaa tänne ettei jaksa enää elää, ja heti iskee susilauma kimppuun kateusraivon vallassa, että älä kuule tule tänne huomiota kerjäämään kunnet edes tee sitä kuitenkaan.

On totaalisen asiatonta tulla tänne solvaamaan ihmisiä suhteista, jotka ovat jo ohi. Sellaista sananvapautta ei ole, että ilman kiukkuista palautetta täytyisi saada vapaasti loukata toisia. Jos haluaa asiasta räyhätä, avatkoon oman keskustelun aiheesta "naiset, jotka hankkii lapsia väärän tyypin kanssa ja sitten vielä kehtaa parkua".

Myönteisyytesi on teeskentelyä. Saatat toki tosissasi toivoa, että joku nainen jossain lähtisi kävelemään ennen kuin erehtyy hankkimaan lapsia väärän miehen kanssa, ja hyvä niin. Mutta vääriin miehiin ripustaudutaan pelosta ja huonoudentunteesta, ja sinun hyökkäyksesi ei kannusta lähtemään vaan ripustautumaan ja kokemaan itsensä entistäkin epäonnistuneemmaksi. Jumalaksiko itseäsi luulet? Kukaan ei vaihda ainoaa oljenkorttaan jonkun häijyläisen nettimielipiteeseen ja äkkiä opi kävelemään. Kyllä siihen jotain muuta tarvitaan.

Jos tosissasi haluat edistää hyvää asiaa, vaihda asennetta ja luovu naisvihastasi ensin! Eikä tarvitse olla miesvihaaja tuomitakseen naisvihan.
Olen pahoillani, että ilmaisen oman kantani näin suoraan, mutta kiusaajille minä teen niin, vaikka heittäytyisivätkin äkkiä myötäsukaisiksi kun kohde ei ollutkaan täsmälleen oikea.

Ääliömäistä tehdä ääliön kanssa lapsia.

Ja tämmöiset kommentit ei ole enää edes ääliöyttä vaan kiusaamista.

Tuleville äideille kuiteski miettimisen paikka: kannattaako ääliön kanssa tehdä lapsia? Sama koskee myös tulevia isiä.

Tässä keskustelussa esiintyi samanlaista asennetta, mikä sitten hiukan villimpänä tulee esiin noissa tilanteissa, kun joku kirjoittaa tänne ettei jaksa enää elää

On totaalisen asiatonta tulla tänne solvaamaan ihmisiä suhteista, jotka ovat jo ohi.

Myönteisyytesi on teeskentelyä.

Jumalaksiko itseäsi luulet?

Jos tosissasi haluat edistää hyvää asiaa, vaihda asennetta ja luovu naisvihastasi ensin!

Miten tuo eka liittyy tähän? Älä syytä minua muiden tekemisistä, kiitos.

En ole solvannut ap:tä, olen toivottanut hänelle pelkkää hyvää jatkossa. Vilpittömästi.

Älä sinäkään kertoile minusta asioita, jotka eivät ole totta, äläkä esitä tietäväsi minua koska todellakaan et tunne.

En edes usko jumalan olemassaoloon.

Ei se, etten aina ensimmäisenä syytä miehiä / isiä tee minusta naisvihaajaa. Olen realisti ja satun tietämään useitakin tapauksia joissa se isä ei nyt vain ole ainoa syyllinen asioiden huonoon tolaan. Ja sille, että näin on, et valitettavasti vaan voi mitään. Vaikka sanoisit mitä, se ei muuta sitä todellisuutta, että muutamat eronneet äidit pilaavat isän suhteen lapsiin ihan omaa katkeruuttaan. Ja todellakaan et voi tietää minun ystävistäni, koska et tunne minuakaan, joten turha tulla väittämään tätä kertomaani valheeksi.

Pahoitteluni ap, menemme nyt niin sivuraiteille sun ketjussasi, mutta en anna ahman haukkua minua aiheetta tai kertoilla minusta asioita jotka eivät ole totta. Lupaan nyt jättää ketjusi rauhaan, toivottavasti myös ahmalle sopii, että emme pilaa apn ketjua muilla asioilla tämän enempää.

Yhteistyössä