Kusipäisyyden huippu (asiaa exästä ja lasten lahjoista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsella oli syntymäpäivä tammikuussa, jo 3-4kk ennen synttäreitä lapsen (etä)isä hehkutti ostavansa lahjaksi kosketusnäyttöpuhelimen. Syntymäpäivän aikaan puhelinta ei kuulunut mutta maaliskuuhun asti isä lässytti että ostaa puhelimen kun vaimonsa saa palkan (huoh) ja kyseli minkä väristä haluaa yms yms, sittemmin puheet puhelimesta loppuivat kokonaan. Toukokuussa lapsen vanha puhelin hajosi ja hän sai uuden kosketusnäyttöpuhelimen muualta.
Nyt, 9kk lapsen synttäreiden jälkeen, isä on valehdellut lapselle että hän on antanut minulle kosketusnäyttöpuhelimen lapselle annettavaksi jo syntymäpäivän aikaan ja että minä olen sen ottanut ja varastanut lapselta.
Mulla niin kiehuu yli toi kusipää. Lapsi oli vielä asiaa pari päivää miettinyt ja ihmetellyt yksikseen ennen kuin kertoi mulle mitä isänsä on sanonut.
Sanomattakin lienee selvää ettei todellakaan pidä paikkaansa, mä en voi sietää tuollaista valehtelua ja paskanjauhamista, oon niin vihainen ;/

Varmasti juttelit lapsen kanssa, että harmi kyllä isä nyt valehteli ja se on todella väärin.
Lapsi on aina lojaali molemmille vanhemmilleen, kylläpä eks laitto lapsen ikävään rakoon.
Ottaisin sitten lapsen kanssa asian selvitettyäni yht eksään että mitä ihmettä jauhaa ja sanoisin että moinen ei saa toistua.

Ei jessus mikä tyyppi! :o Lapselle tosi kiva temppu, ei varmaan tiedä mitä uskoa (tai jos tuntee isänsä niin ymmärtää varmaan että isä oli se joka valehteli, mutta tekee varmasti pahaa tajuta millainen isä on). Voisi lähteä hyvin vihainen puhelinsoitto omalla kohdalla tuolle exälle, mutta ei se varmaan muuta tuollaista ihmistä?

Varmasti juttelit lapsen kanssa, että harmi kyllä isä nyt valehteli ja se on todella väärin.
Lapsi on aina lojaali molemmille vanhemmilleen, kylläpä eks laitto lapsen ikävään rakoon.
Ottaisin sitten lapsen kanssa asian selvitettyäni yht eksään että mitä ihmettä jauhaa ja sanoisin että moinen ei saa toistua.

Kyllä, juteltiin lapsen kanssa. Isä on tehnyt lukemattomia ohareita ennenkin ja lapsi tietääkin jo että mitään mitä isä lupaa ei kannata uskoa ennen kuin tavara on kädessä/istuu isän autossa/mikä ikinä lupaus onkin toteutunut.
Tämä tapaus oli vaan niin uskomattoman röyhkeää että en edes ole lasta tajunnut varoittaa että "älä usko sanaakaan mitä isäs puhuu".
Sukuvika tämä taitaa heillä olla, exän äiti on jauhanut lapsille 2 vuotta(!) että hakee lapset luokseen leikkimään ja katsomaan eläimiä joku päivä, asuu meistä noin 15km päässä ja on ihan autoa käyttävä ihminen, lapset ovat jo isoja alakoululaisia. Koskaan ei heitä hae vaikka säännöllisesti lupaileekin, ja samapa tuo mulle, en ole hänen lastenhoitoapunsa tarpeessa mutta turhat lupaukset lapsille on kurjia. Viime viikolla ko. mummi soitti minulle ja molemmille lapsille että tulee tuomaan lapsille jotkut yllätykset tiistaina, arvatkaa kuuluiko eilen mitään? Noup.
Exälle on turha asioista sanoa, olen monen oharin jälkeen koityanut asiallisesti ja nätisti keskustella mutta ex jauhaa omaa paskaansa ja vaimonsa soittaa perään ja lehmittelee ja huorittelee. Ihan käsittämättömiä ihmisiä :/

Pakko myöntää mutta mä toivon että toi ex vaikka lopettaisi kokonaan yhteydenpidon lapsiinsa, tämä touhu on monta vuotta ollut lapsille pettymystä toisensa perään ja rikottuja lupauksia jatkuvalla syötöllä.
Lapsi haluaa aina uskoa hyvää vanhemmastaan ja mun sydämeen sattuu kun näen lasten pettymyksen.
Ja tosiaan nyt kun tämä uusi vaimo on tullut kuvioihin niin asallisesti ei voi keskustella mitään, aina saa huoriyyelut päälleen.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24673274:
no onpa ilkeä mies. kuulis kyllä multa tuosta asiasta niin että muistas varmaan loppu ikänsä

Mä en uskalla räjähtää sille, on ladellut ennenkin tappouhkauksia ja liikkuvat vähän kyseenalaisissa piireissä. Ja kun asiallisellakaan keskustelunavauksella ei lopputulos ole muuta kuin huorittelua ja lehmittelyä niin en jaksa uskoa että lopputulos olis mitään muuta.

Minkä ikäisistä lapsista on kyse. Oma isäni oli/on juuri tuollainen että lupaa ja lupaa ja sitli ei mitään tapahdu. Pienempänä viestit kulki äitini kauta ja äiti sitten lopetti niistä mulle kertomisen, esim. jos isä oli luvannut tulla vaikka synttäreille niin se tuli mulle yllärinä jos saapui koska äiti ei halunnut pahoittaa mun mieltä kertomalla etukäteen, koska isä usein jätti tulematta.

No vanhempana sitten ymmärsin että sen puheet ei pidä välttämättä paikkansa. Mutta koskaan ei äiti mulle isää haukkunut eikä halunnut lopettaa niitä vähäisiä tapaamisia. Nyt aikuisena olen itse usein se joka ottaa isään yhteyttä ja meillä on ihan hyvät välit :) Vaikka laspenlapsiaan tapaakin kerrab vuodessa (asuu vaan 30km päässä). Mutta meille ihan hyvä näin.

voi hitto mikä mies!!onneks kyseessä on kuitenkin exä ja olet päässyt eroon hänestä vaikka lasten takia roikkuukin väkisin mukana.

Ihan kamala tilanne kun on uhkaillutkin etkä voi edes sen takia asiaa viedä eteenpäin. Minkä ikäisiä lapset ovat?

[QUOTE="silti onnellinen";24673361]Minkä ikäisistä lapsista on kyse. Oma isäni oli/on juuri tuollainen että lupaa ja lupaa ja sitli ei mitään tapahdu. Pienempänä viestit kulki äitini kauta ja äiti sitten lopetti niistä mulle kertomisen, esim. jos isä oli luvannut tulla vaikka synttäreille niin se tuli mulle yllärinä jos saapui koska äiti ei halunnut pahoittaa mun mieltä kertomalla etukäteen, koska isä usein jätti tulematta.

No vanhempana sitten ymmärsin että sen puheet ei pidä välttämättä paikkansa. Mutta koskaan ei äiti mulle isää haukkunut eikä halunnut lopettaa niitä vähäisiä tapaamisia. Nyt aikuisena olen itse usein se joka ottaa isään yhteyttä ja meillä on ihan hyvät välit :) Vaikka laspenlapsiaan tapaakin kerrab vuodessa (asuu vaan 30km päässä). Mutta meille ihan hyvä näin.[/QUOTE]

Lapset on 9 ja 11.
Mitään ongelmaahan ei olisi jos tieto kulkisi mun kautta niin voisin olla lapsille hiljaa ja toimia luin äitisi mutta ex soittelee suoraan lapsille ja lupailee omiaan, milloin mitäkin. Kyllä nuo jo tietää millainen isä on mutta ainahan sitä haluaa uskoa kun joku lupaa jotain kivaa.

Lapsi oppii itse huomaamaan tuon vanhempana,tuskin arvostaa isäänsä.
Koita olla haukkumatta isää,lapsi tekee sitten omat johtopäätöksensä.
Ihme paska kyllä ja multa saat kaikki sympatiat.

[QUOTE="vieras ap";24673282]Mä en uskalla räjähtää sille, on ladellut ennenkin tappouhkauksia ja liikkuvat vähän kyseenalaisissa piireissä. Ja kun asiallisellakaan keskustelunavauksella ei lopputulos ole muuta kuin huorittelua ja lehmittelyä niin en jaksa uskoa että lopputulos olis mitään muuta.[/QUOTE]

Mukavan miehen olet aikoinaan ottanut ja lapset tehnyt hälle. Olisi luullut kellojen jo soivan.
Niin makaa kuin petaa.

onko miehellä rahaongelma? kannattaa kertoa lapselle että isä olisi halunnut ostaa sen, teki väärin kun lupasi. ja antaa anteeksi, koska lapselle on haitallista halveksia omaa isäänsä. toiminta oli väärin, mutta kannattaa opettaa anteeksiantoa. kerro lapselle että isä ei pystynyt lunastamaan lupausta, vaikka olisi halunnut, ja ei olisi saanut luvata. kurjaa, mutta tota ei kannata jäädä märehtimään.

Mukavan miehen olet aikoinaan ottanut ja lapset tehnyt hälle. Olisi luullut kellojen jo soivan.
Niin makaa kuin petaa.

No älä. Tosin silloin kun aloin hänen kanssaan seurustelemaan hän ei esim. käyttänyt alkoholia lainkaan, urheili/liikkui terveellisesti, oli ihan ok työpaikassa yms. Menimme naimisiin, kaikki ok. Kun aloin odottaa toista lastamme niin hän päätti että enää ei tarvitse lapsia tehdä ja "uskalsi" alkaa käyttää harrastuksensa vuoksi hormoneja, steroideja yms. Olin täysin ällistynyt, ennen oli haukkunut kaikki ko. aineiden käyttäjät maanrakoon. Ihminen muuttui täysin ja kuvaan tuli mukaan agressiivisuutta, väkivaltaa ja alkoholinkäyttöä. Onneksi ymmärsin lasten kanssa lähteä pois siitä perhe-elämästä.
Uusi vaimo on samoista piireistä, sielläpä piikittävät hormoneja itseensä kilpaa ja ovat agressiivisia keskenään. Mun tai mun lasten ei tarvii siitä kärsiä.

[QUOTE="siiri";24673406]onko miehellä rahaongelma? kannattaa kertoa lapselle että isä olisi halunnut ostaa sen, teki väärin kun lupasi. ja antaa anteeksi, koska lapselle on haitallista halveksia omaa isäänsä. toiminta oli väärin, mutta kannattaa opettaa anteeksiantoa. kerro lapselle että isä ei pystynyt lunastamaan lupausta, vaikka olisi halunnut, ja ei olisi saanut luvata. kurjaa, mutta tota ei kannata jäädä märehtimään.[/QUOTE]

Rahaa riittää kyllä ulkomaanmatkoihin, juhlimiseen yms yms että eipä tää nyt tästäkään ole kiinni. Ja mun mielestä ei tarvi enää jaksaa vaan antaa anteeksi, tällaista vastaavaa ollut jo vuosikausia. Itseasiassa ex varasti tämän ko. lapsen ristiäislahjaksi saamat rahat ja lähti ryyppäämään.

[QUOTE="vieras ap";24673421]No älä. Tosin silloin kun aloin hänen kanssaan seurustelemaan hän ei esim. käyttänyt alkoholia lainkaan, urheili/liikkui terveellisesti, oli ihan ok työpaikassa yms. Menimme naimisiin, kaikki ok. Kun aloin odottaa toista lastamme niin hän päätti että enää ei tarvitse lapsia tehdä ja "uskalsi" alkaa käyttää harrastuksensa vuoksi hormoneja, steroideja yms. Olin täysin ällistynyt, ennen oli haukkunut kaikki ko. aineiden käyttäjät maanrakoon. Ihminen muuttui täysin ja kuvaan tuli mukaan agressiivisuutta, väkivaltaa ja alkoholinkäyttöä. Onneksi ymmärsin lasten kanssa lähteä pois siitä perhe-elämästä.
Uusi vaimo on samoista piireistä, sielläpä piikittävät hormoneja itseensä kilpaa ja ovat agressiivisia keskenään. Mun tai mun lasten ei tarvii siitä kärsiä.[/QUOTE]

Eli sä vain halusit toisen lapsen, ei mies. Noin on monella pariskunnalla. Mies ahdistuu ja alkaa juoda, kun lapsia vain siunaantuu, vaikkei hän halua ja eukko lihoo.
Eräs mies pakotti vaimonsa ottamaan kierukan, ettei enää lapsia. Vaimopa repi kierukan pois, kun taas halusi vauvan. Mies otti ja lähti, siinäpän hoitelee nyt eukko neljää lastaan. Ei alkanut mies juoda ahdistukseen, vaan lähti.

Eli sä vain halusit toisen lapsen, ei mies. Noin on monella pariskunnalla. Mies ahdistuu ja alkaa juoda, kun lapsia vain siunaantuu, vaikkei hän halua ja eukko lihoo.
Eräs mies pakotti vaimonsa ottamaan kierukan, ettei enää lapsia. Vaimopa repi kierukan pois, kun taas halusi vauvan. Mies otti ja lähti, siinäpän hoitelee nyt eukko neljää lastaan. Ei alkanut mies juoda ahdistukseen, vaan lähti.

Voi pyhä yksinkertaisuus, nimenomaan mieskin halusi toisen lapsen. Ja kun "pullat oli turvallisesti uunissa" hänen logiikkansa mukaan voi alkaa käyttämään dopingia (joiden käytön riski siis on hedelmättömyys).
Mutta iiiiihan miten vaan, minähän tässä taas syyllinen olen :D

Yhteistyössä