Lasten hiusten leikkaaminen itse

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sydän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ajan koneella kesäisin, talvella poikien kanssa parturissa, tytön hiuksen tasoitan itse. Mulla on parturi-kampaajalta ostetut sakset ja ohennussakset, samoilla menee koiratkin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ajan koneella kesäisin, talvella poikien kanssa parturissa, tytön hiuksen tasoitan itse. Mulla on parturi-kampaajalta ostetut sakset ja ohennussakset, samoilla menee koiratkin ;)

Tuntuvat vaan niin kalliilta ostaa yli 50 euron sakset. Vaikka toki kolme kampaajakeikkaa maksaa jo sen verran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
meillä on ihan tollaset perus kaupasta ostetut parturi sakset..niillää mie rapsin lasten ja miehen hiukset! :)

Sellaisia mietin itsekin. Ei varmaankaan esimerkiksi Anttilassa maksa ihan 50 euroa, jos sieltä edes saa sellaisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä ajan koneella kesäisin, talvella poikien kanssa parturissa, tytön hiuksen tasoitan itse. Mulla on parturi-kampaajalta ostetut sakset ja ohennussakset, samoilla menee koiratkin ;)

Tuntuvat vaan niin kalliilta ostaa yli 50 euron sakset. Vaikka toki kolme kampaajakeikkaa maksaa jo sen verran.

Joo markkaaikaan ostettu ja noin 300 mk maksoivat kappale silloin, 10 vuotta pelittäneet ja teroitettu on välillä joten on ainakin meille hintansa maksaneet, kun laskee hiusten leikkaukset ja koirien trimmaukset. Kone maksoi silloin 600 mk eli oli sellainen kevyt investointi.
 
miten saatte pojan tukan siistittyä itse? Tytön pitkät hiukset nyt vielä tasoitaa (koiran trimmaussaksilla meilläkin), mut pojan tukkaa en uskalla alkaa nyrhimään, kun en yhtään osaa. Ihan eri jos tarvii vaan tasoittaa hiukan, mut pojalle pitäis joku malli leikata
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten saatte pojan tukan siistittyä itse? Tytön pitkät hiukset nyt vielä tasoitaa (koiran trimmaussaksilla meilläkin), mut pojan tukkaa en uskalla alkaa nyrhimään, kun en yhtään osaa. Ihan eri jos tarvii vaan tasoittaa hiukan, mut pojalle pitäis joku malli leikata

Noilla muotoilusaksilla saa isoimmat lommot korjattua suht hyvin, tai järkevämpää on ellei ole taitoa käyttää vain niitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten saatte pojan tukan siistittyä itse? Tytön pitkät hiukset nyt vielä tasoitaa (koiran trimmaussaksilla meilläkin), mut pojan tukkaa en uskalla alkaa nyrhimään, kun en yhtään osaa. Ihan eri jos tarvii vaan tasoittaa hiukan, mut pojalle pitäis joku malli leikata

Parturikoneella. Meillä mies leikkaa pojan hiukset ja mä miehen hiukset =) .
 
Kannattaa myös partureilta kysellä josko myis "huonot" pois? Koska ei ne niillä enään mitään tee ja kotiparturille ne on vielä ihan huippu hyvät =) Mulla olis kanssa uusien saksien osto edessä, mutta en vielä raaskinut :/ Nuo ammattilaissakset kun maksaa maltaita :whistle: ja kun en kuitenkaan leipääni leikkaamalla tienaa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten saatte pojan tukan siistittyä itse? Tytön pitkät hiukset nyt vielä tasoitaa (koiran trimmaussaksilla meilläkin), mut pojan tukkaa en uskalla alkaa nyrhimään, kun en yhtään osaa. Ihan eri jos tarvii vaan tasoittaa hiukan, mut pojalle pitäis joku malli leikata

Parturikoneella. Meillä mies leikkaa pojan hiukset ja mä miehen hiukset =) .

miten se noin niinku käytönnössä toimii? millin siilinkö vedät vai miten saat jonkun mallin tukkaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten saatte pojan tukan siistittyä itse? Tytön pitkät hiukset nyt vielä tasoitaa (koiran trimmaussaksilla meilläkin), mut pojan tukkaa en uskalla alkaa nyrhimään, kun en yhtään osaa. Ihan eri jos tarvii vaan tasoittaa hiukan, mut pojalle pitäis joku malli leikata

Parturikoneella. Meillä mies leikkaa pojan hiukset ja mä miehen hiukset =) .

miten se noin niinku käytönnössä toimii? millin siilinkö vedät vai miten saat jonkun mallin tukkaan?

Noilla molemmilla on tuosta päältä pidempää ja sivuilta lyhyet. Leikkaan lyhyellä terällä sivut ja siistin päältä. Niin ja häivytän rajat. Välillä sitten pisimmällä mahdollisella terällä myös päältä, mutta nopeasti siihen taas tarvittava pituus kasvaa.

Molemmilla, sekä miehellä että pojalla, on ihan järjetön määrä paksua tukkaa joka kasvaa tosi nopeaan. Ollaan parturikoneella säästetty todella pitkä penni...
 

Similar threads

Yhteistyössä