Tukan leikkuu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En ole kampaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En ole kampaaja

Vieras
Olis kiva kuulla muiden kokemuksia ja suosituksia pienten lasten tukanleikkauksesta. Poikamme on pian vuoden ja tukka on aikas pitkä ja paksu. Kesällä leikkasin itse niska- ja otsatukkaa, mutta tulos ei ollut kovin upea ;-) Vaikka poika oli toisen sylissä, niin pää pyöri koko ajan. Hiusten leikkaaminen oli tosi haastavaa. + mullei oo mitään kampaajan koulutusta. Mites muut, ootteko partunoineet itse vai ootteko käyneet parturissa? Jos ootte leikanneet itse, onko mitään vinkkejä, miten tukanleikkuun sais sujumaan...
 
Mä oon leikannut itse pari kertaa pojan (1,6 v)etuhiuksia.Laitoin pytylle istumaan ja kampasin tukan eteenpäin ja leikkasin partakoneen rajaaja-osalla.Hyvin antoi leikata,ei pää pyörinyt.Eikä mullakaan mitään alan koulutusta=)Vanhempana käy sitten mun äidillä joka on ammattilainen.
 
Meidän kymmenkuisella on tuuhea tukka, jota olen joutunut leikkailemaan jo pariin kertaan. Laitan syöttötuoliin istumaan, pyyhkeen pyykkipojalla harteille ja oman kamman käteen, niin "potilas" keskittyy siihen. Sitten kampaan vedellä tukkaa, jotta on helpompi leikata eikä kutittavia hiuksia eksy silmiin tms. Siitä vaan sitten varovasti, pyörivää päätä parturoimaan:-) En todellakaan ole hiusalan ammattilainen, mutta eipä ole kovat vaatimukset pikkuasiakkaallakaan:-)
 
Ukko ajelee parturikoneella suht lyhkäsex. Poika kylppäriin syöttötuolissa ja eiku ajelemaan. Pienenä pelkäs sitä ääntä ja johtoa, mut nyt antaa jo ihan ajella ilman huutoa. (ikää siis 1v10kk)
 
Mä leikkaan pojan tukan aina niin, että istuu käsienpesualtaassa ja saa samalla leikkiä hanan kanssa, toimii meillä. Tukan leikkaan kerran kuussa, kasvaa kuin heinä ja on paksua. Poika nyt 1v10kk.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä