Lasten haku äidiltään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rita

Jäsen
22.07.2004
63
0
6
Äitipuolet, käyttekö te hakemassa miehenne lapsia heidän äidiltään kun on miehenne viikonloppu/viikko pitää heitä?

Meillä miehen kanssa ollut kova keskustelu tästä, kun mieheni mielestä minunkin pitäisi osallistua heidän hakuunsa äidin luota. Hän perustelee sitä sillä, että joskus kun hän ei pääse hakemaan niitä sovittuna aikana (pitävät tarkaan kiinni säännöllisistä haku- ja viemisajoista) esim. työmatkan vuoksi, minun pitäisi hakea ne luoksemme. En ole ollut halukas osallistumaan tähän hakemiseen ja viemiseen, paristakin syystä:
- Minusta minulla ei ole mitään velvollisuutta siihen, koska en ole lasten vanhempi. Ovat mielestäni äidin ja isän asioita.
- Olen lasten äidin kanssa ollut kaksi kertaa tekemisissä; ekalla kertaa hän soitti minulle mukavan haukkumispuhelun ja toisella kertaa vastasin mieheni puhelimeen kun hän soitti ja siitähän hirveä meteli ja show nousi. Eli äiti ei ole kertaakaan osoittanut minulle osaavansa käyttäytyä aikuisen tavoin. Miksi menisin ehdoin tahdoin suden suuhun?

Pakkohan sinun ei ole osallistua tähän kuljetukseen, mutta meillä ainakin minä olen kuskannut lapsia aina välillä.Joskus muuten vaan mukana juttuseurana ja joskus yksinkin hakemassa.
Meilläkään ei lasten äidin kanssa mitkään lämpimät välit ole, mutta eipä tuossa olla kummemmin lasten vaihdossa tarvinnut puhuakkaan..Parempi olla hiljaa ettei tilanne räjähdä lasten nähden!Näin kyllä miehelläni ja ex:llä itselläänkin.
Lapset kovasti haluavat minua hakemaan ja kuljettamaan..Kuunnellaan musiikkia ja puhutaan! :heart: Ihan mukavia ovat minulle nuo kokemukset olleet.
Joskus kyllä tuntuu että mies koittaa saada minut "kuskaamaan"siksi ettei hänen tarvitse uhrata koko päivää ajamiselle ja se hieman ärsyttää..Hänenhän lapset ovat!

Kyllä mun ex-miehen avovaimo hakee useinkin lapset meiltä, jos lasten isä ei töiden takia pääse! Hatunnosto kypsästä suhtautumisesta äitipuolen "toimenkuvaan", samaa perhettähän ne lapsetkin ovat, vaikka asuvatkin isänsä luona vain joka toinen viikonloppu! :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 18:33 koiraharrastaja kirjoitti:
Kyllä mun ex-miehen avovaimo hakee useinkin lapset meiltä, jos lasten isä ei töiden takia pääse! Hatunnosto kypsästä suhtautumisesta äitipuolen "toimenkuvaan", samaa perhettähän ne lapsetkin ovat, vaikka asuvatkin isänsä luona vain joka toinen viikonloppu! :)

Meillä kyllä kanssa uudet puolisot puolin jos toisin hakevat ja vievät jos vanhemmilla on joku este. Meillä on 50/50 systeemi joten se uusi puoliso ihan väkisinkin joutuu elämään lasten kanssa enemmän kuin ne pakolliset 2 viikonloppua kuukaudessa. Mutta me nyt tunnutaan muutenkin olevan jotenkin poikkeuksellinen uusperhekuvio kokonaisuudessaan, kaikki tulee kaikkien kanssa toimeen eikä mistään tarvitse riidellä.

En todellakaan hae,ei tulisi pienen mieleenkään.Sitä paitsi vanhemmilla sopimuksessa että äiti kuljettaa,näin ihan itse tahtoi.Ei kyllä silti aina kuljeta ja tämä mies sitten kiltisti hakee tai vie kun äiti ei viitsi.Se rassaa välillä ja pahasti..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2006 klo 12:07 vieras kirjoitti:
En todellakaan hae,ei tulisi pienen mieleenkään.Sitä paitsi vanhemmilla sopimuksessa että äiti kuljettaa,näin ihan itse tahtoi.Ei kyllä silti aina kuljeta ja tämä mies sitten kiltisti hakee tai vie kun äiti ei viitsi.Se rassaa välillä ja pahasti..
Miksi vain äitin pitäisi kuljettaa? :headwall:
Tasapuolisesti pitäisi jakaa kulut matkoistakin!

En hae, en vie, en ole lapsenvahtina mieheni lapsille.

Se ei ole minun tehtävät. Tapaamiseen liittyvät asiat on sovittava niin, että biologiset vanhemmat voivat hoitaa ne.

Jos miehellä on pakottava meno, esim. koulutus, tapaamisviikonloppuna, lapset menvät mummolaan. Vielä ei ole ollut tilannetta, että isovanhemmat olisivat olleet estyneitä. En tiedä mitä sitten tehdään jos näin käy;se on sen ajan murhe.

Etälapset eivät tule tapaamaan minua, vaan isäänsä. Ja kuten heidän oma äitinsä on huutanut: minä en ole heidän äitinsä :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2006 klo 13:08 isän homma kirjoitti:

Se ei ole minun tehtävät. Tapaamiseen liittyvät asiat on sovittava niin, että biologiset vanhemmat voivat hoitaa ne.

Jos miehellä on pakottava meno, esim. koulutus, tapaamisviikonloppuna, lapset menvät mummolaan. Vielä ei ole ollut tilannetta, että isovanhemmat olisivat olleet estyneitä. En tiedä mitä sitten tehdään jos näin käy;se on sen ajan murhe.

Etälapset eivät tule tapaamaan minua, vaan isäänsä. Ja kuten heidän oma äitinsä on huutanut: minä en ole heidän äitinsä :p

Tätä mieltä minäkin olisin, mutta kun asiasta saa kuulla mieheltä koko ajan motkotusta...
Entä teillä, onko miehesi samaa mieltä kanssasi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2006 klo 14:19 Rita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2006 klo 13:08 isän homma kirjoitti:

Tätä mieltä minäkin olisin, mutta kun asiasta saa kuulla mieheltä koko ajan motkotusta...
Entä teillä, onko miehesi samaa mieltä kanssasi?

No ei meillä kyllä ex-miehen avovaimo edes yritä olla äiti miehensä lapsille, ikinä en ole niin ajatellu, enkä ollut mustasukkainen lapsista.. On vaan harvinaisen hyvin sisäistänyt sen, millaista elämä on, kun ottaa mihen, jolla on lapsia. Eli kun lapset ovat heidän luonaan, molemmat huolehtivat lapsista, eikä siellä jaotella tyyliin "penskat on vain sun, huolehdi itse kakaroistas"! Onneksi tuollaisiakin äitipuolia on olemassa!!!

:)

Yhteistyössä