Lasta ahistaa jotkuu vaatteet

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Tuo mein pienin kyseessä.
Nyt viimeaikoina on tullu semmosta et ei suostu sukkahousuja pukemaan koska ne ahistaa jalkoja.
Muutamat pitkähihaiset trikoopaidat on semmosia mitä ei pue koska ne ahistaa käsiä (siis itse sanoo että tää ahistaa käsiä/jalkoja, jopa että ne vaatteet koskee.. ).
Ei kuitekaa oo pieniä ne vaatteet, eikä minust mitekää kauheen tiukkojakaa, no sukkiksetha ain tuntuu menevä ihoa myötän, et onks se nyt siitä kiinni jos menee liikaa ihonmyötäsesti et toista ahistaa ja itkee kunnes saa ne vaatteet pois.

Nyt pisti collegepaitaa päälle mikä on hieman tiukempi ja heti itku, pois pois tää ahistaa.

Isot ja löysät vaatteet vaa ois hyvät. Ei tää enne oo tämmöstä, esim. sukkahousuja vastustanu.

Myös yks velourmekko on semmonen mitä ei suostu enää ollenkaan pukemaan (ennen kyllä tykkäs ), kankaan sisäpuoli kun on toisenlainen kuin pinta, ei yhtä pehmeä. Itkee että se mekko nipistää ja koskee. Jos on tosi pehmeet ja löysähköt vaatteet alla, suostuu mekon laittamaan, ei kuitekaa ilosta pompi silloinkaan.

Aamun pohdintoja vaatteita valitessa :whistle:

Ihan "normaalia" lievää aistiyliherkkyyttä veikkaisin. Samaa meidän epeleillä ollut. Eli ei muuta, kuin pehmeät, löysät, mukavat vaatteet päälle.

Meillä on tuollainen tyttö kans. Alkoi reilut 3-vuotiaana ja jatkuu edelleen 6-vuotiaana. Sukkahousut ei käy, legginssit ja sukat kyllä mutta niidenkin pitää olla määrätynlaiset =/ Jotkut paidat ei käy ollenkaan koska ne "tuntuu huonolta". Paitaa ei saa laittaa legginssien alle kun tuntuu huonolta. Paidassa ei saa olla mitään kuviota joka tuntuu sisäpuolella "röpelöisenä". Kumpparirypytykset paidan suulla tai hioissa ei käy, tuntuu huonolta. Paita ei saa olla ihan ihonmyötäinen, tuntuu huonolta. Sukissa ei saa olla yhtään kohollaan olevaa kuviota pohjassa koska tuntuu huonolta. Ym. ym.

Tosin itse olen ollut samnalainen pienenä =)

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Ihan "normaalia" lievää aistiyliherkkyyttä veikkaisin. Samaa meidän epeleillä ollut. Eli ei muuta, kuin pehmeät, löysät, mukavat vaatteet päälle.

Iha noin yhtäkkii? Viel esim. jouluna ei ollu mitää ahistuksia sukkisten ja mekkojen ym. suhteen.

Niin, kyl tuo pien saa valita vaatteensa, jos sukkikset ahistaa, sit laitetaan jotain muuta, ja ei tarvii laittaa käsivarsia ahistavia paitoja, vaan semmosia missä sit voi olla ja elää. Joskus kun tuo ihan itkee sitä et jotkuu vaatteet nii tuntuu pahalta :/
Ei viitti toista kiusata.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Meillä on tuollainen tyttö kans. Alkoi reilut 3-vuotiaana ja jatkuu edelleen 6-vuotiaana. Sukkahousut ei käy, legginssit ja sukat kyllä mutta niidenkin pitää olla määrätynlaiset =/ Jotkut paidat ei käy ollenkaan koska ne "tuntuu huonolta". Paitaa ei saa laittaa legginssien alle kun tuntuu huonolta. Paidassa ei saa olla mitään kuviota joka tuntuu sisäpuolella "röpelöisenä". Kumpparirypytykset paidan suulla tai hioissa ei käy, tuntuu huonolta. Paita ei saa olla ihan ihonmyötäinen, tuntuu huonolta. Sukissa ei saa olla yhtään kohollaan olevaa kuviota pohjassa koska tuntuu huonolta. Ym. ym.

Tosin itse olen ollut samnalainen pienenä =)

Juu toi on kans yks ahistuksen aihe meilkii!

Mut ny täytyy jo mennä!

Meillä 4v tyttö on kans hyvin tarkka, sukkahousut pitää olla suorana eikä mistään huonosti (no, en mäkään semmosesta tykkäis joten en osaa sikäli sitä pitää ns. epänormaalina) ja sama juttu pitkiksistä, niitä et niin hyvin jalkaan saakkaan ettei tyttöä inhottaisi se pitkisten ja sukkisten vaihtumiskohta. Joten on annettu valita ja on ottanut pienemmän pahan, sukkahousut.

Minua ahdisti lapsena kaikenlaiset tiukat ja erikoista materiaalia olevat vaatteet. Niin ne ahdistavat nykyäänkin mutta pidän silti vaikka minkälaisia vaatteita kodin ulkopuolella, kotiin tullessa vedän heti farkkujen sijaan kotihousut ja paidan päälle. Näin tekee varmasti todella moni.

Kyllä miedänkin poitsu sanoo jossain tilanteessa tiukan EIn tietyille vaatteille. Turhan tiukat sukkahousut, liian kapeat ja huonosti venyvät paidat, liian kovaa materiaalia ovat housut esim. Jossain Lindeksin sukissa on ollut ikävät möykyt pohjissa, joten ne on pyydetty vaihtamaan.

Siispä ostan vain onnellisena pehmeitä froteehousuja, ihanaa velouria ja jätän esim farkut ja Moonkidsin paidat kauppaan :D . Meillä ongelmat ratkeaa todella helposti. Yleensä valituksen aiheena ovat vaatteet eivät minunkaan mielestä ole "täydellisiä", joten pistän ne kiertoon tai pois.

Mä oon itse oppinut pitämään pooloja vasta aikuisena.

Ei varmaan tästä ole kyse, mutta tulipa vaan mieleeni...Äitini ei ole koskaan voinut käyttää poolopaitoja tai mitään korkeakauluksisia paitoja muutenkaan. Hän on meinannut vauvana kuolla synnytykseen kun napanuora oli kiertynyt kaulan ympärille. Äitini epäilee, että siitä syystä korkeakauluksiset paidat ahdistavat.

Yhteistyössä