LaSposa ja muut *tutut*

Voi ihme sentään miten sitä voi ihminen olla väsy.13lasta ja kamala tohina päällä koko ajan. kyllä siinä oli hommaa niiden kanssa mutta täytyy sanoa että ihanaa siellä on ja niin paljon kaikkea hommaa kun meillä on siellä iltiksen tiloissa menossa remppa niin kaikkialla on kaikki levälleen joten senkin osalta kaikkea touhua piisaa.
Kun kaikki on paikalla on lapsia sen 16 joten tulee olemaan kyllä säpinää.
;)
 
Mä olen kade Tuitsulle ja Jenttutontulle lomista :( Kaverit lähtee tänään Brasiliaan kahdeksi viikoksi ja mua ottaa ihan sikana päähän. Ei sillä, ettei mua olis pyydetty mukaan mut mies ei halunnut lähteä. Plääh :/

Mielialat on aika alamaissa ja itku todella herkässä ja nyt ne mun kadonneet kuukautisetkin alkoi (valitinko mä teillekkin asiaa?). Se ei varmaan ainakaan paranna tätä hormooni mylläkkää.

Millainenkohan musta tulee jos joskus tulee raskaaksi. Aika raskas mä olen kyllä nytkin :LOL:

Nyt saunan lämmitys puuhiin.
 
Hauskaa lomaa Jenttutontulle sinne Lappiin ja kohtahan se Tuitsukin tosiaan köllöttelee siellä valkealla hiekalla =)

Marzalle toivotellaan mukavia työhetkiä...se tuo varmasti uutta pontta ja ilmettä elämään :D

Minä ku pidän tuota maaliskuisten listaa, niin herkistyin kovasti kun sain jo ensimmäisen syntyneen lisäillä listalle :heart:

Nuppu sen sijaan köllöttelee rauhallisesti vielä yksiössään...välillä on jo suht tukalat olot päällänsä ja pikkasen hirvittää ajatus synnytyksestä kun sen verran sitä kuitenkin muistaa, että aikast kovasti se sattui silloin 7vuotta sittenkin :x ...mutta lopputulos on kyllä sen kaiken kivun arvoinen :heart:

Plussatuulosia lähettelen teille kaikille taas ja puhkun niin kovin, että varmasti saavuttaa jenttutontunki sieltä Lapista :D

katjuska ja nuppu 33+5 :heart:
 
Kaikille tosiaan mukavaa viikonloppua myös minulta.
Ihanaa on kyllä kun koko ajan lunta sataa ihan reippaasti.Kunhan poika on saanut syötyä aamupalansa kun on nyt taas sellaisella vetkuttelutyylillä mennyt tää aamu niin mennään koko perhe ulkoilemaan kun saapi poikakin kelkkansa kerrankin kulkemaan.Kerran ollaan tänä talvena saatu tosiaan kokella kelkkaa,kiitos tän todella lumisen talven.
Ihana istua tässä koneen edessä ja katsella samalla ikkunasta kun lunta sataa =o) se on musiikkia mun silmilleni.
Mulla on nyt pari ystävää joilla on laskettu aika ihan nyt tai parin kk:n päästä. on se niin ihana kun sitten saan mennä katsomaan vauvoja ja takuulla iskee taas kova ikävä omaan vauvaan mutta pakko elää sen mukaan että tässä taas ollaan ilman pikkukakkosta sitten vaikka toiveissa ja yrityksissä ja sydämessä se kytee koko ajan se asia.
Siis ihanat viikonloput tosiaan vielä kerran kaikille
Rakkaudella:Maire<br><br>
 
Nostelenpa meitä vähän ylemmäs.

Laiskottaa niin pirusti tänä sunnuntaina. Koiraa pitäisi lähteä lenkittämään mutta sataa niin kovin lunta ja tuulee ettei millään jaksaisi. Ehkä mä kohta revin lisää energiaa.

Huomenna olisi ultra ja pistokset alkaa varmaan huomenna tai tiistaina. Eka kynä jo tuolla odottaa.

Ei ihmeitä muita. Tulen huomenna kertomaan mitä lääkäri täti sanoi.
 
siisami
odotellaan huomena kuulumisiasi =o)
Just imppasin masun täyteen mannapuuroa ja hedelmäkiisseliä.ihana tehä sitä ku poju syö samalla innolla kun vanhemmat.muuten on niin nipo väliin ruokien suhteen että oikeen pistää ketuttaan !!MURRR :(
no mutta talvi se on meilläkin ja lunta niiiin paljon että voi mahoton =)
 
Tänään sitten oli se lekuri ja ihan hyvältä ultrassa näytti. Toisella puolella oli 4 ja toisella 5 follikkelia. Lekuri määräsi piikityksen aloitus annoksen vähän isommaksi jotta saadaan hyvä startti ja nyt ekat kolme päivää pistetään 187,5 IU ja sen jälkeen 150 IU. Ensi maanantaina on seuraava ultra ja silloin tulee uudet ohjeet. Synarela jatkuu rinnalla, mutta puolet pienemmällä annoksella. Vain yksi suihkaus aamuin ja illoin. Huomenna alan piikittelyn.

Mun käskettiin pistää alkuillasta tai iltapäivästä joten heti huomenna pitää ottaa piikki mukaan töihin kun on pitkä päivä. Olisi ollut kivempi ekaa kertaa pistää ihan rauhassa, mutta kai tästä selviää. Nyt Synarelastakin sanottiin, että yli 12 tuntia ei saisi tulla suihkausten väliin tolla pienemmällä annoksella.

Menee siis kellon tuijottamiseksi tää lapsen teko :( Ensin tuijotellaan kalenterista päiviä ja nyt jo tunteja :D Raskaustestiä odotellessa mä varmaan lasken sekuntteja :LOL:

Ihan hyvä fiilis jäi käynnistä ja nyt sitten etiäpäin.

Hantta:Ruskuaispussi oli kuitenkin siellä missä pitäisikin? Nyt sitten vaan odotellaan kasvua. Ensi viikolla jo näkyy taas vähän enemmän. :hug:
 
jahas.
suomentakaas mulle.
endometrium on tasainen, yhteensä 4 mm.(mikä on endometrium)
Fossa douglasissa ei nestettä todettavissa. (hepreaa...)
Munasarjoissa ei ole merkkejä hyperstimulaatiosta. (ok?)

eli olin siis ultrassa ja clomeja pitäisi seurata. ja lausunnosta en ymmärrä hölkkäsen pölyä.
Ovista ei ainakaan ollu näkyvissä ja follikkelit oli pieniä, eikä ollut johtavaa olleskaan.
Eli joko mä oon jo ovuloinut (en usko) tässä kuussa tai sitten lähti taas kierto käsistä.

sapettaa.

Kissakin oli tänään nukutettavana.(siis leikattiin, ei heittänyt henkeään) ja nyt se riepu hortoilee ihan kännissä pitkin känppää.
Reppana, nukku huovan sisällä mun sylissä ja katto ihan kieroon.

Puolitoista viikkoa töitä ja sitten LOMA!
Ens tiistaina aika lapsettomuus klinikalle.

Surettaa... :'(
 
Soitapa Tuitsu sinne ultraavalle lääkärille vielä ja kysy, että voiskos ihan suomeks kertoa sullekin mitä nuo kaikki tarkoittaa...nuo lausunnot on välillä niin hepreaa juu, ettei niistä mitään tolkkua ota :whistle: Tuossaki oli tuttuja sanoja kyllä, mutta en todellakaan tiedä että mikä sulla tilanne on noiden perusteella...että onko jossain häikkää vai onko kaikki kunnossa :kieh: nyt vaan luuri käteen ja selitystä pyytämään :wave:

Toivotaan kuitenkin, että kaikki tuo heprea tarkoittais, että normaalilta näyttää =)
 
Tuitsu: Sä olet varmaan jo ehtinyt noi selvittää....

Endometrium on mun mielestä limakalvo eli sulla oli kohdun limakalvo 4mm paksu. Fossa Doukla vai mikä piru se oli, on varmaankin vatsaontelo. Sinnehän voi kertyä nestettä ja hyperstimulaatio munasarjoissa tarkoittaa sitä, että voi ruveta noita munasoluja kehittymään ihan tuhottomasti ja se tila ei ole suotava. Mulla on toi hyperin riski kun niitä piikkejä pistelen.

Kunnon kotilääketiedettä :LOL:

Täällä asiat ok. Pistoksista ei ole tullut mitään kummempia oireita ja aika matelee eteenpäin.

Hantta:Koska sulla oli se uusi ultra?
 
Heips!

Onhan tuota vierähtänyt aikaa viimesimmästä vierailusta näillä palstoilla...jotenki yritin pitää tovin taukoa koko projektin ajattelusta.Oli mukava lukea kuulumisia...ollaan saatu plussia ja hoidoissakin käy jo useampi. ;)

Mulla ens kuun alussa aika paikalliselle julkisen puolen lapsettomuuspolille ensimmäistä kertaa.Odotin ja toivoin tuon vuoden luomuraskautta,mutta nyt sitten on aika lähteä tutkiskelemaan asiaa tarkemmin. :'(

Ihan hyvä että pääsee tutkimuksiin,kun tuntuu edelleen hormonit hyppelehtivän ihan miten sattuu.Ja siitä sitten taasen tietysti seuraa oireita poikineen.Tällähetkellä rinnat aikatavalla kipeinä ja semmonen epämiellyttävä...oisko se sit ajoittain kuvottava olo.Mut puoliväliä kiertoa mennään,että liittynee taasen sit siihen.Joka kuukausi tuntuu ilmaantuvan joku todella miellyttävä uusi hormoonihyppyoire. :headwall: Toivottavasti lekurilta tulee tasotusta näihinki ongelmiin.

:heart:Ihan mahottomasti haleja koko meidän poppoolle vielä lopuksi! :heart:
 
Tuitsu:Selailin pinoa takaperin ja aiempi kirjotuksesi turhautumisesta ja suunnattomasta pettymyksestä oli kuin suoraan mun kirjottamaa.Niin samojen ajatusten kanssa täällä painin! :hug: :'(

Mut ihan mielettömän mukavata matkaa Thaimaahan!Olen ollu siellä pari vuotta sitten ja tykästyin todella näkemääni...siellä jos jossain sekä ruumis että mieli lepää.Olen aina vannonut etten kahta kertaa mene samaan paikkaa lomalle,kun on niin paljon vielä paikkoja missä tahtoisin käydä.Mutta pakko on myöntää että Taikkuihin voisin koska vaan lähteä uudelleen...ja kaks viikkoa on ihan minimi perilläoloaika. B)
 
Mukavaa Taisku kun sinustakin kuulee =) Toivottavasti tutkimukset tuottaisivat tulosta...ja joskus jopa käy niin, että kun on tutkimusaika varattu niin tärppää ;) Toivottavasti kuitenki apu sieltä löytyis muodossa tai toisessa :hug:

hanttalle voima :hug: ens viikkoa ootellessa :heart:

katjuska ja nuppu 34+6 :heart:
 
Hantta: Pahoinvointihan on hyvä oire. Kyllä keskiviikkona näkyy jo syke :heart:

Ihana ilma ulkona ja kohta lähdetään miehen kanssa kaupoille. Nyt mun itku ja kiukku olot tuntuisi helpottaneen. Ihanaa. Eilen vähän vatsaa turvotti ja kipristeli mutta nyt ei taas ole mitään. Kaikenkaikkiaan siis hyvä olo :D

Rentouttavaa viikonloppua kaikille
 

Yhteistyössä