LaSposa ja muut *tutut*

Heikun keikun ja terveisiä lumisesta Lapista. Loma on ihanaa!

Nousin jo todella, todella korkealle, kun eilen oli jo kp30 (normaalisti 26-28). Ehdin jo testatakin, mutta arvaatte varmaan miten siinä kävi. Tätihän se kurvasi tänään aamulla. Ja kolahdus maan pinnalle oli sen mukainen.

Ensi viikolla yritän soittaa lääkärille ja kysellä hormonikokeiden ja miehen näytteen tulokset. Eipä auta kuin antaa tädin valua ja laittaa taas peitto heilumaan. Vaikka se tuntuukin todella turhalta, kun ei saa sitä mitä haluaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
On se kumma kun se täti vaan jenttutontun sieltä tuntureiltakin vaan löysi :/ ei taida pelätä pakkasia se akka :kieh: no onneks tutkimukset kuiteski jatkuvat...

Ja toivottavasti tuitsulle jotain selvinny tänään...kuulumisia odotellessa :whistle:

katjuska ja nuppu 35+3 :heart:
 
Täällä ei nyt taas vaihteeksi ole niin kauhean hyviä uutisia.

Maanataina oli ultra ja ei ole munasolut lähtenyt kunnolla kasvamaan. :/ Nyt lyötiin lisää annosta piikitykseen ja toivotaan parasta. Mulla oli kaikenkaikkiaan vain 6 munista ja niistäkin osa liian pieniä. Perjantaina on kontrolli ultra ja jos kaikkia kuusi ei ole kasvanut kunnolla niin ei pääse punktioon ollenkaan. Voi tätä #&%?$!* määrää :headwall:

Mä ajattelin et tää homma karahtaa korkeintaan siinä hedelmöitys vaiheessa mut kun ei edes sinne asti pääse. Ollaanko me tässä pinossa jotenkin erityisen pahoja ihmisiä kun ei meinata kenellekkään lasta suoda :'(

Turhauttaa :headwall:

Tule Tuitsu kertomaan mitä lääkäri sanoi...

Jentulle tsemppiä taas uuteen kiertoon :hug:
 
Heippa.

Onnea Hantalle sykkeestä!

Oma (.)
eli lääkäri oli tiistaina ja ei mitään hätkähdyttäviä uutisia.

Ti oli kp 21 ja limakalvot on ohuet ja vain pienehköjä munarakkuloita. eli ei oo yhtään varmaa ovuloinko tässä kierrossa ollenkaan.

Muuten kyseli kaikkea elintavoista ja terveydestä ja muusta.
Tutki kaikki ja ei näyttänyt mitenkään epänormaalilta.
Kohtu on pieni ja siro ja tosi tasainen, ei oo merkkejä esim. endosta.
Kohdun etuseinä on jostain syystä paksumpi kuin takaseinä, mut ei sen kuulemma tartte merkitä mitään.
Munarakkulita oli aavistuksen paljon, muttei liian paljon.
Mulla oli ovistuntemuksia sunnuntaina, mut lekuri epäili että ei olis ollu kun on limakalvot niin ohuet, mut se voi kuulemma johtua klomeistakin. Ja ne lähti nurkkaan sitten...

Nyt sitten Thaimaan reissun jälkeen kun uusi kierto alkaa niin tehdään kierronkartoitus ja tarvittaessa munatorvien aukiolo tutkimus.Mies pääsee siemenneste-analyysiin.

Eli taas joutuu oottaan...
Nyt on kp 23 eli menkat kun alkaa niin ne on siellä Thaimaassa ja sitten joutuu oottaa taas seuraavaan kiertoon että päästään tutkimaan.
Masentaa.
On kyllä jotenkin luovuttanut olo.
En tiiä onko se hyvä sinäänsä, ei ainakaan kauheesti stressaile.

Mut pää pystyyn!
 
No mutta hyvä Tuitsu, että kuitenkin asioissa päästään eteenpäin ja tutkimukset alkaa kunnolla... hitaasti, mutta varmasti :hug: nyt vaan mietit sitä ihanaa lomaa mikä teillä on edessä ja keräät siellä rutkasti voimia itelles noita tutkimuksia varten... ja kuten jo itsekin sanoit niin pää pystyyn vaan :wave:

katjuska ja nuppu 35+6 :heart:
 
:wave: kaikille!

Hantalle tosi paljon onnea, ihanaa et syke löytyi :heart:

Tuitsulle hyvää matkaa(en yhtään ole kade).

ja kaikille keitä masentaa :hug:

Me lähtään tytön kans parin tunnin päästä konella helsinkiin ja mua jännittää tuon tytön puolesta ihan hulluna! toivotaan ettei sillä ota korviin.. ja huomenna on sit se kauan odotettu prinsessa jää show.

mulla enää 3 työvuoroa ja sitten pääsen vihdoin lomalle :LOL: jippii

Triine 27+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2007 klo 13:47 triine kirjoitti:
:wave: kaikille!

Hantalle tosi paljon onnea, ihanaa et syke löytyi :heart:

Tuitsulle hyvää matkaa(en yhtään ole kade).

ja kaikille keitä masentaa :hug:

Me lähtään tytön kans parin tunnin päästä konella helsinkiin ja mua jännittää tuon tytön puolesta ihan hulluna! toivotaan ettei sillä ota korviin.. ja huomenna on sit se kauan odotettu prinsessa jää show.

mulla enää 3 työvuoroa ja sitten pääsen vihdoin lomalle :LOL: jippii

Triine 27+4
Kiitos Triine, perässä tullaan hitaasti, mutta varmasti :p
 
Itkut on nyt itketty ja ajatukset saa jo suunnattua eteenpäin. Kuten arvaatte ei mulla ollut lähtenyt follikkelit kypsymään kunnolla. Oli vain kaksi kunnollista ja niistäkin toinen niin iso, että lääkäri epäili sen irtoavan itsekseen viikonloppuna. Ei tullut yhdyntäkieltoja eikä mitään muitakaan rajoitteita.

Perjantai ilta meni itkien silmät päästä. Eilen sai jo ajatukset suunnattua eteenpäin. Olin jo varautunut siihen, ettei hoitoihin nyt päästä. Suuri pettymys oli se, että seuraavaan hoitoon pääsee vasta huhtikuussa koska TAYS on remontissa ja he ottavat tältä seudulta vain yhden hoidon per viikko.

Kovasti kyllä mietityttää kuinka tätä jaksaa jos nämä hoidot jatkuvasti menee pieleen. Eikö yksityisellä puolella ainakin usein ohjata ihan ammatti ihmisen juttusille puhumaan lapsettomuudesta? Kunnallisella puolella ei sitä palvelua taida olla.

Miehen kanssa puhuimme, että nyt lyödään koko lapsi juttu huhtikuuhun asti taka-alalle kun asialle ei kerran voi mitään tehdä. Keskitytään parisuhteen parantamiseen ja toistemme kanssa oloon. Mä ainakin olen käpertynyt itseeni oman suruni kanssa ja voin kuvitella miehelläni olevan samat ajatukset. Mies kärsii vielä enemmän mun pahasta olosta koska "vika" on hänessä.

Nyt mä keskityn liikuntaan ja aloitan laihduttamisen kun tätä painoakin on taas päässyt kertymään. Saa energian suunnattua johonkin ja siinä ei ehdi lapsia ajatella kun laskee pisteitä.

Tosta Tuitsun lomasta inspiroituneena mäkin taidan vielä yrittää puhua ton miehen viemään mut johonkin lomalle ihan kaksin. Joku kaupunkiloma riittäis mulle kun ei oikein pidemmäksi aikaa pääse lähtemään. Mulla olisi keväällä ollut Budapestin matka työmatkana mutta hoidot tulee ilmeisesti niin pahasti päälle, että en pääse sinne lähtemään. Sekin ottaa päähän. Viedään vaan viimeisetkin ilot. Prkele!!!!

Nyt mä jatkan mun kaameen kapulan potemista :snotty:
 
Voi Siisami :hug:

Mulla on ainakin semmonen kutina, että yksityisellä puolella ohjataan automaattisesti keskustelemaan psykologin kanssa. Julkisella puolella saattaa olla pitkätkin jonot. Koita saada varattua yhteinen keskusteluaika teille molemmille jonnekin. Vaikka tuntuukin siltä että "kyllä me pärjätään", asiantuntija osaa antaa eväät lapsettomuuskriisistä selviämiseen. Kannatan yhteistä irtiottoa arjesta, teimme itse semmosen juuri ja p.aska arki unohtui edes hetkeksi.

(.) Meidän pitäisi saada tällä viikolla tietää tulokset testeistä ja mikä on seuraava askel. Vähän jänskättää... Mutta haluan todellakin tietää missä on vika, kun 2 vuotta yrittämistä täyttyy uhkaavasti.
 
:hug: :hug: Teille,joita koetellaan.Mä en löydä teille sanoja,kun toiveenne ei toteudu.
Hantalle :heart: sykkeestä.
No minä sain eilen pojan rv 39 3280g 49.5 cm.kotiuduttiin eilen.
Toivon sydämmestäni että te kaikki saatte vielä oman nyytinne. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 09:25 sai73 kirjoitti:
:hug: :hug: Teille,joita koetellaan.Mä en löydä teille sanoja,kun toiveenne ei toteudu.
Hantalle :heart: sykkeestä.
No minä sain eilen pojan rv 39 3280g 49.5 cm.kotiuduttiin eilen.
Toivon sydämmestäni että te kaikki saatte vielä oman nyytinne. :hug:
Kiitos Sai...Ja onneksi olkoon sinulle pikku nyytistä :hug: :hug: :hug:
 
Tuitsu harmaa
Heipat teille! Mulla oli nettipimento viikon verran kun linjat tökki, ja olin ihan tulisilla hiilillä että mitä tänne kuuluu!

Ja onnea saille!!!!!

täällä ollaan taas hyvillä mielin.
Se tieto että en oo ehkä ovuloinut tässä(kään) kuussa on jotenkin poistanut mun stressin kokonaan,ootan vaan että alkais äkkiä menkat ettei tarttisi thaimaassa kauheesti rätteillä...
Oottaa vaan että tää kierto loppuisi ja päästäisiin uuteeen yrittämään.
Mies kävi viemässä näytteet klinikalee ja tulokset saadaan kun mennään seuraavaksi lääkärille, sitten joskus kun ei seuraava vaan seuraava kierto alkaa.
Sinäänsä hyvä, että voi nyt olla pari kiertoa ihan ilman mitään odotuksia.
Ja hassuahan se olisi jos tulisi raskaaksi ihan yllättäen.

Meillä nousee lentsikka sunnuntaina kohti aurinkoa, tänne jätän kaikki murheet ja stressit ja nautin vaan olostani!

Ja Siisami, voi tiedän niin hyvin miltä susta tuntuu.
Loma tekisi hyvää teillekkin, ihan varmasti.
Paljon tsemppihaleja ja lohdutusta sinulle.
Kyllä me viellä joskus onnistutaan, pitkä odotushan on palkittava...
Ja yksityisellä ne tarjoavat keskusteluapua kun vaan pyydät.
 
Niin se aika rientää... Onnea Saille pikkuisesta :heart:

Täällä alkoi tänään tiukka pisteiden laskenta. Tavoitteena 5 kiloa pois Himoksen reissuun mennessä. Kuusi viikkoa olisi aikaa tavoitteeseen ja mä uskon, että nyt alkuun paino putoo hivenen nopeammin.

Hauskaa reissua Tuitsulle jos en enään ehdi kirjoittelemaan.

Kohta alkaa Idolssi ja mä olen taas niin koukussa siihen :ashamed: :D
 
Jihuujihuu!

sain just tietää että mun sairauskassa maksaa 70 % mulle tehtävistä hoidoista ja tutkimuksista!

Jihuujihuu, se on jo iso raha!

Vaikka antaisin kyllä kaikki mitä mulla on, että tulisin raskaaksi ja lapsen saisin...

Mutta en taas synkistele, kotihommiin yritän tästä ponkasta.
Kävin jo reippaana tyttönä ostamassa vähän särky ja mahalääkkeitä reissuun ja pikkasen teki mieli ostaa raskaustesti jos ei menkat tuukkaan :)
Positivismi taas valloillaa, akka ei ovuloi ja silti pitää olla pieni usko ihmeeseen! :LOL: Mulla oli pientä ovisjuilintaa kp 18 ja siitä päivän päästä oli se ultra ja lekuri tosiaan sano että ei voi tietää oliko vai ei. Mutta epäili että ei.Mutta mulla ei oo ollu mitään tissimuutoksia kuten yleensä joten ei tainnu olla.
Eli menkkoja ootellessa.

Kaupassa on muuten ihania ne alwayssin silk-siteet! ihankun kangasta iholle, kun kaikki muu mulla hiostaa ja hiertää ja juilii ja kutittaa. Päivänipelastaja -kksiteet.. köyhää.
Kassantäti taisi vähän ihmetellä mun ostoksia kun ostin hirveen pinon kissanruokaa( kissa menee äitille hoitoon joka syöttää aina sen ihan ähkyyn...) ja siteitä.

Ei kummempaa.

Jokos katjuskaa ahistaa? :D
 
Kyllä täällä Tuitsu aina ajoittain pientä ahdistusta on ilmassa kun liitoskivut vaivaa niin penteleesti, että haarukset huutaa jo armoa :kieh: ja kaikki kiva on vasta edessä päin :D Tänään kyllä ihme ja kumma on kyl parempi kipujen suhteen =)

Mukavaa kun oot taas noin pirteenä ja täynnä energiaa =) pitänee kans ostaa noita sun mainitsemia siteitä...meinaa kohta sitä sitte vuodellaan monta viikkoo putkeen :x

Mutta toi oli oikeest tosi hyvä tieto, että 70% maksavat noista hoidoista...sehän on ihan hirvee summa :D

mutta mukavaa matkaa teille sitte sinne lämpimään...mie jään tänne kylmään ähistelemään :whistle:

katjuska ja nuppu 36+6 :heart: hui ku vähenee :kieh:
 
Heips!

Kyl mä taas kiroan julkisen sairaanhoidon jonnekin... Soitin lääkärille niistä lapsettomuustutkimuksista, kuten oli pyydetty. Eipähän lääkärisetä sitten osannut kertoa mikä mua vaivaa, joten pitää varata aika polille. Viimeksi kesti 6kk ennen kuin pääsin vastaanotolle, joten ottaa pannuun jonkun verran :headwall:

Tuloksista osasi sanoa sen verran, että miehen "tavara" on kunnossa. Mä en ilmeisestikään ovuloi??? Kiva nyt odottaa koko viikonlopun yli ennen kuin saan soittaa sitä aikaa polille ja taas odottaa ennen kuin pääsen sinne. Pyysin kopioita tuloksista, että voisin mennä niiden kanssa yksityiselle, eipähän lääkärisetä niitä antanut. Mulla hajoo pää.

Onnea saille ja katjuskalle tsemppiä viimeisiin päiviin!

Mukavaa viikonloppua, kaikesta huolimatta!
 
Tuitsu pikana
Jenttu!

teitä koskevat tiedot, potilaskertomukset ja tutkimustulokset on teidän omaisuutta ja lääkäriäijällä ei oo siihen mitään sanomista.
Voit aina halutessasi pyytää kaiken sinusta kerätyn materiaalin, ihan milloin vaan.

Mä en ees käy julkisella lääkärissä, sen verran on huonoja kokemuksia kunnallisesta hoidosta.

yksityiselle vaan, säästyy jatkuvalta jonolta ja epäpätevältä henkilökunnalta! :hug:
 
SAILLE super isot onnittelut :heart:

siisamille :hug: koita jaksaa! ei oikein osaa mitään sanoa.

jotain muutakin mun piti sanoa, mut tää perkl.. pää tökkii, jos ei heti ala kirjoittaan :ashamed:

jenttutontulla oli ainaki ollu idiootti lääkäri!!! sehän ottaa ne kopiot, jos haluat! kaikenlaisia mänttejä :kieh:

laskiaspullia tekee niin kovasti mieli, et ehkä ihan pakko ruveta niitä vääntään!
 
Nostelen meitä ylöspäin *uppista*

Kyllä käy Tuitsua kateeksi siellä Thaimaan rannoilla kun täällä ei meinaa uskaltaa nenäänsä ulos ovesta laittaa kun on niin kylmä.

Tänne ei kuulu mitään ihmeitä. Huomenna olisi ensimmäinen punnitus mun laihdutus uralla (tai siis tällä kertaa ensimmäinen) :D

Mitäs muille?
 

Yhteistyössä