LaSposa ja muut *tutut*

Siisami elä ahistu. :hug: löysäät vaan ja annat mennä...


Missäs kaikki on?
Karanneet?
Marza?


Oma napa. tai pikemmin vähän ylempää.

Mun tissit on ollut koko kierron tosi oudot.Semmoset jatkuvan turvonneet.
Tänään tuli nännit aroiksi joka on mulla semmonen merkki että ovis on ollut neljä-viis päivää sitten. Tai ainakin oon oletellut niin, noin vajaa viikko oletetusta oviksesta tulee tissikipu...

Jaksais nyt oletella mitään.
Olo on muutenkin ollut ihan hormoonihirmu koko ajan km jälkeen.

Varsinkin noi tisiit on jännät.
Mun gyne joskus sanoi että rintojen turvotus on merkki keltarauhashormonin toiminnasta ja mulla rinnat yleensä on turvonnut vasta yli viikko oviksen jälkeen ja nyt on sitten ollunna kokoajan.
Rupesin jo friikkinä kuvittelemaan että mä oon vieläkin raskaana.
Mut enhän mä oo. en mä oikeesti luule...

semmosta tänää.

Tissipohdiskelua.
 
Moikka kaikille ja anteeksi kun en ole palstaillut nyt ahkeraan.Meillä oli pojalla toissapäivänä se leikkaus ja lääkäri sanoa posautti että pojallahan on napatyrä!! IIIIk mä aattelin. siis oon mä katellu että juups kyllä se hiukan on pullollaan ja lääkäri vaan että leikattasko se samalla? No eipä ollu oikeen harkinta aikaa ja sanoin vaan että joo ennenku mies kerkes sanoo mitään omaa kantaansa.Toisaalta oli hyvä niin ni ei tartte sitten taas varata uutta aikaa navan leikkuulle.Poika oli niin unelias koko päivän kun kotiuduttiin ja eilen oli jo aikalailla oma itsensä.Pariin otteeseen valitteli että PIPI, mutta kun on kunnon kipuläöäkitys niin sillä sitten saa onneksi kaiken hyvin päin ja pipi oli poissa kun lääkitys oli kohdalleen.Tänään onkin ollut taas ihan mieletön terminaattori meillä huushollissa ja kaikki paikka on ihan entisellään, eli huomaa että poika on jo ihan tervehtynyt.
Meillä alkaa pikkuhiljaa häämöttämään villen 2v synttärit joten sekin rumba on edessäpäin.
8. joulukuuta on sitten juhlat.Voih kun toi aika kallis menee niin joutuin eteenpäin.
Mulla just ihan viimesillään on menkat menossa että sellainen systeemi taas.No mutta aloin just lukemaan Anna Wahlgrenin kirjoittamaa lapsi kirjaa ja kyllä alkaa olemaan niin kova kaipuu toiseen lapseen kuin olla ja voi ja siinä oli niin metkasti että ei ne menkat oo mikään ehkäisy että tuokin nainen oli menkat päällä hässiny kun oli hääyö ollut ja niinpä vaan oli raskaaksi tullut.Joten nyt vaan pitää toivoa että jee jospa sitä oliskin mahista tulla näin pian raskaaksi un on menkat just loppunu.Joten nyt vaan illalla pitää saada isäntä innostumaan makkarin puolelle.No mutta se ei oo ongelma kun tuo on vongannu jo muutaman päivän ja aina kuuluu sama vastaus emännältä: EI NYT KU ON MENKAT ;o)
Joten luulen että illalla meikä tyttöä onnistaa ja toivotaan että tulis tulostakin
Rakkaat halit kaikille meille kuumeilijoille
Marza
 
Hei hauskaa, täällä on taas päästy tissijuttuihin :LOL:

Ahdistus jo helpotti. Itkin illan miehen kainalossa niin heti oli parempi olo. Mies vielä kultaisesti vakuutteli kuinka musta tulee maailman paras äiti :D On se sitten ihana :heart:

Otetaanko pieni galluppi tähän väliin, kun tuolla noita palstalaisten ikiä kyseltiin. En ketään tuttua sieltä löytänyt eli kuinka vanhoja me ollaan? On näistä varmaan aiemminkin ollut puhetta mutta mä en jaksa muistaa.

Mä olen 31. Tämä jo kävikin ilmi viime viestistä
 
Täällä päätä särkee ja kaikki paikat on jumissa ja öisin alettu taas valvoa :headwall: Viimeinen kolmannes alkoi niin loppui näköjään unetki siihen \|O No on ainakin harjoiteltu valvomista etukäteen ennen kuin nuppu syntyy :kieh:

Siisamille tsemppiä lääkäriin ja toivotaan, että ne keillä jännät päivät käsillä on niin ois onnistunu sen tädin harhauttamaan :whistle:

Täällä ikää 28 vuotta :wave:

katjuska ja nuppu 26+2 :heart:

ja :hug: Marzan pikku toipilaalle...on se kyllä kumma kun nuo lapset on nii nopiaan taas vireessä tollaisten leikkauksienkin jälkeen ;) ite ois puol kuollut pari viikkoo :kieh:
 
Mä karkailen työajalla tänne luuhaamaan :ashamed:

Lääkärissä on nyt käyty. Mitään yllätyksiä siellä ei tullut. Mulla paikat pelaa niinkuin pitääkin. Koeputki eli ivf hoitoon mennään. Lisäksi siihen tulee vielä se mikroinjektiohoito eli miehen siittiöt viedään munasoluihin neulalla.

Hormoonien ottaminen aloitetaan seuraavasta kierrosta loppupuolelta eli juuri ennen vuodenvaihdetta. Jos kaikki menee hyvin niin tammi-helmikuun vaihteessa olisi ensimmäinen yritys.

Hui kauheeta :eek: Nyt se oikeesti alkaa :D

Kai nyt pitää palailla työn pariin :wave:
 
TUitsu harmaana
Heippa kaverit.

ei kuulu mitään.
Duunia vaan ja perus elämää.

Kovasti oon ollu väsynyt ja kaikki on jotenkin semmosta tahmeeta. Varmaankin ihan perus syysväsymys päällänsä.
Muuten on olo ihan hyvä ja ei ees suruta niin kauheesti enään, enemminkin semmonen odottava fiilis että kyllä tää tästä lähtee taas...

Viime viikolla bongasin oikeen kunnon oviksen. Se ei ollu se mitä mä täällä hehkutin jo aikaisilla kiertopäivillä vaan se tuli pari pvää normaalia myöhemmin. Sitä ennen oli vaan viikon verran semmosta juilintaa ja sitten oikeen kovat menkkamaiset kivut ja limat ja kaikki. Tosi mielenkiintoista. :D

Tulis nyt vaan pian toi joulu ja pääsis hössöttelemään niitä. Töistäkin pääsen melkeen viikon joululomalle (on hyödyllistä kun tekee itse työvuorolistat) ja meijjän ravintelikin on sen kolme päivää kiinni eli on joulurauha kaikilla. Mun sisko tulee miehensä kanssa kreikasta taas joulua viettämään. Olisi ihanaa kyllä saada itelle se paras joululahja. :heart:

Siisamille tsemppiä! siitä se lähtee! :hug:

Mitens Hantalle?

ite aattelin että jos niin onnellisesti kävis että olisi tässä kierrossa menkat myöhässä niin en testaa ennenkuin parin viikon päästä.

Tai niinhän mä nyt sanon. Oon kyllä pystynyt tosi hyvin oleen ajattelematta tätä vauvan hankintaa. Oviksenkin kun bongasin niin olin ihan että "jaa, kato on ovis" ja ihan ilman mitään pakkose.ksi-paniikkia.(tiedä johtuukohan siitä että ed. pvänä oli just... :D )

Kyllä se sieltä tulee, oon uskotellut ittelleni...

mitäs muille kuuluu, on niin ollu hiljaista? :wave:
 
Katjuska, kiitos haleista.Joo ville on jo ihan perus oma itsensä.Täyttää joulukuun 8.pv 2v ja eilen oli sitten ekaa yötä jatkettavassa sängyssä kun on jo niin *iso* poika.Tänään sitten pojan tutit yhdessä vietiin puun oksalle roikkumaan. Selitin pojalle että kun on niin paljon pikkuisia linnunpoikasia jotka kylmänä talvena tarvitsee tuttia lohdukseen enemmän kuin meidän poika.Poika on toistaiseksi katsellut ikkunasta että lintu vei tutit! sanoin ettei ne enää tule takaisin.Poika katseli ja sanoi isi hakee. Minä että jaahas mistäs se isi niitä saa niin poika sanoa topautti että KAUPPA
:LOL:
voi tuota vilkasta ja ah niin ihanaa lapsen ajatusmaailmaa.
Saa tosiaan nähä millanen h.elvetti yöstä tulee kun tuttia ei oikeesti olekkaan.<br><br>
 
Iltaa akat.

Hantta:kp on jotain 29-31 riippuen mistäs laskee, tiputtelusta vai niagarasta.. :'( mut ovis oli aika satavarma kp 21 (jos lyhyemmällä kierrolla laskee)
Ja sama juttu täällä lämmöt ylhäällä ja turvotusta.

kattoo kuis taas käy...
 
:wave: Terve vaan kaikille! on tää kyllä hauska ketju.. välillä itketään ja sit seuraavassa hetkessä taas nauretaan.

ja kaikille taas peukkuja joilla piina päivät käsillä :heart: koittakaa kestää!

me lähtään huomenna käymään napapiirillä kattoon joulupukkia :D mua jännittää ihan yhtä paljon ku tuota meidän tyttöäkin! toivottavasti nähdään poroja ja tonttuja niitä varsinkin oottaa.

pikkukaveri on innostunut liikkumaan tosi paljon :D koko päivän pyöriskellyt, liikkuu paljon enemmän, entä tyttö aikoinaan. miehen täti teki jonkun vanhankansan ennustuksen ja sen mukaan olis tyttö tulossa, mulla onkin ollut ihan alusta asti ihan tyttö olo! saa nähdä sit.

Triine 17+6
 
Täällä ootellaan josko ovis tulis nyt viikonlopun kieppeillä.Mulla ollut nyt kahet menkat perätystysten säännölliset joten laskurin mukaan olis sitten 26.pv paras aika muttaa varmuudella pitää ottaa muutama päivä eteen ja taakse.Voi sitä onnea jos sitä jolloinkin..JOLLOINKIN ees tärppäis vielä.
Kaikille miljoona triljoona kiloa plussa tuulia ja odottaville ihanaa aikaa odotuksen onneen :)
 
Nyt pidetään peukkuja Hantalle ja Tuitsulle :attn:

Nyt ihan hyvällä mielellä odottaa vuodenvaihteeseen. Aika ei ole pitkä ja tässä on niin paljon kaikkea hommaa. Joulu tulee ja töissäkin on aika hoppua. Ihana myös hetki olla tän kaiken hösötyksen jälkeen ja rauhoittua.

Mites Jenttutontulla ja LaSposalla menee?
 
No, vatsaa vääntää taas siihen malliin, että menkat ovat ovella :headwall: Viikonloppuna varmaan taas hulahtaa...

Sitten alkaakin kunnolla ne lapsettomuustutkimukset, ensin verikokeet kp 4-6 ja aukioloultra kp 8-11. Miehen siemennesteanalyysistä ei tehtykään kunnon lausuntoa, joten hän joutuu toimittamaan uuden näytteen. Vitsi mikä moka labralta!

Kirpparilta olen ostellut vauvan vaatteita ja tulevan lastenhuoneen remppa on edistynyt hieman. Maalataan huone uudelleen. Eli jonkinlainen toivonkipinä on edelleen ilmassa. Ei vaan jaksais enää odottaa sitä plussaa raskaustestiin.

Välillä ahdistus kasvaa niin suureksi, että haluan vaihtaa työpaikkaa, koska siellä on koko ajan joku vatsa pystyssä. Nyt tähän vaihtoon tulee mahdollisuus alkuvuodesta ja taidan olla vapaaehtoinen vaihtamaan toiselle osastolle, jossa nuorin työntekijä on 50-v, joten ympärillä ei ainakaan pyöri pystyvatsoja :LOL:

:hug: kaikille ja mukavaa stressitöntä joulun odotusta :xmas:
 
LaSposa


Heippa kaikille! Mukava kuulla, että muakin on kaivattu täällä!:) En tosiaan oo aikoihin kerinny/viitsiny täällä pyöriäkään taas... jotenki toi vauva-asia vaan painuu enemmän taka-alalle, kun huomaa ettei sitä tulosta näytä tulevan. Ja toisaalta nyt ei ookaa mikää megapakko JUST nyt tärpätä, ku ne häät on ens kesänä... että jos sais toivoa niin HETI vaik heinäkuussa tai vähä ennen!;) Mutta eipä näitä toivota... 8.yrityskk meni myttyyn jälleen, eli täti on tällä hetkelläkin kylässä:( Onko kukaan miettiny niinki hulluja asioita, esim. Marza et jos meil olis tärpänny sillo huhtikuun ketjussa, ku oltiin molemmat siel (mulla eka yrityskk sillon), ni tammikuussa olis käärö sylissä... ei olis enää pitkä aika odottaa? Eipä tollasia pitäs miettiä laisinkaan, mut tulee vaan mieleen.

Joku saattaa muistaa, et mul on se laihdutusprojekti käynnissä ens kesää varten? Nyt on sit -5kg lähteny! Oli jo tos viime vkonloppuna -6kg, mut tää pikkujouluaika ja bileiden määrä näkyy sit tossa painon poukkoilussa!;) Ihan hyvällä fiiliksellä, että edes JOHONKI asioihin tässä oman kropan ollessa kyseessä vielä näköjään voi vaikuttaa, jos vauvan saamista ei voikaan ite edesauttaa, ni läskien lähtöön kyllä! Painoindeksi on enää 26 ja rapiat ku alottaessani tais olla 28!:)

Mukavaa tonttuilun aikaa kaikille ja yritetää tosiaan pitää tää ketju hengissä! :heart:
 
LaSposa joo aateltu on että käärö olis sylkyssä..huoh..mutta toivossa on hyvä elää että se sieltä meillekkin suodaan ja vallankin ensi kertaa raskaaksi toivoville.
Onnea LaSposa laihdutuksesta sulle.Itsellä kans jo lähtenyt kiloja sen -6kg eli tasoissa mennään =o)
On se niin ihanaa ku sain menkatkin pelaamaan ihan takuulla sen takia että muutama kilonen jonnekkin kaikonnut.
Nyt pakko mennä ulos kun hiki tippuu kun saunasta tulin ja koneelle jumituin.Hui että sitä on riippuvainen netistä kyllä.
 
LaSposa


ONNEA Marzalleki laihdutuksesta!!!! Eikö oo mukava ja kevyempi/pirteempi olotila? Aion kyllä jatkaa vaikka joulu varmaan vähä sekottaakin pakkaa taas...

Mun täytyy tunnustaa, että mua hirvittää aika tavalla se lähestyvä kolposkopia... ens kuun puolivälissä sinne pitäs mennä... Onks meijän ketjussa kellään kokemuksia kohdunkaulasta koepalojen ottamisesta? Luin tänää joltain palstalta kauhukokemuksia, miten porukka on itkeny ja ulissu kivusta ja joku pyörtyny ja joku meinannu yrjötä, vuotoa ollu päiväkaupalla jne... Mulla ei taida olla rohkeutta moiseen kauhuskenaarioon ilman nukutusta!?!?!? Antaskoha ne nukutuksen tollaseen operaatioon????
 
Onnittelut onnistuneista laihdutuksista :flower: ite tuun kans mukaan kerhoon taas kun jakaantuminen on tapahtunut :D on tätä painoo sitte 9 kiloa tulutkin ja epäilen kovasti, että nuppu, istukka ja lapsivesi ei paina noin paljoa :whistle: :ashamed:

Voi kun täällä on taas jännättävää...pysyis nyt ne tädit vaan loitolla. =)

La Sposa...kauheelta kuulosti nuo sun lukemat kertomukset...alko itteeki hirvittää, kun en tiedä mihin tästä sitten synnytyksen jälkeen kans joutuu, jos se papa edelleen ei oo puhdas :x mulla kun ainakin piti katsoa sitä kohdunkaulaa mikroskoopilla...koepaloista en tiedä...hui kauheeta jos se tollasta on :eek:

Täällä taas huomenna uusilla viikoilla

katjuska ja nuppu 26+6 :heart:
 

Yhteistyössä