LaSposa ja muut *tutut*

Siisami: mua ei ole vielä tutkittu, koska ultra-aika on siirtynyt jo 2 kertaa eteenpäin. Kävimme lääkärin suullisessa haastattelussa kesäkuussa ja sain lähetteen ultraan, joka on vasta 19.12. Eli vielä ei ole tietoa meikäläisen mahdollisista ongelmista. Varasimme ajan myös yksityiselle AVA-klinikalle, jonne pääsemme ensi viikolla. Pakko pitää molempia kanavia auki (yksityinen / julkinen), koska julkisella puolella kestää ja kestää...

Ai viikon kesti tulokset, täytyypä siis soitella miehen tavarasta loppuviikosta. Nyt odotellaan tädin lähtöä, että päästään taas hommiin
:whistle:

siis voi jukran pieksut ku meille on luvattu porvooseen huomenna lunta =) ihanaa niin saa valoa tähän pimeään.Ja meillä Ville 1v 10kk on alkanu pottaileen ihan kunnolla joten kaikki tulee pottaan ja ihan omaaloitteisesti menee ja ottaa housut pois ja kun hätä on suoritettu niin osaa vetää pöksyt jalkaanVoi että mä oon niin iloinen että oli pakko tulla muillekkin kertoon ku pottailu luistaa.Ja ihana huomat kun toinen on niin täpinöissään kun saa kiitosta pottailun jälkeen.
Huomenna olis tarkoitus mennä mun isälle korialle mutta kun ilmat on huomenna sitten varmaan aika lailla lumentulosta pyryä täynnä niin saapi nähä mennäänkö.Laminaattikaupoille olis huomenna tarkoitus kans keritä.Sais ton lattian jouluun mennessä uusittua.
Mulla on taas muka kaikkea raskausoireita mutta mitäs nuista puhumaan ettei liiaksi sitten taas tuu pettymyksiä.
Marza

Eipähän muakaan kauheesti ole tutkittu. Muutama verikoe otettu. Mies just ihmetteli kun hän joutuu jo kolmatta kertaa viemään näytteen ja mulle ei ole tehty paljon mitään. Mulla on tietty kaiken muun lisäksi munatorvet tukossa :headwall: . No joo nyt menee pessimismin puolelle.

Hermo tosin meinaa mennä kun tässä kuussa oletetun ovulaation jälkeen kipuillut toi toinen munasarja ihan kunnolla. Ihan kuin olisi jokapäivä ovulaatio. Tosin ilman limoja. Onko kellään muulla tällaista???

Mähän en ikinä saanut ovistesteillä kunnon viivaa eli voiskohan nää asiat liittyä yhteen. *tuumailee*

Meillä onkin jo lunta. Koiruudella oli tänään 9-vuotis synttärit ja se oli ihan tohkeissaan kun hänelle satoi synttärilahjaksi lunta :D On rodultaan meinaan Lapinkoira.

Heippa.

sen verran käyn että kerron kuulumisia.
Tänään ultrattu ja kohtu tyhjä. Keskenmenohan toi oli.
Kohtu edelleen laajentunut (?) ja vihloo sen takia kun supistuu. (outoa, voiko kohtu laajeta noin äkkiä, että sen pitäisi supistua...)
Muuten kaikki ok.

Sain clomeja tasaamaan kiertoja ja parantamaan hedelmällisyyttä.
Toivottavasti tulisi apuja.Clomit ensi kierrossa sitten käytössä.
Lueskelin kokemuksia clomeista ja monella tuntui olevan seuranta ultraa ja kaikkea.

Ei mulla vaan mitään määrätty...
Pelottaa vaan kun on kuulemma mahdollisuus monisikiöiseesn raskauteen.

En mä kuitenkaan ihan viittä haluaisi...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 21:59 Siisami kirjoitti:
Hermo tosin meinaa mennä kun tässä kuussa oletetun ovulaation jälkeen kipuillut toi toinen munasarja ihan kunnolla. Ihan kuin olisi jokapäivä ovulaatio. Tosin ilman limoja. Onko kellään muulla tällaista???
Mulla oli usein oviksen jälkeen kipuja, joskus siis tosi koviakin.

Voi Tuitsu :hug: jaksamista sulle!

:hug: voi itku.. tuitsulle voimia! ja kaikille jotka taas kerran joutui pettymään :'( lueskelin niin innoissaan noita juttuja ja itkuhan tässä sitten tuli. toivottavasti tärppi kävis pian ja vaavit pysyis mukana!

siisami: mä oon tosi kade ku teillä on mustangi!!! mä oon aina himoinnut semmoista -60 luvun mustangia ja vielä minä rikastun ja semmosen hankin!

täälläkin 20 senttii lunta ja -10 pakkasta, ihania ilmoja ollut kun aurinko on paistanut ja pikku pakkasta pielly. pulkkamäessä käytiin viikonloppuna ja torttuja jo paisteltiin , nam :p

masu kasvaa ja hyvin pyyhkii 16. viikko lähti menemään.

Triine 15 tasan :heart:

Aurinkoista aamua kaikille!

Eilen saatiin tulokset miehen siittiöistä: kohtuullinen määrä liikkuvia siittiöitä, eli hedelmöittymiselle ei ole estettä hänen osaltaan. Toisaalta tuntuu helpottavalta, mutta toisaalta taas ei :\| Tai en mä tiedä.

Ensi viikolla päästään sinne yksityiselle lapsettomuusklinikalle ja jos vihdoinkin tehtäis mulle se ultratutkimus.

Täti meni ja taas alkaa peiton heiluttaminen :whistle:

:wave:

Sunnuntaita kaikille säätyyn katsomatta :D

Jenttutonttu: Nyt olette kuitenkin taas yhden askeleen päässeet eteenpäin. Voiskohan sulla olla putket tukossa? Eikö sulla ollut kuitenkin kohtuullisen säännölliset menkat?

Meikä tyttö veti eilen kunnon nollaus kännin ja oltiin katsomassa Hunkseja. Oli aika nameja :snotty: . Ilta vaan meinas päättyä surkeasti kun kuulin yhden kaverin olevan raskaana. Heille, jos kelle, olen vauvaa toivonut koska edellinen raskaus päättyi keskenmenoon viikolla 17, mutta tätä kateuden määrää. :ashamed:

Oikeesti piti vessaan lähteä itkemään hetkeksi elämän kurjuutta ja sitten mieliala laski taas pohjalukemiin. Sain onneksi juttuseuraa ja se taas helpotti. Loppuilta meni ihan iloisissa merkeissä.

Tuntee itsensä huonoksi ihmiseksi kun tietää kuinka rankkoja aikoja toisilla on takana ja silti on kade. Heillä on molemmat raskaudet tärpänneet ekasta kierrosta.

:headwall: :headwall: Mä olen oikeesti huono ihminen \|O

Miehen tulokset tulee varmaan loppuviikosta ja menkat toivottavasti alkaa huomenna. Jos ne ei ala huomenna niin joutuu rupee siirtelemään sitä lääkäriaikaa. Mä kyllä olen aika varma ettei ne huomenna ala. Viime kierto heitti 29 päivän puolelle ja jos samalla kierrolla mennään nyt niin sitten alkaa vasta tiistaina.

Tulipas nyt taas valitettua. Surkea sunnuntai :/

:hug: kaikille kovasti... täällä ainakin pidetään toivoa yllä, että jokainen teistä sen pikkuisen nyytin vielä syliinsä saa...keinoja on onneksi monia, mutta uskon kyllä kuinka turhauttavaa se siltikin on ja just nuo on rankkoja tilanteita kun ympärillä tuntuu näitä iloisia perhetapahtumia olevan ja omalle kohdalle se ei vaan osu millään :hug:

täällä tänään varattu aikaa sokerirasitus (lue. rääkkäys) testiin :kieh: kyllä sitä taas tässä vaiheessa kiroaa näitä kilojaan...ei muuten, mutta multa on vaikee saada yksikin verinäyte...joten kolme tuntuu aika mahdottomalta...kyllä sen tietää taas, että oon reikiä ja mustelmia täynnä kun sieltä tuun :headwall:

muuten raskaus etenee mukavasti...tottakai ajatus lapsen terveydestä edelleen mielessä pyörii, mutta ei tässä voi muuta kuin odottaa ja toivoa, että pikkuinen kuitenkin olis terve ja jos ei niin sitte pitää sopeutua tilanteeseen....yhtä rakas nuppu meille joka tapauksessa on..kävi miten kävi :heart:

katjuska ja nuppu 24+2 :heart:

Hermoraunio Siisami
:headwall: :headwall: EI OLE MENKAT ALKANUT. Tänään kp 30/29

Lääkärin ajat meni uusiksi ja tietty mulla kuitenkin toivo nostaa päätä vaikka tietääkin mahdollisuuden olevan hyvin teoreettinen.

Tipauttakaa mut nyt takaisin \|O

Mahassa kyllä lieviä menkkaoloja ja vessassa on tietty juostu koko päivä tarkastamassa. Alkasisi nyt niin tietäisi mille päivälle voi sitä pirun lääkäriä yrittää siirtää.

ARGH \|O

Tuitsu käväsee
Mä en jaksa.

Kun ei aattele on kaikki ihan ok.

Kun aattelee tulee itku.

Kaikki itkettää.

Petterijussila dokkarikin itkettää.
Pienet lapset itkettää.
Kun sataa lunta niin itkettää.
Kun kynä ei toimi, itkettää.
Tuli väärää ruokaa chinamanista niin itkettää.

Kaikki on semmosta sumua.
Ja kaikki itkettää.

Mä en jaksaisi kuin nukkua, mut toisaalta mun pitäisi vaan tehä jotain niin voisin taas hyvin.
Ottaa niskasta kiinni, ryhtyä positiivisek.si ja paistaa päivä risukasaankin ja muut skeidat fraasit....

Mutku ei jaksa.

Tuntuu niin toivottomalta.
Miksi ei ja miksi kaikki muut sitten?

Pas.kapas.ka olo.

Tuitsulle :hug:

On se vaan niin väärin ja vaikea ymmärtää, että miksi muut saavat lapsia ja me ei.

Elämä on epäreilua! Miehelläni on tapana sanoa "tasan ei mene nallekarkit". Taitaapi olla totta.

Siisamille kärsivällisyyttä. Kuulostaa liian tutulta toi vessassa juokseminen ja housujen kyttäily.

:hug: kaikille tähän listaan kuuluville!

:hug: :hug: :hug: :hug: täältäkin tuitsulle kovasti...jokaisella vie oma aikansa surra ja anna itsellesi lupa siihen...itsellä mieleen häivähtää vieläkin välillä, että mulla ois pikkuinen sylissä jo jos se meille ois silloin tammikuussa suotu pysyvän matkassa...

:hug: kaikille muillekin

LaSposa

Käyn huikkaamassa täältä kiireiden keskeltä pitkästä aikaa VOIMAHALIT Tuitsulle ja muille, jotka ovat surun synkissä syövereissä tällä hetkellä. :hug: En löydä edes sanoja lohduttamaan, kun itse en ole keskenmenoa koskaan kokenut -en edes alkanutta raskautta, joten en voi kuvitellakaan sen surun määrää. Ehkä siinä tilanteessa vain pitää yrittää ajatella, että se oli Luojan tapa pelastaa ehkä sairas lapsi tai jotain?

Täällä ei ehkäisyä olla otettu lähestyvistä häistä (kesä) huolimatta, mutta tulosta ei tuota. Nyt taitaa olla kyl ovis käsillä ku turvottaa ja vähä outo olo masussa & kauheet limat tullu jo muutamana pvänä! Vauva-asiat on ollu vähä enempi taka-alalla, vähä tjot-asenteella oltu liikenteessä tässä ja ootellaan vaan että saatas joskus ehkä keväällä kutsu tutkimuksiin.

Mitäs Marzalle kuuluu? Mulla on ollu kyllä ikävä Porvooseen täältä pk-seudun humusta, siellä kun oli niin rauhaisan mukavaa!:)

Tsemppiä kaikille ja kaikesta huolimatta lämmintä ja leikkisää tonttumieltä pikkujouluaikaan!:)

Tuitsu: Katjuska oli aivan oikeassa. Anna itsellesi lupa surra. Jokainen kokee menetyksensä omalla laillaan ja siihen on oikeus. Itke niin paljon kuin itkettää. Onko ketään kenen kanssa voit puhua tilannetta läpi. Mua itseäni ainakin puhuminen auttaa.

Täällä mennään kp 29/31. Aamulla olin jo ihan varma, että nyt alkoi kun kävin vessassa ja paperiin jäi vaaleanpunaista. YÖK :$ . Se on ollut aina varma merkki kuinka menkat alkaa muutaman tunnin sisällä. NO, ei ole vieläkään näkynyt. Mahassa on kyllä ihan selviä menkkakipuja mutta vuotoa ei kuulu. :headwall:

Päivällä jo siirsin lääkärinajankin kun olin niin varma menkkojen alusta. Mitään raskausoireita en havaitse. Lämmötkään ei ollut kuin 36,8 kun nyt oli jo pakko ne mitata. Pitäis varmaan tehdä testi niin saisi ne menkat tulemaan. Ajatteli kuitenkin odottaa perjantaihin jos vaikka miehen tulokset tulisi silloin. Näkisi onko siellä mikään muuttunut.

Toiveajattelua tää kuitenkin on.

Tänään aamulla ne menkat vihdoinkin alkoi.

Varmaan ihan hyvä juttu koska tänään tuli myös miehen simppa tulokset ja ne oli taas tosi huonot.

Olis ollut tytöllä muuten selittämistä :LOL:

20 päivä maanantaina on lekuri. Katsotaan mitä se sanoo.

Terppa!

Lapsettomuusklinikka: määräsi verikokeita ja aukioloultran seuraavan kierron aikana. Ultrassa näkyi kohta irtoava munasolu, joten peittoja pitäis taas heiluttaa lähipäivinä. Harmi vaan, kun aikataulumme menevät miehen kanssa ristiin...

Että semmosta tällä kertaa. Odottavalla meiningillä mennään, taas vaihteeksi!

arvatkaas kenellä on ovis päällä. tai ainakin luulen niin tissien, juilinnan ja kosteuden perusteella.

ja vasta kp 16! historiallista.

ja nyt taas löydän itseni täältä, kun piti pysyä poissa.

Mut olinhan mä poissa.
Melkeen kaksi viikkoa :ashamed:

vähän :D , kun on taas jotain toivoa....

Kyllä meitin olis Tuitsu sua tullut ikävä jos olisit kauhean pitkäksi aikaa poistunut :hug: Kiva, että olet täällä kertomassa kuulumisia. Ryhmävoimaa ja ryhmähali.

Mulla saattaa välillä olla ehkä hivenen musta huumori. Töiden puolesta tulee vastaan milloin mitäkin ja kun koulutukseltakin on sairaanhoitaja niin on päässyt tota mustan huumorin puolta treenaamaan.

Mä rupean jo olemaan aika varma siitä, että me joudutaan ivf hoitihin. Lekuri sanoi sen kakkosnäytteen jälkeen (joka oli huimasti parempi kuin nyt), että jos näyte paranee niin voidaan koikeilla inssiä. Näyte kuitenkin huononi aika radikaalisti joten eiköhän kohta sitten päästä eteenpäin.

Mulla veli rupee kanssa yrittämään kakkosta. Niillähän eka tuli ivf hoidoilla joten saa nähdä joutuuko noi ukot järjestämään vertaistukiryhmän itselleen kun akat on hormoonihirviöitä :LOL:

Mua ahdistaa. Nyt kun se lääkäriaika on vihdoinkin käsillä niin iski joku ihme ahdistus.

Pitäisi päättää ruvetaanko vauvaa yrittämään heti vai vasta vuoden vaihteen jälkeen. Jos joutuu useamman kerran syömään hormooneja niin lääkkeiden maksukatto nollautuu vuoden vaihteessa.

Kuinka mä pärjään vauvan kanssa kun on tottunut lentämään oman mielensä mukaan 31 vuotta.

Ihan typeriä juttuja mut nyt ahistaa :headwall:

Koulu on ollut tosi rankka kun on joka ilta ollut ollut kotona yhdeksän aikaan. Tänään oli poikkeus kun ehdin jo kahdeksaksi.

Täytyy yrittää miettiä koska mies voi hoitaa työmatkoja, että on sitten paikalla luovuttamassa siittiöitä.

Kuinka mun pää kestää hormoonihoitoja jos ukko häipyy reissuun pariksi viikoksi kun muutenkin on kurja olla erossa.

Pääseekö niihin hoitoihin edes suoraan? Ilmeisesti täällä meillä ei ole jonoja.

Tällä viikolla olis vielä 6 päivänen työviikko ja pirun pitkiä päiviä

Hajoo \|O \|O \|O

Yhteistyössä