Laskettuaika Lokakuussa 2014

Täällä viikolla 4/2014 positiivisen testin tehnyt :) Omien laskelmieni perusteella laskettuaika tuossa syys-lokakuun vaihteessa.
 
Jos sanonta pitää paikkansa ja lapsia ei tehdä vaan saadaan, niin meillä on ainakin yrittämällä yritetty antaa kaikki mahdollisuudet. Eli toukokuusta alkaen näitä kahta viivaa on väijytty ja vihdoin tärppäsi. Siispä pakahdun yksinkertaisesti onnesta :D Antakaa anteeksi pieni innostukseni.

Luulenpa, että viikon kahden kuluttua meitä on jo useampi tässä ketjussa...
Siispä mietin pitäisikö alusta alkaen (toisista ketjuista kopioiden) listaa, eli:
nimimerkki/ ikä/ monesko lapsi/ tuleva synnytyssairaala

Rohkeasti tietysti itse kokeilemaan ensin :)

Kotikiss@/ 28/ 3/ KYS
 
  • Tykkää
Reactions: Jenni-Julia
Plussasin myös eilen, vaikka olin varma tuloksen olevan negatiivinen. Positiivinen yllärihän se sitten oli, kun tikkuun piirtyikin kaksi viivaa. Ollaan kuitenkin lasta miehen kanssa toivottu, näköjään parhaat asiat tulee yllärinä silloin kun ei liikaa odota. :)
Omien laskelmien mukaan LA on 2.10.
 
KAS
Itse tein ensimmäisen positiivisen testin viikko sitten. Vessassa ravaaminen ja kuumotus poskissa (normia korkeempi lämpö) pistivät testaamaan. La ois ilmeisesti 4.10. Sunnuntaina digitesti näytti viikkoja 2-3. Oireita korkeampien lämpöjen, vessassassa ravaamisen ja runsaan valkovuodon lisäksi ei ole. Kuinkas muilla?

KAS/32/4/TYKS

ps. vaikka jo neljäs lapsi, ei se innostus tunnu hälvenevän :ashamed:
 
Tää teki ekan positiivisen raskaustestin viikko sitten, tänään aamulla testattu viikkonäytöllinen ja raskaana 2-3 tuli ruutuun, ihanaa :heart:
Laskettu aika näyttäis olevan 5.10 kun oviksen bongasin tässä kierrossa taas selkeesti. Mulla on oireena oikeastaan kova jano (suun kuivuminen, varsinkin aamuisin). Välillä alavatsassa repäisee jos nauraa oikein kovaa tms. mutta ei oikeastaan muita oireita ja siksi tämä niin epätodelliselta vielä(kin) tuntuu.

SS/25/2/en tiedä vielä
 
Täällä kanssa yksi lokakuun odottaja. Laskettuaika on 4.10. arviolta ja plussasin viikko sitten... Hyvin on jännittävää ja paljon oireita. Mulla siis painetta alavatsassa, alaselkävihlontaa, lievää pahoinvointia ja kivat suonenvedot reisissä :D Eka ultra on 11.2.

Meillä lasta tehtiin 1,5 vuotta! On oikeastaan ihme, että edes nyt tärppäsi.

Vauvatoiveinen 4+4, (37/1)
 
Viimeksi muokattu:
Ainut varsinainen oire raskaudesta on rintojen "painon" tunne, arkuus ja koon kasvaminen. Edellisen kerran oli alussa sama juttu, joten häviää varmaan muutamissa viikoissa. Toinen mitä olen pitänyt merkkinä on väsymys ja etikkasipsit (tosin niitä en ole syönyt ennen tätä raskautta, mutta ne on kaikkien muiden mielestä kyllä pahan makuisia :D ). Miten teillä muilla onko tullut himoja tai jotain hajuihin liittyviä juttuja?

Itselläni on jo yli viisi vuotta edellisen syntymästä, joten raskaus ja vauva-ajan muistot on jo kullattu. Myöskin nuo lapset ovat tulleet heti kun ehkäisystä on luovuttu, joten ei ole tuolloin ollut mitään painetta tms. sen odotuksen odottamisen kanssa ollut.
Tätä odotusta edelsi hieman monimutkaisemmat kuviot kun kroppa teki tenää. Lisäksi tämä uusi tulokas syntyy uusioperhe kuvioon, eli nykyiselle miehelleni tämä on ensimmäinen lapsi. Siinäkin mielessä tässä ollaan vähän kuin ekaa kertaa liikenteessä.
Yksinkertaisesti olen vain todella iloinen ja innostunut.

Pienistä viikoista huolimatta ajattelin, että en nyt varaudu edes ajatuksissani siihen tilanteeseen, ettei tämä päättyisi terveeseen vauvaan.
 
Täällä kanssa pinkkaan liittyä :wave:
*Stiina/25/1/x LA 29.9
Syyskuisissa on suurinosa jo kovin pitkällä, täällä enemmän vertaisia, alkutaipaleella olevia :)

Täällä lähes kahden vuoden yritys näyttäisi vaihtuneen 9kk odotukseen, tietenkin vielä hyvin varovaisin mielin. Joulukuussa sain yhden varhaisen km:n, mutta nyt on jotekin aivan erilainen olo alusta lähtien. Meillä lapsentuloa jarrutti yritysaikana minulla todetut kilpirauhasongelmat, jotka ei täysin ole vieläkään hallinnassa, onneksi on tiiviit seurannat. Varhaisultraa pitäisi varailla.. Onko muita, jotka meinaavat käydä?

P.S. Meillä on Ruumään kanssa saman neuvolapäivä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elviira86
Täällä olisi kanssa yksi lokakuinen. Positiivinen testi tehty reilu viikko sitten. Varhaisultra on parin viikon päästä, taustalla on useampi keskenmeno, joten varhaisultra jännittää kovasti. Oireina tissien turvotus, repäisykivut ja väsymys. LA olisi 1.10.

Bari/27/2/1.10

Bari 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin yksi lokaukuinen ilmoittautuu :wave:
Plussauksesta jo viikon verran, testasin hätähousuna jo ennenkuin menkkojen olisi pitänyt edes alkaa :whistle: Tuolla syyskuisten puolella olen kirjotellu, taidan jatkaa molemmissa :)

LA laskurin mukaan olisi 1.10. Ensimmäinen neuvola vasta 3.3 (samalla ensimmäisen 4v. neuvola).

Oireita ei vielä muuta, kun nännipihojen tummuminen ja nännien suurentuminen. Rinnat muutenkin hieman arat. Muuten aika oireetonta vielä.. Tosin eipä ekassa raskaudessakaan ollut muita oireita, kuin jatkuva nälkä ja alun väsy.

Kukas on vapaaehtoinen ja pistää (ja päivittää) meille pinon pystyyn? :p

Dolly04/ 29/ 2./ 1.10

dolly 5+0
 
Heippa!

Tulisinko minäkin listalle. Laskettu aika toisen laskurin mukaan 8.10., toisen taas 11.10. Mutta lokakuuta kuitenkin. Tein lauantaina jo ekan haamu+, neljä pv ennen menkkojen alkupäivää. Tänään uskaltauduin tekemään digin, "raskaana 1-2". :heart:

Pinon pystyttäminen on mulle vierasta ja usein käyn tabletilla täällä, niin päivittäminen hankalaa. Jos vaan joku muu viitsis?? Kyllä mäkin sitä sitten jonkun verran voin päivitellä aika ajoin :)

Elviira 86 / 27v. / 1. / SatKS
 
Moikka!

Mulla oireina on väsymys ja palelu. Voisin vaan nukkua kokoaja :D Mitään himoja ei ole vielä ainakaan tullut:)

Varhaisultraan ajattelin mennä. Aiemmissa raskauksissa en oo käynyt, mutta nyt on jotenkin epävarmempi olo.. Pitäisi varmaan neuvolaankin soitella joku päivä :)

Sunniva 4+3
 
laskettu aika lokakuussa 2014 -pino

nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / laskettu aika

Stiina / 25 / 1. / - / 29.9.
Kotikiss@ / 28 / 3. / KYS / 30.9.
Jenni-Julia / 23 / 3. / SEKS / 1.10.
Ruumää / 26 / 1. / KPKS / 1.10.
Bari / 27 / 2 / - / 1.10.
Dolly04 / 29/ 2./ - / 1.10.
senya / 20 / 1. / JS / 2.10.
-inna- / 19 / 1. / SAS / 2.10.
KAS / 32 / 4. / TYKS / 4.10.
vauvatoiveinen / 37 / 1. / - / 4.10.
sarasofia / 25 / 2. / - / 5.10.
Sunniva / 24 / 3. / PKKS / 5.10.
Elviira 86 / 27 / 1. / SatKS / 8.-11.10.
Kasenja / 37 / 1. / - / 9.10.
 
Viimeksi muokattu:
Lokakuun lutuset 2014

nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / laskettu aika


Stiina / 25 / 1. / - / 29.9.
Kotikiss@ / 28 / 3. / KYS / 30.9.
Jenni-Julia / 23 / 3. / SEKS / 1.10.
Ruumää / 26 / 1. / KPKS / 1.10.
Bari / 27 / 2 / - / 1.10.
Dolly04 / 29/ 2./ - / 1.10.
senya / 20 / 1. / JS / 2.10.
-inna- / 19 / 1. / SAS / 2.10.
KAS / 32 / 4. / TYKS / 4.10.
vauvatoiveinen / 37 / 1. / - / 4.10.
sarasofia / 25 / 2. / - / 5.10.
Sunniva / 24 / 3. / PKKS / 5.10.
Elviira 86 / 27 / 1. / SatKS / 8.-11.10.
Kasenja / 37 / 1. / - / 9.10.

Päivitykset listaan merkataan keskustelussa punaisella.

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Kiitos Ruumää hienosta pinosta :flower:

Mua alko nyt niin pelottaa, kun ei oo oikeen niin minkäänlaisia oireita :ashamed: Rinnat on edelleen hieman arat, mutta ei muuta.. Niin ja menkat tietty pysyny poissa.

Onko siis muita oireettomia?

Panikoiva dolly 5+1
 

Yhteistyössä