Laskettuaika 2022

Aloin miettimään, kun nyt vuosi vaihtunut ja ensimmäiset vauvat tähän ryhmään jo syntyneet, että pitäiskö laittaa tuohon laskettu aika listaan syntyneen lapsen syntymäpäivä ja sukupuoli esim. Tyttö/poika?
Mietin kans ihan samaa kun tota listaa tänään päivitin! Ois kyllä hauska, etenkin vertailla sitä la:ta sit siihen toteutuneeseen synttäripäivään.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Laskettu aika 2022

4.1. Skyela / synt. 4.1.2022 / 40+0 / tyttö
17.1. Irtokehys
29.1. Töppönen_
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
14.4. Sohvapeitto
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
14.5. Andune
4.6. Coguine
5.6. Charrypie-86
14.6. Bluebelle
15.6. Pandi, Kirjoh89
18.6. Pampula3
1.7. Apustaja
19.7 Mansikka_maanantai
22.7. Eimy, Miumau2
 
Laskettu aika 2022

4.1. Skyela / synt. 4.1.2022 / 40+0 / tyttö
17.1. Irtokehys
29.1. Töppönen_
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
14.4. Sohvapeitto
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
14.5. Andune
4.6. Coguine
5.6. Charrypie-86
14.6. Bluebelle
15.6. Pandi, Kirjoh89
18.6. Pampula3
21.6. Nml1
1.7. Apustaja
19.7 Mansikka_maanantai
22.7. Eimy, Miumau2
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Laskettu aika 2022 ⭐

4.1. Skyela / synt. 4.1.2022 / 40+0 / tyttö
17.1. Irtokehys
29.1. Töppönen_
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
14.4. Sohvapeitto
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
14.5. Andune
4.6. Coguine
5.6. Charrypie-86
14.6. Bluebelle
15.6. Pandi, Kirjoh89
18.6. Pampula3
21.6. Nml1
1.7. Apustaja
18.7. Eimy
19.7. Mansikka_maanantai
22.7. Miumau2
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Laskettu aika 2022

4.1. Skyela / synt. 4.1.2022 / 40+0 / tyttö
17.1. Irtokehys
29.1. Töppönen_
1.2. Minttuni
9.2. Puhalluskukka
12.3. Jonna83
25.3. Käärmeinen
3.4. Aneliina
14.4. Sohvapeitto
19.4. Alinna86
23.4. vaniljapulla
5.5. possu.
6.5. Piipaa93
14.5. Andune
4.6. Coguine
5.6. Charrypie-86
14.6. Bluebelle
15.6. Pandi, Kirjoh89
18.6. Pampula3
1.7. Apustaja
19.7 Mansikka_maanantai
22.7. Eimy, Miumau2
Hyvältä näyttää @Skyela tuollaista aattelinki 😊
 
Saatiin tehtyä ensimmäinen vauvahankinta, hommasin käytettyinä hyvät yhdistelmävaunut kaikkine tykötarpeineen :) Vitsi, kun oli jotenkin tyytyväinen olo niitä kotiin päin kärräillessä (ostosmatka pari kilometriä niin taittui näin), säädin näiden kanssa sitten onnessani kellarivarastolla ja kokeilin, miten eri osat menevät paikalleen. Nyt olisi seuraavana projektina saada selvitettyä hakemukset Kelalle... lähinnä pitäis saada työnantajalta tarvittavat informaatiot. Ajattelin, että pitäisin talteen jääneitä lomapäiviä ehkä parin viikon ajan ennen äitiysvapaata, pääsisin tuolloin vapaalle jo helmikuun lopusta. Ihmeen lähellä on!

Mulla on ollut sellaista paineen tunnetta /ehkä supisteluakin (ainakin koko maha kovettuu, mutta tuntuu kestävän supistukseksi aina ihmeen kauan) liittyen lähinnä siihen, kun on ollut pitkään paikallaan ja/tai kävelee pitemmän matkan. Esim. loppumatkasta vaunuhankinnan kanssa kotiin kävellessä piti pysähdellä ja edetä aika hitaasti, kun kerta kaikkiaan tuntui ikävältä. Toisaalta pyöräilen 6 päivänä viikossa töihin ja töissä ollessakin liikun melkein koko ajan, eikä näistä ole tullut vastaavaa oikeastaan koskaan. Jotenkin tuo pitempään samanlaisena jatkuva kävelyliike on vissiin eri juttu. Onko teillä muilla minkälaisia kokemuksia, tuntuuko liikunta hyvältä, onko muuten noita kovettumisen tunteita? Pitänee mainita tämä neuvolassa, joka huomenna.

Tuleva vauveli ilmoittelee yhä selvemmin olemassa- ja elossaolostaan, nyt useampia kertoja päivittäin tuntunut monenlaista puskemista ja möyrintää :) Jos ei hetkeen mitään tunnu, onnistun siitä kyllä edelleen hermostumaan, mutta kovin pitkään ei yleensä tarvi epäillä.

Mulla nyt rv 26+3
 
@Sohvapeitto minulla oli noilla main useamman viikon lähes päivittäin harjoitussupistuksia, kun oli esimerkiksi istunut pitkään tai kävellyt pitempiä lenkkejä. Ei kipuja, ja meni ohi. Ei ollut kovin pitkäkestoisia. Sitten oli viikkoja, että en oikeastaan tuntenut supistuksia.

Nyt ollut muutamana päivänä sellaisia supistuksia, jotka sattunutkin. Tai luulen ainakin niiden olevan supistuksia. Illalla ei saa unta, vaikka koko ajan on väsynyt olo. Kohta on täynnä 37 viikkoa, hui!
 
Minä täällä myös pähkäilen hankintoja ja miten ne kannattaisi hoitaa.

Ensikertalaisena haluaisin kokeilla vähän kaikkea kaupassa, etenkin suuremmissa hankinnoissa (esim. kantoreput), mutta kauppojen hinnat on kyllä aika järkyttäviä ja käytettynä saisi paljon edullisemmin. 🙈 Täällä vaan on sellainen juttu että kaupassa ei juurikaan saa kokeilla ajan kanssa jossei kasaa vauvarekisteriä, josta sukulaiset saa sitten ostella valittuja tuotteita.. 🙄 Tuo rekisteri toisaalta ratkaisisi toisen pulman, joka on että tahtoisin itse hypistellä ja valita kaikki vauvajutut (ei siksi että olisin kontrollifriikki, mutta tykkään shoppailusta yleensä ja omalle vauvalle se on vielä ihanampaa), mutta kuten yleensä kaikki lähipiiriläiset tahtoo myös ostaa meille juttuja kyselemättä mitä tarvitaan tai millaisia värejä yms. huolitaan. Tuntuu vaan silti turhalta maksaa täysi hinta kaikista tuotteista ja tarvikkeista oli maksajana minä tai sukulaiset ja kaverit 😅 miten te olette tämän ratkaisseet? Mitä sitä ylipäänsä tarvitsee ostaa ennen vauvan syntymää paitsi vaunut, hoitopöytä/alusta, rintapumppu jne? 🧐
 
Suurperheenmama
Possu. eti googlesta joku lista missä lukee mitä pikkuvauva tarvitsee, niitä löytyy ihan pilvinpimein. Tieten kuinka tärkeitä kaikki nyt on niin se on toinen juttu 😄

Me vietettiin miehen kans ihana vkl kahestaan lomalla ja oli kyl niin ihanaa. Kymmynen vuotis hääpäovä ois just laskettunapäivänä niin päätettiin vähän aikasemmin juhlistaa jotta päästiin kahdestaan.

Tääl nyt rv. 35. Ja olot on mitä on. Pitäs nyt lähteä labroihin ko pitäs maksa-arvoja mittailla ja ferritiiniä. Mut eiköhän tässä kestä vielä viimiset viikot pullistelua😁
 
Minä täällä myös pähkäilen hankintoja ja miten ne kannattaisi hoitaa.

Ensikertalaisena haluaisin kokeilla vähän kaikkea kaupassa, etenkin suuremmissa hankinnoissa (esim. kantoreput), mutta kauppojen hinnat on kyllä aika järkyttäviä ja käytettynä saisi paljon edullisemmin. 🙈 Täällä vaan on sellainen juttu että kaupassa ei juurikaan saa kokeilla ajan kanssa jossei kasaa vauvarekisteriä, josta sukulaiset saa sitten ostella valittuja tuotteita.. 🙄 Tuo rekisteri toisaalta ratkaisisi toisen pulman, joka on että tahtoisin itse hypistellä ja valita kaikki vauvajutut (ei siksi että olisin kontrollifriikki, mutta tykkään shoppailusta yleensä ja omalle vauvalle se on vielä ihanampaa), mutta kuten yleensä kaikki lähipiiriläiset tahtoo myös ostaa meille juttuja kyselemättä mitä tarvitaan tai millaisia värejä yms. huolitaan. Tuntuu vaan silti turhalta maksaa täysi hinta kaikista tuotteista ja tarvikkeista oli maksajana minä tai sukulaiset ja kaverit 😅 miten te olette tämän ratkaisseet? Mitä sitä ylipäänsä tarvitsee ostaa ennen vauvan syntymää paitsi vaunut, hoitopöytä/alusta, rintapumppu jne? 🧐
Me olemme hankkineet kaiken itse käytettynä. Todella siistikuntoista tavaraa olemme saaneet käytettynä ostettua, jotain ihan ilmaiseksikin. Ja meillä ei ole ollut niin tarkkaa, että pitäisi olla jokin tietty tuote, mutta olemme kuitenkin ottaneet selvää ja pyrkineet ostamaan hyviä tuotteita. Meillä ei ole tapaa, että muut hankkisivat kysymättä. Pari bodya ym. pientä ollaan saatu. Ja eiköhän vauvan syntymän jälkeen jotain tällaisia lahjoja tule. Minä tein myös niin, että googlasin listoja ja kysyin lähipiiristä vinkkejä, paljon vauvoja syntynyt viime vuosina. Isoimmat jutut pinnasänky lakanoineen, vaunut, turvakaukalo ja hoitopöytä. Sitten kylpyamme, vaatteita, vaippoja ja harsoja. Täällä Suomessa saa neuvolasta vaippanäytepakkauksen, ja tilattua liberolta ja babyboxilta tuotepakkauksesta. Niistä tullut mm. tutti, tuttipullo, liivinsuojuksia ja terveyssiteitä.
 
Viimeksi muokattu:
Käärmeinen
Tavarahankintoihin. Lueskelin netistä listoja mitä vauva tarvitsee (ja hylkäsin ne mitä en viime kerralla tarvinnut ja koin turhiksi) ja kirjoitin vähän listaa itselleni mitä puuttuu. Pitäisi joku kerta aktivoitua hankkimaan loputkin.

Meillä oli ylimääräinen tarkistuskäynti eilen ja lääkäri halusi katsoa ultralla. Vaavi oli jo 1655g ja veikkaili nelikiloista lasketun ajan liepeille. (Tosin niin puhuttiin esikoisestakin että on vähän isompi vauva eikä ollut sitten kuitenkaan). Itse veikkailen että taaskin tulee normaalikokoinen vauva viikon verran etuajassa. Kohdunsuu oli kiinni ja lapsivettä hyvin ja kaikki muutenkin kunnossa.

Rv 30 mennään edelleen eikä töitä enää mahdottomasti jäljellä 😍
 
@Sohvapeitto minulla oli noilla main useamman viikon lähes päivittäin harjoitussupistuksia, kun oli esimerkiksi istunut pitkään tai kävellyt pitempiä lenkkejä. Ei kipuja, ja meni ohi. Ei ollut kovin pitkäkestoisia. Sitten oli viikkoja, että en oikeastaan tuntenut supistuksia.

Nyt ollut muutamana päivänä sellaisia supistuksia, jotka sattunutkin. Tai luulen ainakin niiden olevan supistuksia. Illalla ei saa unta, vaikka koko ajan on väsynyt olo. Kohta on täynnä 37 viikkoa, hui!
Jaksamista ja toivottavasti saat myös nukuttua!

Joo, mullakin nämä "kovottelut" (tätä termiä käytti neuvolan hoitaja) on kivuttomia ja menee kyllä ohi viimeistään sillä, että lepää. Kuulemma normaalia, liittyy siihen, että kohtu tässä vaiheessa raskautta (mulla 27. viikko siis tällä hetkellä ja tätä harjoitussupistelua ollut enemmissä määrin ainakin joulusta) on kasvanut, mutta ei vielä niin paljon, että oisi antanut vähän periksi. Eli on helposti jännittyvässä tilassa pienemmistäkin ärsykkeistä, kuulemma 30. rv:n jälkeen ei niinkään enää.
 
Itse noista hankinnoista stressasin ehkä eniten vaunuja (jotka nyt hankittu), tuntuu tavallaan vieraimmalta asialta kun lapsia ei ennestään ole. Äitiyspakkauksestakin onneksi taitaa saada paljon apuja :) Pitää kyllä vielä tutustua noihin listauksiin vauvan tarvikkeista ajatuksella, sen verran on uutta. Mua kiinnostaisi kestovaipat, mutta en taida niihin ihan heti ensimmäisenä ryhtyä. Ehkä ajan kanssa, jos muuten saa asiat sujumaan sitten joskus hamassa tulevaisuudessa vauvan kanssa. (Eli siis nyt keväällä. Hui...)
 
Hankinnoista: mä kans oon koittanut googletella eri listoja ja vähän miettiä niiden pohjalta mitä tarvitaan. Puoliso jää varmaan saman tien syntymästä pariksi kuukaudeksi kotiin kun on pitämättömiä lomia sen verran paljon, niin siinähän sitten yhdessä voidaan käydä ostoksilla sitä mukaan kun puutteita huomataan. Eli vähän kans koitan miettiä, että mikä on ns. välttämätöntä ja mitä ei välttämättä tarvitse hommata etukäteen. Mutta vähän arvauspeliähän tää silti on näin ekan kohdalla.

Eilen oli neuvola ja ens viikolla tiedossa sokerirasitus. Hoitaja sanoi, että näillä viikoilla pitäis joka päivä tuntea liikettä ja kaveri otti selvästi asian kirjaimellisesti, kun tuntuu että tänään käynyt kunnon mylly tuolla vatsassa.

Puolisollekin alkanut liikkeiden tuntemisen ja vatsan kasvamisen myötä homma entistä enemmän konkretisoitumaan. Ollaan molemmat etätöissä ja lounastauolla kun lepäilin niin tuli jotain kuiskimaan mahalle. Sanoin sitten, että kyllä se voi ihan kunnolla ääneenkin puhua, niin kuulemma ei voi kun heillä on vauvan kanssa salaisuuksia 😂

Rv 22+4
 
Suurperheenmama
Vk 35

Tääl käyty kans kaikki vauvankamat läpi ja aikalailla kaikki onneks on. Ainit et joitain bodeja täytyy hommata lisää ko niitä hyvä olla ainaki 10. Ei vaan tiietä kumpi on tulossa niin aattelin et hommaan sitku vauveli syntyny. Ei olla siis ite haluttu tietää kumpi tulee vaan halutaan pitää syntymään asti yllätyksenä.

Kävin tänään ylimääräsessä ultrassa koska kämmeniä vähän kutissu ja sappihapot oli noussu. Nyt pitää sit loppuraskaus käydä kerran viikossa labrassa mittauttaan sappi ja maksa-arvot. Olin toivonu et raskaushepatoosi ei tulis uudestaan ko edellisessä raskaudessa oli. Mut näimmä taitaa taas tulla.... Toivon vaan et tää kutina pysyy kurissa.

Toinen minkä takia äippäpolilla kävin oli se ferritiini. Eihän se ollu sit noussu yhtään kaksinkertasesta rauta-annoksesta huolimatta, (oli nyt 4 ja hb 111) joten pääsen huomenna rautainfuusioon. Vähän jänskättää vaikka innoissani olenkin. Huonosta hemoklobiinista olen kärsiny koko ikäni, joten ihan kiva tuntea mitä se tarkottaa että rauta-arvot on hyvät. Tietenki vähän pelottaa ettei mitään allergista reaktiota tulis.... 😕 Mut oon valmis ottaan riskin koska tämän hetkinen olo on niin karmea väsymyksineen ja hengenahdistuksineen ym. Ja sairaalassapa sitä on vaikka jotain tuliski nii eiköhän ne osaa sit hoitaa jos jotain reaktiota tulee.

Mut positiivista oli se et vauvan kasvu oli ihan oikeilla viikoilla ja syntymäpaino arvio oli 3,9kg, joka on meän vauvaksi pieni😄 Eli ei sitä tiä jos saisin kokea ihan normaali synnytyksen ilman käynnistystä. Uus ultra sovittiin kumminki viikolle 39 jollon sit käynnistys jos on iso. Ja kylläpä se tuosta hepatoosista on kans nyt kiinni miten se kehittyy...
 
Käärmeinen
Ainu taisi hakea tuotetestaajia tälle vuodelle ja haussa oli 1-3kk ikäisten vauvojen perheitä tai tammi-helmikuussa vauvaa odottavia. Blogin kautta oli ilmoittautuminen jos kiinnostusta on 🙂 mainoksen vaan näin.

Tsemppiä suurperheenmama loppumetreille 😬 Toivottavasti infuusiosta on apua.
 
Mites listan alkupäässä menee, @Irtokehys @Töppönen_ ? Laskettu aika lähenee! Miten muilla menee?

Täällä lepäilyä ja voimien keräämistä tulevaan :) Vointi vaihtelee. Välillä ei saa nukuttua, välillä vessareissuja lukuunottamatta yöt saa nukuttua. Ei ole tuntunut supistuksia nyt. Vauvan liikkeet tuntuu selkeästi erityisesti istuessa, kyljellään ollessani en niinkään tunne.
 
Mites listan alkupäässä menee, @Irtokehys @Töppönen_ ? Laskettu aika lähenee! Miten muilla menee?

Täällä lepäilyä ja voimien keräämistä tulevaan :) Vointi vaihtelee. Välillä ei saa nukuttua, välillä vessareissuja lukuunottamatta yöt saa nukuttua. Ei ole tuntunut supistuksia nyt. Vauvan liikkeet tuntuu selkeästi erityisesti istuessa, kyljellään ollessani en niinkään tunne.
Kiitos kysymästä @minttuni ❤ Täällä edelleen yhdessä koossa, vaikka supistelee kyllä tosi ahkerasti ja vauva poraa päätä niin kovaa alaspäin, että kai siellä kohta hiukset näkyy 😄
Viikko enää sektioon! Eniten jännittää nyt, että pysyttäisiin miehen kanssa terveenä ettei tarvitse yksin mennä synnyttämään.
 
Kiitos kysymästä @minttuni ❤ Täällä edelleen yhdessä koossa, vaikka supistelee kyllä tosi ahkerasti ja vauva poraa päätä niin kovaa alaspäin, että kai siellä kohta hiukset näkyy 😄
Viikko enää sektioon! Eniten jännittää nyt, että pysyttäisiin miehen kanssa terveenä ettei tarvitse yksin mennä synnyttämään.
Toivottavasti pysytte terveinä. Nyt lepoa ja voimien keräämistä tulevaa varten :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Töppönen_
Suurperheenmama
Infuusio meni hyvin ja ei vielä ainakaan mitään erikoisia oireita ole tullut. Empä kyllä olossa sinänsä huomannu mitään paranemistakaan. Mutta menee kuulema parikin viikkoa ennenkuin vaikutuksen huomaa.

Sain uuden ajan 39 viikolle koska vauveli ei niin iso ollu. Ihan kiva jos pääsis loppuun asti, vaikkakin mahan kans olo alkaa tuntua jo tosi tukalalta. Mut eikhän täsä selvitä loput viikot.

Vk 35
 

Yhteistyössä